Vitajte na stránke TV TIPOV!

Nechaj sa viesť ponukou filmov českých a slovenských televíznych staníc. Denne výber toho najkvalitnejšieho, čo môžeš vidieť na televíznej obrazovke.

6.7.2011 * Nova * 22,10 * akčný - DYCH ŽIVOTA

"... WOW! Tak tomu sa hovorí pekelný prerod série. Úžasný Dalton, perfektný dej, napätie, tempo, sexy Bondgirl, Aston Martin, Blava, Afganistan, KGB, syntetizátorový soundtrack, A-ha ... proste všetko, jedna z najlepších Bondoviek vôbec, Dalton mal prísť už skôr. Bondovky s Rogerom Mooreom si v priebehu prvých troch-štyroch dielov vytvorili vlastný štýl a trademarky, o to horší bol ich koniec, keď sa v tom utápali. Tie isté hlášky, tie isté akčné scény, tie isté motívy, ten istý dej, len s malými obmenami. Príchod Daltona nielen že omladil Jamesa Bonda, ale dal mu aj vynovenú tvár - hlavne skvelý mix akurátneho množstva humoru, romantiky a akcie. ..." JohnnyD na ČSFD

KGB má nový ďábelský plán: Série atentátů se podle něj stává osudnou pro agenty nepřátelských tajných služeb. Jméno Jamese Bonda v tomto seznamu smrti nechybí. Agent 007 však zařídí v Bratislavě útěk generála KGB Koskova, který ve skutečnosti pracuje pro britskou tajnou službu. Koskov obviní z úkladů svého protivníka Puškina, ale vzápětí je unesen sovětskými agenty. Bond se nyní musí Puškina zbavit a Koskova zachránit. Timothy Dalton je James Bond osmdesátých let. Nové příběhy Agenta 007 díky němu získaly tempo akčních filmů. Bratislavu musel za totality natočit John Glen především ve Vídni. (oficiální text distributora)

http://www.csfd.cz/film/15696-dech-zivota/

6.7.2011 * HBO Comedy * 22,00 * krimi - ROCKNROLLA

"...ROCKNROLLU považuji za zatím nejlepší film Guye Ritchie, protože styl slouží vyprávění a nikoliv naopak, jako tomu bylo v jeho předchozích gangsterských opusech SBAL PRACHY A VYPADNI a PODFU(C)K. Zároveň si myslím, že je až příliš chytrá pro cílovou diváckou skupinu, která bude z filmu rozčarovaná, protože nedostala velkou porci hlášek podávaných výraznými postavami (od malých zlodějíčků k velkým bossům - všichni jsou na stejné úrovni a nikdo z filmu netrčí jako cigán Brad Pitt) a střídaných akčními scénami (ty se až na jednu výjimku odehrávají mimo obraz). Lidem, kteří něco takového filmu vyčítají, se dá jedině vzkázat, aby dospěli, protože tentokrát dostali pravou RocknRollu a nikoliv nějakou pozérskou nápodobu. ROCKNROLLU si tak nejlépe mohou užít ti, kteří na filmu oceňují to, jak je vyprávěn - a zde je nejvíc fascinující právě to, jak se střídají jednotlivé pohledy, jak se pracuje s figurou nespolehlivého vypravěče a nikoliv to, jak se distribuují informace ve vyprávění. Je to neuvěřitelný náser, ke kterému se česká distribuce zachovala tak jako Ritchie k divákovi, co se týče onoho obrazu - pověstného McGuffina - ve vyprávění: nebyl nám ukázán. 9/10..." Bluntman by ČSFD


“Já tohle město vlastním” Vlastnictví se ale londýnskému gangsterovi ze staré školy Lennymu Coleovi (Tom Wilkinson) začíná prodražovat. Přichází sem movitější zahraniční konkurence s plánem na pozemkový podvod. Malý zlodějíček (Gerard Butler) a jeho parťáci si myslí, že mohou hrát na obě strany a dostat se do vyšší ligy. A teď přihoďte chladnokrevně tvrdou účetní (Thandie Newton), rockera, který pro zvýšení prodejů předstírá vlastní smrt, rádoby hudební magnáty (Jeremy Piven, Chris Bridges), ukradený obraz a šílenou čtverylku peněz a svalů – a dostanete divokou a zábavnou gangsterku, drsnou filmovou řežbu plnou sexu, rváčů a rock´n´rollu od autora a režiséra Guye Ritchieho (Seber prachy a vypadni, Podfu(c)k). (oficiální text distributora)



