Vitajte na stránke TV TIPOV!

Nechaj sa viesť ponukou filmov českých a slovenských televíznych staníc. Denne výber toho najkvalitnejšieho, čo môžeš vidieť na televíznej obrazovke.

5.8.2011 * FilmBox HD * 22,25 * komédia - HORŠIE TO UŽ NEBUDE

"... Geniálne bizarné, bizarne geniálne, jednoducho "kaufmanovsky" ujeté a s nadhladom natocena "romanca" k zivotu a tych prapodivne krasnych veci v nom. S nadhladom a ironiou, ktora dojima a berie dych v svojej odzbrojujucej lahkosti a srdecnosti zaroven. Osobne jedno z najprijemnejsich prekvapeni nielen tohto roka.  ...." Adrian na ČSFD



„Toto je příběh muže jménem Harold Crick… a jeho hodinek. Harold Crick je muž nekonečných čísel, neustálých kalkulací a pozoruhodně mála slov. A jeho hodinky neřeknou o mnoho víc.“

Po deseti letech usilovné práce je spisovatelka Karen Eiffel téměř na konci své poslední a možná nejlepší knihy. Jejím jediným úkolem zůstává vymyslet, jak zabít svoji hlavní postavu, Harolda Cricka. Karen však nemá ani tušení, že Harold Crick z nevysvětlitelných důvodů žije ve skutečném světě… a najednou slyší její slova. Fikce a realita se střetnou, když zmatený Harold slyší, co si ona myslí, a zjistí, že musí najít způsob, jak změnit její (a svůj) konec. Horší už to nebude je neotřelou komedií o tom, jak vzít svůj dosavadní život do rukou a učinit z něj takový, jaký ho chcete mít. (oficiální text distributora)


5.8.2011 * STV2 * 22,00 * komédia - SLADKÉ HRY MINULÉHO LETA

"... Krásně vybarvený poetický film, který není o ději, ale o atmosféře. Obrazy jako malby, nádhera! ..." Slarque na ČSFD

Několik televizních filmů bylo u nás natočeno na barvu již v dobách, kdy ještě barevné vysílání neexistovalo - patří mezi ně také slovenský snímek Sladké hry minulého léta. Režisér Juraj Herz se inspiroval povídkou Guye de Maupassanta a se smyslným podbarvení letní pohody vypráví o osudech pihovité pradlenky, o níž projevuje zájem celá skupinka kamarádů. Úsměvné vyprávění, opírající se o uvolněné herecké ztvárnění (mimo jiné Lasica a Satinský), přitom nijak neskrývá závažnější okamžiky, které se do lidského života rovněž vkrádají. Sladké hry minulého léta zvítězily na festivalu televizních filmů v Monte Carlu. (oficiální text distributora)

5.8.2011 * CS film * 22,00 * komédia - TO NEZNÁTE HADIMRŠKU

"... Jeden z nejlepsich filmu s Burianem se spoustou nezapomenutelnejch scenek, vynikajicim flashbackem a naprosto bezchybnym Vlastou Burianem. Navic ma Hadimrska uzasny hlasky a scenky a prakticky porad dela nakou kokotinu. Skvele jsem se bavil. ..." B!shop na ČSFD

Revident Hadimrška je vyslán do Prahy. Má reorganizovat Zlatníkovu gramofonovou firmu, aby mohla bance zaplatit dluhy. Mladý majitel se zruinoval vydržováním kabaretní zpěvačky Mici Angory. Z finančních problémů ho má dostat sňatek s Astou, bohatou dcerou konzula Vielanda. Zlatník netuší, že dívka netouží po sňatku naslepo a že nastoupila do jeho firmy inkognito jako sekretářka. Zlatník se s Mici rozejde. Astě se mladý muž líbí a ona se do něho zamiluje. Nekompromisní Hadimrška začne ihned po příjezdu úřadovat. Rozhodne, že se bude šetřit a pracovat a že bude prodána Angořina vila, kterou jí koupil Jiří Zlatník. Nechtěné popularity se Hadimrškovi dostane v kabaretu, kde ho Angora zapojí do svého čísla a text písně doplní o jeho jméno. Když jde Hadimrška převzít zpěvaččinu vilu, dostane nervový záchvat. Mokrý po nucené sprše je nucen okolnostmi uprchnout v ženském negližé a šéf banky ho propustí. Angora získá v konzulovi nového milence. Firma zbohatne na nové písni o Hadimrškovi a Zlatník požádá konzulovu dceru o ruku. Zdrcený Hadimrška se vrací domů. Spoluobčané ho však zvolili mezitím starostou, takže i on má zisk ze své popularity. (oficiální text distributora)

