Vitajte na stránke TV TIPOV!

Nechaj sa viesť ponukou filmov českých a slovenských televíznych staníc. Denne výber toho najkvalitnejšieho, čo môžeš vidieť na televíznej obrazovke.

17.3.2012 * Prima Family * 23,10 * sci-fi - TOTAL RECALL

"... Stručně řečeno, TOTAL RECALL je skvělý film. Dokonce bych řekl, že po Blade Runnerovi je tím nejlepším filmovým zpracováním nějaké Dickovy novely, tentokrát v neopakovetelném podání geniálního úchyla Paula Verhoevena. Jeho režie je dynamická a jeho zaliba ve spoustě krve a násilí pro něj typická a svým způsobem neodolatelná :o) Příběh je správně dickovsky temný s nejednoznačným koncem a tak to má být. Triky jsou na svojí dobu fantastické a po zásluze byly odměněny Oscarem. A nesmím zapomenout vyzdvihnout nápaditý soundtrack Jerryho Goldsmitha, který se neoposlouchá a jenž patří mezi to nejlepší, co Mistr složil. Sci-fi pecka pro fajnšmekry. ..." Lima na ČSFD

Hlavním hrdinou příběhu, odehrávajícího se v roce 2084, je stavební dělník Douglas Quaid, kterého sužují děsivé noční můry, týkající se Marsu. Rozhodne se proto navštívit neobvyklou cestovní kancelář Total Recall, která nabízí dovolenou formou implantovaných vzpomínek. Quaid si vybere dovolenou na Marsu v podobě tajného agenta. Při implantaci vyjde najevo, že Quaid už jedny implantované vzpomínky má. Vzápětí se ho pokusí zavraždit dva lidé, které považoval za své blízké. Nejprve přítel a vzápětí i jeho manželka Lori. Brzy poté se Quaid dovídá, že byl na Marsu zapleten do odboje proti tyranskému guvernérovi Cohaagenovi a proto se, pronásledován najatými zabijáky, na Mars vrátí, aby našel sám sebe a své vlastní vzpomínky. Okamžitě se ocitá ve víru nebezpečných událostí a stává se rozhodujícím prvkem na misce vah vleklé války mezi rebely a guvernérovou armádou. Americký snímek natočil v roce 1990 režisér Paul Verhoeven (RoboCop, Hvězdná pěchota, Základní instinkt). Autoři scénáře, Ron Shusett a Dan O'Bannon (proslavili se jako scénáristé Vetřelce), se nechali při vzniku příběhu inspirovat povídkou Philipa K. Dicka We Can Remember It for You Wholesale. Film získal Oscara za speciální efekty a je dnes považován za žánrovou klasiku devadesátých let 20. století. (oficiální text distributora) 

17.3.2012 * Barramdov * 23,10 * thriller - ZVYČAJNÍ PODOZRIVÍ

"... Geniální film - zejména díky geniálnímu Oscarovému scénáři a geniálním hereckým výkonům. Možná když by Singerova téměř geniální režisérská práce byla úplně geniální, tak by to byl nejgeniálnější film všech dob. ..." Cival na ČSFD

Stalo se to jedné noci v kalifornském přístavu San Pedro, kde byla zmasakrována posádka argentinské pašerácké lodi. Stop pro policii zůstalo proklatě málo: loď vyletěla do povětří a z dvaceti sedmi mužů tu přežili jen dva: kulhavý pouliční zlodějíček Verbal a jeden z členů posádky umírající v nemocnici na popáleniny a blouznící v maďarštině. Začalo to ovšem mnohem dřív - newyorská policie je možná zkorumpovaná, ale není hloupá, a tak už nějakou dobu prověřovala skupinku podezřelých, těch mužů zločinu, kteří jsou vždycky první na ráně. Byli to prohnaný elegán Keaton, horkokrevný McManus, drzý Hockney, nevyzpytatelný Fenster a bezvýznamný Verbal. Policie je podrobila důkladnému výslechu, ale s každou novou informací se pátrání jen zkomplikovalo. Podezřelé spojuje série zločinů v New Yorku, ale kde jsou ukradené smaragdy?

