Vitajte na stránke TV TIPOV!

Nechaj sa viesť ponukou filmov českých a slovenských televíznych staníc. Denne výber toho najkvalitnejšieho, čo môžeš vidieť na televíznej obrazovke.

30.9.2012 * MGM * 20,00 * dráma - O MYŠIACH A ĽUĎOCH


"... Kniha Johna Steinbecka mě (jako vůbec první písmenka) rozplakala. Film Garyho Sinise taky. Sám si zde zahrál a zahrál to výborně, k perfektnímu výkonu Johna Malkoviche není co dodávat. Příběh pevného přátelství mezi Georgem a Lenniem patří mezi mnou oblíbené kouzelné knihy, tudíž jsem k tomuto filmu přistupovala opatrně. Zcela zbytečně. Tohle je jedna z mála, z opravdu mála zdařilých adaptací literárního skvostu. Jsem dojata, ohromena, nadšena. Nemám, co bych komentovala... to se musí vidět. A taky přečíst. ..." charlosina na ČSFD

 Jedna z nejznámějších krátkých prací Johna Steinbecka přináší dojemný a krutý příběh nesourodé dvojice - bystrého George (Gary Sinise) a těžkopádného a maličko natvrdlého Lennieho (John Malkovich). Ti dva spolu táhnou od ranče k ranči a sní si svůj sen, ve kterém si našetří na vlastní malé hospodářství a budou svými pány a Lennie se bude moci starat o milované králíky... Jenomže dobrácký obr se do nechápajícího světa nehodí, a tak se vždycky stane, že oba musí zase utíkat někam jinam a George už začíná být z utíkání unavený... (Morien)

30.9.2012 * Kino CS * 20,00 * dráma - NEBEŠTÍ JEZDCI


"... Nádherný film o československých letcích v Anglii. Silný příběh a výborné herecké výkony z něj dělají nezapomenutelnou klasiku v českém válečném filmu. ... " golfista na ČSFD

Podzim roku 1942. Posádku bombardéru typu Wellington tvoří první pilot a kapitán letadla Čechoslovák Pavel, druhý pilot Angličan Frank, navigátor Angličan George, telegrafista Kanaďan Tommy a palubní střelci Študent a Prcek, oba Čechoslováci. Noční nálet na Düsseldorf skončí úspěšně a jejich letoun se vrací šťastně na základnu. Takové štěstí už však neměla posádka dalšího letounu, který byl nucen nouzově přistát na moři a je považován za ztracený. Mladičká příslušnice WAAF Patricia odváží posádku do jídelny. Kapitán Pavel i ostatní dobře vědí o jejím vztahu se Študentem a mají pro ně porozumění. V jídelně se setkávají s polskou posádkou letounu, který nouzově přistál na jejich letišti. Večer si všichni jedou do městečka zatančit, uprostřed nejbujnějšího veselí však ohlásí hlídka nepřátelský nálet... (oficiální text distributora)

30.9.2012 * Nova Cinema * 20,00 * dráma - NÚDZOVÝ VÝCHOD


"... Velmi otevřený a hlavně realistický film o "obyčejných" amerických manželích. Sam Mendes v mých očích opět dotáhl laťku po dvou pro mě velmi nudných a nezajímavých filmech na úroveň Americké Krásy. Leonardo a Kate jsou naprosto úžasní, emoce a upřímnost z nich čiší na všechny strany, dohromady jim to ohromně sluší a herecky ladí, i když se zrovna hádají a házejí po sobě židle. Vše dolaďuje nádherná hudba Thomase Newmana a kamera Rogera Deakinse... Není to veselý film, ale je opravdový a určitě nepatří mezi ty, na které zapomenete hodinu po jeho shlédnutí. ..." Galadriel na ČSFD

Drama Nouzový východ se velmi podobá Mendesově oscarové Americké kráse. I tady vidíme, jak nefunkční je ta nejobecnější představa o naplnění Amerického snu, tedy poklidný rodinný život v domku na předměstí. Nicméně trpká zkušenost, kterou prožili Frank a April Wheelerovi, příběhu Americké krásy o pár desítek let předchází. Mladí manželé Frank a Abby sice také žijí nevzrušivým životem americké střední třídy jako jejich sousedé, ale sami cítí, že do tohoto prostředí nepatří. April neláká kariéra ochránkyně domácího krbu a vychovatelky vlastních dětí. Chtěla by se stát herečkou, proto se snaží Franka přemluvit k přestěhování do Paříže, neboť ve městě políbeném múzami pro sebe tuší uplatnění. Ani Frankovi se monotónní kariéra kancelářské krysy nezamlouvá, jenže místo snění o Paříži se oddává alkoholu a vnadné kolegyni. Jak se hroutí jejich společné plány a touhy, upadá i jejich vztah, jenž dospěje až do bodu mrazu. Jedinou cestu zpátky na vrchol představuje radikální řešení, ovšem k tomu by potřebovali najít sílu oba. Bez splnění téhle základní podmínky skončí jejich snažení záhubou. (oficiální text distributora)

