Vitajte na stránke TV TIPOV!

Nechaj sa viesť ponukou filmov českých a slovenských televíznych staníc. Denne výber toho najkvalitnejšieho, čo môžeš vidieť na televíznej obrazovke.

11.8.2011 * FilmBox * 21,05 * dráma - NEBESKÉ STVORENIA


".... Natočit to někdo jiný, byl by z toho pouhý popisný příběh, hodící se tak na desátou večerní na Novu, ale Peter Jackson z toho udělal strhující podívanou, ve které marnotratně hýří režijními nápady, které jsou prostě NEUVĚŘITELNÉ. Kdo ví, možná právě nominace na Oscara za toto dílo pomohla Jacksonovi přesvědčit šéfy New Line Cinema, aby mu LOTRa financovali. ... Lima na ČSFD

Film byl inspirován skutečnou událostí, ke které došlo na Novém Zélandu v padesátých letech 20.st.: dvě dívky zavraždily matku jedné z nich. Jackson s Walshovou se detailně zabývali okolnostmi případu a snažili se být věrní skutečnosti - jenže to v případě tohoto filmu znamená něco jiného než obvykle. Tou skutečností, kterou film nabízí, není objektivní pohled vycházející z policejních záznamů, ale pohled jedné z dívek, která si vedla podrobný deník. Film vznikl především na základě tohoto deníku, a tak nabízí svět viděný očima šestnáctileté Pauline Parkerové, vražedkyně vlastní matky. Díky tomu jsou součástí filmu i scény čtvrtého světa, výplodu jejich fantazie, do kterého unikají před nudným a otravným světem všedních spolužaček a nápadníků, prudících učitelek a zrazujících a nechápajících rodičů. Jak Jackson prohlašuje v jednom rozhovoru, právě nespoutaná fantazie dívek ho nejvíc zajímala a vyvolávala v něm pocit sympatií a spřízněnosti. Schopnost vizualizovat tento čtvrtý svět v BOŽSKÝCH STVOŘENÍCH byla tak jakousi malou zkouškou na Tolkiena a naznačuje jeho zájem o vysněné, fantazijní světy, který uplatnil u PÁNA PRSTENŮ. (oficiální text distributora)

11.8.2011 * Cinemax * 21,00 * dráma - DUEL FROST / NIXON


"... Je to trochu omleté prirovanie, ale najtrefnejšie - v tomto filme všetko frčí ako v najkvalitnejších švajčiarskych hodinkách. Oboma hlavnými protagonistami majstrovsky zahraný dialógový súboj s perfektnou drobnokresbou charakterov, nakrútený a zostrihaný divácky najpáčivejším možným spôsobom. V tomto smere je FrostNixon doslova unikát a svedčí o mimoriadnej schopnosti Rona Howarda vyhovieť náročnejšou látkou aj tomu najkomerčnejšiemu divákovi. Filmy tohoto druhu, nech sú akokoľvek kvalitné, sú väčšinou zdĺhavé, komorné, ponuré a ponúkajú skôr masáž intelektu, než emócie alebo atraktívny vizuál. Vizuál Frosta/Nixona v spojení s Zimmerovou hudbou a rivalsky dravou chémiou medzi Sheenom a Langellom, plnou pokory a úcty, je doslova šťavnatou, sexy filmovou lahôdkou. ..." POMO na ČSFD

Byla to největší válka, která se odehrála před televizními kamerami. Na jedné straně stál bývalý americký prezident Richard Nixon, který jako jediný obyvatel Bílého domu rezignoval na svůj úřad, aby se vyhnul hrozícímu odvolání. Na straně druhé se ocitl populární televizní moderátor David Frost. Jejich rozhovor byl napínavý jako ten nejprestižnější boxerský zápas a měl i stejný cíl – udělit tomu druhému smrtící K. O. Režie se ujal zkušený tvůrce životopisných snímků Ron Howard (Čistá duše, Apollo 13, Těžká váha), který má spolu s oběma představiteli titulních rolí, Frankem Langellou a Michaelem Sheenem, největší zásluhu na tom, že se ze zdánlivě odtažitého tématu, vyklubal jeden z nejlepších filmů roku 2008.

