Vitajte na stránke TV TIPOV!

Nechaj sa viesť ponukou filmov českých a slovenských televíznych staníc. Denne výber toho najkvalitnejšieho, čo môžeš vidieť na televíznej obrazovke.

6.6.2011 * MGM * 22,15 * vojnový - MOST PRI REMAGENE


"... Podle mého názoru naprosto výjimečný válečný fim, především ojedinělým pokusem o realističnost a vyváženost přístupu jak k postavám, tak i k oběma protistranám. S takovým pojetím německých vojáků, civilního obyvatelstva i všeobecné morálky je ojedinělé setkat se i v dnešní době, nemluvě o éře let šedesátých a sedmdesátých, tak hojné na většinou řemeslně obstojné snímky. Film občas trochu ztrácí na konkrétních dramatických scénách, jež sice mohou být obecně dokonalé, ale vždy za nezanedbatelnou cenu přílišné okázalosti a výrazné povrchnosti, proto je možná někdy méně lepší než více. Další důležitou devizou jsou výborné herecké výkony, především mi v mysli hluboce utkvěl nervózní a nerozhodný obličej skvělého Roberta Vaughna. ..." Pohrobek by ČSFD


Začátkem března roku 1945 dostává major Kruger jako vojenský velitel města Remagenu příkaz, aby vyhodil do povětří poslední most přes Rýn, a zastavil tak postup americké armády. Most však je posledním záchranným bodem pro zhruba 75 tisíc Němců na druhé straně Rýna. Proto velitel likvidaci oddálí... (oficiální text distributora)

http://www.csfd.cz/film/4004-most-u-remagenu/

6.6.2011 * HBO Comedy * 22,05 * komédia - DVE TVÁRE LÁSKY

"... Vychovala jsem dvě dcery, pohřbila manžela a vy po mně teď chcete, abych uvařila kafe? K téhle vynikající romantické komedii jsem se dostal jako slepý ke kontaktním čočkám. Jedna přítelkyně mě požádala, jestli bych jí to nemohl sehnat. Po necelém měsíci (ano, jsem až tak rychlý :-)) to měla na DVD a já si řekl, že si to někam odložím, abych se na to později podíval. A dnes jsem si konečně našel dvě hodiny a pustil si tuto komedii. Řeknu vám, tohle bylo hodně příjemné překvapení. Od skvělé Barbry na režisérském postu, až po vynikající Barbru v hlavní roli. Například takový proslov ke třídě o tom, co je láska, mě dostal a měl jsem při něm takový nenucený úsměv na rtech. Když si k tomu připočtete Jeffa Bridgese, který mi ani na okamžik nepřipomněl "Duda Lebowského" a mladého Pierce Brosnana, tak dostanete film, který si určitě ještě pustím. Opravdu inteligentní romantická komedie, k sakru, proč už se takové netočí!? ..." viperblade by ČSFD

Rose Morganová je nepříliš atraktivní profesorka literatury. Svobodná, bezdětná, věčný terč uštěpačných poznámek své spolubydlící matky. Gregory Larkin je sympatický, ale poněkud (po pravdě řečeno hodně) nudný profesor matematiky. A co se týče něžného pohlaví smolař. Jenom za pár posledních let si nechal rozervat srdce nejméně od tuctu mladých atraktivních žen. Po poslední otřesné zkušenosti učinil Gregory závažné rozhodnutí. Už žádný vztah založený na sexu. Je čas navázat a posléze zbudovat známost na solidnějších základech - na vzájemné úctě, porozumění, toleranci a... rozdělené posteli. Gregory si proto podal inzerát: "Univerzitní profesor hledá PhDr. (ženu) za účelem seznámení. Fyzický zjev nerozhoduje." Osamělá, ale hrdá Rose by pochopitelně sama neodpověděla, nicméně její čerstvě (potřetí) provdaná sestra se rozhodla udělat dobrý skutek. Hned při prvním setkání si Gregory a Rose padli do oka. Oba šťastní, že našli to, co tak dlouho hledali. Když ji pak Greg zanedlouho svým typicky nemotorným způsobem požádal o ruku, neodmítla. V tu chvíli ji ani nevadilo, že spolu nespí. Spokojila se s příslibem, že pokud ho včas požádá, dočká se beze zbytku splnění manželských povinností. Mnoho týdnů vše klapalo jako na drátkách a překvapenému okolí se Morganovi jevili jako dokonalý pár. Rose ovšem stále silněji pociťovala velmi specifický neklid, neboť prostý fakt, že se dostala pod čepec se sympatickým a hodným mužem, ji v jisté stránce nedokázal dostatečně uspokojit. A tak jednou po obědě nenadále připomněla Gregorovi jeho nedávný slib: "A abych nezapomněla. drahý, ráda bych se s tebou dnes večer vyspala." I když sliby se mají plnit, Gregory situaci naprosto nezvládne. Dochází k vážné manželské roztržce, kterou každý z nich řeší v souladu se svým naturelem. Greg, chápající proměnu Rose v "normální" manželku jako zradu, prchá na přednáškové turné po Evropě. Mezitím se Rose díky dietám, posilovně, kadeřníkovi a kosmetickému salónu mění z ošklivého káčátka v atraktivní ženu, která o sex rozhodně nemusí prosit. dají to ti dva spolu ještě dohromady, nebo Rose podlehne šarmu svého švagra Alexe? (oficiální text distributora)