30.9.2012 * HBO * 20,00 * fantasy - HARRY POTTER A DARY SMRTI 2

"... Válka, kde bezejmenní padají. Po sebeparodické šestce a bezdějové první části je druhá našlapaná od začátku do konce. Odboj je nasraný a drží v podzemí při sobě, tahle atmosféra se mi líbí. Nakonec je ta pachuť nesourodé série aspoň trochu rozmělněna a jedna éra uzavřena. Jen mě teď mrzí, že jsem nezůstal až do konce i v literární rovině. ..." Silas na ČSFD

Přichází poslední dobrodružství ságy o Harry Potterovi. V tomto výpravném finále eskaluje bitva mezi dobrem a zlem do otevřené války čarodějného světa. Nikdy nebylo v sázce tolik jako teď. Nikdo už není v bezpečí. Je to ale Harry Potter, kdo možná bude muset podstoupit oběť největší, když se přiblíží rozhodující bitva s Lordem Voldemortem. Tady všechno končí ... (oficiální text distributora)



29.9.2012 * STV2 * 23,50 * dokument - MARTIN SLIVKA: "...MUŽ, KTORÝ SADIL STROMY"


"... Dokumenty pojednávající o výjimečné osobě si osobně dělím do dvou "pracovních" kategorií, kdy v první se nacházejí ty, které jsou sledem mluvících hlav a informací o daném člověku a druhé jsou natočeny přesně v duchu díla výjimečné osobnosti, o níž dokument je. Martin Slivka - "...muž, který sázel stromy" je druhým jmenovaným, protože do vyprávění vstupuje výrazný prvek v podobě folklorní hudební skupiny, která je rozmístěna s až chirurgickou pečlivostí v mizanscéně a jejíž písně s nadhledem shrnují určitou část života Martina Slivky, slovenského filmaře, který do svých filmů vkládal etnografický prvek. I kdyby jste toho o Slivkovi a jeho díle věděli hodně, přesto musíte ocenit, že každé informace a předkládaná fakta jsou doložená a pečlivost, s jakou se k věci přistupuje, protože jsou v dokumentu k zahlédnutí i úryvky ze školních prací lidí, které Slivka učil. Závěrečný výmluvný obraz, v němž se směšují dva nejvýraznějši prvky Slivkových děl - etnografický a dokumentaristický, aby se u Šulíka (nejlepšiho slovenského filmaře, kterého můžeme našim bratrům závidět) staly součástí fikce, ve mě vzbuzuje naději, že připravovaná Zlatá šedesátá nemusejí být pouze adorací dávno zašlého a co do teoretického přistupu překonaného. ..." Bluntman na ČSFD

Profesor Martin Slivka bol neopakovateľná renesančná osobnosť. Bol nielen tvorcom dokumentárneho národopisného filmu, režisérom, scenáristom a dramaturgom, ale aj filmovým teoretikom, pedagógom a etnografom. Zanechal bohatý odkaz - posolstvo, ktoré sa ukrýva nielen v jeho filmoch, ale v celej šírke a hĺbke jeho osobnosti. Dokumentárny film približuje životný príbeh Martina Slivku, nielen ako filmára a učiteľa, ale hlavne ako človeka. Tvorcovia sa snažili nájsť spôsob aby spomienky na Martina Slivku dostali z polohy monografie do širších, intímnych dramatických súvislostí, cez výpovede jeho rodiny , žiakov i priateľov. Dokument o Martinovi Slivkovi nie len snahou vyjadriť obdiv doyenovi slovenského dokumentárneho filmu, ale aj výrazom vnútornej potreby tvorcov analyzovať a zhodnotiť veľké dielo, nájsť mu správne súradnice a umiestniť ho do kontextu celého kultúrneho systému. (oficiální text distributora)