Aféra Watergate, v níž vládnoucí republikáni s tichým souhlasem prezidenta připravovali odposlouchávání konkurenčních demokratů, patří k nejtemnějším kapitolám americké historie. V jejím důsledku rezignoval prezident Nixon na svůj úřad, aniž za za svou roli v celé aféře a za oklamání celého národa omluvil. Úspěšnému britskému showmanovi Davidu Frostovi to mohlo být úplně ukradené. Jenže on byl typem člověka, který se nehodlá zastavit ani na vrcholu a snaží se posouvat vlastní mantinely dál a dál. Tak se zrodil plán na sérii rozhovorů s bývalým americkým prezidentem, na jehož konci se měl kdysi nejmocnější muž planety omluvit za svůj největší hřích. Zdálo se, že Frost nebude mít naději, protože Nixon se od rezignace cíleně vyhýbal veřejným vystoupením. Ke všeobecnému překvapení ale na jeho nabídku kývnul. Možná v tom hrálo roli podcenění, když svého konkurenta ocejchoval za pouhého baviče, kterého utluče argumenty a nepustí ke slovu, respektive k choulostivým dotazům, které by ho přitlačily ke zdi. Jenže jednou z největších chyb, kterou můžete ve válce udělat, je podcenění nepřítele. To samé ale platí i pro Davida Frosta a jeho tým. (oficiální text distributora)

10.8.2011 * Markíza * 23,20 * thriller - SPRISAHANIE

"... Něco takhle napínavýho vidíte párkrát za život a to do toho počítám když vaše babička hledá brejle. Super, super super a Mel Gibson se role zhostil opravdu velice grandiózně. Stejně tak Patrick "Picard" Stewart. ... " superpero na ČSFD

Co je skutečnost a co mystifikace? To ví jen on sám - newyorský taxikář Jerry Fletcher. Je to podivín, který každému pasažérovi vypráví o nejrůznějších spiknutích, v jejichž pozadí stojí oni. Jde tím na nervy nejen lidem, kteří ho vidí poprvé v životě, ale také právničce Alici Suttonové, jež pracuje na ministerstvu spravedlnosti. Ta sice Jerryho důkazy shovívavě vyslechne, ale nevěří mu stejně jako nikdo z okolí. Jerry, který Alici tajně miluje, ve svém bytě zachovává dokonalou konspiraci. Přesto neunikne tajemnému doktoru Jonasovi. Je chycen, ale podaří se mu z uzavřených prostor psychiatrické kliniky utéct a konečně Alici přesvědčí, že není blázen, ale oběť podivných doktorových pokusů s lidskými mozky. Oni jsou velmi nebezpeční protivníci a dvojice na útěku se ocitá v ohrožení života. (oficiální text distributora)

10.8.2011 * MGM * 23,20 * dráma - NEMOCNICA

"... Skvelá reflexia jedného dňa rušnej veľkomestskej nemocnice v drsnej konverzačnej komédii. Hlavnou postavou je cynický, alkoholom mierne spustnutý riaditeľ nemocnice s poruchou potencie a samovražednými sklonmi (George C. Scott). V druhom pláne je pomerne verne zachytená spoločenská situácia v USA začiatkom 70. rokov, ukazujúca najmä na doznievajúcu vlnu hippie hnutia a postupné splývanie hippie-typov s nimi toľko nenávidenými stredostavovskými meštiakmi. Škoda len moralizujúco zdvihnutého prsta v závere, apelujúceho na zodpovedné chovanie a na podriadenie súkromných vzplanutí profesným cieľom. ..." Radko na ČSFD

Hlavním postavou je dr. Herbert Bockge. Jeho postava je velmi černým humorem vybavený šéfchirurg věčně přeplněné newyorské nemocnice, která se musí potýkat s nedostatkem kvalifikovaného personálu a financí. Žena mu utekla, děti ho nenávidí, podřízení ho nerespektují, pacienti ho štvou. A navíc je na místě, kde pracuje spáchána vražda. (oficiální text distributora)


10.8.2011 * STV2 * 22,30 * dokument - NANKING

"... Veľmi silný dokument o zverstvách a krutosti japonských vojakov v roku 1937 v Nankingu.Vôbec som o tom nevedela,že už pred vypuknutím II.svetovej vojny, Japonsko s takou brutalitou útočilo na civilné obyvateľstvo v Nankingu,vtedy hlavnom meste Číny.Deti,ženy všetko jedno,znásilniť,bajonetom rozseknúť,zapichnúť,bombami zničiť.200 000 ľudí zabitých.Teraz už pohľad na atómovú bombu je trocha iný. ..." sehe na ČSFD