6.6.2011 * Cinemax * 22,00 * western - DOBRÝ, ZLÝ A ŠKAREDÝ


"... Excelentní dílo, další klasika, která se řadí po bok takovým perlám, jako jsou Tenkrát na Západě, Pro pár dolarů a Pro pár dolarů navíc. Sergio Leone dokázal během pouhých čtyř let čtyřmi westerny zcela rozvrátit zaběhané stereotypy v tomto žánru a ve spojení s přesně typově obsazenými herci a precizní Morriconeho hudbou stvořil díla, která vešla do dějin filmu. Hodný, zlý a ošklivý byl další příležitostí pro Clinta Eastwooda, jenž se už v "Dolarové" dvojici westernů projevil jako klasický drsňácký pistolník, který má do ryzího klaďase daleko, ale přesto nějak donutí diváka, aby se s ním sžil a držel mu palce. V tomto filmu má za spoluhráče, resp. soupeře další osvědčené westernové herce Eliho Wallacha (Sedm statečných) a Lee Van Cleefa (Pro pár dolarů navíc, Jak byl dobyt Západ) a i díky nim je tento western tím, čím je - nezapomenutelnou klasikou. ..." Radyo by ČSFD



Tři pistolníci, nepřátelé na život a na smrt, a každý zná část tajemství, bez něhož ti ostatní nikdy nenajdou ukrytý zlatý poklad. Jako první se o něm dozví zabiják Sentenza zvaný Krásnoočko, kterého najal desperát Baker, aby z jednoho farmáře vytáhl jméno, pod nímž se ukrývá jižanský voják Jakcson, který zpronevěřil 200 tisíc dolarů ve zlatě a ukryl je na neznámém místě. Bezcitný Sentenza zjistí co potřeboval a pak zabije nejen farmáře a jeho rodinu, ale také Bakera, aby se mohl vydat za pokladem sám. Dřív než však stačí Jacksona najít, voják zemře. Těsně před smrtí však umírající prozradil úkryt ošklivci Tucovi a "hodnému" Joeovi řečenému Bloňdák shodou okolností tak, že každý z nich zná polovinu tajemství. Přestože spolu ti dva mají nevyřízené účty a neustále se jeden druhého snaží podrazit, od té chvíle musí spolupracovat. Když však cestou padnou do rukou bezcitného Sentenzy, který pochopí, že znají tajemství pokladu, jsou nuceni přijmout jeho společnost a pokračovat v cestě ve třech. Také Sentenza je nucen nedobrovolné spojenectví akceptovat, protože je mu jasné, že i když z Tuca mučením jeho tajemství dostal, s houževnatým Joem by nic nepořídil. Strastiplná cesta vedoucí krajem zmítaným občanskou válkou je nakonec přivede až ke hřbitovu, jehož polohu zná Tuco i Sentenza. Joe, který jako jediný ví, ve kterém hrobě jsou peníze zakopány, však má v záloze poslední trik. (oficiální text distributora)


