Vitajte na stránke TV TIPOV!

Nechaj sa viesť ponukou filmov českých a slovenských televíznych staníc. Denne výber toho najkvalitnejšieho, čo môžeš vidieť na televíznej obrazovke.

20.9.2011 * ČT2 * 20,00 * dráma - KRAMEROVA VERSUS KRAMES

"... Meryl Streep zůstane v mé mysli pevně spojená s rolí Joanny Kramerové a její výstup, kdy se snaží před soudem vysvětlit své pohnutky, ukázkou herecké geniality. .. " kleopatra na ČSFD

Slavné filmové drama se hned po svém uvedení v amerických a následně i ve světových kinech zařadilo mezi komerčně nejúspěšnější tituly 70. let. Příběh úspěšného reklamního pracovníka Teda Kramera, který po nečekaném odchodu manželky zůstává sám se svým sedmiletým synem, vzniklo podle stejnojmenného románu Averyho Cormana (přeloženého i do češtiny) a svojí tematikou se přesně strefilo do ožehavých problémů neúplné rodiny a ženské emancipace, jež se v té době řešily snad ve všech médiích. Působivě realizovaný film je postaven na bezchybných hereckých výkonech protagonistů titulních úloh, tehdy už zavedené herecké hvězdy Dustina Hoffmana a pomalu ale jistě se prosazující Meryl Streepové. Jim velmi zdařile sekundují i herci v epizodních rolích (zejména Jane Alexanderová v roli rodinné přítelkyně Margaret a Howard Duff jako advokát Shaunessy). Zvláštní zmínku si zaslouží představitel sedmiletého Billyho Justin Henry. Jeho výkon je mimořádně přesvědčivý, k čemuž nepochybně přispělo i režisérovo moudré rozhodnutí natáčet celý film v chronologickém sledu. Za pozornost stojí i promyšlená výtvarná stránka filmu, na níž měl lví podíl francouzský kameraman kubánského původu Nestor Almendros, a využití klasických hudebních motivů z děl Henryho Purcella a Antonia Vivaldiho. Kromě diváckého úspěchu film Kramerová versus Kramer posbíral i desítky nejrůznějších ocenění, mezi nimiž vyniká pět Oscarů (nejlepší film, režie, scénář podle předlohy, mužský herecký výkon v hlavní roli - D. Hoffman, ženský herecký výkon ve vedlejší roli - M. Streepová). Rozhodnutí hollywoodského studia Columbia klasifikovat kvůli lepším oscarovým šancím roli Joanny Kramerové jako vedlejší nakonec paradoxně zabránilo filmu v zisku všech pěti hlavních Oscarů, k čemuž do té doby došlo pouze dvakrát (Stalo se jedné noci - 1934, Přelet nad kukaččím hnízdem - 1975) a potom zatím jen jednou (Mlčení jehňátek - 1991). (oficiální text distributora)

19.9.2011 * Film+ * 23,40 * dráma * HOOLIGANS

"... Pro mě, jakožto fotbalového fanouška, mají tyhle filmy zvláštní náboj. Už film Football Factory se mi líbil, ale tohle bylo snad ještě lepší. Bitky jsou tady fakt výborný a klipovitá scéna ze zápasu byla taky výborná, i když se to někomu nelíbí, jen je škoda, že těch fotbalových prostřihů tam moc neni, vlastně je tam jenom jeden a to hned ze začátku. To bylo i u Football Factory a myslim si že přidáním dobře zpracovaných momentů ze zápasů(rozhodně né nějaký nahraný trapárny od režiséra) by oboum filmům jen prospělo a dodalo jim ještě lepší fotbalovou atmosféru, tohle pak už vypadalo jen jako hromadný bitky kvůli osobním důvodům hlavních postav a fotbalový prostředí se dost vytratilo. Co se týče Elijaha Wooda, tak mě docela překvapil, v bitkách se snaží a i když nafláká několika bouchačům, tak to v tý vřavě nevypadá nereálně a po herecký stránce to zvládnul taky skvěle. A ostatní herci byli vybraný taky výborně a mezi opravdový rowdies perfektně zapadli, ale stejně sem se pořád nemohl rozhodnout mezi 4* a 5*, nakonec jsem se díky fakt drsný bitce na konci filmu, při který napozadí hraje pomalá písnička a celý to vizní jako velký finále filmu, rozhodl pro 5*, protože takovýhle zakončení bylo dokonalý. ..." Shit na ČSFD

