Vitajte na stránke TV TIPOV!

Nechaj sa viesť ponukou filmov českých a slovenských televíznych staníc. Denne výber toho najkvalitnejšieho, čo môžeš vidieť na televíznej obrazovke.

20.10.2011 * FilmBox * 21,00 * romantický - HĽADÁM AMY

"... Ben pozná holku: je pěkná, vtipná, má ráda sex (debata na téma kdy a čím přijde holka o poctivost to je scénáristická perla) - prostě holka pro něj. Až na jeden drobný detail - je lesba a Ben se jí to snaží vyhnat z hlavy. To je jen začátek mě nejmilejšího filmu Kevina Smithe s duchaplnými konverzačkami, špičkovým Jasonem Lee a málo známou, zato dokonalou Joey Lauren Adamsovou. ..." kleopatra na ČSFD

Dva nejlepší přátelé Holden (Ben Affleck) a Banky (Jason Lee) jsou snaživí newyorští kreslíři. Když se citlivý Holden zamiluje do atraktivní Alyssy (Joey Lauren Adams), vystaví to jejich přátelství těžké zkoušce, protože Alyssa je lesbičkou a Banky není zrovna přítelem homosexuálů. Pikantními detaily z Alyssiny minulosti se proto snaží Holdenovu lásku v zárodku uhasit... (Pohrobek)

20.10.2011 * Cinemax * 21,00 * dráma - KLOPANIE NA NEBESKÚ BRÁNU

"... V žebříčku německé kinematografie je tento snímek u mě na prvním místě. Skloubení rakoviny s komedií se mi nejdříve zdálo nemožné nebo alespoň hodně divné, ale po shlédnutí musím říct, že to jde a sakra dobře, jen se musí dobře odhadnout kdy už je to moc. Kdo ještě neviděl tak by měl rychle napravit. ..." Boss321 na ČSFD

Nejúspěšnější německý snímek roku 1997 překvapí neotřelým využitím moderních filmových klišé, humorem a originální symbiózou hned několika žánrů. Hrdiny jsou dva muži, umírající na rakovinu, kteří se rozhodnou, že si "osladí" a "opepří" poslední dny, které jim zbývají, cestou k moři. Snímek, zřetelně inspirovaný tvorbou Quentina Tarantina, je navíc plný filmových odkazů. Navzdory četným přestřelkám a honičkám tu není ani kapka krve a ani jeden zavražděný, i když smrt obchází velice blízko. (oficiální text distributora)


http://www.csfd.cz/film/13186-klepani-na-nebeskou-branu/

20.10.2011 * ČT2 * 20,00 * dokument - VŠE PRO DOBRO SVĚTA A NOŠOVIC

"... Současná dokumentární tvorba mi začíná připadat jako pohádka o Blanických rytířích. Zatímco český fikční film kulhá na obě nohy a ani technofilní mladá krev nepředstavuje pro něj žádnou spásu, natož naději, můžeme se aspoň upínat k českým dokumentaristům. Vít Klusák může být s klidem v duši v jejich první linii. Za těch pár dokumentárních filmů si stihl vytvořit unikátní styl, který právě v Nošovicích dotáhl až absurdum. V dlouhých záběrech ničí své respondenty pouho pouhou spontánností, která je nutí k nechtěné autenticitě. Nošovice zároveň dokáží pokládat nepříjemné otázky o stavu dnešní společnosti, o kterých leckdy nechceme slyšet odpověď. Klusák provokuje, šaškuje, shazuje, zamýšlí se, ale to vše v hranicích fair play. Ne, všechny jeho argumenty jsou padné, ale nikdy nespadají do laciných kategorií manipulace, podbízivosti nebo televizní reportáže. Nošovice tak mnohem více vybízejí k debatě, dialogu, než k obecně přijímaným pravdám, čehož si na dokumentu obvzláště cením. O tom, že Nošovice jsou vlastně i didaktickým filmem ke studiu filmového dokumentu, protentokrát raději pomlčím. Po dlouhé době mohu říci, že do kina chodím na nového Klusáka, Marečka, Třeštíkovou. Co mají asi společného? ..." CheGuevara na ČSFD