6.6.2011 * ČT2 * 21,35 * publicistika - HISTORIE.CS - INÍ RUSI

Jiní Rusové. Po bolševické revoluci v roce 1917 přišlo do Československa mnoho ruských emigrantů, kteří utíkali před komunistickou mocí. Mnozí z nich zůstali u nás natrvalo. Jak se k nim chovala První republika? Jaké byli jejich osudy za protektorátu a jaké po roce 1945?
První republika poskytla útočiště mnoha Rusům i příslušníkům dalších národů z Ruska, kteří utekli před bolševiky. Ve 20. letech jich zde žilo přes 20 000. Československé orgány se snažily, především zásluhou Masaryka, těmto utečencům pomáhat. Rozjela se dokonce tzv. ruská pomocná akce. Vznikly ruské střední i vysoké školy. Ruská komunita žila svým vlastním společenským a kulturním životem. Zároveň se ale začleňovala a obohacovala českou společnost. Především ruští umělci patřili ke špičce. Někteří Rusové zůstávali natrvalo, jiní odcházeli do dalších evropských zemí. Koncem 30. let jich u nás žilo přes šest tisíc. Během protektorátu je Němci vnímali jako protibolševickou opozici, proto bylo například v Praze zrušeno francouzské gymnázium, zatímco ruské fungovalo dál. Tvrdý úder proti ruské emigraci přišel hned v roce 1945. Sovětská tajná policie pozatýkala mnoho Rusů, přestože měli v té době československé státní občanství, odvlekla je do ruských gulagů.

FOTO : 21. století.cz


6.6.2011 * HBO * 20,10 * dráma - UMIERAJÚCE ZVIERA


"... Trochu ma mrzí, keď (skoro) sám vidím výnimočnosť, až dokonalosť nejakého filmu. Jeho tvorcom sa totiž nedostane poklony, akú zasluhujú... Elegy je neobyčajne vyspelá, citlivá, psychologicky komplexná, v detailoch filmársky kreatívna snímka (od scenára až po brilantný strih, ktorý majstrovsky vypointováva všetky kľúčové scény). Režisérka portrétuje zamilovanosť päťdesiatnika snád presnejšie a i pre mladšieho diváka zrozumitelnejšie, než by to dokázal mužský režisér (čím len potvrdzuje moju – pre nás, mužov, neveselú teóriu – že ženy do mužov vidia lepšie než muži do žien :). Do hlavných rolí úmyselne vyberá na prvý pohľad nesúrodú dvojicu Kingsley/Cruz, aby ich povahovému súzneniu mohla dodať úplny tvar až nečakaným záverečným zvratom. Takisto si neviem predstaviť lepšie a nápaditejšie obsadeného Kingsleyho starého kamoša, než je Dennis Hopper, ku ktorému ináč ako divák nemám nijako vrelý vzťah. Čo sa ústrednej dvojky týka, Kingsley je krvou a srdcom filmu a veľmi ťažko sa rozpoznáva hranica medzi jeho hereckou genialitou a režisérkynou genialitou vo vedení hercov – tým pravým géniom bude zrejme až ich vzájomné porozumie a súhra talentov. Penelope som konečne po dlhých rokoch prišiel počas jedného víkendu na chuť (náhodná kombinácia Elegy s Vicky Cristinou Barcelonou) a dostal sa jej pod kožu. Je pokladom nielen hereckým. A nezabudnime na „chladne uvedomelú“, vášnivú realistku Patriciu Clarkson, v ktorej Kingsleyho postava nachádza jediné stabilné útočisko. Elegy som si pustil len tak, na vyplnenie nedeľného večera, a dostalo sa mi absolútnej emocionálnej i duchovnej filmovej satisfakcie. Mimochodom, prečo nemohol ten záverečný statický záber na pláž vydržať do konca záverečných titulkov? ..." POMO by ČSFD


Příběh o lásce a smrtelnosti, svobodě a utrpení podle románu Philipa Rotha. Profesor David Kepesh (Ben Kingsley) věnoval značnou část svého života výuce literatury a dobývání půvabných studentek. Otevřeně přiznává, že krásné ženě nedokáže odolat. Když však po šedesátce potká skvostnou Consuelu (Penélope Cruz), její mládí, její nádherné tělo a samozřejmost, s jakou se mu oddává, i podivná netečnost, s níž přijímá projevy jeho vášně, v něm probouzí žárlivost, kterou Kepesh nedokáže zapudit dokonce ani ve chvílích, kdy ji svírá v náručí, ztrácí svůj obvyklý ironický odstup a soustředění, přestává racionálně uvažovat. Před nejhorším ho však zachraňuje láska zralé ženy.