6.7.2011 * Cinemax * 21,55 * dráma - POLNOČNÝ KOVBOJ

"... Proslulý oscarový majstrštyk o síle přátelství a nenaplněném snu o lepším žití. Pokud bych měl vybrat jediný film, který nejlépe zobrazuje atmosféru americké společnosti konce 60.let, její depresi, podvědomého traumatu z vietnamské války, religiózního pobláznění, sociálních rozdílů, nástupu hippies a psychedelické hudební éry, vyberu tento. New York v žádném jiném filmu nebyl tak špinavou stokou, v níž společenští vyděděnci snili o prosluněné Floridě. A Dustin Hoffman měl dostat za svoji brilantně zahranou (a napsanou) roli Oscara. ..." Lima na ČSFD

Slavné americké filmové drama režiséra Johna Schlesingera. Film obdržel v roce 1970 Oscary v kategorii nejlepší film, nejlepší režie a scénář. Deziluzivní pohled anglického režiséra na New York jako místo příkrých sociálních protikladů, zklamaných snů a nadějí naivního venkovského kluka z Dalekého západu, salónního kovboje Joe Bucka (Jon Voight). Příběh dvou přátel, které náhoda svede dohromady a které město vyvrhne jako nepotřebné na smetiště lidských osudů, obohatil vynikajícím výkonem také Dustin Hofman v roli chromého tuberkulózního ztroskotance. Premiérové prolomení oscarové bariéry i pro snímky mládeži nepřístupné (v roce 1970 získal Půlnoční kovboj ze sedmi nominací nakonec tři sošky) zůstane pro Schlesingerův snímek patrně navždy tou nejhlubší brázdou v oficiálních kronikách filmu. Pro okruh tehdy začínajících filmařů mělo zase dílo natolik inspirativní náboj, že se pro Půlnočního kovboje vžilo neskromné označení bible nezávislého filmu. Příběh naivního playboye Joea (teprve třetí role Jona Voighta), který živen přesvědčením o své atraktivnosti pro newyorské solventní paničky opustí zaplivaný texaský bar, aby se mu velkoměsto nakonec odvděčilo zvláštním přátelstvím s dalším životním ztroskotancem (Dustin Hoffman), je obvykle čten jako deziluzivní procitnutí z amerického snu.

Do filmu se navíc obtiskla nálada konce šedesátých let, kdy pozvolné skomírání představy o realizovatelné (a zároveň udržitelné řečeno dnešním slovníkem) alternativě vůči stávajícímu establishmentu kopírovala rok od roku stále větší frustrace z blamáže ve Vietnamu. Kombinace pohledu cizince zvenčí (pro Angličana Schlesingera to byla první zámořská filmová zkušenost) s časovým protnutím vzrušivou atmosférou (rok 1969; ani předčasné varování, ani skeptický plakátek s nostalgickým pohledem zpět) nakonec vyústila do jiskřivých obrazů bez sklonu podléhat dobové patině.

