Vitajte na stránke TV TIPOV!

Nechaj sa viesť ponukou filmov českých a slovenských televíznych staníc. Denne výber toho najkvalitnejšieho, čo môžeš vidieť na televíznej obrazovke.

8.8.2011 * Cinemax * 00,45 * horror - PRÍZRAKY

"... Nejlepší duchařská komedie co kdy vznikla. ..." panoramix na ČSFD

Ve městě Fairwater dochází k dalšímu podivnému úmrtí na srdeční selhání. Obětí je sedmatřicetiletý Chuck Hughes. Za čtyři roky již takhle zemřelo přes třicet lidí. Vše začalo po aféře s Johnym Bartlettem, který v záchvatu šílenství zastřelil dvanáct lidí. Byl popraven a odsouzena byla i Patricie Bradleyová, která ho oddaně milovala. Ta ale byla po pěti letech propuštěna a žije ve starém domě s matkou. Na pohřbu Chucka Hughese se objeví Frank Bannister, který se zabývá výzkumem psychoaktivit. Seznámí se s manželi Rayem a Lucy Lynskeyovými. Oba pozorují podivné přízraky a Frank jim nabídne svoji pomoc... (oficiální text distributora)

8.8.2011 * FilmBox * 00,30 * dráma - PEKNÉ SVINSTVO


"... Scénáristu Stevenu Knightovi a režiséru Stephenu Frearsovi se podařilo dokonale pošramotit „čistotu turistického“ Londýna. Knight napsal jeden z nejoriginálnějších a nejtemnějších scénářů, ve kterém se velmi ostře pustil do problematiky přistěhovalců a ilegálních imigrantů. Na atypickém příběhu nigerijského uprchlíka a turecké „cestovatelské snářky“ představuje těžký život těchto lidí, kteří stojí nejen proti vlastní minulosti, ale zároveň i krutější přítomnosti a nejasné budoucnosti. Předložit tento materiál vypravěči neveselých příběhů, režiséru Frearsovi, se stalo vynikající volbou. Frears vypráví příběh v rychlém tempu a strhává s sebou diváka do děje. Jenomže tempo a vyprávěný obsah je hlavním bodem režisérova zakopnutí. Frears vypráví „jenom“ příběh, postavy nemají rozměr díky kterému by jsme je mohli plně chápat. Stačí si jenom položit otázku, kde vzal Okwe tolik ochotných přátel a nebo jak se dokázal dostat do takové blízkosti Senay, která je typickou tureckou muslimkou – vůči chlapům téměř „alergická“. K tomu, aby tohle všechno bylo povězeno, by filmu stačila dvacetiminutovka navíc, kterou by každý divák snesl. Jenomže, víte co? Tohle všechno vám bude při sledování jedno. Frears je totiž přesně tím typem vypravěče, který si diváka omotá kolem prostu a dá mu na všechno zapomenout. Za doprovodu nezvyklých syntenzátorů Nathana Larsona vám poví i to, co jste slyšet nemuseli a co jste vidět nechtěli. A i přes kapku skřípající - téměř až pohádkový – závěr, který však má hodně nepohádkovou formu, není jediný důvod, proč film neodměnit plným hodnocením. Oprávněně? Možná? Asi? Ano..." Isherwood na ČSFD

Okwe, ilegálny emigrant z Nigérie, večer pracuje ako taxikár a v noci sa z neho stáva recepčný v hoteli vo West Ende. O svoj súkromný príbytok sa delí so Senay, peknou Turkyňou, žiadateľkou o azyl. Pracujú v rovnakom hoteli. Raz v noci Okwe objaví v jednej z hotelových izieb hrozný nález. Zistí, že sa tu deje čosi veľmi nebezpečné. Mladík pomaly objasňuje záhadu svojho objavu a preniká do zabijáckeho zločineckého podsvetia... (oficiální text distributora)

8.8.2011 * ČT2 * 23,55 * koncert - JETHRO TULL

Britskou rockovou skupinu Jethro Tull, pojmenovanou podle zemědělského reformátora z 18.století, založil zpívající flétnista, skladatel Ian Anderson (1947). V 70.letech skupina měnila obsazení i stylové zaměření, od počátečního bělošského blues k charakteristické symbióze rocku, folku, jazzu a staroanglické hudby. Po mimořádné popularitě v 70.letech Jethro Tull díky osobnosti I.Andersona pokračovali ve svých koncertních turné i v 80. a 90.letech. Jejich aktivita trvá do dnešních dnů. Sám Anderson tvrdí: "Na pódiu je nás pět, a nikdo tu nehraje druhé housle. Každý má svoje nezastupitelné místo". (oficiální text distributora)


https://www.csfd.cz/film/294555-jethro-tull/



8.8.2011 * Film+ * 23,45 * dráma - PÍ

"... Šílený život geniálního matematika, který by chtěl, aby mu, proboha, dali všichni pokoj, je ponuré psycho s krásným závěrem. ..." Jossie na ČSFD

