Vitajte na stránke TV TIPOV!

Nechaj sa viesť ponukou filmov českých a slovenských televíznych staníc. Denne výber toho najkvalitnejšieho, čo môžeš vidieť na televíznej obrazovke.

12.9.2011 * FilmBox * 21,00 * dráma - NÁDHERNÉ DIEVČATÁ

"... Příjemný snímek o návratu do rodného městečka a připomenutí si starých časů. Film má opravdu silnou nostalgickou atmosféru, která přeskočí na diváka okamžitě po začátku. Emoce a charaktery, které se tu řeší jsou obyčejné a o to krásnější a vévodí jim nádherný vztah mezi Huttonem a neodolatelnou malou Natálkou Portman. Velmi vyjímečný pomalý příjemný nostalgický skvěle obsazený snímek, který by si zasloužil větší popularitu. ... " Boogeyman na ČSFD

Willie Conway, jenž se živí v New Yorku jako barový pianista, přijíždí za svými kamarády, kteří zůstali v rodném městě. Tráví s nimi několik večerů, vyplněných popíjením a nezávazným plkáním, jež se točí většinou okolo "nádherných holek", modelek a dívek z časopisů, o nichž všichni sní a přitom vědí, že jsou nedostupné. (oficiální text distributora)


12.9.2011 * Barrandov * 20,00 * komédia - FANTOMAS

"... Spojení sil dvou hvězd tehdejší francouzské scény Jeana Maraise a Louise de Funèse vyústilo v jednu z nejlepších francouzských komedií, které se dostalo dvou neméně slavných pokračování. Nechápu, že i když se ti dva v soukromí nesnášeli, tak na plátně se mi zdá, že to jejich výkonu jen prospělo..... ..." Boss321 na ČSFD

Fantomas, záhadný netvor s ocelovou tváří terorizuje Paříž. O jeho skutečné existenci jsou však stále pochybnosti, neboť ho dosud nikdo na vlastní oči nespatřil. Prvním hostem tajuplného Fantomasova paláce se nedobrovolně stane novinář Fandor, který napsal o netvorovi senzační článek. Fantomas potrestá tuto troufalost osobitě: vezme na sebe Fandorovu podobu a spáchá fantastickou loupež. Později si nasadí i masku komisaře Juvea, který se neúspěšně již dlouho snaží Fantomase dopadnout. (oficiální text distributora)

12.9.2011 * ČT2 * 20,00 * dokument - VEĽKÝ ÚTEK

Útěk ze zajateckého tábora poblíž slezského města Sagan za 2. světové války byl ukázkou odvahy, inteligence a dovednosti spojeneckých letců. Měl však krvavou dohru, při které nacisté bez soudu popravili padesát jeho účastníků. Dokumentární rekonstrukce BBC

24. března 1944 uprchlo ze zajateckého tábora u tehdy německého města Sagan ve Slezsku sedmdesát šest spojeneckých letců. Byl to nejznámější útěk válečných zajatců za druhé světové války. Až na tři muže byli všichni uprchlíci dopadeni. Padesát z nich však bylo v rozporu s mezinárodní právem nacisty bez soudu zastřeleno. Po pachatelích, kteří se hájili známým tvrzením, že pouze "plnili rozkaz", pátrali po válce tři roky vyšetřovatelé RAF. Pátrání nakonec přineslo výsledky a Britové shromáždili důkazy proti řadě gestapáků a příslušníků SS. Třináct z nich bylo popraveno, sedmnáct uvězněno. Jedenáct pachatelů spáchalo sebevraždu dříve, než byli postaveni před vojenský soud...

11.9.2011 * Nova Cinema * 22,30 * thriller - COLLATERAL

"... Z mého pohledu jedna z nejlepších Cruisových rolí - ten chladný zabiják mu kupodivu výborně sedí. ..." Crocuta na ČSFD

Pre Maxa (Jamie Foxx) už je jeho dvanásťročná práca losangeleského taxikára absolútnou rutinou. Ľudia prichádzajú a odchádzajú, ich tváre, mihajúce sa v spätnom zrkadle, si pamätá sotva do okamihu, kedy za sebou zabuchnú dvere. Ale na klienta z dnešnej noci, nájomného zabijaka Vincenta (Tom Cruise), tak skoro nezabudne. Vplyvný drogový kartel sa má objaviť pred federálnym súdom a tak je treba eliminovať piatich korunných svedkov. Všetci sa vyskytujú v Los Angeles, a tak Vincent nastupuje do Maxovho taxíka, berie si ho ako rukojemníka a pre dvojicu sa začína rušná noc. Ak Max nebude spolupracovať, skončí s guľkou v hlave. Ak bude spolupracovať, stane sa komplicom. Keď sa po prvých komplikáciách stane žlté auto cieľom jednotiek L.A.P.D. a F.B.I., prežitie nesúrodej dvojice je nečakane závislé na jednom od druhého. (oficiální text distributora)