Napájen iluzemi snad z úplně jiných časů, musí Joe Buck po příjezdu do New Yorku působit jako nemístný anachronismus; stejně tak působí jeho kovbojský obleček, ve kterém loví na rušných křižovatkách dámy ve středních letech. Jeho představy o živnosti gigola nabourá hned první zakázka, která končí scénou, ve které Joe nakonec dává zdrcené ženě deset dolarů na taxi. Krize donutí kovboje i k dočasné změně orientace (mladý chlapec v pornokině) a zároveň se setkává se zmrzačeným zlodějíčkem Ratsem klasický model až do očí bijící nesourodosti dvojice, která je i přes vzájemné trable snoubena pevným poutem, tu zafungoval s čistou průzračností. Bezvýchodnost útěků z reality viděné dennodenně na ulicích ilustruje jak halucinogenní večírek hippie komunity (končící v podivné závrati nad nekontrolovanou haluzí), tak pomatenost cirkusovým překroucením víry (kdy je Joe donucen blouznícím fanatikem k modlitbě před blikající plastovou soškou Krista ukrytou v šatníku jeho bytu). Ratsův rozkládající se příbytek je protipólem světa, ze kterého Joe dostane dlouho očekávanou nabídku právě ve chvíli, kdy drogami a postupující TBC ničený Ratso vycítí poslední šanci splnit si své dlouholeté přání: okrádat boháče na Floridě. Cesta za americkým snem pak končí na zadním sedadle autobusu. (oficiální text distributora)


7.7.2011 * FilmBox HD * 22,50 * dráma - PLES PRÍŠER

"... Hlavní zásluhu na úrovni a vyznění filmu má Billy Bob Thornton. Když v jedné scéně konstatuje "Vždycky jsem tě nenáviděl", vyznívá to tak opravdově, jako by to myslel vážně nejen v dané roli, ale i v reálném životě. Až z toho diváka zamrazí. Za to, co předvedl, si zaslouží absolutorium. Co se týče Halle Berry, tak dostala Oscara snad jen za tu odvážnou erotickou scénu, protože z její stránky toho ve filmu jinak nic moc k vidění nebylo. Daleko více mě zaujal a překvapil i přes malý prostor Peter Boyle a rovněž Heath Ledger byl velice dobrý, i když také neměl ve filmu tolik místa. ..." Radyo by ČSFD

Hank Grotowski je bachař pracující v oddělení pro odsouzené na smrt. Pracoval tady už jeho otec a současně tu dělá i syn Sonny. Celá rodina má rasistické sklony, Hankova manželka spáchala sebevraždu stejně jako jeho matka a Hankův vztah s otcem je stejně katastrofální jako se synem. Citově strádající Sonny si nakonec dobrovolně vezme život a Hank okamžitě opouští zaměstnání. Ještě předtím však oba asistují u popravy černošského vězně Lawrence Musgrovea, jenž po sobě zanechává otylého syna a pohlednou manželku Leticii, s níž se Hank náhodou seznámí. Pracuje totiž jako servírka v restauraci, kde se občas stavuje na šálek kávy. Jednou večer ji odveze domů a po pár skleničkách se jejich letmé přátelství zvrhne ve vášnivou romanci. Až ráno se Hank z fotografie dozvídá, s kým měl tu čest. To, že asistoval u popravy jejího manžela, však Leticii raději zamlčí. Je však jen otázkou času, kdy na choulostivé okolnosti nového vztahu přijde sama.

Herečka Halle Berryová byla za svůj výkon oceněna Oscarem a Stříbrným medvědem na MFF v Berlíně 2002. (oficiální text distributora)

6.7.2011 * STV2 * 21,55 * dokument - ROUTE 66: SPLNIŤ SI SVOJ SEN ZA KAŽDÚ CENU!

Dvakrát ročně se vydávají čeští a slovenští motoristé přes oceán, aby si splnili svůj velký životní sen. Tím snem není nic menšího, než čtyři tisíce dlouhá hlavní ulice Ameriky – Route 66. Stará šestašedesátka je skutečnou americkou legendou, stejně jako třeba hamburger, coca-cola nebo Harley-Davidson. Lidé, kteří se rozhodli trasu mezi Chicagem a Los Angeles projet po vlastní ose, však nenacházejí jen nostalgické vzpomínky na staré časy. Jsou svědky toho, že Route 66 je velice živým organismem s mnoha výraznými osobnostmi i pitoreskními postavičkami, překypujícími nekonečným entuziazmem pro svoji „old road“. Celovečerní dokument režiséra Tomáše Zindlera, natočený ve spolupráci s Českou asociací Route 66, je originální sondou do nitra této světoznámé legendy. (oficiální text distributora)

http://www.csfd.cz/film/287961-route-66-mainstreet-usa/


WEB stránka, zaoberajúca sa tématikou Route 66 : http://www.r66.cz/uvod/

6.7.2011 * HBO * 21,50 * sci-fi - O 28DNÍ ...