Film zobrazuje životný príbeh matematika Maxa Cohena, no tiež podsúva otázku koľko je nám toho dovolené poznať a chápať, či nie je lepšie nechať niektoré veci nepochopené. Introvertný Cohen sa pokúša pomocou svojho geniálneho mozgu a najnovšej techniky zistiť, či sa nejakým spôsobom nedá predpovedať hodnota akcií, s ktorými sa pracuje na burze. Vychádza pritom z veľmi jednoduchej teórie, že ak sa všetky javy na svete dajú popísať číslicami, tak potom tu je istá možnosť, že sa tu i v navonok chaoticky vyzerajúcich procesoch dá nájsť nejaká perióda, či zákonitosť. O čosi podobné sa pokúšal aj jeho profesor, ktorý je viacmenej jediným človekom s ktorým Cohen komunikuje, keď sa snažil nájsť periódu v tzv. ludolphovom čísle (Pi), ale na Cohenovo sklamanie toho po psychickom zrútení nechal. I napriek veľkým zdravotným problémom (silné migrénové záchvaty, ktoré sú vraj dôsledkom toho, že ako malý sa pozrel priamo do slnka) sa pomaly k výsledku dostáva. No o poznanie budúcnosti (ekonomická moc), či pochopenie zatiaľ nepochopeného (moc skrz náboženstvo) má záujem viac ľudí a tak chcú získať to, čo má Cohen v hlave, po dobrom alebo po zlom.

Film je točený vysokokontrastnou čiernobielou kamerou, ktorá spolu s inými prvkami (opakujúce sa frázy, periodickosť práce hlavnej postavy, elektronická hudba so zvýraznenou rytmickou zložkou bicích), evokuje na matematickú presnosť až chladnosť. Určite však nie je určený len ľuďom, pre ktorých je matematika hobby. Snové a haluciogénne pasáže filmu, ktoré sú dôsledkom Cohenovych záchvatov, a taktiež samotný záver filmu dávajú dostatok miesta pre vlastnú interpretáciu každému divákovi, ktorý sa rozhodne pozrieť si tento nie nenáročný film. (vincent)

8.8.2011 * Kino CS * 22,45 * komédia - KONEC AGENTA W4C PROSTŘEDNICTVÍM PSA PANA FOUSTKY


"... Bondovky se ještě ani pořádně nerozjely a už byla na světě česky přesná parodie, vystihující podstatu daného subžánru. Amíci se můžou jít se svými rádoby-parodiemi bodnout. Limonádový Joe a W4C jsou nepřekonatelní. ..." Legas na ČSFD

Znepřátelené špionážní agentury ze všech koutů Evropy vysílají své nejlepší muže do Prahy, kam přilétá proslulý svůdce žen Cyril Juan Borguette (Jan Kačer) alias agent W4C. W4C má za úkol vyhledat špionku Alici (Květa Fialová) a zmocnit se hotelové slánky, ve které se skrývají plány na vojenské využití Venuše. Situaci ovšem neustále komplikuje zmatený pan účetní Foustka (Jiří Sovák), vybraný pražskou tajnou službou pro nedostatek skutečných špionů. (Oskar)

8.8.2011 * HBO * 22,40 * dráma - QUILLS: PEROM MARKÍZA DE SADE


"... Uchvatna a poeticka perverznost s jako obvykle dokonalym vykonem G.Rushe a kupodivu i skvelym j.Phoenixem. Tenhle film proste nema chybu, ukazuje de Sadeovu uchylnost, zvrhlost a zaroven genialnost v cele sve krase. ..." sepp na ČSFD