29.9.2012 * Cinemax * 23,30 * dráma - RAY



"... Vím o tom, že biografických snímků jsou mraky, ale jen ta vyvolená menšina opravdu stojí za to. Příběh Raye Charlese je jeden z nich. I když muziku, která jeho životem prostoupí zrovna v lásce nemám, na okamžik si ji v tomto filmu zamiluji. Jeho příběh je křehký jak domeček z karet. Člověk nikdy neví, co od něj čekat. Samozřejmě jako každá známá slavná postava minulosti prožívá to, čemu by se asi nevyhnul. Nebo se nevyhnul takřka nikdo. Nejlepší na tom, ale je, že se z toho dostal. Z toho všeho. Dokázal nemožné, založil kult a nechal ze sebe udělat legendu. Ray Charles je jedna z mála postav z hudební branže, která si opravdu zaslouží respekt. O to víc respektuji Jamie Foxxe, který se s rolí popral a věřím, že mu nikdy z beder nezmizí. On se s ní zžil, tak neskutečným způsobem, že jsem chvilku před sebou opravdu sledoval slepého herce, který bezmocně poslouchá zvuky okolí. Jak říkám, Ray je jeden z mála opravdu těch fantastických filmů života, které utečou jako voda. Oskara si Jamie zasloužil naprosto oprávněně, když už ne samotný film. Rozhodně na to minimálně měl. Já se musím přiznat, že jsem po prvém shlédnutí filmu byl naprosto unešen a unáším se na té vlně dál a dál... --- Georgia, on my mind .." Malarkey by ČSFD


Jestliže lze život chápat jako souhrn jeho jednotlivých částí, pak příběh Ray Charlese je možno považovat za souhrn osobních vzestupů a pádů v průběhu dlouhé a slávou ověnčené kariéry ve světě hudby. Ray zažil bolest i osobní tragédie. Množství jeho hudebních stylů (jazz, rhytm & blues, rock-and-roll, gospel, country & western) je sledem a souhrnem celistvé inspirativní cesty génia s jedinečnou vizí, génia, který světu daroval možnost zcela nového způsobu vnímání hudby. RAY je dosud nevyprávěný příběh dramatického osudu americké hudební legendy, jehož vzniku předcházel patnáctiletý sběr materiálu a sledování Rayovy tvorby uznávaným filmařem Taylorem Hackfordem.




S hercem Jamiem Foxxem v titulní roli prožíváme šíři a autentičnost Rayova osudu v jeho nejvýbušnějším období. Všechno začalo v okamžiku, kdy černý slepý teenager sám nastoupil do floridského autobusu a cestoval přes Státy, aby svůj styl vybrousil na jazzové scéně v Seattlu. Od Rayových počátečních bojů o to, aby se s ním zacházelo tak, jak si zaslouží, a aby mohl jít svou cestou, přes jeho objevení společností Atlantic Records a bleskový vzestup ke globální popularitě, přes boj s drogovou závislostí a vyrovnávání se s milostnými vzplanutími nás vyprávění vede zpět až do dětství. Než se stal jedním z největších hudebních idolů své generace, musel se vyrovnat s pátým rokem svého života, kdy se utopil jeho bratr George a on začal ztrácet svůj zrak. Byla to doba, která nesmazatelně ovlivnila hloubku Rayových citů a probudila v něm onu nesmrtelnou hudbu.


Film není jen pietní poctou idolu jazzmanů, ale je především filmovou lahůdkou, která sklidila ovace kritiky a která pravděpodobně postoupí do závěrečného boje o ceny Americké filmové akademie. (oficiální text distributora)




29.9.2012 * Nova * 23,25 * sci-fi - TERMINATOR 2: DEŇ ZÚČTOVANIA


"... Fantastické dílo !!! Něco neuvěřitelného co nejde popsat!!! Tenhle filmek vytváří dějiny !!!! Arnold v nejlepší roli a Cameron ukazuje co dokáže ve filmu s triky, které stejně jako jednička předběhli dobu !!!! HUdební stránka filmu a vátvarné pojetí je dokonale temné. Ukázky z budoucnosti jsou perfektní. Oba terminátoři jsou skvělý. Vždyt já ani nevim co bych tomuto filmu vytknul. Mnoho hlášek a scén mě snad navždy zůstalo hluboko v hlavě. Nebýt těchto dvou děl, asi by dneska nebyla animatronika, počítačová animace a mnoho dalšího na takovéto úrovni !!! Díky Jamesi ;) ..." Djkoma na ČSFD

Deset let po neúspěšném pokusu zabít Sarah Connorovou, matku budoucího vůdce lidstva ve válce proti strojům, se do Los Angeles vrací z budoucnosti nový Terminátor, typ T-1000, aby zlikvidoval už narozeného Johna Connora. Dospělý Connor v roce 2029 na svoji ochranu posílá do minulosti druhého terminátora T-800. Oba stroje nezávisle na sobě pátrají po malém Johnovi. Chlapec zjišťuje, že T-800 je naprogramován na jeho ochranu a s jeho pomocí osvobodí svou matku z psychiatrického ústavu, kde je léčena z údajné schizofrenie. T-800 oběma vysvětluje, co přinese budoucnost. Tu je však možné změnit...a při tom všem hrdiny stíhá nemilosrdný a zřejmě nezničitelný T-1000. (oficiální text distributora)