Film byl natočen podle románu nositele Pulitzerovy ceny Philipa Rotha a jeho název "Umírající zvíře" odkazuje na citát z irského básníka W. B. Yeatse, v němž se hovoří o tom, že lidské srdce, nemocné touhou, je připoutáno k umírajícímu zvířeti. Moudrá výpověď stárnoucího muže, který prahne po lásce a plnosti života a jen těžko se vyrovnává s vědomím, že to vše bude muset už třeba zítra opustit. (oficiální text distributora)




6.6.2011 * Nova - 20,00 * Nova Cinema - 00,00 * sci-fi - DEŇ TRIFIDOV


"... Poznám knihu, videla som aj seriál z roku 1981 a celkom sa mi páči aj toto nové spracovanie. Je moderné nielen zasadením do súčasnosti, ale aj odchýlkami od pôvodnej predlohy, ktoré doslova slúžia terajším trendom v komerčnej kinematografii. Áno, mohlo by sa zdať, že ruinuje originál a snaží sa podobať na hollywoodske akčnáky skôr ako na vynikajúci starý scifáč. To však neznamená, že ho treba hneď zatratiť. Pokiaľ hoci aj takýto "remake" pritiahne niektorých ľudí k tomu, aby si prečítali knihu a zistili, čo všetko je v nej iné, má to opodstatnenie :-) Adaptácie kníh sú často také voľné, že majú s pôvodnými dielami spoločný iba základ. To nám však nebráni vnímať každé dielo samostatne a tak ho aj posudzovať. Dávam 4* s prihliadnutím na televízne spracovanie i slušné herecké výkony. Zvlášť Eddie Izzard ako záporák je veľmi presvedčivý. ..." Rex Mundi by ČSFD


Volné televizní zpracování stejnomenného klasického sci-fi románu Johna Wyndhama vypráví příběh Billa Masena, který se jednoho dne probudí do světa, kde většina lidí oslepla. Zkázonosnou příčinou oslepnutí se stal záblesk z meteorického roje, který Bill Masen nemohl sledovat z důvodu nehody na trifidí farmě, při které přišel krátkodobě o zrak. Trifidi, živé rostliny, které byly původně pěstovány jen pro olej, si přisvojují vlastnost chodit a komunikovat mezi sebou, a díky jejich žahadlům plnými jedu se stávají hrozbou pro lidstvo, které se tak ocitá tváří v tvář zákeřnému nepříteli. Bill Masen ale není jediný, kdo nepřišel o zrak. Rozplétají se zde i osudy reportérky Jo Playton, majora Cokera i zrádného Torrence. Začíná tak válka nejen s trifidy, ale i s maniaky a pomatenci z řad lidí. Postapokalyptický svět se probouzí a již nic nebude takové, jako bylo dřív. (rodo)


5.6.2011 * MGM * 00,25 * scifi - 1984

"... "1984" je, jak by řekl Douglas, "jedna z nejlepších knih, jaké jsem kdy četl, a nebylo jich málo". Proto jsem byl na její filmové zpracování velmi zvědavý, ale po zkušenosti z obou Farm zvířat (ty nechutné happyendy!) byla má očekávání zdrženlivá. A o to příjemněji jsem byl překvapen! Zde se žádné ústupky nekonaly. 1984 je skrznaskrz depresivní podívaná z neutěšeného, a narozdíl od Matrixů a spol. tak skutečného totalitního světa (genialita předlohy nejlépe vynikne uvědomíme-li si, že byla napsána ve 40.letech) , kde je podrobeno přísné kontrole úplně vše, včetně myšlenek. ... John Hurt je úžasný, vypadá ještě strhaněji, než když ho roztrhal vetřelec:) Také hudba předběhla svou dobu. Výtky lze mít jen k zestručnění pozadí příběhu a života v oceánské společnosti (především z "Teorie a praxe oligarchického kolektivismu" mělo být přečteno víc než jen pár vět), takže diváku neznalému knihy (a zvlášť tomu, kdo vyrostl na západ od železné opony) nemusí být vše úplně jasné. I tak doporučuji každému! Ale stejně si radši přečtěte knížku:) ..." dadel by ČSFD