Neprávem vyhozený student Harvardu, Matt Buckner, přijíždí do Londýna, kde se chce na čas usadit u své sestry. Skamarádí se s sestřiným švagrem, Petem Dunhamem, a je vtažen do temného a násilnického světa fotbalových "hooligans". Matt se během tohoto přátelství učí, jak stát pevně nohama na zemi a odolávat tomuto tajemnému a drsnému světu. Hooligans je příběhem o loajalitě, důvěře a občas i brutálních následcích života na hraně... (oficiální text distributora)

19.9.2011 * ČT2 * 22,20 * dráma - TMAVOMODRÁ, TAKMER ČIERNA

"... Od začiatku do konca nenápadný, ale o to zaujímavejší film o boji s ľudským osudom, v kt. hrá hlavnú úlohu láska s neprestávajúcim vyvolávaním letmého úsmevu na perách... ... " silolampa na ČSFD

Příběh o vztazích, lásce a nenávisti mezi přáteli a rodinou. Jorge zdědil pozici vrátného po svém otci poté, co prodělal infarkt. Otec už není schopen se o sebe dál starat, a tak spadá na Jorgeho nesnadný úkol. Práce vrátného rozhodně není jeho vysněná, a proto se neustále snaží hledat jinou. Neúspěšné hledání zaměstnání, ve kterém mu rozhodně nepomáhá skutečnost, že je jeho bratr Antonio za mřížemi, ho ničí a snaží se bojovat se svým osudem. Avšak díky Antoniovi pozná Paulu, která je trýzněna ostatními vězeňkyněmi. Žena chce vysvobození a prosí Jorgeho, aby ji oplodnil. Tomu všemu přihlíží Israel, jeho nejlepší přítel, který zjistí otcovu homosexualitu a začne tak řešit problémy s vlastní orientací. Můžeme být svědky velice zajímavého snímku, který vyhrál například cenu za nejlepší režii v Goya Award. (_Berunka_)



19.9.2011 * Film+ * 22,00 * dráma * RUSKÁ RULETA

"... Minimalistický, čierno-biely, pomalo plynúci a zároveň drastický a napínavý. Skôr psychologický ako akčný a hlavne - na konci nevypínate telku, ale chvíľku sa nad filmom zamýšľajte ....  ..." ripo na ČSFD 

Hrdinou příběhu, který připomíná rané filmy Bressonovy a Wendersovy, je mladík Sebastien (hraje ho Georges Babluani). S vidinou, že si vydělá spoustu peněz, vstoupí do podivného světa za zavřenými dveřmi, který připomíná noční můru a kde se hraje ještě podivnější hra o život. „Často se mi vracejí vzpomínky z dětství,“ říká režisér. „Zafixované obrazy jsou jako paprsky světla protínající temnotu. Jsou vždy nejasně přítomné, ale když se pokouším znovu objevit jejich panenskou kvalitu, postrádám přitom pocit nevinnosti z dětství.“ Originální černobílý snímek ve stylu „film noir“ je pozoruhodnou výpovědí o lidech, jejich aroganci, zlobě i strachu. (oficiální text distributora)

http://www.csfd.cz/film/222920-ruska-ruleta/



19.9.2011 * HBO Comedy * 22,00 * animovaný - FANTASTICKÝ PÁN LIŠIAK

Á"... Anderson je typickej melancholik, který si žije svůj utrápený svět. Normálnímu člověku by se lidé smáli, ale on je přeci režisér, takže proč ho za to nemilovat? Jeho tvorba mě míjí, ba co víc, patří k těm, které upřímně nesnáším, ale tohle jsem mu hltala. Snad možná proto, že to nebylo jeho. ..." 
AngelAngie na ČSFD