Chytře spletitá "historka z podsvětí" je mistrně odhalována prostřednictvím vyprávění postav a vrcholí jednou z dnes už nejprofláknutějších scén novodobého filmu. Kevin Spacey za roli Verbala v této pozoruhodné krimi získal Oscara za nejlepší mužský herecký výkon ve vedlejší roli a druhého Oscara si odnesl scenárista snímku Christopher McQuarrie. (oficiální text distributora) 

17.3.2012 * HBO Comedy * 23,00 * dráma - NEHANEBNÍ BASTARDI

"... Film filmaře, který miluje filmy. Tarantinova syntéza béčkové estetiky došla (prozatím) nejzazšího stádia formou válečného opusu, kde je místo pro citace, vlastní ego i závěrečnou kapitolu dějepisné revize, která kdyby si celou dobu nedělala legraci z těch předchozích, těžko by došla pochopení. Příjemné překvapení vlastních očekávání. ..." Isherwood na ČSFD

Bylo nebylo v nacisty okupované Francii… Vítejte ve Druhé světové válce podle Quentina Tarantina. Vítejte ve světě, kde historická realita ustupuje lehce brutálnímu pohádkovému vyprávění jednoho z nejkontroverznějších režisérů současnosti. On sám přitom tvrdí, že se poetika Hanebných panchartů asi nejvíc přiblížila náladě filmu, který mu udělal jméno – násilnické černočerné komedii Pulp Fiction – Historky z podsvětí. 
Německé vojáky ještě nepřestaly bolet nohy po smělé invazi do západní Evropy, když mladičké Shosanně (Melanie Laurent) přímo před očima německý důstojník Hans Landa (Christoph Waltz) vyvraždil členy její rodiny. Ona sama jen tak tak unikne do Paříže, kde se ukryje pod novou identitu provozovatelky biografu. Na jiném místě hákovým křížem rozkopané Evropy se pod vedením lehce zupáckého amerického poručíka Aldo Rainea (Brad Pitt) formuje neobvyklá vojenská jednotka. Úkolem jejích členů je nejen přežít na území plném nacistů a jejich přisluhovačů, ale zároveň likvidovat jejich elity a to tak efektně, že tím mezi nimi budou šířit strach a paniku. Říkají si Pancharti a právě je čeká ta nejtěžší mise, která může zcela změnit průběh války. V jednom pařížském biografu se chystá premiéra nového německého propagandistického eposu a téhle události se má účastnit řada nacistických špiček (možná i samotný Hitler). Úkolem Panchartů bude na akci proniknout a ukázat šéfům Třetí říše, jaké to je, když je člověk po smrti. Nepočítají ovšem s tím, že přímo pod světlem promítačky osnuje svůj plán pomsty za smrt blízkých osiřelá Shosanna a že když se jeden geniální plán na atentát střetne s jiným, výsledkem může být ještě geniálnější neúspěch. (oficiální text distributora)

17.3.2012 * Film Europe * 22,00 * dráma - EURÓPA

"... Ten film mi nedá spát... Je to vůbec dílo člověka, je možné natočit něco tak působivého a hlubokého po stránce příběhu i způsobu jeho filmového vyprávění? Je možné, aby byl film shledán po každém dalším zhlédnutí svojí dokonalostí šokujícím? Díky existenci Evropy to vypadá, že ano. ..." Jeanne na ČSFD

Pozoruhodný snímek EVROPA je třetí částí osobité autorské filmové trilogie, pátrající po duchovním fenoménu prostoru, v němž žijeme (PRVEK ZLOČINU, 1984, EPIDEMIE, 1987, EVROPA, 1991). Jeho tvůrce, dánský režisér Lars von Trier, situuje příběh do Německa "roku nula" (těsně po válce), do země těžce traumatizované svou prohrou, zmrazené do temnoty noci a beznaděje, a kontrolované (i devastovaného) Spojenci. Většina obyvatelstva tu však skrytě sympatizuje s nacistickými myšlenkami, a někteří se dokonce aktivně podílejí na destruktivních akcích werwolfů. Do tohoto místa a času přijíždí mladý Američan Leo, syn německého emigranta, aby "pomohl Německu". Pod přísným dohledem autoritářského strýce se stane průvodčím v lůžkových vozech první třídy u společnosti Zentropa. Seznámí se s majitelem společnosti, s Američany sympatizujícím Maxem Hartmannem, a zamiluje se do jeho dcery Kathariny. Avšak svět osobních jistot, jímž se citlivý mladík pokouší izolovat od okolní děsivé reality, snad právě proto drtivě zasáhne do jeho osudu...

