Vitajte na stránke TV TIPOV!

Nechaj sa viesť ponukou filmov českých a slovenských televíznych staníc. Denne výber toho najkvalitnejšieho, čo môžeš vidieť na televíznej obrazovke.

9.12.2012 * FilmBox Plus * 21,00 * dráma - HODINY



"... Vynikající film, v němž si všechny tři hlavní herecké představitelky zasloužily Oscara. Excelentní byla hlavně Nicole Kidman - jednak výrazně pozměněným zevnějškem, jednak tím, jak Virginii Woolfovou ztvárnila - jako trpící, rozpolcenou, narušenou ženu, která nedokáže najít cestu k sobě samé. Za to jí patří mé vysoké uznání...." Radyo by ČSFD

Richmond, Anglie 1923. Spisovatelka Virginie Woolfová píše v azylu svého venkovského domu jedno ze svých vrcholných, nejintimnějších a vnitřně nejkomplikovanějších děl "Paní Dallowayovou". V Los Angeles roku 1951 si touto knihou prosvětluje depresi všednodenního stereotypu těhotná žena v domácnosti Laura Brownová, připravující narozeninovou oslavu pro svého manžela. Také moderní paní Dallowayová - Clarissa Vaughnová, emancipovaná nakladatelka z New Yorku roku 2001 - chystá oslavu pro muže, kterého miluje: pro básníka Richarda umírajícího na AIDS. Jeden den ze života tří různých žen obývajících tři různé časoprostory nabízí meditaci nad nejistotami i bolestnými vítězstvími moderní ženské feminity: nad jejími pochybnostmi ohledně seberealizace v soukromí i práci, nad jejími milostnými pouty k mužům a ženám... a také nad jejím děsem tváří v tvář uplývajícímu času pustošícímu květiny ve váze stejně jako všechny lidské jistoty. (oficiální text distributora)

9.12.2012 * Prima Family * 20,35 * dráma - DOBRÝ ROČNÍK


"... Klišé? Ako hrom. Vadí to? Ani náhodou. Prečo? Pretože Ridley Scott. Jeho réžia je také dokonalé, sústredené, pragmatické a do posledného záberu premyslené remeslo, až je to vlastne geniálne umenie. Zo začiatku som sa nechytal na to snáď až príliš šmrncovné tempo a mal som dojem, že Ridley chce tromfnúť bráchu Tonyho v nižšej priemernej dĺžke záberu. Potom film vo Francúzsku zrazu začal spomaľovať, zábery zvláčneli a predĺžili sa, kamera sa upokojila a mne došlo, že to bol celé zámer a že ma to nasmerovalo presne tam, kde ujo Ridley chcel. Chémia medzi Russellom a Marion funguje výborne, ale voči Marion asi musí fungovať chémia každému človeku mužského pohlavia na tejto planéte ;-). Onen záverečný "návrat a otvorenie srdca" v kaviarni je neuveriteľne obohratá filmová finta, ale Ridley opäť triafa do čierneho - takto vedieť narábať s klišé (a pritom ich neprevracať a nevariovať, proste ich len správne použiť), to je snáď Boží dar. V sedemdesiatke sekať takéto kúsky, klobúk dolu, pán Scott. Jediná drobná výhrada - trochu by som utlmil Croweovu snáď až trochu prehrávanú šarmantnosť. ..." Cervenak na ČSFD

Film, při jehož natáčení se proslulý režisér Ridley Scott (Gladiátor) podruhé sešel s oscarovým hercem Russellem Crowem, vypráví příběh londýnského experta v oboru investic Maxe Skinnera (Crowe), který se po smrti svého strýčka vrací na vinici, kde prožil nejkrásnější část dětství. Přestože chce hodit minulost za hlavu a vinici co nejdříve prodat, v okamžiku příjezdu do čarokrásné oblasti na jihu Francie se začne odvíjet zcela nová a opojná kapitola jeho života, v jejímž průběhu v sobě nalezne to, co už od dětství postrádá.

Snímek DOBRÝ ROČNÍK vznikl podle stejnojmenného románu Petera Maylea (jehož námět vymyslel Mayle spolu se svým dlouholetým přítelem Ridleym Scottem). Scott se kromě režijní taktovky ujal také role producenta. Do podoby filmového scénáře román adaptoval Marc Klein. Po boku Crowea se ve filmu objeví vážený filmový veterán Albert Finney v roli zesnulého strýce Henryho, který svému synovci předal životní moudrost, Marion Cotillard (Velmi dlouhé zásnuby) v roli majitelky kavárny, jež svým půvabem Maxovi učaruje, Abbie Cornish (Somersault) v roli Maxovy domnělé, dlouho ztracené sestřenice, která je údajně oprávněnou dědičkou vinice, Tom Hollander (Piráti z Karibiku - Truhla mrtvého muže) v roli jeho nejlepšího přítele a Freddie Highmore (Hledání Země Nezemě) jako mladý Max.