Pro adaptaci patrně nejslavnějšího antiutopického románu všech dob, Orwellova 1984, se ve stejném roce, jaký stojí v názvu knihy, rozhodl režisér Michael Radford. Pod jeho velením se John Hurt obléká do kůže Winstona Smithe, který věří, že i v totalitní Oceánii je možno uniknout pohledu Velkého bratra a nabýt ztracené svobody… (oficiální text distributora)

5.6.2011 * FilmBox * 00,15 * thriller - PEKNÉ SVINSTVO

"... Scénáristu Stevenu Knightovi a režiséru Stephenu Frearsovi se podařilo dokonale pošramotit „čistotu turistického“ Londýna. Knight napsal jeden z nejoriginálnějších a nejtemnějších scénářů, ve kterém se velmi ostře pustil do problematiky přistěhovalců a ilegálních imigrantů. Na atypickém příběhu nigerijského uprchlíka a turecké „cestovatelské snářky“ představuje těžký život těchto lidí, kteří stojí nejen proti vlastní minulosti, ale zároveň i krutější přítomnosti a nejasné budoucnosti. Předložit tento materiál vypravěči neveselých příběhů, režiséru Frearsovi, se stalo vynikající volbou. Frears vypráví příběh v rychlém tempu a strhává s sebou diváka do děje. Jenomže tempo a vyprávěný obsah je hlavním bodem režisérova zakopnutí. Frears vypráví „jenom“ příběh, postavy nemají rozměr díky kterému by jsme je mohli plně chápat. Stačí si jenom položit otázku, kde vzal Okwe tolik ochotných přátel a nebo jak se dokázal dostat do takové blízkosti Senay, která je typickou tureckou muslimkou – vůči chlapům téměř „alergická“. K tomu, aby tohle všechno bylo povězeno, by filmu stačila dvacetiminutovka navíc, kterou by každý divák snesl. Jenomže, víte co? Tohle všechno vám bude při sledování jedno. Frears je totiž přesně tím typem vypravěče, který si diváka omotá kolem prostu a dá mu na všechno zapomenout. Za doprovodu nezvyklých syntenzátorů Nathana Larsona vám poví i to, co jste slyšet nemuseli a co jste vidět nechtěli. A i přes kapku skřípající - téměř až pohádkový – závěr, který však má hodně nepohádkovou formu, není jediný důvod, proč film neodměnit plným hodnocením. Oprávněně? Možná? Asi? Ano..." Isherwood by ČSFD

Okwe, ilegálny emigrant z Nigérie, večer pracuje ako taxikár a v noci sa z neho stáva recepčný v hoteli vo West Ende. O svoj súkromný príbytok sa delí so Senay, peknou Turkyňou, žiadateľkou o azyl. Pracujú v rovnakom hoteli. Raz v noci Okwe objaví v jednej z hotelových izieb hrozný nález. Zistí, že sa tu deje čosi veľmi nebezpečné. Mladík pomaly objasňuje záhadu svojho objavu a preniká do zabijáckeho zločineckého podsvetia... (oficiální text distributora)

5.6.2011 * JOJ * 00,00 * fantasy * DENNÁ HLIADKA

"... Niekto nahradil režiséra Nočnej hliadky jeho omnoho zručnejším klonom, ktorý zvláda nielen efekty a akciu, ale aj prácu s hercami, atmosféru, emócie a humor. A Lukjanenko je definitívne lepší scenárista a spisovateľ. Knižná séria je ukecaná, často cucaná z prstu a plná ledabolo nahodených a nedostatočne previazaných motívov a dejových línií. Pre film to našťastie neplatí. Všetko súvisí so všetkým a všetko výborne funguje. Pre mňa osobne ako fantasy fanúšika so zameraním na východné mýty je táto kombinácia bieleho mrazu a čiernej mágie, krvi a vodky, temných vášní a humoru absolútne neodolateľná. ..." Cervenak by ČSFD


Před dvěma lety dobyl film Noční hlídka, první díl fantasy trilogie režiséra Timura Bekmambetova celý filmový svět. Tisíce fanoušků okouzlilo propojení moderní sci-fi, fantasy a východních mytologií. Denní hlídka pokračuje ve vyprávění příběhu o souboji Světlé a Temné strany, který se odehrává v současném Rusku, ale v podstatě i napříč celými dějinami civilizovaného světa.