5.8.2011 * Filmbox * 21,00 * dráma - HOTEL RWANDA

"... Afrika... genocida... dle skutečné události... O situaci v Africe jsem se nikdy moc nezajímal, mám ji zažitou jako kontinent, kde je vše bohatší soustředěno na jihu a severu, kde se nachází největší světová poušť, deštné pralesy, divoká fauna a zatím ne zas tolik moderní civilizací vytuněná, především savanou pokrytá krajina. Kde vládnou ruku v ruce chudoba, smrtelné nemoci a krvavé masakry, často mezi vlastními lidmi. Film se zabývá vyhrocenou situací ve Rwandě roku 1994, kdy střety mezi příslušníky Hutu a Tutsi na sebe vzali podobu gigantických jatek, kterým podlehlo přes 800 000 lidí. Jakýmsi zářivým bodem lidské odvahy a dobroty se stal hotelový manager Paul Rusesabagina, který ukryl ve svém hotelu řadu vyděšených lidí. Čelíc ignoraci západního světa, nucen uplácet policii za poslední zbytky ochrany, kterou už záštita OSN neposkytuje, tak dokázal zachránit 1268 životů. Bezmála dvě hodiny dokáže Hotel Rwanda tlačit bez polevy na divákovo podvědomí, aniž by si vybíral své vrcholy a propady. Příběh je snímán energicky a naturalisticky, přestože krvavé a konfliktní scény nechává na pozadí. Nervy tečou. Smrt a ztráta blízkých visí ve vzduchu až do samého konce, situace se přelévá z jednoho emotivně strhujícího momentu do druhého ("Slib mi, že skočíš", Paulova rodina mířící v nákladním voze přímo do chřtánu Hutuů, těla na silnici, Paul hroutící se při pohledu na krev na svém oblečení...). Don Cheadle je v hlavní roli fantastický, dobré výkony podávají i všichni ostatní. Takhle se točí film, mající vystihnout hrůzy, jež se skutečně odehrály! Pokud mám vybrat jeden moment, který nejlépe prezentuje celý film a který mi utkvěl v paměti nejvíce, je jím jednoznačně scéna, kdy armáda odváží zahraniční šťastlivce, zatímco Rwanďané jsou odmítnuti. V dešti a bolestí přetékající situaci, za smutného zpěvu dětí, je Paul přijímá do svého hotelu... To je chvíle, která ve své přízračnosti nechává vše ostatní daleko za sebou. ..." FateKEEPER na ČSFD



Píše se rok 1993, ve Rwandě vypukla kmenová válka mezi Hutu a Tutsii. Celý svět v čele s OSN fatálně selhal a nyní jen prostřednictvím médií bezmocně přihlíží jednomu z nejmasovějších a nejkrutějších pogromů od konce 2. světové války. Paul Rusesabagina je managerem hotelu, který za normálních okolností slouží diplomatické smetánce a bohatým cizincům. Bez váhání otevře brány luxusního resortu bezbranným uprchlíkům. Těch se tam až do konce konfliktu postupně tísní 1268. Jeden muž tak zmohl tisíckrát víc, než tisíce vojáků mírových vojsk. Konflikt si za pouhé 3 měsíce trvání vyžádal skoro milion lidských životů. (oficiální text distributora)

5.8.2011 * Kino CS * 20,00 * dráma - ATENTÁT

"... Spor o to, zda ATENTÁT měl být víc pojat dokumentárně nebo naopak hraně-umělecky, je tak trochu samoúčelný. Uvědomíme-li si, že film byl jako námět i jako scénář pojat a ještě v době natáčení vytvářen v době plné síly komunistické cenzury, vlády myšlenek o údajné reakčnosti, zradě a zbabělosti londýnské exilové vlády i Edvarda Beneše osobně a studujeme-li pozorně údaje o tvůrcích filmu (mj. o proslulé produkční skupině Bohumil Šmída-Ladislav Fikar), výsledný obraz, který takto vzniká, je působivější a značně odlišný od prvoplánových pocitů vzniklých ze zhlédnutí filmu. Nesporné gesto občanské odvahy v měřítcích této doby snad poprvé z blízka přiblížilo skutečnou tvář demokratického druhého odboje a tím spolukorigovalo stále převládající názor o rozhodném rezistentním druhooodbojovém příspěvku z východu a jeho podstatně méně závažném doplňku ze západu. Syrová, jakoby reportážní tvář snímku je pochopitelná i jako snaha nezkreslovat a vůle nepodléhat cenzuře tehdejší Hlavní správy tiskového dohledu víc, než bylo nezbytně nutné. Díky tomu i dnes tehdejší současnost filmu - tu dějovou i tu natáčecí a prvotně diváckou - můžeme plně prožívat a cítit jako také náš dnešek. A víc rozumět době, která je dnes již jen historickým faktem. ..." sportovec na ČSFD


Český film o dramatických událostech kolem útoku na jednoho z nejmocnějších mužů Třetí říše Reinharda Heydricha.