V roce 1937 zažil Nanking, tehdejší hlavní město Číny, jeden z nejkrvavějších masakrů na civilním obyvatelstvu minulého století. Běsnění japonské armády po dobytí města nepřežily desetitisíce lidí, zdejší ženy byly hromadně znásilňovány. Jedinou nadějí se pro jeho obyvatele stala „bezpečnostní zóna", kterou vytvořilo několik Evropanů a Američanů. Neozbrojeni a bez oficiální ochrany odmítli tito misionáři, lékaři, učitelé a podnikatelé opustit město před blížící se armádou a stali se přímými svědky masakrů. Unikátní snímek režisérů Billa Guttentaga, držitele dvou Oscarů, a Dana Sturmana přibližuje dramatické chvíle po dobytí Nankingu. Kombinuje jedinečné archivní záběry s hranými scénami, kdy herci vypovídají příběhy skutečných hrdinů. Ve filmu promlouvají také přímí pamětníci událostí – sirotci, kteří viděli smrt vlastních rodičů, ale i bývalí vojáci, jež vraždili a znásilňovali. Film Nanking, oceněný na filmovém festivalu Sundance cenou poroty, přináší mimořádně silný pohled na události, o kterých se svět neměl nikdy dozvědět. (oficiální text distributora)

10.8.2011 * ČT2 * 20,50 * komédia - LAKOMEC

"... "Pakáž! Holota jedna chudobná a nemajetná. To se jim to žije, když nic nemaj." Miloš Kopecký je coby Harpagon naprosto skvělý. Jinou adaptaci tohoto Moliéra jsem zatím neviděl, nicméně hlavního (ne)hrdinu jsem si při jejím čtení vždy představoval přesně takhle. Žádný příliš paranoidní vetchý stařík, ale člověk, který dokáže být jaksepatří energický, takový nádherně zákeřný, nepředvídatelný cholerik. Zkrátka postava pro Kopeckého jako vyšitá. Jen za jeho výkon bych dal pět hvězd, ovšem... Ovšem to by mi na zbytku hry nesmělo leccos vadit. Tak předně jakési "crazy" pojetí některých scén (zejména pak závěru ve stylu Limonádového Joa), které mi do Lakomce už tolik nesedělo, a pak přítomnost mého neoblíbeného Jaroslava Moučky, v jehož případě nikdy nepřestanu trvat na tom, že měl hrát jen v Dalskabátech a Chalupářích, protože jinam se zkrátka nehodil. ..." D.Moore na ČSFD

Miloš Kopecký v titulní roli slavné Moliérovy komedie v nastudování Divadla na Vinohradech. (oficiální text distributora)


10.8.2011 * CS film * 20,00 * dráma - DÉMANTY NOCI

"... Nesmirne pusobive popisuje tento film utek pred hrozbou koncentracniho tabora. Po psychologicke strance naprosto bez chyby. ..." gouryella na ČSFD

Obraz útěku dvou českých mladíků z transportu smrti je dynamizovaný a významově prohlubovaný vkomponováním asociativních retrospektiv zážitků a představ jednoho z nich. V opakovaných projekcích jeho snů, obav a tužeb vše lidské pomalu ustupuje živočišnému, úměrně s rostoucím tlakem ohrožení. Naturalisticky živě zhmotněná situace utečenců - jejich hlad, únava, úzkost, nutkání sebezáchovného pudu - to vše naznačuje pokus o záchranu za jakoukoliv cenu. Dvojice se stává štvanou zvěří, jíž loví senilní starci sudetské vesnice, zobrazující vládu bezmocných. Film ztvárňuje proud vědomí, transponují vnitřní vidění do strohé a originálně sevřené podoby, odkrývající hloubku úzkosti, šílené opuštěnosti, poníženého člověčenství, nemožnosti s někým se dorozumět a trápení se člověka jako odcizeného elementu v nepřátelském světě. Leitmotivem je touha po bezpečí, prezentovaná jako touha po domově. Němcův celovečerní debut patří k absolutní špičce české kinematografie. Zároveň navazuje na jeho krátký absolventský film Sousto, a to především zásluhou kamery, obdivuhodně se pohybující a kreslící smutek a bezútěšnost lesa... (oficiální text distributora)

10.8.2011 * MGM * 21,50 * komédia - ZELIG

"... Jeden z nejlepších dokumentů všech dob, díky němuž nezůstane podivuhodná postava Leonarda Zeliga navždy zapomenuta, a to i přesto, že Zelig může svojí do absurdnosti dovedenou konformností mnohého pohněvat, pracujícím bere alespoň pět platů a z Žida se bezostyšně mění v černochy i indiány, čímž zamotá hlavu nejednomu příznivci Ku-Klux-Klanu. Jen škoda, že jsme nemohli pozorovat, jak by si Zelig počínal na norimberské lavici obžalovaných. ..." Pohrobek na ČSFD