Aristokrat, starý zvrhlík, excentrik a svobodomyslný grafoman Markýz de Sade (Geoffrey Rush) je mnohokrát obviněn ze sadismu, únosů a pobuřujících sexuálních praktik. Unikne během hrůzovlády v období Francouzské revoluce jen o vlásek gilotině a je odstraněn do charentonského blázince. O ústav se stará osvícený abbé Coulmier (Joaquin Phoenix), který ponechá svému pacientovi možnost psát, protože ví, že jedině tak umožní markýzovi ventilovat jeho deviace. Pochopitelně, že člověk markýzova formátu, posedlý psaním, hledá způsob, jak publikovat. Spojku mezi vězením a svobodou objeví v mladičké, krásné a chytré pradleně Madeleine (Kate Winslet). Ta, v okouzlení literaturou a vzdělaným erotomanem vynáší z blázince jeho knihy ke skandálnímu vydání. Publikace nemravných textů šokuje státní správu, a ta se postará o definitivní zkrocení neúnavného autora. Proto je do blázince poslán odporný psychiatr Dr. Royer - Collard, který je znám svými krutými a předpotopními metodami léčby. Chce de Sadovi znemožnit hlavně to, co nejvíc miluje. Odebere mu brk i inkoust. Ale markýz pokračuje v psaní kuřecí kůstkou a červeným vínem a nakonec v dokonalé posedlosti slovem a do poslední chvilky a jakýmikoliv prostředky bažícího po literatuře píše i vlastními výkaly. (oficiální text distributora)

8.8.2011 * FilmBox * 22,30 * dráma - HLAS MORA


"... Obrovská várka existenciální tíhy v mistrovkém podání Alejandra Amenábara. Precizní ve všech ohledech.... " Cival na ČSFD

Ramón je již 30 let upoután na lůžko a jeho rodina se o něj stará. Jediný pohled na svět mu umožňuje pouze okno v jeho ložnici. Dívá se na moře, na které se často plavil a na kterém utrpěl úraz, který zkrátil jeho mládí. Od té doby má jediné přání - důstojně ukončit svůj život. Jeho svět je však převrácen naruby příchodem dvou žen: Julie, právničky, která mu pomáhá v jeho úsilí legálně ukončit svůj život; a Rose, žena z vesnice, která se ho snaží přesvědčit, že život za to stojí žít až do konce. Obě ženy jsou zaujaty Ramónovou poutavou osobností a jsou nuceny se samy sebe ptát po důvodech, které ovládaly jejich životy až potud. Ramón ví, že pouze jedna z nich, která ho skutečně miluje, mu pomůže podstoupit tu poslední cestu. Pravdivý životní příběh Španěla Ramona Sampedra, který 30 let vedl kampaň za právo na euthanasii a za právo na svou vlastní smrt.

Film byl na nedávném MFF v Benátkách oceněn stříbrným lvem a také Volpi cupem za herecký výkon hlavního představitele. O filmu se mluví jako o jednom z největších favoritů na Oscara. Do kin ho uvádíme týden po vyhlášení nominací. (oficiální text distributora)


8.8.2011 * FilmBox Extra * 22,20 * fantasy - KRAJINA PRÍLIVU

"... Úžasné fantastické vyprávění, ve kterém se mísí představivost a sny díťěte s šílenstvím reality. Kdybych ho měl popsat několika přívlastky, tak by to byly asi úžasné, fantastické, vtipné, úchylné, krásné, dětské, bizarní, hravé a nádherné. Jsem z tohoto filmu upřímě nadšen a Gilliam jako geniální režisér a snílek mě rozhodně nezklamal, vůbec tedy nechápu reakce ostatních - možná to brali příliš vážně, možná jsem já už moc velký magor, nevím. Ale nudné? To ani omylem, skvěle jsem se bavil celou dobu a určitě se k němu brzy vrátím, jen je škoda onoho nezvládnutého závěru. I tak je to ale nádherný film který řadím k tomu nejlepšímu co jsem od Gilliama viděl.  ..." HAL na ČSFD

Príbeh o malom dievčati, ktorého rodičia berú drogy a keď matka zomrie na predávkovanie, vydá sa s otcom do Texasu. A práve tam sa začnú diať divné veci. Podobne ako v Alenke v ríši divov je film založený predovšetkým na fantázii hlavnej hrdinky, predstavy ktorej pôsobia bizarne a znepokojivo. Podobne ako Alenka aj ona pretvára okolie vo svet kúzel. (oficiální text distributora)



8.8.2011 * ČT2 * 22,00 * dráma - ALPHA DOG

"... Fuck, tak za tento shit mal Ben Foster dostať motherfuckin´ Oscara! A tá fat bitch Sharon v závere mala tiež fuckin´ dobrý výstup! A... suck my dirty dick! :-) ..." Cervenak na ČSFD