Od podzimu 1941 vládne nad okupovanými územími Čech a Moravy zastupující říšský protektor Reinhard Heydrich. Jeho krutost vyvolává v zemi velkou nenávist. Exilová československá vláda ve Velké Británii proto na jaře 1942 vybere několik československých parašutistů a pověří je úkolem historického významu. Do rodné země se vydá několik dobře vycvičených paradesantních skupin. Jednu z nich vede nadporučík Král (Radoslav Brzobohatý). Jejich hlavní úkol je nebezpečný, ale jasný: provést atentát na Reinharda Heydricha. Koncem května 1942 se rotmistři Strnad (Rudolf Jelínek) a Vyskočil (Ladislav Mrkvička) připraví v ostré zatáčce v pražské Libni, kudy má projíždět Heydrich v otevřeném mercedesu. Přes potíže se zaseknutým samopalem se nakonec přece jen podaří Heydricha smrtelně zranit. Následují kruté represe, popravy nevinných a zběsilé pátrání po pachatelích...



Český film Atentát natočil režisér Jiří Sequens jako pečlivou rekonstrukci událostí, díky nimž Spojenci a světová veřejnost uznali, že Československo s nacistickou okupací nesouhlasí a že jeho legitimní vládu tvoří exilový úřad prezidenta Edvarda Beneše. Provedení atentátu a následné události jsou ve filmu zachyceny věrně podle skutečnosti. Atentátníci ve filmu vystupují pod krycími jmény, která jim byla přidělena ve Velké Británii a na která zněly jejich falešné osobní doklady. (oficiální text distributora)

4.8.2011 * Cinemax * 00,15 * dráma - BRUCHO ARCHITEKTA

"... Těch pár architektů co znám,je pěkná bandička afektovaných figurek. Co tedy čekat od afektovaného žvanila a mistra Greenawaye točícího film o tom co má rád? Překvapivě méně afektovanou (ale pořád vizuálně obžerní) záležitost s prima Dennehyem k tomu. ..." kagemush na ČSFD

Rafinované dielo britského výtvarníka a filmového režiséra Petera Greenawaya, plné vizuálnych symbolov a vtipných postrehov o povahe umenia a medziľudských vzťahov.
Svetovo uznávaný americký architekt Stourley Kracklite prichádza so svojou manželkou do Talianska, aby v Ríme pripravil veľkú výstavu venovanú francúzkemu neoklasicistickému architektovi Etiennovi-Louis Bouléemu. Boulée sa preslávil veľkolepými projektmi, využívajúcimi majestátne geometrické tvary a hru svetla. Získal však aj povesť architekta, ktorý väčšinu svojich plánov nebol schopný nikdy realizovať, a preto upadol na takmer dve storočia do zabudnutia. V 20. storočí opäť inšpiroval modernú architektúru, ale aj projekty Benita Mussolliniho a Hitlerovho dvorného architekta Alberta Speera. Kracklite má ambíciu vrátiť Bouléeho dielo do panteónu dejín architektúry. Počas deviatich mesiacov príprav veľkolepej výstavy však musí čeliť nielen tvorivým problémom a intrigám talianskych kolegov, ale aj manželskej kríze a stupňujúcim sa bolestiam brucha. Zatiaľ čo jeho tehotná manželka nadviaže milenecký vzťah s Krackliteovým najväčším rivalom, americký architekt sa stáva posadnutný Bouléeho oblými tvarmi, pripomínajúcimi jeho vlastné rastúce brucho. Upodozrieva manželku, že ho pomaly zabíja malými dávkami jedu podobne ako to robila cisárovi Augustovi jeho žena Lívia.
Film britského výtvarníka a filmového režiséra Petera Greenewaya je rafinovaným dielom, plným vizuálnych symbolov, ale aj vtipných postrehov o povahe umenia a medziľudských vzťahov. (oficiální text distributora)