"... Danny Boyle se rozhodl natočit apokalyptický horor, jenž by se vymykal všem které již vznikly, a zároveň se tak vydal napříč žánry. Film není založený na horové atmosféře (!), ale tváří se většinou jako katastrofický film, thriller a jednou dokonce i jako romantická road movie. Je to zvláštní, ale funguje to, možná je to díky hudebnímu doprovodu, který se také mění dle potřeby, ale hlavním důvodem je spíše Danny Boyle, který snímek zrežíroval opravdu mistrně. Některé záběry dokonce působí značně umělecky, jako by se nám snažil něco dokázat, ale přesto nevybočují z vypravování. 28 dní poté je rozhodně jeden z nejlepších tragických filmů. ..." Dudek na ČSFD

Skupinka aktivistů, která bojuje za práva zvířat, vtrhne do laboratoře, kde vědci zkoumají opice infikované vzteklinou. Ochránci pustí opice z klecí ven, ty je okamžitě pokoušou a nakazí.
Pracovník kurýrní služby Jim (Cillian Murphy) se probudí v nemocnici z kómatu a zjistí, že budova zeje prázdnotou. Zděšený a osamělý mladý muž nemocnici opustí, aby objevil celou hrůzu. Londýn se naprosto vylidnil. Někde jsou vidět umírající. Pak potká Selenu (Naomie Harris) a Marka (Noah Huntley). Virus zlikvidoval téměř celé město. Selena pozná, že i Mark je infikován smrtelným virem, proti kterému není obrany, a v pudu sebezáchovy ho zabije. K malé výpravě se přidává Frank se svou dcerou Hannah. Zásoby pitné vody docházejí. Skupinka hledá východisko. Po vyslechnutí zpráv o počasí získají informaci o vojenské jednotce kdesi mimo město. To by mohla být záchrana. Ale deprimovaní trosečníci netuší, kde na ně číhá ještě větší hrozba.
Režisér Danny Boyle (např. Trainspotting, Pláž) předává prostřednictvím filmu divákům brutální vizi apokalypticky opuštěného Londýna a lidí, kteří se stávají tváří v tvář smrtelnému viru cyniky a ztrácejí emoce. Je to zároveň drsné poselství o tom, jak destruktivní je ztráta přirozené lidskosti. (oficiální text distributora)

6.7.2011 * MGM * 20,30 *dobrodružný - VIKINGOVIA

"... Vynikající drama z období vikingských nájezdů na anglická pobřeží. Bez použití počítačové techniky, pouze v technických podmínkách tehdejší doby, skvěle natočený snímek s vynikajícími Kirk Douglasem a Tony Curtisem. Takové filmy se dnes už bohužel netočí, paradoxně s tím, jaké technické možnosti dnešní režiséři mají k dispozici. Akčnosti není zbytečně nadbytek, jako u dnešních akčních produktů a krutost a barbarství Vikingů je vyjádřeno také přijatelnou mírou. Jedná se podle mého o vcelku vyvážený snímek. ..." Kimon by ČSFD

Při jednom z vikingských nájezdů je zabit anglický král strašlivým Ragnarem. Protože byl král bezdětný, trůn připadá jeho bratranci, Aellovi. Enid, vdova po králi, byla však Ragnarem znásilněna a čeká dítě. Aby ho ochránila, vysílá ho na lodi pryč, do Itálie, plavidlo je však napadeno Vikingy a chlapec uvržen do otroctví. Vyrůstá v mladého muže, pojmenovaného Erik. Mezitím je v Anglii Aellův protivník Egbert obviněn ze zrady. Útočiště nachází na severu u Ragnara, mezi Vikingy. Poznává Erika a odhaluje jeho původ, díky královskému amuletu, který mu dala matka... Situaci komplikuje nenávist mezi Erikem a Einarem, jeho nevlastním bratrem, stejně jako láska jich obou k princezně Morganě. Dobrodružný film vznikl na motivy stejnojmeného románu Edisona Marshalla. (FateKEEPER)

http://www.csfd.cz/film/2770-vikingove/

6.7.2011 * HBO * 20,00 * dráma - CRAZY HEART

"... Takto zhruba pred rokom ma rovnakym sposobom dostal Wrestler. A dalo by sa povedat, ze moj vtedajsi komentar by sa dal preniest aj na pribeh Bad Blakea. Vynikajuci film, fantasticky Jeff Bridges, ktory ma podla mojho skromneho nazoru o Oscara postarane. A ja mu to aj doprajem. ..." larelay na ČSFD