Celovečerní dokumentární film ,,Vše pro dobro světa a Nošovic" je svérázným portrétem malé české vesnice, ve které - jak místní říkají - přistálo UFO v podobě kilometrové stříbřité továrny: korejská automobilka Hyundai. Z vesnice, která se proslavila především kysaným zelím a pivem Radegast, se tak stala průmyslová zóna - největší investice na zelené louce v historii ČR. Mnozí z majitelů polí, na kterých dnes automobilka uprostřed vsi stojí, však dlouho své pozemky prodat nechtěli. Donutil je až nátlak jejich sousedů a anonymní dopis, který odolávajícím sedlákům a jejich blízkým pohrozil smrtí. Filmaři se do Nošovic vrací dva roky po dramatických výkupech pozemků, v době, kdy továrna začíná chrlit levná auta a skrze sedm postav spřádají hravý i mrazivý portrét místa, které se náhle a nevratně proměnilo k nepoznání. - Ožívá tak sociální groteska o poli, na kterém rostou auta. (oficiální text distributora)

19.10.2011 * ČT2 * 23,05 * dokument - POZEMŠŤANÉ, KOHO BUDETE VOLIT?

"... Jeden z nejúpřimnějšícho dokumentů, co jsem viděla...smutný i vtipný...a dokazuje, že kdo chce, do společnosti se začlení a může být i kreativní, ať s handikapem či bez. .. " femme fatale na ČSFD

V šestiměsíční dokumentární dílně o.s. Inventura vznikal pod vedením dokumentaristky Lindy Jablonské film, který dokazuje, že i lidi s mentálním hendikepem se mohou ve veřejném prostoru orientovat a mít politický názor. Filmový štáb sledoval volby do Poslanecké sněmovny, účastnil se předvolebních mítinků a natáčel ankety s občany i politiky na témata, která jsou v jiných médiích přinejmenším neobvyklá. Štáb také zjišťoval, zda politická korektnost a předvolební sliby nejsou jen prázdnými hesly, pokoušel se odhalit, nakolik je dvacet let po revoluci v českém člověku stále zakořeněný předsudek vůči všemu, co není "úplně normální". Bystrý a zvídavý pohled mentálně handicapovaných tvůrců na svět činí z filmu originální, čerstvý a zábavný divácký zážitek. (Cinema Mundi)



19.10.2011 * MGM * 22,55 * western - RIO BRAVO

"... Dodnes jedna z nekrásnějších a strhujících balad o pravém přátelství, kterému je lhostejno, jakými chybami trpí jeho nositelé. Co postava, to osobitý a přesto zcela pravdivý charakter. Co postava, to herecká hvězda nejvyššího kalibru. Jenom chudák John Wayne nedostal tu opileckou roli, po které tak bažil tuše, že právě ona by mu mohla poskytnout nejvíce hereckého prostoru. Holt, Dean Martin byl jak známo dokonalým alkoholikem i ve skutečném životě. ..." Pohrobek na ČSFD

Na jedné straně stojí skupina zabijáků uprchlých z vězení, na druhé šerif se dvěma pomocníky: jedním opilcem a druhým mrzákem. Jeden z nejslavnějších westernů s Johnem Waynem, kde právo vždy zvítězí. (oficiální text distributora)