4.8.2011 * HBO2 * 22,00 * thriller - SIROTA

"... Mistrovské dílo na poli dětského () hororu/thrilleru. Film, který se pozvolna rozjíždí, krásně graduje, navenek vypadá uhlazeně, ale ve skutečnosti je opravdu drsný, a který mě nakonec totálně rozbil. Začíná to introvertní malou exotkou, pokračuje vypočítavou manipulátorkou a končí pořádnou noční můrou. Výborná Isabelle Fuhrman, výtečná Vera Farmiga, maximální překvapení. ..." Slasher na ČSFD

Vypadá to, že devítiletou Esther pronásledují samé tragédie. Ve svém rodném Rusku osiřela, její adoptivní rodina zemřela při požáru, kterému Esther jen tak tak unikla. Teď ji ale adoptovala rodina Colemanových a zdá se, že život je bez chyby. Dokud se její spolužák nezraní při pádu z klouzačky. Dokud není sestra ze sirotčince ubita k smrti. A dokud Estheřinu novou matku nenapadne, zda onem tragický požár nebyl něco víc, než jen pouhá náhoda. Orphan vnáší do psychologického thrilleru úžasné nové prvky a stahuje kolem diváka smyčku tajemství, podezření a hrůzy. Na Esther nikdy nezapomenete. Je tak sladká. Tak inteligentní. Tak tvůrčí. A tak duševně chorá... (oficiální text distributora)


http://www.csfd.cz/film/237089-orphan/podle-rating/

4.8.2011 * FilmBox Extra * 22,50 * thriller - SIN CITY: MESTO HRIECHU

"... SIN CITY je první věrnou konverzí komiksu jakožto popartového žánru na stříbrné plátno. Narozdíl od drtivé věštiny zepizovaných filmových narativů, které si půjčily příběh a určité typické znaky komiksu, podřizuje Rodriguez "jazyk" (stylizaci narace) původní platformě, pro kterou byly příběhy vytvářeny. Zřejmě lví podíl na sugestivitě a přesvědčivosti filmu má autor předlohy Frank Miller, díky němuž SIN CITY skutečně působí jako rozpohybované stripy jeho noir rapsódie. K tomu si přičtěme nezvyklý podíl popisných monologů a skutečně labužnickou práci s barvou a máme na pitevním stole formálně nejdokonalejší remake, jaký jsme kdy mohli vidět. A obsahově? Funguje to, světe zboř se! Bezútěšný svět kriminálníků, pasáků a zjizvených lidí má patřičný magnetismus a ač jsou příběhy zpravidla hodně čitelné a poznamenané nelogičnostmi, které komiks netrápí, udržuje si SIN CITY neskutečně intenzivní atmosféru, mísící v sobě noir drsnost a naturalismus, hraničící se sadismem. Psychologie stav funguje a všichni tři hlavní představitelé odevzdávají maximum, každý pod svém, každý bezchybně. Trochu mě mrzí určitá samoúčelnost, kterou je stižen Marvův příběh... chybí tam prostě silný poetický moment typu pomsty Valkýr či Hartiganova řešení patové situace. Ale popravdě, chyby vyorávám pracně. Skutečně jsem se občas ptal, k čemu to všechno je, k čemu to směřuje... ale to je irelevatní otázka. Jen a jen k filmu samotnému. Ke zralé a drsné poetice, která nemá konkurenci... Svým zvrhlým způsobem je SIN CITY karikaturou dnešního světa a úsměv při jeho černém humoru má tendence mrznout na rtech. Požitek z postmoderní dekadence, to je Město hříchu! ..." Marigold by ČSFD


Sin City - Město hříchu. John Hartigan (Bruce Willis), jeden z mála nezkorumpovaných policistů v tomto městě, se poslední noc své služby snaží zachránit Nancy Callahanovou, věk 11 let, z rukou Juniora (Nick Stahl) - pedofilního sadisty a sériového vraha, k tomu ovšem také nedotknutelného synáčka senátora Roarka. Hartigan uspěje, zachrání Nancy a zbaví Juniora obou jeho zbraní. Sám ale málem nevyvázne. Jeho parťák Bob, další jméno na výplatní listině vládce města Roarka, do něj vyprázdní zásobník.



Taková je první dějová linie Sin City filmu, na který davy fanoušků legendy noir comicsu Franka Millera čekaly dlouhých třináct let. Už první ukázka, která spatřila světlo světa v Millerově podání třístránková povídka The Customer Is Always Right předurčila film v očích tisíců čtenářů ke zkultovnění. To ale není ani zdaleka vše. Autorská dvojice Miller-Rodriguez se rozhodla oživit i další z nezapomenutelných příběhů ze světa, který Miller stvořil a Rodriguez mu propadl, ze světa kouzelné černobílé kresby, krásných žen, drsných mužů, šeptajícího deště a brutálního násilí.

