Vitajte na stránke TV TIPOV!

Nechaj sa viesť ponukou filmov českých a slovenských televíznych staníc. Denne výber toho najkvalitnejšieho, čo môžeš vidieť na televíznej obrazovke.

29.8.2011 * STV1 * 23,25 * dráma - NEDODRŽANÝ SĽUB

"... Některé věci se prostě mají stát a člověk proti nim nic nezmůže. A když má jeden Žid přežít, tak s tim nikdo nehne. Jistě, je to vlastně hrozně smutný film, ale je v něm tolik síly, že z něj nemám deprese, jako z většiny válečných filmů. ..." trepka na ČSFD

Drama skutečného osudu slovenského Žida Martina Friedmanna za druhé světové války. Talentovaný fotbalista z rozvětvené rodiny si zpočátku neuvědomuje blížící se nacistické nebezpečí a dobrovolně se vydává do pracovního tábora v Seredi, kde mu kamarád Fred zařídil místo ve fotbalovém týmu. Další cesta zavede Martina také do plicního sanatoria, do kláštera i k partyzánům, své židovství na mnoha z těchto míst musí zapírat. Snímek předkládá příběh mladého muže, který unikl smrti ne díky svému hrdinství, ale díky štěstí a fotbalovému talentu. Epizodická struktura filmu zachycuje všechny významné mezníky Martinova válečného období a soustředí se zejména na základní linii jeho touhy po přežití. (MFF Karlovy Vary)

29.8.2011 * Markíza * 23,10 * thriller - DIABLOV ADVOKÁT

"... Vynikajici thriiler, film, ktery je schopen udrzet divakuv zajem od zacatku az do konce. Nadmiru povedeny scenar doplneny nadprumernymi vykony (v pripade Al Pacina vykon excelentni). ..." gouryella na ČSFD

Mladý právník Kevin Lomax z Floridy ještě nikdy svůj případ neprohrál. Právě obhajuje učitele matematiky Gettyse, který je obžalován ze sexuálního obtěžování studentky Barbary. Zdá se, že i tentokrát bude učitel osvobozen, přestože všem v sále musí být jasné, že je vinen. V přestávce přelíčení se Lomax na toaletě setká s novinářem Larrym, který se ho vyptává, jak se cítí, když chce vrátit Gettyse mezi slušné lidi. Lomaxe přepadne na chvíli podivný pocit. Porota Gettyse skutečně osvobodí. Když pak Lomax se svou manželkou Mary Ann oslavuje v baru, neznámý muž mu nabídne za skvělých podmínek práci u nejlepší právní firmy na světě, kterou z New Yorku řídí John Milton. Lomax nabídku přijme a se ženou se odstěhují do New Yorku. Lomax dostane od Miltona nádherný byt v jeho rodinném domě. Při pohovoru mu Milton představí svůj tým, v němž je také krásná Christabella. Milton tvrdí, že jeho nejmilejší vlastností je ješitnost a jeho strategií vlídnost. Lomax mu na oplátku prozradí, že jeho úspěch spočívá v tom, že si umí vybrat lidi do poroty. V prvních kauzách, které dostane na starost, se Lomaxovi podaří osvobodit vinné a sebevědomí mu stoupá. Milton ho však učí, že musí zůstat nenápadný stejně jako on. Obchodní ředitel firmy Eddie Barzoon Lomaxe upozorní na nekalé praktiky, ale ten na to nedbá. Milton svěří Lomaxovi téměř ztracený případ vlivného newyorského stavitele Alexandra Cullena, který je obviněn z toho, že veden finančními motivy zavraždil svou manželku, nevlastního syna a služku. Mary Ann se cítí v New Yorku nešťastná a osamělá. Chtěla by dítě, ale Lomax na ni nemá čas. Začínají se u ní projevovat příznaky schizofrenie a má vidiny, že jsou obklopeni zrůdami. Milton chce Lomaxe kvůli jeho nemocné ženě odvolat z případu, ale Lomax chce případ dokončit. Mary Ann mu řekne, že jí ďáblové vzali vaječníky a Milton znásilnil. Lomax ji odveze do psychiatrické léčebny. Cullenova asistentka Melissa Blakeová je ochotna před soudem dosvědčit, že je jeho milenkou a že v noci, kdy došlo k vraždě, byl Cullen u ní. Přestože Lomax ví, že lže a že Cullen rodinu zabil, připravuje ji na prokurátorovy otázky. Barzoon vyhrožuje, že Lomaxovy nekalé praktiky zveřejní, ale záhy je v parku ubit bezdomovci. Lomaxem jeho smrt otřese a z pohřbu odejde. Venku ho kontaktuje člen ministerské komise Weaver a upozorní ho, že Milton nevede jen právní firmu, ale i obchod se zbraněmi, drogami, toxickým odpadem a pere špinavé peníze. Také mu řekne, že učitele Gettyse chytili na Floridě – měl v kufru auta mrtvou holčičku. Brzy nato Weavera na ulici srazí auto. Mary Ann si v léčebně podřízne střepem hrdlo. Lomaxova matka mu pak řekne, že Milton je ve skutečnosti jeho otec. Lomax jde za Miltonem a chce ho zastřelit. Milton se mu však jen vysmívá. Připomene mu, že Mary Ann chtěla lásku a Lomax na ni neměl čas. Pak mu představí Christabellu, která Lomaxe od začátku velmi přitahovala, jako jeho nevlastní sestru. Chce, aby oni dva převzali jeho firmu a měli spolu dítě, které bude klíčem k budoucnosti. (oficiální text distributora)