19.10.2011 * Film+ * 22,55 * scifi - DUNA

"... Kniha o Arakis je prakticky nezpracovatelná do filmové podoby a každou dekádu se o to někdo pokusí. Její obsáhlost bohužel nutí buď k více částem nebo ke velkým kompromisům nejen příběhových, ale také ohledně postav. David Lynch je režisér s vytříbeným citem pro barvy, umění a celkovou vizuální stránku filmu. Snažil se spojit vše, co Duna obsahuje do působivého celku. Efekty z dnešního pohledu nejsou úžasné, ale vznikly ve stejném roce jako Terminátor, takže si své uznání zaslouží i s přihlédnutím k jejich nostalgickému kouzlu. Okolo Duny jsem toho viděl hodně a nemyslím si, že by film nedokázal neoslovit neznalého předlohy. Naopak ukončený film působí komplexně, i když někdy trochu chaoticky. Depresivní atmosféra se k Duně skvěle hodí a vše je doplněno skvělou architekturou kulis a kostýmů. Bohužel tento film neměl úspěch, ale díky němu mohl David Lynch vytvořit svůj Blue velvet (Modrý samet). Určitě se nejedná o film, za který by se Lynch měl stydět a trochu mě mrzí některá hodnocení, které toto dílo dost srážejí. Pro mě trochu osobní záležitost... (Viděn také "television's cut", který není od Lynche:-D) ..." Djkoma by ČSFD


Film, jenž produkovala Raffaella De Laurentiis (dcera Dino De Laurentiise a herečky Silvany Manganové), je založen na sci-fi literární předloze, románu Franka Herberta o válce vládců různých planet v roce 10191. V roce 10191 se vládce vesmíru snaží získat kontrolu nad substancí umožňující cestování kosmickým prostorem. Tato látka se vyskytuje pouze na Pouštní planetě. Tamní obyvatelé pod vedením svého spasitele Paula Atreida se snaží od vládce osvobodit. 


David Lynch vytváří svůj příběh z budoucnosti podivuhodnými obrazy. Jedná se o jeho první experiment s barvami, ostatně silně stylizovanými (převládá odstín písku, skal, země). Lynch tento svůj film nazývá "symfonií prostoru", doznává nicméně, že mu žánr sci-fi příliš nesedí. Film však přišel v době, kdy bylo obecenstvo již přesyceno filmy o "hvězdných válkách" a pro znalce Herbertova románu nebyla jeho Lynchova verze dost uspokojivá. (oficiální text distributora)

19.10.2011 * FilmBox * 22,50 * dráma - PEKNÉ SVINSTVO

"... Scénáristu Stevenu Knightovi a režiséru Stephenu Frearsovi se podařilo dokonale pošramotit „čistotu turistického“ Londýna. Knight napsal jeden z nejoriginálnějších a nejtemnějších scénářů, ve kterém se velmi ostře pustil do problematiky přistěhovalců a ilegálních imigrantů. Na atypickém příběhu nigerijského uprchlíka a turecké „cestovatelské snářky“ představuje těžký život těchto lidí, kteří stojí nejen proti vlastní minulosti, ale zároveň i krutější přítomnosti a nejasné budoucnosti. Předložit tento materiál vypravěči neveselých příběhů, režiséru Frearsovi, se stalo vynikající volbou. Frears vypráví příběh v rychlém tempu a strhává s sebou diváka do děje. Jenomže tempo a vyprávěný obsah je hlavním bodem režisérova zakopnutí. Frears vypráví „jenom“ příběh, postavy nemají rozměr díky kterému by jsme je mohli plně chápat. Stačí si jenom položit otázku, kde vzal Okwe tolik ochotných přátel a nebo jak se dokázal dostat do takové blízkosti Senay, která je typickou tureckou muslimkou – vůči chlapům téměř „alergická“. K tomu, aby tohle všechno bylo povězeno, by filmu stačila dvacetiminutovka navíc, kterou by každý divák snesl. Jenomže, víte co? Tohle všechno vám bude při sledování jedno. Frears je totiž přesně tím typem vypravěče, který si diváka omotá kolem prostu a dá mu na všechno zapomenout. Za doprovodu nezvyklých syntenzátorů Nathana Larsona vám poví i to, co jste slyšet nemuseli a co jste vidět nechtěli. A i přes kapku skřípající - téměř až pohádkový – závěr, který však má hodně nepohádkovou formu, není jediný důvod, proč film neodměnit plným hodnocením. Oprávněně? Možná? Asi? Ano..." Isherwood na ČSFD