11.9.2011 * Prima * 22,05 * dráma - LET Č. 93

"... Neuvěřitelné. Mistrovský kus bez chyb a nedostatků. Důstojný jako pocta zesnulým "hrdinům", zároveň dokonale fungující i bez vnímání dané události. Greengrass potvrdil svou velikost a já dlouho hledal nejen slova, ale i svůj dech a klidnou tepovou frekvenci. ..." Cival na ČSFD

V roce 2006 měly premiéru dva snímky mapující pohnuté události 11. září 2001 v diametrálně odlišných uměleckých přístupech. Zatímco (kdysi neúprosný kritik a interpret dějin USA 20. století) Oliver Stone vsadil ve svém World Trade Center(2006) na cukrkandlový obraz hrdinství několika vybraných Američanů, reprezentujících v hollywoodském pars pro toto celý národ, původem Brit Paul Greengrass natočil mrazivou real-time rekonstrukci daných událostí.
Let číslo 93 je esencí Greengrassova filmového stylu formálně ukotveného v „dokumentární" ruční kameře, která permanentně narušuje osobní prostor hrdinů dramatu a svou neustálou blízkostí konfrontuje chaos okamžiku s pozdějším titánským vnímáním celé události. Druhým prvkem, jenž Greengrassův film přibližuje klasickému dokumentu, je selektivní střih, jenž z několika paralelních dějových pásem (události na palubě letu číslo 93, řídící střediska, armádní velitelství) extrahuje klíčové okamžiky a funguje tak na podobné bázi jako televizní zpravodajství mapující „živě" komplexní událost s několika paralelními ději a desítkami protagonistů.
Oproti normativním reportážním záběrům zachycujícím ve valné většině cíle Al-Kajdy (Světové obchodní centrum, Pentagon) se Greengrass zaměřuje především na události na palubě letadla United Airlines letícího z Newarku do San Francisca a na boj 33 pasažérů a sedmi členů posádky se čtyřmi únosci vedenými Libanoncem Ziadem Jarrahem. Hraná rekonstrukce událostí je postavena na dostupných záznamech z mobilních telefonů a tísňových volání, které měli tvůrci filmu k dispozici a které byly postupně volně zpřístupněny v médiích (mp3 přepis posledního hovoru CeeCee Lylesové je například volně k přehrání na Wikipedii).
Greengrass ve svém filmu záměrně vytváří kontrast mezi reportážní první polovinou, postavenou na repetitivních analýzách řídících středisek reprezentujících snahu o správný běh „velkých" dějin, a druhou polovinou filmu, dodržující důsledně aristotelskou jednotu místa, času a prostoru, v níž několik hrdinů zoufale bojuje o své životy tvořící „malé dějiny". V závěru se pak za modliteb ke Kristu i Mohammedovi oba typy dějin propojují v mrazivém danse macabre. - Jan Jílek (Letní filmová škola)

11.9.2011 * CS film * 22,00 * thriller - KRÁĽ ŠUMAVY

"... Brilantně natočený film, kvalitní herecké obsazení, žádná ideologie, pouze natočena pravda, před kterou nelze zavírat oči. Taková tehdy byla doba a nic na tom nezmění to, jestli se nám to líbilo nebo ne. Byli to naši chlapci dosazeni na nejhorší a nejriskantnější místa na vojně. Buďto plnili své povinnosti anebo šli ke zdi za vlastizradu. To neznamená, že souhlasím s tím, co se dělo ! Jenže za vším byli, bohužel, lidé kteří takové rozkazy dávali a za námi byl ještě 40 let Sovětský svaz. Tak si vyberte ! Psal se rok 1948 ! ..." Orlau32 na ČSFD

Naivní špiónské historky se zásluhou tohoto snímku vyšplhaly na kvalitativní vyšší úroveň. Syžetově - námět poskytl Rudolf Kalčík - se ještě podřizuje politické mytologii o zlých agentech, jejichž rejdy překazí hrdinní pohraničníci, ale pojetí příběhu i vypravěčství získávají výrazovou svébytnost, poučenou moderními trendy té doby. Kachyňa zde rozvedl své pojetí vojenských příběhů jako ryze chlapské záležitosti. Vizuální podobu filmu určuje hned úvodní sekvence, členitá jízda mokřitými šumavskými hvozdy, kdy majestátně vzrostlé stromy naznačují rozlehlost lesní pokrývky i její dumavou atmosféru. Černobílý obraz prostupuje baladičnost, proměněná ovšem ve vítězný chvalozpěv na odhodlané obránce hranic, jak zněl dobový slogan. (oficiální text distributora)

11.9.2011 * MGM * 21,55 * dráma - POD PAĽBOU

"... Pěkné drama ani ne tak o politice ani o revolucích, ani ne tolik o vztahových propletencích, ale hlavně o profesi a profesionalitě práce válečných novinářů a fotografů. O jejich zvláštní etice, která by teoreticky měla stát nad obecnou lidskou, ale ne vždy se to podaří, a nikdy není tak úplně jisté, co je vlastně správné. ..." Aky na ČSFD