29.8.2011 * CS film * 20,00 * dráma - SLNKO V SIETI

"... Není to film zcela obyčejný, ale spíše provokativní, který je natočen velmi promyšleně a má nesmírnou sílu bezprostřednosti pohledu na tehdejší život mladých lidí a dobré dialogy. Vynikající slovenský režisér Štefan Uher dokázal v tomto filmu, že se dá natočit film bez iluzí a předsudků, s vůlí ukázat mládež takovou jakou byla i s poetikou jí vlastní. ..." tahit na ČSFD

Třem místům děje zhruba odpovídají tři myšlenkové okruhy: střetávání se Fajola a Bely s nejistotami první lásky, obraz života v přírodě (kde v starci, jehož sítě v dunajském ohbí čekají na kořist, cítí Fajolo ono neposkvrněné cosi, co tak trýznivě hledá) a pokrytectví a lež na senové brigádě (kde družstevníci kradou, vyhýbají se práci a místní rozhlas šíří politické fráze), Szomolányiho kamera v detailech vystihuje atmosféru, evokuje náladu, promyšleně pracuje s hloubkou ostrosti.

Průkopnické dílo slovenské kinematografie, kterým byl přehodnocen tehdejší směr vývoje a které naznačilo novou cestu (po desetiletích myšlenkové sterility, výrazového schematismu a povstalecko-budovatelského patosu), bývá považováno za první dílo české a slovenské nové vlny. Přináší nejen nový způsob vyprávění (skládání "rozbíjeného" příběhu s důrazem na obrazové vyjadřování), ale i nový pohled na realitu analytickým zaměřením na city a pocity člověka, historické a společenské souvislosti. Postupy pocitového filmu tlumočí Uher vztah mladých k světu neobvyklou poetickou formulací.

Tvůrci narušují vnější dramatismus, napětí je založené na vnitřních kontrastech zdánlivě nezaujatého záznamu (kontrast shonu a klidu, všedností i zvláštností, detailů i celků, kontrast ticha a zvuků). Hledají tak krásu a bolest skutečného citu a každodenního života. Poetickou vnímavost diváka vyvolává i důvěrná reflexe Fajolových vnitřních monologů. Uher uvolnil léta potlačovanou duševní energii slovenského filmu, vyvedl ho z provinční omezenosti a folklorismu. (oficiální text distributora)

29.8.2011 * Cinemax * 20,00 * dráma - PRÍBEH ADELY H.