"Připadalo mi to jako skvělá metafora života," říká Crowe. "Když jsme s Ridleym pracovali na Gladiátorovi, metaforou byla smrt. Ale v DOBRÉM ROČNÍKU se zabýváme především životem a skutečným užíváním života. Každá z postav tohoto příběhu se ocitne v situaci, která učiní její život lepším." (oficiální text distributora)

9.12.2012 * Prima Family * 20,00 * animovaný - HORE


"... Nejdojemnější animák, jaký jsem kdy viděla. ..." Katushkak na ČSFD

Vzhůru do oblak je příběh o 78letém prodejci balónků Carlovi Fredricksenovi, který si konečně splní celoživotní sen o dobrodružstvích, když na svůj domek přiváže tisíce balónků a odletí s ním do divočiny Jižní Ameriky. Až příliš pozdě ale zjistí, že se k němu potají připojil i původce jeho nejhorších nočních můr: nadšený osmiletý průzkumník divočiny jménem Russell. Jejich společná pouť do ztraceného světa, v němž se setkávají s všemožnými zvláštními, exotickými a překvapivými postavami, je plná humoru, emocí a obrovsky nápaditých příhod. Současně se jedná o výroční desátý film studia Pixar. (oficiální text distributora)

9.12.2012 * Prima Cool * 20,00 * fantasy - SÚBOJ TITANOV

"... Jeden z nejlepších filmů s bohy, kterým se většina režisérů vyhýbá. Mytologie, Perseus, triky... Vše s trochou nostalgického úsměvu a potěchy pro všechny, kteří Souboj Titánů jako děti milovaly a když vyrostly, stále se mu nedokáží smát, jako ta příští generace... Dobře odvedená práce plná dobrodružství. ..." Djkoma na ČSFD

Perseus, syn boha Dia a pozemské krásky je nevědomky zatažen do intrik žárlivé Diovy manželky Héry a více či méně malicherných konfliktů ostatních bohů. A tak Perseus na své cestě za štěstím (a krásnou Andromedou) musí překonat nejen mýtické nestvůry, včetně Gorgony Medusy, ale i lidské vrtochy božských vládců Olympu. (oficiální text distributora)

http://www.csfd.cz/film/17962-souboj-titanu/

9.12.2012 * MGM * 20,00 * fantasy - MESTEČKO PLEASANTVILLE



"... Tak tohle jsem viděl zrovna nedávno a vyrazilo mi to dech ... velmi milá a zároveň skutečně geniální podívaná o městečku, které žije ve svých seriálových omezeních ... Něco jako Truman Show na jiným principu a míň bolavý! ..." movie na ČSFD


Jedním z oblíbených programů televizní stanice Time je starý černobílý sitcom z idylického života jednoho amerického městečka padesátých let. Jedním z jeho nadšených fandů je středoškolák David, který zná celý seriál téměř zpaměti. Když jeho matka odjede s novým přítelem a on zůstane doma sám se svou stejně starou sestrou Jennifer, samozřejmě se s ní pohádá o to, na co se budou dívat v televizi. Při hádce rozbijí dálkové ovládání, bez něhož je televize neovladatelná. Objeví se starý opravář a nabídne Davidovi zvláštní ovladač, o který se vzápětí strhne další hádka. Během ní David s Jennifer stisknou tlačítko a rázem se ocitnou přímo v černobílém světě Davidova oblíbeného seriálu Pleasantville jako Bud a Mary Sue, děti manželů Parkerových, kteří patří k hlavním postavám seriálu. Zatímco David se velmi rychle orientuje v místě i čase, přesněji řečeno, epizodě seriálu, která se právě kolem nich odehrává, Mary Sue nehodlá dodržovat pravidla a rozhodne se sbalit pohledného kapitána místního basketbalového mužstva Skipa. To má ovšem pro seriál nečekané následky. Když totiž Jennifer alias Mary Sue Skipovi místo nevinného držení za ruce předvede skutečný sex, mnohé se změní. Basketbalové mužstvo, které nikdy neprohrálo (každý jejich hod skončil v koši), se po Skipově vyprávění nedokáže soustředit na hru a v černobílém světě se objeví něco zcela nevídaného. Rudá růže. Jennifer zjistí, že v Pleasantvillských knihách jsou jen prázdné stránky a když se ostatní udiveně ptají, co by v nich jako mělo být, začne jim Jennifer vyprávět příběhy, tak jak si je matně pamatuje ze školy. A dějí se další zázraky. S jejím vyprávěním se v jednotlivých knihách objevuje text. Objeví se také další důsledky, které si nikdo nedokáže vysvětlit a proto jsou považovány za nemoc, během které se na pokožce šíří barvy. Objevují se další nenápadné změny. Ve výloze prodejny s nábytkem šokuje obyvatele městečka manželská dvojpostel, Bill Johnson, majitel bistra, kde David alias Bud pomáhá, už nechce dělat stále stejné hamburgery a okouzlen knihou o výtvarném umění, kterou mu přinesl David, se pustí do malování, Jennifer si promluví s matkou o sexu, který je pro paní Parkerovou věcí zcela neznámou, a objeví se další barevné věci. Starosta a jeho věrní soudí, že s podivnými změnami je třeba rychle něco udělat a rozhodnou se zakročit. Všechny podniky ve městě jsou opatřeny nápisy "jen pro černobílé", bandy černobílých výtržníků napadají barevné lidi, je zakázán rokenrol a všechny barvy kromě černé, bílé a všech odstínů šedé. David se však rozhodne proti bojovníkům za staré pořádky postavit. (oficiální text distributora)