Elitní herecké složení Nick Nolte, Gene Hackman a Ed Harris nás přivádí do Nikaragui na přelomu 80. let minulého století, v době, kdy zemí zmítá občanská válka a boj proti prezidentu Somozovi. Právě sem dorazil známý fotograf Russel Price, jehož úkolem je zdokumentovat, co se v zemi děje. Tváří v tvář lidskému utrpení je příliš těžké zůstat neutrální. Po setkání s povstaleckými guerillami se společně s kolegy Alexem a Claire zapojuje do místního dění, což s sebou samozřejmě přináší nelibost provládních složek. Začíná hra na schovávanou a boj nejen o záchranu života, ale také o zachování pravdivého svědectví. (oficiální text distributora)

11.9.2011 * ČT2 * 21,55 * dráma - TEN CHLAPEC

"... Vůbec se nedivim, že je to hodně oceňovanej snímek, jelikož se jedná opravdu o špičkový drama, kterýmu dodává na realističnosti ještě takový to britský prostředí a britskej přízvuk většiny postav nebo aspoň mě to tak přišlo a hlavní herec Andrew Garfield je prostě úžasnej. Jinak film si vůbec nehraje na nějaký vyděračský scény a ani nepůsobí jako nějaký silný drama, ovšem v jednoduchosti je síla a tohle to jenom dokazuje, kdy jsem během filmu nezažíval nějakej výbuch emocí, ale přesto to na mě zapůsobilo natolik, že musim dát plný hodnocení ..." Shit na ČSFD

Eric Wilson po čtrnácti letech vychází z vězení pro mladistvé, aby pod novým jménem začal nový život. Do dospělého světa se vrhá s nadějí a ochotou vyhovět všem jeho požadavkům. Zvládne jeho nástrahy – a dokáže vzdorovat stínům vlastní minulosti? Působivé, civilně pojaté drama získalo na MFF v Berlíně Cenu ekumenické poroty. Andrew Garfield byl za svůj herecký výkon odměněn cenou BAFTA. (MFF Karlovy Vary)



11.9.2011 * FilmBox * 21,00 * dráma - 11´09´´01

"... Projekt, na ktorom sa malo vyblázniť 11 rozdielnych režisérov, z rozdielných kultúr a rôznych náboženstiev. Téma : "Teroristický útok na Dvojičky v New Yorku". Každý to podal svojskym spôsobom, z vlastného uhla pohľadu. V Iráne detičky nemali poňatia o tejto katastrofe.... Veď ako aj, keď nepoznajú ani telefón a hodinky vidia len nakreslené na papieri. Alebo Čiľan , žijúci v Londýne , si 11.september spojil s takisto krvavým rovnakým dátumom - zavraždenie prezidenta Allendeho a použil svoj príspevok za obžalobu americkej snahy o ovládnutie celého sveta. Jednotlivé príspevky kvalitatívne kolísali, ale najväčší dojem vo mne zanechala snímka s najmenším počtom obrazového materiálu .... : Alejandro González Ińárritu. To bol príspevok, kvôli ktorému sa oplatilo pozrieť celý film !!!"  ripo na ČSFD

Na základe originálnej myšlienky Alaina Briganda vznikol unikátny film 11´09´01 - pohľad 11 filmárov na tragické udalosti z minulého roka v New Yorku, ktoré zasiahli celý svet. Filmári pochádzajúci z rôznych kútov sveta a kultúr - Ken Loach (Veľká Británia), Claude Lelouch (Francúzsko), Danis Tanovič (Bosna a Hercegovina), Sean Penn (USA), Shohei Imamura (Japonsko), Amos Gitai (Izrael), Samira Makhmalbaf (Írán), Youssef Chahine (Egypt), Idrissa Ouedraogo (Burkina Faso), Mira Nair (India), Alejandro Iňárritu (Mexiko) - vytvorili každý svoj film so symbolickou dĺžkou 11 minút, 9 sekúnd a 1 záber, za podmienok úplnej tvorivej slobody s myšlienkou posolstva o miere a tolerancii medzi národmi. (oficiální text distributora)

11.9.2011 * CS film * 20,00 * komédia - KDO CHCE ZABÍT JESSIE?

"... Velmi povedené comicsové dobrodružství tenotkráte v českém provedení a nutno říci , že se jedná o velmi originální snímek , který pobaví široké spektrum diváků. Nesmím opomenout zmínit nadpozemsky krásnou Olgu Schoberovou a musím konstatovat , že její krása si nezadá se světovou konkurencí ostatních hereček nejen let šedesátých. 91% ..." buldock by ČSFD

Komiksy se sice u nás ani v osvícených 60. letech neuváděly, ale filmaři aspoň měli povoleno je parodovat. A diváci se skvěle bavili, i když původní předlohy neznali. Podnikavé paní docentce, jejímu muži (a posléze i krávě průzkumnici) se totiž zhmotní sny a jejich hrdinové vstoupí do našeho běžného světa. Samozřejmě tu tropí jednu neplechu za druhou, zejména průzračně záporný ničema jménem ničí vše, co mu stojí v cestě. Dobře napsaná i režírovaná komedie s výtečnými hereckými výkony, které dokazují, že pro dosažení komického efektu není třeba se pitvořit. (oficiální text distributora)