"... Příběh o lásce, která nemá daleko k šílenství... vlastně blíž, než si hrdinka myslí. ...  " Douglas na ČSFD

Píše se rok 1863 a do Halifaxu přijíždí mladá žena, slečna Lewlyová, aby našla poručíka Pinsona, do kterého se hluboce a vášnivě zamilovala. Obojí je však klam. Slečna Lewlyová je ve skutečnosti Adéla Hugová, dcera slavného francouzského básníka a spisovatele a mladý sličný důstojník už miluje jinou a Adélina pozornost je mu osobně i společensky na obtíž. Adéla je však svou láskou posedlá, pronásleduje svého bývalého milence na každém kroku, pozoruje ho jako voyeur a píše mu dopisy, na které on neodpovídá. Film vychází ze skutečného příběhu Adély Hugové, která svou sebedestruktivní posedlost zaznamenala ve vlastním deníku. (oficiální text distributora)

29.8.2011 * Nova * 20,00 * komédia - MAREČKU, PODEJTE MI PERO!

"... Nejlepší česká komedie všech dob. Kam se na to hrabe Jáchym. Geniální Sovák, geniální gagy, geniální vedlejší role, geniální megakultovní hlášky, no prostě bomba. ..." Rob Roy na ČSFD

Jiří Kroupa, mistr v továrně na zemědělské stroje, by mohl povýšit - musel by ovšem vystudovat večerní průmyslovku. Pan Kroupa se tomu vehementně brání, nakonec však podlehne naléhání členů dílenského výboru a na školu se dá zapsat. Stejný vzdělávací ústav navštěvuje i jeho syn, přes den dokonce sedává v téže lavici. Náhle se ukazuje, že tatínek má mnohem horší prospěch než jeho ratolest. Dokáže si rodič napravit reputaci a obstát před profesory i spolužáky? (oficiální text distributora)

28.8.2011 * FilmBox * 00,05 * dráma - HODINY


"... Vynikající film, v němž si všechny tři hlavní herecké představitelky zasloužily Oscara. Excelentní byla hlavně Nicole Kidman - jednak výrazně pozměněným zevnějškem, jednak tím, jak Virginii Woolfovou ztvárnila - jako trpící, rozpolcenou, narušenou ženu, která nedokáže najít cestu k sobě samé. Za to jí patří mé vysoké uznání...." Radyo na ČSFD

Richmond, Anglie 1923. Spisovatelka Virginie Woolfová píše v azylu svého venkovského domu jedno ze svých vrcholných, nejintimnějších a vnitřně nejkomplikovanějších děl "Paní Dallowayovou". V Los Angeles roku 1951 si touto knihou prosvětluje depresi všednodenního stereotypu těhotná žena v domácnosti Laura Brownová, připravující narozeninovou oslavu pro svého manžela. Také moderní paní Dallowayová - Clarissa Vaughnová, emancipovaná nakladatelka z New Yorku roku 2001 - chystá oslavu pro muže, kterého miluje: pro básníka Richarda umírajícího na AIDS. Jeden den ze života tří různých žen obývajících tři různé časoprostory nabízí meditaci nad nejistotami i bolestnými vítězstvími moderní ženské feminity: nad jejími pochybnostmi ohledně seberealizace v soukromí i práci, nad jejími milostnými pouty k mužům a ženám... a také nad jejím děsem tváří v tvář uplývajícímu času pustošícímu květiny ve váze stejně jako všechny lidské jistoty. (oficiální text distributora)