http://www.csfd.cz/film/19307-mestecko-pleasantville/

8.12.2012 * ČT1 * 22,20 * komédia - ZELENÁ KARTA

"... Moje asi nejoblíbenější romantická komedie. Další z řady nenápadných, avšak geniálních snímků Petera Weira. ..." Cival na ČSFD

Francouzský emigrant George Faure potřebuje zelenou kartu, tedy povolení k práci a pobytu, newyorská vegetariánka Bronte touží po obrovském střešním bytě se skleníkem. Řešení je prosté - Georgovi by k dosažení cíle stačila domorodá manželka, Bronte jakýkoliv manžel - majitel domu totiž pronajme byt jen manželskému páru. S pomocí společného přítele stráví tedy hodinku na úřadech, odloží prstýnky a všichni jsou spokojeni. Ovšem všeho do času. Ostražitost imigračního úřadu nespí, podobná manželství nejsou pro něj ničím novým a snaživí úředníci začínají klást všetečné otázky. Bronte si musí Gergeho nastěhovat domů a oba mají právě jen víkend na to, aby si vytvořili zdání společného života, snímky ze svatební cesty a dovolených, aby se důkladně poznali a byli schopni projít sítem zkoušek na úřadech. Soužití nesourodého páru s sebou ale přináší řadu komplikací - Bronte je abstinentka, nekuřačka a vegetariánka, kráska zabalená do svých předsudků stejně neprodyšně, jako do svého kytičkovaného pyžama. Pěstuje výzkumné byliny, sází po městě stromy. Naproti tomu George, profesí hudebník, nese zřetelně rysy jak svého povolání, tak své národnosti. Je veselý, nepořádný, lehkomyslný, kouří, kde ho napadne, miluje maso, víno a život jako takový. Zdá se, že spojení těchto dvou lidí může přinést jen katastrofu, ale zdání často klame... (oficiální text distributora)

http://www.csfd.cz/film/9562-zelena-karta/

8.12.2012 * STV2 * 22,00 * dráma - VOLANIE MORA


"... Obrovská várka existenciální tíhy v mistrovkém podání Alejandra Amenábara. Precizní ve všech ohledech. ..." Cival na ČSFD

Ramón je již 30 let upoután na lůžko a jeho rodina se o něj stará. Jediný pohled na svět mu umožňuje pouze okno v jeho ložnici. Dívá se na moře, na které se často plavil a na kterém utrpěl úraz, který zkrátil jeho mládí. Od té doby má jediné přání - důstojně ukončit svůj život. Jeho svět je však převrácen naruby příchodem dvou žen: Julie, právničky, která mu pomáhá v jeho úsilí legálně ukončit svůj život; a Rose, žena z vesnice, která se ho snaží přesvědčit, že život za to stojí žít až do konce. Obě ženy jsou zaujaty Ramónovou poutavou osobností a jsou nuceny se samy sebe ptát po důvodech, které ovládaly jejich životy až potud. Ramón ví, že pouze jedna z nich, která ho skutečně miluje, mu pomůže podstoupit tu poslední cestu. Pravdivý životní příběh Španěla Ramona Sampedra, který 30 let vedl kampaň za právo na euthanasii a za právo na svou vlastní smrt.