Situace "zlem nakaženého" Německa je pro režiséra (stejně jako pro mnoho jiných vynikajících tvůrců) východiskem k mnohem obecnější výpovědi o jedinci, osudově zmítaném vnějšími tlaky a navzdory všem svým idealistickým snahám zavedeném do slepé uličky. Vypovídá nejen o střetu humanistických a demokratických ideálů s mašinérií smrti, manipulativní moci a destrukce, ale i o evropských traumatech a křižovatkách; pro obojí je klíčová obrazová a významová metafora cesty po železnici. Velký důraz klade režisér na formu svého vyprávění. Širokoúhlý snímek je převážně monochromatický s významotvornými vstupy barvy; originálně využívá ateliéru a zadních projekcí. Koresponduje s díly Dreyerovými a Bergmanovými, na Fassbindera a Godarda odkazuje formálním experimentátorstvím a obsazením jejich "kultovních herců" (Eddie Constantine, Barbara Sukowá). V souladu s Trierovým chápáním filmu jako snění v bdělém stavu je Evropa vedle svého konkrétního geografického významu rovněž jakýmsi kulturním a politickým bodem v kolektivním podvědomí; celý příběh je prezentován jako hypnotická seance hrdiny i diváka, provázená podmanivým, chladným hlasem vypravěče (Max von Sydow). (oficiální text distributora) 

17.3.2012 * Prima Family * 21,10 * akčný - RAMBO II.

"... Rambo si utřel slzy a vrazil svou kudlu do srdce Vietnamu. Pro mě nejlepší akčňák 80. let, špičková ukázka žánru plná nezapomenutelných scén a nezapomenutelné hudby. Na Rambovské sérii lze pozorovat stejnou (ale vzhledem k menšímu počtu dílů rychlejší) degeneraci jakou prošel i Rocky - realismus se vytrácí a nahrazuje jej naivní, maximálně efektní zábava 80. let spojená s Reganovskou demonstrací síly a sebevědomí (ale stále se silným kritickým ostnem). Kvalita akce zůstává, i po letech, kdy se člověk směje každému druhému záběru a větě. ..." choze na ČSFD

Bývalý člen elitní jednotky Zelené Barety John Rambo si odpykává svůj trest ve federálním vězení. Když americká armáda zjistí, že vojáci ztracení při akci ve vietnamské džungli mohou být stále naživu, povolá Ramba, aby je zachránil. Za splnění nezvykle nebezpečné mise mu nabídne svobodu. V akci však Rambo zjišťuje, že ho vládní oficíři poslali na smrt... (oficiální text distributora) 

17.3.2012 * FilmBox Plus * 21,00 * dráma - DVANÁSŤ

"... Geniální remak. Nápad Nikity Michalkova zasadit děj kultovního snímku 12 rozhněvaných mužů s Henrym Fondou v hlavní roli do současné Ruska byl opravdu skvělý tah. Srovnávat oba filmy mi nepřijde jako nejlepší nápad. Zatímco Lumetova původní verze se odehrává jen v jedné místnosti, tak Michalkova verze je doprovázena chlapcovi vzpomínkami na své dětství a jeho "seznámením" s vojáky. Herecké výkony všech 12 mužů jsou brilantní a nezbývá mi než jim za jejich představení poděkovat. Autoři si se scénářem velmi vyhráli, protože tolik výborných dialogů jsem už dlouho neslyšel. Ačkoliv dám vždy přednost Lumetově verzi, tak Michalkova rozhodně o moc nezaostává. Naprosto skvělá atmosférická konverzačka, na kterou hned tak nezapomenu. ..." Boss321 by ČSFD

Příběh se odehrává ve válkou zničené Čečně. 12 porotců bojuje s rozhodnutím o osudu čečenského teenagera, který údajně zabil svého ruského otčíma. Porotci: rasistický taxikář, nedůvěřivý lékař, nerozhodný televizní producent, člověk, který přežil holocaust, vášnivý muzikant, ředitel hřbitova a další reprezentují rozpolcenou společnost současného Ruska. Film byl nominován na Oscara za nejlepší zahraniční film, na Zlatého lva na Mezinárodním filmovém festivalu v Benátkách a byl součástí Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech. Režisér Nikita Michalkov patří mezi špičky ve svém oboru a jeho dalšími filmy jsou např. Lazebník sibiřský nebo Unaveni sluncem. (oficiální text distributora)




17.3.2012 * Prima Love * 20,20 * komédia - ČARODEJNICE Z EASTWICKU

"... Kdo neviděl Čarodejky, tak má pěknou mezeru ve vzdělání. Nejen, že tady Jack dokazuje, že jeho herecký talent nemá hranice, ale i všechny tři dámy jsou okouzlující, zvlášť jejich proměny z šedých myšek na vampy. Dávky romantiky i mystična jsou scénářem a režií spravedlivě rozděleny a za řeč stojí i parádní kostýmy, hudba a triky. ..." kleopatra na ČSFD