Poněkud výjimečné místo ve filmové tvorbě amerického spisovatele, herce, scenáristy a režiséra Woodyho Allena zaujímá snímek Zelig. Hlavním hrdinou je jistý Leonard Zelig, jehož životní příběh údajně ve 30. a 40. letech dvacátého století vzrušoval celou severní Ameriku. Je to v podstatě nešťastná osobnost, jejíž hlavní touhou bylo zařadit se, patřit do lidské společnosti. Tato touha se projevuje postupně zcela jedinečným způsobem, nazvaným chameleonství. Leonard Zelig je totiž ve snaze sounáležet, schopen potlačit svoji identitu a přijmout na sebe podobu jiných lidí. Již v řadě předchozích titulů Woody Allen prokázal širokou mnohotvárnost a plasticitu své představivosti a tvůrčí fantazie, tentokrát příběh smyšlené postavy vytváří s jakýmsi důrazem na věcnost a historickou objektivitu. Tomuto záměru přitom působivě napomáhají fiktivní archivní záběry a výpovědi těch, kteří se se Zeligem někdy setkali: psychiatrů, filozofů, celebrit té doby (takže jej vidíme se skutečnými americkými prezidenty Coolidgem a Hooverem či slavným dramatikem Eugenem O´Neilem). Film ale nabízí více, než pouhé zachycení ojedinělého a senzaci slibujícího jevu, dotýká se ošidnosti popularity a někdy také nepříliš pozitivní role sdělovacích prostředků v osudu jedince. (oficiální text distributora)



10.8.2011 * STV2 * 20,15 * šport - RAKÚSKO - SLOVENSKO

Stredajší klagenfurtský prípravný futbalový zápas Rakúsko - Slovensko (20.30 h) odvysiela Dvojka RTVS. Prenos sa začne o 20.15 h, komentovať bude Marcel Merčiak. Potvrdil to vedúci športovej redakcie STV Ján Hudok. 


SPORT.SK

10.8.2011 * Kino CS * 20,00 * dráma - ČAS SLUHU

"... Pořadí tří nejnebezpečnějších žijících tvorů : 3. místo - Vetřelec / dá se zničit pouze plamenometem /; 2. místo - Predátor / dá se zničit pouze Schwarzeneggerem /; 1. místo a suverénní vítěz - Žena / nedá se zničit !! /. Dokonalá vztahová psychárna, která rozsévá strach z žen na všechny strany, skvěle proložená kritikou doby a naší společnosti. Ivanka Chýlková zahrála tu mrchu natolik působivě, že její současný životní partner Jan Kraus se při sledování tohoto filmu jistě neuvolnil, prosím. Původně jsem chtěl dát čtyři hvězdy, ale když si vemu, že je to debut Ireny Pavláskové, přičtu si k bezchybnému hereckému výkonu Ivanky Chýlkové stejně tak vynikající herecký výkon Karla Rodena, započítám vyvedenou hudební stránku filmu a vzpomenu si, jak jsem po skončení filmu lítal po baráku a přemlouval všechny ženatý chlapy ať se okamžitě rozvedou, dokud můžou a je čas, jinak, že je čekají strašný věci, úslužně přidávám pátou hvězdu. ..." 

Ambiciózny debut mladej režisérky možno chápať ako modelové vykreslenie zákonom nepostihnuteľného zla s možnými ďalekosiahlymi následkami. Nenápadnú, hanblivú študentku medicíny opustí milenec a ona v zúfalstve rafinovane preberie priateľa svojej najlepšej kamarátke. Po piatich rokoch je z nej atraktívna žena. Rezignuje na profesionálne ambície, aby získala nezávislosť a mohla zasahovať do života iným, a tak sa baviť i vychutnávať svoju moc. Manipuluje s ľuďmi, zneužíva ich slušnosť, slabosť či zbabelosť. Napriek istej vykonštruovanosti sa stal film prísľubom nových talentov (debutuje ním aj kameraman F.A. Brabec). Výrazne sa uplatňuje naliehavo vibrujúca naddimenzovaná hudba Chlumeckého a Veselého. Chýlková vierohodne vystihla prenikavé zmeny v správaní hlavnej postavy. Myšlienkovo nie celkom koncízny, ale s mrazivou zúrivosťou nakrútený temperamentný film. (oficiální text distributora)