Film byl na nedávném MFF v Benátkách oceněn stříbrným lvem a také Volpi cupem za herecký výkon hlavního představitele. O filmu se mluví jako o jednom z největších favoritů na Oscara. Do kin ho uvádíme týden po vyhlášení nominací. (oficiální text distributora)


8.12.2012 * Film Europe * 22,00 * dráma - DVOJAKÝ ŽIVOT VERONIKY


"... Pro mě film o ženě, o její intuici, o jejím nadání rozumět, cítit a vědět co, přestože neexistuje proč. O jejím životě, jenž je jakoby žit podruhé, o čemsi jako zkušenosti, která přece nemohla být zažita. Film božského obrazu i zvuku, film, jenž i nás donutí hledat svoji polskou Veroniku. ..." Pohrobek na ČSFD

Krzysztof Kieślowski je patrně jediný režisér z postkomunistických zemí, který si svou tvorbou udržoval vysoký celoevropský a i světový kredit. U nás si ho ceníme od jeho slavného AMATÉRA (1979), ve světě se však důsledně prosadil až svým televizním DEKALOGEM a filmem DVOJÍ ŽIVOT VERONIKY (1991). Důsledně v nich pokračuje v originálních analýzách vnitřního světa člověka, kde zůstává vždy mnoho tušeného, nevyřčeného a kde se nahodilost a nutnost, rozum a city pohybují v určitých kruzích. Kieslowského spojení metafyziky a hlubokého zájmu o osud jedince se realizuje v působivé formě, vyznačující se přesností a zároveň i mnohovýznamovostí.

Zvláštní příběh dvou identických dívek, Polky a Francouzky, lze vnímat v nejrůznějších rovinách. Divákovi se záměrně otvírá nekonečný prostor pro úvahy a reflexe. Zatímco "polská" Veronika dává před láskou k muži přednost lásce k hudbě, a proto také umírá, "francouzská" Veronika volí zdánlivě "příjemnější" životní cestu. Obě ženy, které se náhodně setkají jen na dálku a na kratičký okamžik, trpí stejnou srdeční nemocí, mají stejná gesta, používají stejné předměty. Také vztah k otcům je velmi podobný. Zatímco první umírá pro lásku k umění, druhá nachází - jakoby v podvědomí poučena jejím údělem - životní lásku k muži, který je možná strůjcem jejich příběhu. Záhadné věci se tu dějí s neuvěřitelnou přirozeností a jednoduchostí.

Kieślowski pomocí dokonale propracovaných detailů vytváří strhující až mystický obraz, naplněný zvláštní emoční silou a vymykající se v mnohém současným kinematografickým trendům. Obrovský podíl na vyznění filmu mají kameraman Sławomir Idziak, hudební skladatel Zbigniew Preisner a především představitelka obou Veronik Irène Jacobová. (oficiální text distributora)

8.12.2012 * Cinemax * 21,55 * dráma - SOPHIINA VOĽBA



"... Dvojplánový příběh o lidském a uměleckém dozrávání naznačuje, že autor literární předlohy William Styron do něj vložil nemálo autobiografických prvků. Zprvu konvenční námět o tuctovém trojúhelníku mladých lidí uprostřed poválečného New Yorku na konci čtyřicátých let se postupně rozvíjí do otřesně tragického podobenství o děsu, zkáze a zhoubách, které do mezinárodního společenství vnesly země Osy. Součástí humanismu tohoto osobitého autorského pohledu, který Alan Pakula plně ve filmové podobě zachoval, je nečernobílost všech protagonistů. S hořkou nadsázkou lze napsat, že jim nic lidského nebylo cizí. A právě tato skutečnost, toto chápavě sdílející pozadí umožní o to víc respektovat a sdílet hloubku tragických, režisérsky, kostýmově i výpravově a kameramansky mimořádně přesvědčivě zvládnutých druhoválkových retrospektiv s celou řadou monumentálně vystavěných scén (pouť kolem bloku budoucích obětí hradných vražd v plynových komorách, setkání s Mengelem, Sofiina záchrana před dětským udáním v Hössově rodině, jež by znamenalo pro ni jistou smrt), doplněných o značně silný motiv polského protižidovského cítění, dotváří skutečný rozměr katastrofy, vyvolané druhou světovou válkou. Důsledky utrpěných ran se prolínají: Životem i výčitkami svědomí štvaná žena se ve svém bolu bojuje i apojuje se s psychotikem, opakovaně bičovaným svým svědomím po záchvatech plných hrubostí, agrese, brutality; neustálými střety mezi vnitřními hlasy jekyllovským a hydovským, nejen v životě, ale i ve společně sdílené smrti, která se stává jejich společným etickým i úlevným východiskem z trampot a hrůz jejich nenapravitelně zpackaných životů-tragédií. Podobenství o síle i slabosti lidského ducha - zhruba tak lze postulovat nadčasovou výzvu, kterou v sobě tento neprávem přehlížený film nese. V době svého vzniku i dnes. ..." sportovec na ČSFD