28.8.2011 * Film+ * 22,55 * dráma - SVATÝ BOJ

"... Zatím asi nejlepší film na téma extremismus etc., který jsem viděla. Žádní jasně deklarovaní kladní či záporní hrdinové, podobně nevyhraněný pohled na samotné myšlenky judaismu, antisemitismu a rasismu a několik docela zajímavých postřehů. Postavy zasloužily (zvlášť hlavní hrdina, občas jsem moc nevěděla, proč dělá právě to, co dělá) hlubší propracovanost a scénář samotný není úplně dokonalý, ale jako celek je to kvalitní. Navíc má opravdu perfektní konec. ..." Mi Nu Chai na ČSFD

Obklopuje nás rozporuplný svět násilí a netolerance. V něm žije i Danny Balint (RYAN GOSLING), jehož odpor k zdánlivé pasivitě vlastní židovské komunity zavedl až do řad skinheadského nacistického gangu. Tam si jej povšiml prominentní fašista Curtis Zampf (BILLY ZANE - Titanic). Danny se pod jeho vlivem stává součástí nebezpečného světa amerických nacistických bojůvek a v tajných tréningových táborech se učí nenávidět a zabíjet. U Curtise se však také setkává s Carlou, dívkou se sklonem k sadomasochistickému sexu. Danny s Carlou posouvá hranice svých milostných prožitků, ale díky jejímu zájmu o židovskou víru také znovu poznává svoji vlastní příslušnost. Jeho život je rozpolcen mezi dvě protikladná vyznání a volba kým se stát je těžká. Ta naše není o nic lehčí... (oficiální text distributora)

28.8.2011 * Nova Cinema * 22,00 * dráma - CRASH

"... Docela jiný pohled na rasismus a strach. Emotivní, dokonalá skládanka příběhů několika etnik, složená z jejich vzájemné nevraživosti, nepochopení, vzteku a vzájemného strachu. Smutný (děsivý) obrázek o zemi, kde se každý bojí každého. „Nechovej se, jako bys mě znal.“ Jeden z nejlepších filmů, jaký jsem v poslední době viděla!!! ..." Faye na ČSFD

Hospodyně z Brentwoodu a její manžel, okresní prokurátor. Perský majitel obchodu. Dva policejní detektivové, kteří jsou milenci. Ředitel televize tmavé pleti a jeho manželka. Mexický zámečník. Dva zloději aut. Policejní nováček. Korejský pár ve středním věku. Všichni žijí v Los Angeles. A během následujících 36 hodin se všichni střetnou. Snímek Crash, provokativní a nebojácný pohled na složitost rasové problematiky v Americe, je jedním z mála filmů, které se snaží v publiku vyvolat zamyšlení nad vlastními předsudky. Podmanivé městské drama se noří do atmosféry Los Angeles po 11. září a sleduje protínání příběhů jeho hlavních hrdinů, pocházejících z různých etnických skupin. Zatímco postavy vzájemně vstupují do svých životů a zase je opouštějí, zkoumá film strach a bigotnost z mnoha různých perspektiv. V bojové zóně intolerance není nikdo v bezpečí. A nikdo není imunní vůči zuřivosti, která podněcuje násilí a mění životy.

Zajímavé, silné a nepředvídatelné drama Crash odvážně zkoumá šedé místo mezi černou a bílou, místo mezi obětí a agresorem. a nenachází žádná jednoduchá řešení. V hlavních rolích dynamického celovečerního debutu držitele ceny Emmy, režiséra, scénáristy a producenta Paula Haggise, se představí Sandra Bullock, Don Cheadle, Matt Dillon, Jennifer Esposito, William Fichtner, Brendan Fraser, Terrence Howard, Chris "Ludacris" Bridges, Thandie Newton, Ryan Phillippe a Larenz Tate. Producenty filmu jsou Cathy Schulman, Don Cheadle, Bob Yari, Mark R. Harris, Bobby Moresco a Paul Haggis. (oficiální text distributora)