Čeká nás tak setkání s Marvem (Mickey Rourke), bijcem, kterého byste si nejspíš za souseda nevybrali, jehož budeme sledovat na cestě za pomstou. Pomstou Goldie, pouliční holky, která voněla jako anděl, a byla zavražděna v posteli, kterou tu noc sdílela se zjizveným hromotlukem, který té noci poprvé zažil, co to je někoho milovat. Posledním do nesvaté trojice hrdinů je Dwight McCarthy (Clive Owen), který se ocitne ve špatnou dobu ve špatné společnosti a zaplete se do bitvy mezi dámami ze Starého Města, vedenými krásnou a inteligentní (a o to nebezpečnější) Gail (Rosario Dawson), s ne zrovna vzornými strážci zákona v čele s Jackem (Benicio Del Toro). Rok 2005 bude patřit grafickým románům Franka Millera. (Kryšpín)

4.8.2011 * ČT2 * 22,20 * hudobný dokument * EVELYN GLENNIE:DOTYK ZVUKU

Vidět zvuky a slyšet obrazy... V dokumentu Thomase Riedelsheimera o hudební nadvirtuosce Evelyn Glennieové to nebude zdaleka tak těžké, jak by se na první pohled mohlo zdát. Evelyn je sice od dvanácti let neslyšící, ale ke zvukům a tónům si našla vlastní cestu. Stačilo se jich "dotknout". Zvuk šířící se vzduchem vyvolává nepatrné vibrace a Evelyn si postupně vypěstovala "body feeling", schopnost podobající se svým principem funkci hmatových vousů koček. Dovede cítit přítomnost tónů, které by slyšící člověk ani nezaregistroval. Při svých vystoupeních, koncertech nebo při výuce studentů s poruchou sluchu používá hlavně bicí nástroje. Nedělá rozdíly mezi starými asijskými gongy a plechovkou od piva ani mezi koncertní síní a starou továrnou se spoustou trubek, na které se dá hrát, nebo nádražní halou s obří kupolí a znamenitou akustikou. Spolu s kytaristou Fredem Frithem připravují natáčení společné desky, ale předem si nic nedomlouvají. Hlavní jmenovatel jejich spolupráce je otevřenost a spontánní muzikantství. Režisér Thomas Riedelsheimer se v průběhu dokumentu projevuje jako pozorný žák této hudební šamanky skotského původu. Pohledy na kapající kohoutky, auta přejíždějící přes spáru v asfaltu či pravidelné vrzání eskalátorů připomínají další instrumenty v orchestřišti zvuků, jež nás obklopují a inspirují. Jen jsme si jich přestali všímat.



4.8.2011 * FilmBox Extra * 21,00 * dráma - 4 MINÚTY

"...Film na desetkrát obehranou písničku, který se naprosté schématičnosti vždy na poslední chvíli vyhne tím, že přeci jen přidá něco nečekaného navíc. Ale pak ten závěr! Člověk něco velkého čeká, ale tohle asi čekat nemůže. Snad nikdy jsem se u filmu z přemíry emocí nerozplakal jak malé děcko. Rozhodně to však není jen hraní na city, ale to nejpřirozenělší vyjádření myšlenky, kterou zmiňuje i profesorka Krüger, totiž že jediné proč to všechno děláme je hudba. A na to moje srdíčko prostě slyší ..." d.lunch na ČSFD



Pianistka Traude Krüger vyučuje již 60 let hru na klavír v jedné ženské věznici. Až to skoro vypadá, že si sama odpykává trest. Když má začít vyučovat uzavřenou, nevypočitatelnou a agresivní Jenny, která sedí za vraždu, zprvu to odmítne. Ale v okamžiku, kdy tuto vzpurnou dívku uslyší hrát, změní své rozhodnutí.

Její nadání je zcela zřejmé a je ukryto pod slupkou drsné holky s násilnickými sklony k sobě samé, ale i k okolí. Hodiny klavíru vypadají spíše jako vzájemné měření sil. A tak se pustí do boje: proti sobě, ale i do boje společného, neboť v sázce je důležitá klavírní soutěž, během níž zbývají Jenny právě 4 minuty, aby dokázala něco, co by od ní nikdo - ani samotná Traude - nečekal. (oficiální text distributora)