Velmi volná adaptace knihy Johna Updikea, která se na příběhu tří osamělých žen zamýšlí nad vztahy mezi oběma pohlavími. Snímek v sobě spojuje prvky bizarní komedie, hororu i satiry na zatuchlou morálku typického amerického maloměsta, jehož zdánlivá upravenost (stejně jako ve filmech D. Lynche) ostře kontrastuje s tím, co na první pohled není vidět. Především jsou Čarodějky z Eastwicku zábavným, oddechovým filmem, kterému zcela dominuje strhující herecký výkon Jacka Nicholsona, jehož kreace v roli odpudivě neodolatelného vyslance pekel přerostla vlastní rámec filmu. Film byl roku 1988 nominován na Oscary za hudbu a zvuk. (oficiální text distributora)

17.3.2012 * Prima Cool * 20,00 * thriller - SMRTIACA EPIDÉMIA

"... Jeden z najväčších skvostov hollywoodskej komercie 90. rokov. V mnohých ohľadoch ten film zostarol (z viacerých situácií je už dnes ťažkotonážne klišé, logika zďaleka nefunguje tak, ako sa nám kedysi zdalo, zadné projekcie pri vrtuľníkových naháňačkách vyzerajú smiešne), ale herci sú proste výborní a Petersen tu vlastne otvára učebnicu žmýkania napätia z akejkoľvek scény (výborný je hlavne "lov na opičku" pri rodinnom dome). Nikdy nezabudnem, ako som zatínal nechty do kresla, keď som to videl prvýkrát. ..." Cervenak na ČSFD

Ve filmu Smrtící epidemie musí hrozbě čelit tým amerických vojenských lékařů, který zoufale pátrá po neznámém bacilonosiči, z nějž by bylo možné získat sérum proti nákaze, zavlečené z Afriky do Kalifornie. Boj odhodlaných expertů s časem je však komplikován zájmy vysokých vojenských činitelů, kteří jsou pro utajení své biologické zbraně ochotni obětovat životy nevinných civilistů. (oficiální text distributora)

https://www.csfd.cz/film/7232-smrtici-epidemie/

16.3.2012 * JOJ * 22,30 * akčný - SMRTONOSNÁ PASCA 2

" ... Víc než důstojné pokračování kultovní jedničky a Bruce Willis opět v plné formě. ..." Boss321 na ČSFD


S policistou Johnem McClanem se setkáváme i v druhém pokračování úspěšného akčního thrilleru, tentokrát v režii Rennyho Harlina. Přesně rok po dramatické misi v Los Angeles John plánuje klidné vánoční svátky. Na Štědrý den jede na newyorské letiště vyzvednout manželku Holly, jež má přiletět z Los Angeles, ale letiště padne do rukou po zuby ozbrojených a perfektně vycvičených teroristů. A když jde o život jeho rodině i stovkám ostatních pasažérů, kteří se stali rukojmími, musí John znovu sáhnout po zbrani. V hlavní roli opět exceluje Bruce Willis. (oficiální text distributora)

16.3.2012 * STV2 * 22,30 * dráma * ELISA, MÔJ ŽIVOT

"... Nádherně nejednoznačná filosofická báseň, ve které si divák může při sledování vybrat rovinu interpretace. Buď jde o dialog spisovatele se svou postavou, nebo ponor do myšlenkových světů dvou kdysi blízkých, dnes však odcizených lidí, kteří uvažují o opětovném setkání (prolnutí konce se začátkem) z důvodu krize a nemoci, nebo jde o myšlenky umírajícího otce naposledy se setkávajícího se v myšlenkách se svou dcerou, anebo o reálné setkání odce a dcery na venkově. Bohužel přes veškerou filosofii a prolínání vnitřního a vnějšího světa je film nejsilnější v realistických scénách - třeba rozhovor s manželem a následný výbuch pláče. I tak jde o umění v nejlepším slova smyslu. ..." mortak na ČSFD



Klíčem k pochopení komorního psychologického filmu Carlose Saury jsou podle režisérova prohlášení slova Baltazara Graciana: Především měj otevřeny oči duše. Chceš-li vědět, kým se stáváš, hleď jimi. - V subtilním příběhu setkání dcery Elisy, prožívající manželskou krizi, s těžce nemocným otcem Luisem, který ve venkovském ústraní píše meditativní román, se prolínají různé časové roviny, proměňuje se vztah mezi realitou a fikcí. Snímek se dotýká řady témat: odcizení, dialektiky prožitků a představ, problému identity vlastní osoby, otázek umělecké tvorby a dalších. Titul byl převzat z díla básníka Garcilase de la Vegy (1503 - 1536). (oficiální text distributora)

www.csfd.cz/film/22016-eliso-muj-zivote/