28.8.2011 * Nova * 22,00 * thriller * ZAJTRAJŚOK NIKDY NEUMIERA

"... Nemá cenu spekolovat, která Bondovka byla nej. Jako jejich fanoušek mám rád všechny, ale nejvíce mi v paměti utkvěla tato s Piercem Brosnanem, který je pro mě symbol Bonda. Je to typická bondovka s napětím, velkým množstvím triků, osobní pomstou a celkovým kouzlem. ..." Andre 3000 na ČSFD

Když se bezohledný mediální magnát (Jonathan Pryce) pokouší destabilizovat světovou ekonomiku přípravou střetu dvou velmocí, jen aby zvýšil zisk svého podniku, musí zasáhnout Bond a zabránit rozpoutání 3. světové války! I díky úchvatné Teri Hatcher a Michelle Yeoh potěší toto supermoderní akční dobrodružství bondovské fanoušky všech generací! (oficiální text distributora)

28.8.2011 * ČT2 * 21,30 * dráma - CAPOTE

"... Film, jehož klidné tempo a minimalistický způsob vyprávění nemusí sednout každému. Ale mě naprosto dostal. Působivý, rozvážně vyprávěný příběh s neskutečně silnými momenty a naprosto brilantním představitelem hlavní role. Vše ještě povyšuje biografičnost snímku a závěrečný doslov. ..." ajuska na ČSFD

Píše se listopad 1959 a Truman Capote (Philip Seymour Hoffman), autor Snídaně u Tiffanyho a oblíbená postava americké smetánky, si právě čte jeden článek na poslední straně New York Times. Zpráva pojednává o vraždě čtyřech členů známé farmářské rodiny Clutterových z města Holcomb v Kansasu. Podobné příběhy se v novinách objevují skoro každý den, ale tento Capota neobvykle zaujal. Vidí v něm příležitost, jak obhájit svou dlouhodobou teorii, že skutečný příběh se v rukou zkušeného romanopisce může stát stejně zajímavým jako smyšlený. Jaký vliv mohou mít vraždy na život v onom malém městě? Tuto otázku si zvolí jako hlavní téma své reportáže a přesvědčí časopis The New Yorker, aby jej na místo zločinu vyslal. Spolu s ním se do Kansasu vydává jeho kamarádka z dětství Harper Lee (Catherine Keener), která o několik měsíců později získává Pulitzerovu cenu a stává se slavnou v souvislosti se svou knihou To Kill a Mockingbird.

Přestože jeho dětský hlásek, bláznivé manýry a nekonvenční oblečení vzbuzují v oblasti, která se stále považuje za součást starého Západu, zprvu nepřátelské pocity, Capoteovi se brzy podaří získat si u místních lidí důvěru - zejména pak u Alvina Deweyho (Chris Cooper), agenta kansaského úřadu vyšetřování, který vede pátrání po vrazích. Když se oba zabijáky - Perryho Smithe (Clifton Collins Jr.) a Dicka Hickocka (Mark Pellegrino) - podaří v Las Vegas chytit, jsou odvezeni zpět do Kansasu, kde je čeká soud, usvědčující rozsudek a trest smrti. Capote je začíná navštěvovat ve vězení a pomalu si uvědomuje, že to, co mělo být původně novinovým článkem, se postupem času rozrostlo až na knihu - takovou knihu, která by se mohla zařadit mezi nejvýznamnější tituly v soudobé literatuře. Jeho téma se nyní může rovnat s kterýmkoliv fiktivním románem. Nejedná se o nic menšího než střet dvou tváří Ameriky: bezpečného světa, který znali Clutterovi, a světa bez jakýchkoliv jistot a hodnot, v němž žijí jejich vrazi. Přestože Capote navenek působí frivolně, uvnitř dřímá spisovatel s obrovskými ambicemi. Ale i on sám má pochyby, zdali dokáže napsat knihu - skvělou knihu - kterou mu dle jeho přesvědčení přihrál sám osud. "Když přemýšlím, jak dobrá by mohla být," píše jednomu ze svých kamarádů, "úplně se mi tají dech." (oficiální text distributora)