Countryový písničkář Otis „Bad“ Blake má za sebou úspěšnou kariéru, v sedmapadesáti se však už jenom potlouká po jednodenních štacích v malých barech na americkém jihozápadě. Hraje tady na kytaru a zpívá, ale hlavně pije, aby se pokusil spláchnout svou zahořklost. Ani Otisův soukromý život není nejutěšenější: žije sám a ze zkrachovalého manželství má dospělého syna, s nímž se neviděl čtyřiadvacet let. Na své cestě potkává sympatickou rozvedenou novinářku Jean a jejího čtyřletého synka Buddyho. Pomůžou osamělému muži najít nový smysl života? (MFF Karlovy Vary)

5.7.2011 * Markíza * 01,05 * dráma - L.A.: UTAJENÉ SKUTOČNOSTI

"... Tak tohle je kriminálka s velkým K. Výborné dialogy, skvělý příběh. Herecké výkony všech jsou bravurní. ..." Brouk na ČSFD

Všechno je úplně jinak, ale zkuste to dokázat! Kevin Spacey, Kim Basingerová a Danny DeVito v policejním případu plném neřešitelných záhad.
Kriminální příběhy "drsné školy" měly v minulosti nejen velký úspěch mezi čtenáři, ale také získaly dlouhou řadu napodobitelů. Mezi ty nejlepší patří bezesporu spisovatel James Ellroy, podle jehož stejnojmenného románu natočili američtí tvůrci svůj film. Detektivové Bud White, Jack Vincennes a Ed Exley pátrají v Los Angeles po pachatelích několika vražd. Mezi ně patří krvavé přepadení v kavárně Nite Owl a podivná smrt tajemné krásky Susan Leffersové. Jako by mezi nimi existovala nějaká spojitost. Policisté ovšem nejsou jenom "hodní beránkové", občas jako jiní lidé nedodržují přísně stanovená pravidla svého povolání. Snad proto je při řešení případů tak těžké rozeznat zlo od dobra a nalézt jejich konečné řešení...
Retro laděný thriller, situovaný do padesátých let, natočil režisér Curtis Hunson (Okno z ložnice, Ruka na kolébce, Tichý společník). Společně se scenáristou Brianem Helgelandem obdržel Oscara za zajímavé zachycení dobové atmosféry již ve scénáři. Film je po právu srovnáván s "chandlerovskou" Čínskou čtvrtí. V důmyslně propracovaném příběhu nalezneme úryvky z filmů Revolver k pronajmutí, Prázdniny v Římě.
Postavu osudové ženy představuje Kim Basingerová (Přirozený talent, 9 a 1/2 týdne, Batman, Krásná mimozemšťanka), která za svoji hereckou kreaci získala Oscara. Ležerního detektiva Jacka Vincennese hraje Kevin Spacey (Smrtící epidemie, Albino Alligator, Americká krása). Jeho policejní kolegy Buda Crowea a Eda Exleye ztělesňují herci Rusell Crowe (známý ze seriálu Záchranáři a filmu Rychlejší než smrt) a Guy Pearce (Dobrodružství Priscilly, královny pouště, Flynn). Roli revolverového reportéra hraje Danny DeVito.
Strastiplné pátrání po tajnostech hollywoodského podsvětí.
Los Angeles, začátek 50. let. Chlapíci z oddělení vražd a z protidrogového to někdy táhnou spolu, a jindy zase proti sobě. I oni však mají své meze - když zjistí, že s nimi někdo špinavě manipuluje. Zvlášť když objeví zločin, který je příliš podivný, než aby to nechali být... Třeba jako masakr v nočním baru Nite Owl.
Takový je I případ milionáře Patchetta, který má dobře zavedenou praxi s luxusními děvkami, vypadajícími jako filmové hvězdy. A začíná tady být příliš mnoho mrtvých, kteří mají něco společného. Kdo vězí za všemi špinavostmi?
Ocenění: Oskar za nejlepší ženskou roli a scénář. 8 Oscarových nominací. (oficiální text distributora)