George Clooney a Meryl Streep propůjčili své hlasy hlavním postavám zábavného a dojemného animovaného dobrodružství od vizionářského režiséra Wese Andersona. Pan a paní Foxovi (George Clooney a Meryl Streep) žijí ve šťastné a poklidné domácnosti společně se svým výstředním synem Ashem (Jason Schwartzman) a synovcem Kristoffersonem, jenž je u nich na návštěvě. Pak si ale pan Fox vzpomene na staré dobré loupežnické časy a zosnuje největší kuřecí loupež, jakou kdy svět zvířat zažil. Film Fantastický pan Lišák, který vznikl na motivy oblíbeného bestselleru Roalda Dahla (Karlík a továrna na čokoládu), nabízí rodinnou zábavu v té nejlepší podobě. (oficiální text distributora)


http://www.csfd.cz/film/233867-fantasticky-pan-lisak/



19.9.2011 * HBO * 21,10 * komédia - UŽÍVAJ SI, AKO SA LEN DÁ!

"... Snad nikdy víc jsem netoužil být alespoň chvíli v New Yorku. Tohle město musí být tak inspirující, když inspirovalo Woodyho Allena k napsání a natočení tohoto filmu, který k Vám promluví (a to doslova). Opět dokonalý scénář, jehož dialogy jsou místy absurdní, že pobaví. Stejně tak i postavy, které se během filmu změní o více než 360 stupňů. Nezmění se hlavní postava Boris Yellnikoff, která díky svému věku a možná svému IQ 200 má nad vším nadhled a dospěl tak k závěru: "Whatever Works". Takže užijte si film, co to jde. ..." Kryšpín na ČSFD

Výstřední Newyorčan Boris Yellnikoff (Larry David) odkládá život vyšší společenské třídy k ledu, aby se mohl oddávat svobodnějšímu životu. Nejraději však svou nekompromisní kritikou čehokoli a kohokoli krmí své kavárenské přátele, studenty šachu, obyčejné kolemjdoucí i samotné diváky. Odmítá se řídit jakýmikoli konvencemi a jeho životním krédem je: užívej si, co to jde. A tak, když se shodou náhod potká s mladou dívkou Melody (Evan Rachel Wood), obrátí znovu celý svůj život naruby. A nejen sobě… Stárnoucí Boris, naivní Melody, její sexy matka a upjatý otec procházejí postupně očistnou katarzí, v nichž se zbavují všech předsudků o „šťastném životě“. (oficiální text distributora)

19.9.2011 * Barrandov * 20,00 * komédia - FANTOMAS SA HNEVÁ

"... Společenské narážky skryté pod fraškou už sice nejsou tak moc patrné, o to víc nastupuje komika, která nezestárla, i kdyby se to někomu mohlo zdát. Někdy to totiž není tak zřejmé, ale člověk pozorný hledá a najde... Lituji dnešní generace a jejího smyslu pro humor. My si necháme tenhle. Uvidíme, který z nich přežije déle. Navíc v době, kdy jsme ho vyznávali my, byl už více než dvacet let starý a stále nám měl co říct. ..." Tosim na ČSFD

Pronásledování rafinovaného Fantomase přivádí tentokrát komisaře Juvea, novináře Fandora a jeho snoubenku Helenu do Říma, kam je svolán významný vědecký kongres. Hvězdou tohoto kongresu má být profesor Lefebvre, vědec zabývající se výzkumem v oboru hypnózy. Jeho objevy jsou tak převratné, že se dá předpokládat, že Fantomas bude mít o stařičkého vědce zájem a postará se o jeho zmizení. K únosu skutečně dojde, ačkoli určit toho pravého profesora mezi třemi navlas stejnými je pro komisaře Juvea úkol nelehký. Při pronásledování má Fantomas jen malou naději na únik, avšak co on má všechno k dispozici? (oficiální text distributora)