Okwe, ilegálny emigrant z Nigérie, večer pracuje ako taxikár a v noci sa z neho stáva recepčný v hoteli vo West Ende. O svoj súkromný príbytok sa delí so Senay, peknou Turkyňou, žiadateľkou o azyl. Pracujú v rovnakom hoteli. Raz v noci Okwe objaví v jednej z hotelových izieb hrozný nález. Zistí, že sa tu deje čosi veľmi nebezpečné. Mladík pomaly objasňuje záhadu svojho objavu a preniká do zabijáckeho zločineckého podsvetia... (oficiální text distributora)

19.10.2011 * Cinemax * 21,50 * dráma - ZABIL SOM SVOJU MATKU

"... " Que feriez - vous si je mourais aujourd'hui ?" čo by si robila, keby som dnes umrel ? " Je meurs demain " Umrela by som zajtra . Silný príbeh zo života každého, reálnosť diela vháňa slzy do očí, toľko talentu v 20 ročnom človeku som nikdy nevidela, napísať, zrežírovať a zahrať hlavnú úlohu v takej emocionálnej bombe..ešte stále som bez slov. ..." nathalee na ČSFD

Částečně autobiografický příběh o sedmnáctiletém homosexuálovi Dolanovi, který začne být posedlý svou matkou díky jejich bouřlivým vztahům v době, kdy objevuje tajemství dospělosti a potýká se s prvními vážnými nástrahami života.
Hubert Minel nemá rád svou matku. Sedmnáctiletý mladík jí domýšlivě opovrhuje a vidí jen nevkusné svetry, kýčovité dekorace a drobky uvízlé v koutku jejích úst, když žvýká. Kromě těchto iritujících přízemních maličkostí se však na jejich vztahu podepsala také výchova plná manipulace a zneužívání pocitu viny. Hubert, zmatený a rozervaný milujícím a zároveň nenávistným vztahem, který ho každý den víc a víc užírá, se prodírá mystériem dospívání obyčejně a typicky. Objevuje krásy umění, zkouší zakázané, otevírá se přátelům, sexu a společenskému vyloučení. (oficiální text distributora)



19.10.2011 * HBO Comedy * 20,25 * komédia - KTO OBVINIL KRÁLIKA ROGERA?

"... Dokonalé skloubení hraného a kresleného filmu, vynikající Bob Hoskins jako soukromý detektiv a skoro k nepoznání Christopher Lloyd jako zlodušský soudce ..." lebowski na ČSFD

Když se Steven Spielberg a Robert Zemeckis rozhodli natočit tento film, vyvstal před nimi nesnadný úkol: vymyslet technologii, která by na plátně pomohla vytvořit iluzi, jakou diváci doposud neviděli. FALEŠNÁ HRA S KRÁLÍKEM ROGEREM vychází z myšlenky, že kreslení hrdinové animovaných grotesek vedou mimo kameru své soukromé životy a prožívají stejné starosti a radosti jako lidé z masa a kostí. Žijí sice v animovaném městečku Toontown (Kreslounov), často se ovšem potulují po hollywoodských studiích. Koexistence "kreslounů" a lidí je roztříštěna ve chvíli, kdy je zamordován majitel pozemků Toontownu a podezření padne na bílého králíka Rogera. Do případu se zaplete i soukromé očko a musí čelit úskokům sadistického soudce, který hodlá Toontown vymazat z povrchu země a místo něj postavit dálnici.