29.9.2021 * Barrandov * 22,45 * thriller - HMLA



"... Další zfilmované dílo Stephena Kinga, které když se smíchá s režií Franka Darabonta nemůže dopadnout špatně. Hlavní plusy filmu The Mist jsou v jeho originálním příběhu a hlavně hereckých výkonech. Na druhou stranu mi přišel film poněkud místy zbytečně natahovaný a být zkrácen o 20 minut asi bych u něj ani nedýchal podobně jako u Shawshanku. Takhle mě chvílemi i připadla nuda. Některé záběry mi přišly zbytečné a rovněž některé dialogy. I přesto si ale The Mist v mých očích zaslouží plné hodnocení. Je v něm patrná Kingova atmosféra z knih, kterou mám velmi rád. ..." Arx na ČSFD

Režisér a scénárista Frank Darabont, známý především filmovým zpracováním románů Stephena Kinga Vykoupení z věznice Shawshank a Zelená míle divákům nyní představí další zpracování povídky Mistra hororů. Výtvarník David Drayton (Thomas Jane) se společně se svým synem Billym (Nathan Gamble) a nepříjemným sousedem Nortonem (Andre Braugher) ráno po neobvykle silné bouři vydávají do nedalekého městečka nakoupit zásoby. Krátce po jejich příjezdu supermarket obklopí hustá a tajuplná mlha, která, jak se zdá, v sobě ukrývá cosi vražedného a děsivého… Ještě větší zlo se ale ukrývá v duších obyčejných lidí, kteří jsou postaveni tváří v tvář zoufalé situaci. Hrůza se pozvolna ale jistě prodírá na povrch... (oficiální text distributora)

29.9.2012 * Fanda * 22,30 * thriller - KLUB BITKÁROV



"... Najnehollywoodskejší hollywoodsky film všetkých čias. Vysokorozpočtová, vizuálne vyšperkovaná kopačka do riti filmového mainstreamu. Best of Fincher, best of Norton, best of Pitt. Absolútny filmový zážitok aj po siedmom pozretí... penis... koniec komentára. ..." Cervenak na ČSFD

Když nemůžete půl roku usnout, celý okolní svět vám začne připadat jako nekonečný sen. Všechno kolem vás je nedokonalou xeroxovou kopií sebe sama. Chodíte do práce, díváte se na televizi a jste vděčni za to, když občas ztratíte vědomí a nevíte o světě. Lidí s podobnými problémy moc není, ale mladý úspěšný úředník, který si říká Jack, je jedním z nich. Má slušnou práci, vydělává slušné peníze, ale trpí nejtěžší formou nespavosti. Na služební cestě se Jack seznámí s Tylerem Durdenem, který mu nabídne příbytek pod podmínkou, že mu vrazí pořádnou ránu. Tato "výměna názorů" se oběma zalíbí a brzy vznikne první Klub rváčů. Místo, kde můžou mladí muži, znechucení světem, odložit své starosti a stát se na pár minut zvířaty. (oficiální text distributora)

29.9.2012 * Cinemax * 21,40 * dráma - BOXER



"... Hodně silný příběh o boji proti fanatismu a nenávisti. Někdy se ptám v jaké době žijeme, že stačí pár šmejdů, kterým zcela zjevně nebyl do hlavy dodán rozum a dokáží plamen nenávisti přenést ze svého srdce mezi ulice, města, země či dokonce kontinenty. Ano, zažehnout nenávist jde v dnešní době snad ještě snadněji než dříve, stačí slovně obratný politik, gesto nebo čin a už to jede, a pří veškeré lidské "dokonalosti" se stále nedaří tyto "nenávistné jízdy" včas zastavit. Opravdu pořádnou silou myšlenek se do mě trefoval Boxer. Určitě tomu příspěly i hodně dobře natočený scény z belfastských ulic, přišly mě dost autentické. Samozřejmě lví podíl na silném prožitku z filmu mají herci. Zejména Daniel Day-Lewis si mé pochlebování zaslouží, protože to, jakým způsobem on své postavy umí ne zahrát, ale přímo dostat do divákova srdce je něco fascinujícího a naprosto vyjímečného. Jeho boxer mě dal ránu, která nebolela mé tělo, ale mou duši...." Enšpígl na ČSFD

Příběh belfastského boxera, propuštěného vězně a vojáka IRA Dannyho Boy Flynna (Daniel Day-Lewis), který se po čtrnácti letech ve vězení vrací domů, usiluje o návrat do normálního života a rekapituluje svůj vztah k bývalé lásce (Emily Watson). Ta je ovšem nyní vdaná za jiného uvězněného člena IRA. Danny boxuje a v jeho rohovnickém centru se scházejí jak protestanti, tak katolíci. Sektářské násilí však této idylce nedopřeje dlouhého trvání...

Žánrově jde o politické drama jednotlivce, zapleteného do soukolí historických událostí a zároveň velmi střídmě vyprávěný milostný příběh. (oficiální text distributora)