19.9.2011 * Cinemax * 20,00 * dráma - PÝCHA A PREDSUDOK

"... Nádhera. Už prvním záběrem a prvními tóny klavíru jsem byl lapen a propuštěn až se závěrečnými titulky, emocionálně obohacen. Takhle skvěle zrežírovaný, s lehkostí odvyprávěný a úžasně zahraný film se jen tak nevidí. I po výtvarné stránce bez chybičky - promyšlená kompozice obrazů, nápaditá kamera, do detailů propracovaná výprava a kostýmy, zde jsou oscarové nominace zcela namístě. Stejně tak i v případě Keiry Knightley, jako žena mě sice moc nepřitahuje (viz.komentář Tetsua), ale tady byla BOŽSKÁ, ve svém herectví i výrazu. A lepšího pana Darcyho, než je ten Matthewa Macfadyena, si také stěží dovedu představit. Zkrátka a dobře - po dlouhé době film, který mi kápl zcela do noty......PS: Adaptace Jane Austen mě začínají tuze zajímat, jdu se poohlídnout po Leeově ´Rozumu a citu´. ..." Lima na ČSFD

Jeden z nejčtenějších a nejoblíbenějších knižních bestsellerů, Pýcha a předsudek britské spisovatelky Jane Austen, se po více než šedesáti letech vrací na filmové plátno. Snová výprava do Anglie konce 18. století s hvězdným obsazením, okouzlující kamerou a nesmrtelným příběhem dokáže alespoň na dvě hodiny zpomalit zběsilé tempo moderní doby. Klasický příběh lásky a nenávisti líčí osudy pěti krásných sester Bennetových, které jejich matka (Brenda Blethyn) vede pevnou rukou k životnímu názoru, podle něhož je žena šťastná jedině tehdy, když se bohatě provdá. Jediná Elizabeth (Keira Knightley) se tomuto modelu zatím úspěšně vzpírá, plně podporována dětinským otcem (Donald Sutherland). Když se v blízkém zámečku zabydlí svobodný a hlavně bohatý pan Bingley, všichni Bennetovi v čele s maminkou zavětří šanci na výhodný sňatek. Nejstarší dcera Jane (Rosamund Pike), citlivá a krásná dívka panu Bingleymu okamžitě podlehne. Mladší Elizabeth se zase zamlouvá jeho přítel, pan Darcy (Matthew Macfayden), který ovšem vypadá jako ukrutný snob a navíc má podle všeho prsty v krizi, která později naruší vztah Jane a pana Bingleyho. Je možné jednoho člověka stejně vášnivě nenávidět jako milovat?

"Pýcha a předsudek poskytla základní zápletku tolika romantickým komediím, že je s podivem, že se ji nikdo tak dlouho neodhodlal natočit," říká producent Paul Webster. Režisér Joe Wright se ovšem pokusil zpracovat toto důvěrně známé téma po svém. "Rozhodně jsem se chtěl vyhnout bezstarostné idylce, kterou se filmy z tohoto historického období často vyznačují. Snažil jsem se Pýchu a předsudek co nejvíc přiblížit skutečnosti a současnosti. Je to film o mladých dívkách, které se poprvé v životě zamilují. To se před dvěma sty lety vyjadřovalo stejně jako dnes," říká režisér. Tomu se do filmu podařilo obsadit elitu britského herectví (Judi Dench, Brenda Blethyn), mladé hvězdy (Keira Knightley, Rosamund Pike) a jako pomyslnou třešničku na dortu hollywoodského veterána Donalda Sutherlanda. (oficiální text distributora)