Jenom jeden pes má právo vést smečku. A jenom jeden muž může kočírovat drogový gang. Občas ale i ti nejsilnější alfa samci dělají chybná rozhodnutí...
Narodit se příliš bohatý přináší všude na světě stejnou volbu. Buď majetek využijete ke vzdělání a zlepšení sebe sama, nebo vás peníze zkazí a vy jich začnete zneužívat. Devatenáctiletý Johnny Truelove, mladý dealer rekrutující se z vrstvy zlatých losangeleských dětí, si zvolil druhou cestu a dovedl ji až do krajnosti. Vždycky si přál, aby ho jeho okolí vnímalo jako nesmlouvavého drsňáka, a aby si vydobyl respekt, byl ochoten udělat cokoli. Proto se také jednoho dne rozhodl unést patnáctiletého bratra muže, který mu dluží peníze. Takové činy ale americké úřady nepromíjejí ani prominentům a vynášejí za ně dlouholeté tresty. Johnny a jeho gang zpovykaných, rádoby dospělých mladíčků nyní musí vymyslet, co s uneseným, sympatickým Zackem, který starší kluky obdivuje, dělat dál. Co si ale počít, když už neexistují správná rozhodnutí, ale jen špatná a ještě horší? V kriminálním dramatu režiséra Nicka Cassavetese, jež bylo natočeno na motivy reálného zločinu, se představí především talentovaný Emile Hirsch a v netradiční herecké úloze hudební superidol Justin Timberlake, ve vedlejších rolích se ale můžete těšit také na Bruce Willise a Sharon Stoneovou. (oficiální text distributora)

8.8.2011 * Prima Cool * 22,00 * dráma - V MENE OTCA

"... Dokonalý Daniel Day-Lewis hraje jak Bůh. Snímek vypráví o lidech, kteří jsou vybrání, aby si zahráli roli mučených a za to, že se nelíbili jednomu dvěma strážníkům stráví 20 let ve vězení. Lidé si žádají oběti a policije jim toto musí splnit. Za každou cenu. Mučením zničení lidé se přiznají k čemukoliv a to, že v tu dobu atentátu byli na druhé straně země vůbec nic neznamená. Perfektně vykreslené a zahrané od všech herců. Jim Sheridan je mistr filmů okolo IRA a jeho dvorní herec Daniel Day-Lewis ho nezklamal ani v tomto případě. Pro mě nejlepší film o IRA, který kdy byl natočen. Skutečný pohled na dobu, která je zde perfektně vykreslena. Kdo neviděl, musí to rychle napravit. ..." Djkoma na ČSFD

Politické drama režiséra Jima Sheridana Ve jménu otce se zabývá známým případem tzv. Guilfordské čtyřky. Po atentátu IRA na hospodu v Guilfordu v roce 1974, při němž bylo pět mrtvých a několik desítek těžce raněných, což mělo za následek tvrdá opatření proti terorismu, byli ze zločinu obviněni a odsouzeni čtyři mladí lidé a sedm dalších obžalovaných (včetně dětí) dostalo vysoké tresty za spoluúčast. Až patnáct let po vynesení rozsudku byla v odvolacím soudu pod tlakem veřejného mínění kauza zrušena, ale úplné spravedlnosti nebylo a ani nemohlo být učiněno zadost. Snímek vznikl na základě autobiografické knihy hlavního z odsouzených, Gerryho Conlona, Prokázaná nevina. Ve vyprávění protagonisty se odvíjejí události tak, jak je líčí na kazetě své zástupkyni u odvolacího soudu, advokátce Gareth Peirceové, která měla později hlavní zásluhu na osvobozujícím rozsudku. Jsou tu zachyceny události před atentátem, zadržení domnělých pachatelů, soudní proces, pobyt ve vězení a konečně vítězný odvolací soud. V centru stojí vztah Gerryho k jeho otci, který byl odsouzen spolu s ním a žil s ním v jedné cele, ale který se bohužel svobody nedočkal. Otec jako věřící irský katolík dodržoval zásady Písma a těžce nesl, že jeho syn byl lehkomyslný flákač a zloděj. Generační a rodinný střet je ovšem provázen závěrečným smířením. Film sice jednoznačně odsuzuje praktiky IRA, ale zároveň předkládá jako objektivní fakta tvrzení, jež mohou být zpochybňována. Vychází jen ze subjektivního pohledu oběti a místy až zbytečně démonizuje policejní zvůli. V zásadě však klade důraz na obecně lidské hledisko, prezentované obtížným bojem proti nespravedlnosti. (oficiální text distributora)