Zemeckisův a Spielbergův experiment měl prohloubit komunikaci herce s kresbičkou, zdokonalit synchronizaci, umožnit kameře volný pohyb a dodat figurkám trojrozměrnou plastičnost. Animátor, který by něco takového dokázal, byl pouze jeden - Richard Williams. Tvůrci přijali pravidlo, že herci budou pouze "harmonickým doplňkem a součástí animovaného filmu". Každá sekvence byla rozkreslena záběr po záběru a hrané pasáže se musely přizpůsobit možnostem pohybu kreslených postav. Herci natočili "živou" akci, při které hráli "nasucho" a komunikovali s neviditelnými protihráči. Teprve dodatečně byly na každé políčko ručně vkopírovány kreslené postavy.

Zapomenout na konvence animovaného filmu se tvůrcům vyplatilo - jejich komedie je zatím nejlepší symbiózou hraného filmu a animace, kterou překoná asi jen počítačová technologie. Na autenticitě obrazu má obrovskou zásluhu především představitel detektiva Eddieho Bob Hoskins. V prázdném prostoru dokázal vnímat své neexistující partnery a "hrát tak, jako by s animovanými králíky rozmlouval celá léta." Příběh o králíkovi Rogerovi, který byl falešně obviněn z vraždy domnělého milence své nebezpečně smyslné manželky Jessiky, propojuje dva zdánlivě neslučitelné americké filmové žánry 40. let: kreslenou grotesku s kriminálním příběhem "drsné školy". Výprava, kostýmy i nasvícení se podobají klasickým filmům "noir", dialogy jiskří břitkými bonmoty a černým humorem a struktura snímku přejímá modelové principy detektivní šarády. Do krvavého komplotu však nejsou zapleteni lidé - s výjimkou Eddieho a jeho milenky Dolores - ale nevinná disneyovská zvířátka, pro něž je největší tragédií, když se publikum nesměje jejich vtipům...

O ojedinělosti celého projektu svědčí i fakt, že se v něm objevují nejen disneyovské figurky, ale i kreslení hrdinové dalších filmových společností. Mezi elitu se přirozeně začlenila i ústřední manželská dvojice. Králík Roger je sice občas trochu hysterický, jeho mimika je však odzbrojující. Předobrazem pro jeho dráždivě koketující ženu Jessicu se stala mimo jiné rusovlasá Rita Hayworthová. V originále ji namluvila Kathleen Turnerová, která erotickým hlasem šeptá věty typu: "Já nejsem špatná - mě jenom takhle nakreslili." (oficiální text distributora)

19.10.2011 * MGM * 20,00 * western - VEĽKÁ ZEM

"... Pefektní produkt klasického Hollywoodu. Je radost koukat se na tak neuspěchané dílo, v němž má všechno svůj čas a které stejně tak zvládá odvyprávět báchorku o velké zemi a novém muži v ní, jako ji zároveň mezi řečí demýtizovat. Opravdu nestárnoucí majstrštyk. ..." Cival na ČSFD

Bývalý námořní kapitán James McKay přijede na Západ se svou snoubenkou Patricií Terrillovou. Mladá žena je dcerou nejmocnějšího muže v kraji, majitele obrovského ranče Henryho Terrilla. James se budoucímu tchánovi zamlouvá, ovšem jen do chvíle, kdy odmítne bránit se proti násilí. Do tohoto kraje ruka zákona nedosáhne a muži musejí často bojovat s honáky Terrillova konkurenta Rufuse Hannasseyho. V sázce je totiž drahocenná voda, kterou oba rančeři potřebují pro svůj dobytek. Nenávist mezi oběma rody vrcholí a schyluje se k válce. James neví, jak to na Divokém západě chodí, přesto však stále odmítá změnit své zásady. Jen málokdo vidí, že je v mnoha ohledech statečnějším mužem než místní rváči a siláci...

Klasický film Williama Wylera vznikl v roce 1958. Je ukázkou toho, že i western lze vytvořit bez zbytečné surovosti, s důrazem na hloubku charakterů a přitom divácky přitažlivě. Své samozřejmě sehrálo vynikající herecké obsazení s Gregorym Peckem v čele. (oficiální text distributora)