Anton se dostane do komplikované situace. Ač je sám členem Noční hlídky, jeho syn Jegor je na straně Temna. Anton se snaží svého syna uchránit i přes jeho excesy a zametá po nich stopy i před vlastními lidmi. Naopak Temná strana trpělivě vyčkává, až v sobě Jegor po narozeninách probudí monstrózní sílu. Mír mezi oběma stranami je příliš křehký na to, aby ho nedokázalo narušit sebemenší nedopatření, kterého se hlavní hrdinové v nastalých zmatcích dopustí. Až když je Moskva téměř srovnána se zemí, přijde na řadu Křída osudu, posvátný předmět, který může Antonovi dovolit vrátit se v čase a zabít své vlastní dítě. Cesta zpět však nebude jednoduchá.

Film byl do ruských kin uveden v lednu roku 2006 a během několika málo dní se stal komerčně nejúspěšnějším domácím titulem všech dob. Oproti prvnímu dílu film vznikl s daleko větším rozpočtem, což je nejvíce patrné v akčních scénách, historických reminiscencích a v tricích. Diváci se tak dočkají nejen fascinující historické bitvy, ale i divoké automobilové honičky končící na stěně jedné z moskevských moderních budov. Film, jehož strhující tempo se okolnímu světu představilo až letos na několika klíčových filmových festivalech přichází do českých kin přesně dva roky po úspěchu Noční hlídky, kterou vidělo přes šedesát tisíc diváků. (oficiální text distributora)

5.6.2011 * JOJ plus * 23,45 * komédia - VRAŤ SE DO HROBU!

"... Výtečná komedie osobitého herce a režiséra sahá k ojedinělému tématu - k sociologickému průzkumu, který slouží jako průnik generací - k té rozzívaně mladé i k té zrezivěle zralé. Splývání třicátníka se sotva nominálně ukončenou nezletilostí je stejně úžasné jako třeskutá vlídnost mládí stříbrného větru (větrů?) vůči mládí první životní zkušenosti. Vědcova pošetilost a naivita totiž jinou charakteristiku nezasluhuje. Poetika SKLEPA tu nesporně dosahuje svého vrcholu v žánru hraného filmu (tím dalším je stejně osobitý dokumentární seriál ŠUMNÁ MĚSTA s výtečným dalším sklepovcem Davidem Vávrou). Náznaky toho, že SKLEP dozrává a emancipuje se postupně z laskavého a vlídného spřízněného protektorátu Věry Chytilové bohužel nepřekonaly právě tuto vstupní úroveň naděje a očekávání. Způsob, jakým je zachyceno vědecké prostředí pozdní normalizace, je exaktně přesný. Pozornost zaslouží i vícevrstevná kompozice (gradující pokusy o manuální oslovení zadní části těla Haliny Pawlowské či strhující Duškovo blábolení, které vyvrcholí triviálním otěhotněním Blanarovičové). Ale i tak do mozaiky dnes už vlastně také historické sebereflexe pozdní normalizace přibyl další, nikoliv necenný příspěvek. Určitě k radosti českého - sotva jiného než českého - diváka. ..." sportovec by ČSFD

Víťa Jakoubek už překročil třicítku, pracuje jako špatně placený sociolog a žije jako spořádaný manžel a každodenními povinnostmi unavený otec dvou dětí. V sociologickém ústavu se podílí na výzkumu postojů středoškolské mládeže. Aby cílovou skupinu lépe pochopil, vydává se za studenta a denně usedá do gymnaziálních lavic. Náhle jako by se vrátil zpátky v čase, cítí se opět mladý a bezstarostný, vidí před sebou spoustu příslibů. Skutečný život se ale ošálit nedá a brzy se přihlásí o svá práva a povinosti... (oficiální text distributora)