5.7.2011 * HBO * 00,20 * dráma - BIELA STUHA

"... Bílá stuha Michaela Hanekeho je snímek, pro který se obtížně hledají superlativy. K dokonalosti dovedená formální stránka tohoto díla, funkční role ,,personálního vypravěče", jenž má vnitřní účast na událostech a dějově omezené znalosti, oddělené pásmo vypravěče a pásmo postav, dokonale odosobněný tvůrčí přístup bez použití jakékoliv hudební složky, záměrně zvolené velmi pomalu plynoucí tempo, černobílý obraz dokreslující dobové usazení, převládající celky a statika kamery, jedna z nejdokonaleji působících mizanscén, kterou jsem kdy viděl, ryze intelektuální směřování a jemu podřízené vystavění jednotlivých uměleckých i dramatických složek (konečně renesance evropského autorského filmu), sugestivně gradovaná atmosféra s nevyřčeným, jen mistrně naznačovaným tajemstvím. Haneke záměrně v inkriminovaných scénách nechává kameru opodál a divákovi skrývá bolavé efekty temných stránek duše, jsou vidět jen symptomy, ne podstata zla, což odráží svět potlačovaných frustrací, středověké metody výchovy (přivazování k posteli jako kůra na odvyknutí sebeukájení!) i běsy perverznosti a degenerované sexuality. Vše tu bublá jen pod povrchem, přičemž navenek si nezúčastněný a do děje nevtažený pozorovatel nemůže všimnout ničeho podezřelého. Vypravěč - venkovský učitel - je ve vesnici cizincem a jeho postřehy i běh života vytvářejí kontrapunkt retardovanému světu místní komunity. Jedině cizinec (stejně jako divák - a působení na něj je meritem věci) může být v takovémto světě normální a jedině on může zůstat nezasažen. Hlavní roli hraje úloha výchovy, která zapříčiňuje veškeré zlo a přenáší i na další generace komunitní stigma. Neudržitelnost takto reflektované pokrytecké morálky vesnického prostředí je opět v kontrapunktu k přesně opačně vnímanému a prezentovanému venkovskému světu, jak byl reflektován dříve, především v národním obrození, ale i během 20. století. Jestliže chtěl Haneke Bílou stuhou pojmenovat kořeny nacismu v německé společnosti, povedlo se mu to dokonale. Já bych ovšem dodal, že malý fašista dříme v každém z nás, stejně tak příklony k totalitní společnosti, násilí a nacismu mohly mít své podhoubí kdekoliv v Evropě a ani dnes nejsme tohoto nebezpečí ještě úplně ušetřeni... Podobné filmy: Plechový bubínek


Tajemná historie ožívá ve vyprávění bývalého venkovského učitele, který byl přímým svědkem podivných událostí, jež se odehrály několik měsíců před vypuknutím první světové války v jedné severoněmecké vesnici. Vše začalo jednoho letního dne. Jediný doktor v kraji byl zraněn při pádu z koně. Následoval baronův synek, kterého našli zbitého před dveřmi zámku. Podivné a zdánlivě neopodstatněné násilné činy narůstají a s nimi i napětí ve vesnici, kde si lidé pomalu přestávají věřit. Přísná výchova a pevná společenská hierarchie se začínají otřásat ve svých základech a na povrch vyplouvají tutlané konflikty mezi chudými a bohatými, zneužívanými posluhovačkami a jejich pány či dětmi a přísnými rodiči. Až pozdě začne být obyvatelům vesnice jasné, že násilí se rodí přímo v jejich středu. (oficiální text distributora)