19.9.2011 * Film+ * 20,00 * dráma - STREĽBA NA PSOV

"... Filmem vyvolané emoce já vždy hodnotím vysoko. Navíc, každý den, každý den, bych na začátku zahájení zasedání valného shromáždění OSN pouštěl část tohoto filmu. OSN v současné podobě a v dnešní době nemá bohužel naprosto žádný význam v otázce zabezpečení míru a základních lidských práv a svobod po celém světě. OSN by mělo dnes plnit pouze jakousi humanitární organizaci a modré přilby rozdat Afričanům na ochranu hlavy před sluníčkem. Je strašný, když Hitler začal pronásledovat židy a svět mlčel. Je strašné, že podobné genocidy se stále dějí a svět stále mlčí. Každý film o Rwandské genocidě je lepší než 100 projevů politiků o tomtéž. ..." Enšpígl na ČSFD

Po filmu 100 dní (100 Days, 2001, r. Nick Hughes), uvedeném v Karlových Varech v roce 2002, a po velmi úspěšném Hotelu Rwanda (2005, r. Terry George) vznikl další dramatický snímek zachycující děsivou genocidu ve Rwandě roku 1994, kdy bylo během sta dnů vyvražděno osm set tisíc lidí, zejména příslušníků kmene Tutsiů. Režisér Michael Caton-Jones, známý spíše jako tvůrce komerčních titulů, natočil jednu epizodu z této tragédie. Odehrává se v církevní škole nedaleko hlavního města Kigali od 5. do 11. dubna 1994. Protagonisty vyprávění jsou běloši: mladý učitel Joe Conner a starý kněz Christopher. Ti usilují o záchranu domorodců hledajících azyl ve škole, jež je pod patronací belgické jednotky OSN. Snímek vznikl podle námětu novinářů, kteří ve Rwandě v té době byli, natáčel se na autentických místech a v jeho štábu pracovali místní lidé, jejichž rodiny byly masakry postiženy. Postavy jsou ovšem fiktivní. (oficiální text distributora)



18.9.2011 * Cinemax * 23,30 * dráma - RÍM

"... Kupodivu jsem byla unešena i z tohoto podivně dokumentárního filmu o Římu, vlastně se mi zatím zdá nejpřístupnějším dílkem od Felliniho. Je to také dáno občasnými vskutku humornými situacemi (ono totiž vidět přehlídku církevních šatů - to se jen tak nepoštěstí, nebo Felliniho kterak deklamuje, že ti studenti kritizují film, který právě natáčí...). Roma chvílemi však i kritizuje a nostalgizuje - mizející fresky vykutané krtkem v nově stavěném metru, toho jsou jasným příkladem. Jen mě takříkajíc zaskočila šišlavá angličtina ... (nepochopení z mé strany - nebo to byl zase jen vtip???). Film je poctou i kritikou Říma zároveň, je také poctou a kritikou italskému temperamentu, je to vizuálně a audiálně (ruchy velkoměsta hrají velkou roli) úchvatný film, sice bez děje, ale s poselstvím...." K212 na ČSFD


Po filmu Klauni (1970) na jedno z Felliniho oblíbených témat, prostředí cirkusů, vznikly krátce po sobě dva snímky věnované místům, která Fellini miloval. Amarcord (1973), ve kterém vytvořil obraz malého přímořského městečka, kde se narodil a prožil dětství. A rok předtím film Roma - s městem Římem v hlavní roli. Po pohledu zúženém na svět římské smetánky v dřívějším Sladkém životě se tentokrát Fellini vyznal ze své lásky ke krásnému i rozporuplnému velkoměstu a "svým" jedinečným Římanům, a z obdivu k jeho historii. Mozaiku obrazů, faktů i fantazie skládá z opět nezakrytě autobiografického pohledu: chlapec z Rimini, pro kterého je Řím téměř legendárním městem z vyprávění, se s ním setkává jako mladý muž, a je pohlcen jeho pulzujícím životem, doslova vtažen "do víru velkoměsta". Ve třetí části filmu se už jako zralý muž - filmař - snaží postihnout obraz města mnohem plastičtěji a hlouběji, s důrazem na jeho historii a její propojení se současností. Ve své široké fresce kombinuje Fellini téměř dokumentární pasáže se snovými vizemi. Sám o filmu Roma řekl, že je jakousi kompilací filmů, které dosud natočil, i těch, které ještě nenatočil. (oficiální text distributora)