Adaptácia bestselleru Williama Styrona o hrôzach koncentračného tábora. Príbeh poľskej katolíčky Sofie, ktorú počas 2. svetovej vojny nacistickí vojaci prichytili s kontrabandom šunky. Sofia je za svoj priestupok poslaná do koncentračného tábora a tu prichádza o obe deti. Hoci vojnu prežije a odsťahuje sa do New Yorku, je navždy poznačená. Novú chuť do života nachádza až vďaka Nathanovi, americkému židovi, ktorý je posadnutý všetkým, čo sa týka holocaustu. Spolu sa nasťahujú do obytného domu, kde sa zoznámia s dospievajúcim Stingom. Stingo sníva o tom, že raz sa stane spisovateľom a príbeh Sofie a Nathana mu učaruje. Meryl Streepová získala za stvárnenie hlavnej hrdinky Sofie Oscara. (oficiální text distributora)

8.12.2012 * Universal * 21,00 * thriller * AGENT BEZ MINULOSTI



"... Dynamické tempo filmu, dokonalá akce a napínavej příběh mě uzemnily takovým způsbem, že jsem během filmu otvíral držku jak kapr. Opravdu, když už bych měl dělat agenta, tak jedině bez minulosti, ježiši jak já bych se vyřádil a tu Franku jak tam zbalil, on jí hodí deset litrů jak kus rohlíku. Bože já se z toho filmu snad poseru. ..." Enšpígl na ČSFD

Jedné bouřlivé noci vyloví italská rybářská loď z moře muže, spíš mrtvého než živého. V zádech má kulky a pod kůží štítek s číslem bankovního konta ve švýcarské bance. Víc nic. Když se mu konečně vrátí vědomí, nic svým zachráncům o sobě nedokáže povědět. Trpí naprostou ztrátou paměti. Postupně zjišťuje, že ovládá bojová umění, domluví se v několika jazycích a že si poradí s každou zbraní. To signalizuje velice nebezpečnou minulost. Ale kdo a proč ho chtěl zabít, si vybavit nedokáže. V curyšské depozitní schránce, kam se vydá, jakmile loď přistane, nalezne hned několik cestovních dokladů, závratně vysokou hotovost, automatickou pistoli a jméno Jason Bourne s pařížskou adresou. I když o sobě stále nic neví, pochopí záhy, že lidé, kteří ho znají, usilují o jeho život. A tak Marii, první dívce, kterou potká, nabídne 10.000 dolarů za cestu do Paříže. Teprve tady, s pomocí Marie, jejíž život převrátil vzhůru nohama, začíná skládat první kamínky do mozaiky své minulosti...

Román Roberta Ludluma, který má přinejmenším stejně široké čtenářské zázemí jako třeba Tom Clancy, byl již před lety zfilmován a uveden na televizních obrazovkách a videu pod názvem Agent beze jména s Richardem Chamberlainem. Doug Liman, režisér nového přepisu, odmítl roli ilustrátora dramatické a dějově nesmírně rozvětvené předlohy. Rozhodl se natočit akční špionážní film, zakotvený v současné realitě, který by oslovil i mladou diváckou generaci. Díky svému otci poznal skutečné agenty a věděl, že jejich život a práce se jen málo podobá tomu, co znal ze špionážních snímků. Proto se - se souhlasem autora - rozhodl k rozsáhlým škrtům a změnám, proto do hlavní role, pro mnohé až překvapivě, obsadil Matta Damona, držitele Oscara za film Dobrý Will Hunting. Ten o svém nejnovějším snímku řekl: "Věděl jsem s jistotou, že Doug nenatočí standardní hollywoodský akční film". Vystihl tak stručně a přesně kvalitu, kterou Doug Liman románu z 80. let vtiskl. Na atraktivitě mu v očích našich diváků nepochybně dodává i fakt, že byl natáčen v ulicích Prahy. (oficiální text distributora)