Vitajte na stránke TV TIPOV!

Nechaj sa viesť ponukou filmov českých a slovenských televíznych staníc. Denne výber toho najkvalitnejšieho, čo môžeš vidieť na televíznej obrazovke.

10.1.2012 * FilmBox HD * 21,00 * dráma - FRIDA

"... Životopisný film mexické malířky Frídy Kahlo, která teprve v 80.letech minulého století došla uznání. Myslím, že to je životní role Salmy HAYEKOVÉ. Režisérka Julie Taymorová předvedla divákovi vyčerpávajícím způsobem život malířky, která pracovala a žila bez předsudků a v podstatě byla bisexuální. Ukázala i její milostné avantýry, které v době jejího působení byly přímo skandální pro tehdejší společnost. (Ono některé věcí by neprošly ani v 21.století). Bouřlivý život s malířskou hvězdou Diegem Riverou (Alfred MOLINA) byl ukázán jako vztah plný lásky a rozporů dvou velkých umělců. Kdo miluje životopisné filmy, nebude litovat. ..." Orlau32 na ČSFD

Strhující životní příběh slavné extravagantní mexické malířky Fridy Kahlo se Salmou Hayek v její možná životní roli. Ve filmu, jehož existenci si krásná herečka vybojovala i jako jeho producentka a nyní s ním sklízí zasloužené úspěchy (mj. nominaci na Oscara). Frida Kahlo prožila bouřlivý život, plný bolesti i lásky, skandální milostné aféry i fatální vztah s manželem Diegem Riverou (Alfred Molina). Do dějin se zapsala nejen jako skvělá umělkyně, ale i sexuální a politická revolucionářka s horkou jižní krví. Barevné mexické ulice, vášnivá hudba, krásné ženy, charismatičtí muži a bouřlivé události první poloviny 20. století tvoří nedílnou součást životního příběhu této pozoruhodné ženy. (oficiální text distributora)

10.1.2012 * CS film * 20,00 * dráma - ...A PÁTÝ JEZDEC JE STRACH

"... Ještě propracovanější (mnohem) atmosféra strachu a hrůzné absurdyty než v Pianistovi od Polanského... velmi dobrý příběh a vykreslení charakterů postav... bezchybné výkony všech herců, hlavně Macháčka... a novátorská kamera, naprosto geniální... celkově se mi film zdá možná ještě lepší než Obchod na korze (...a to už je co říct) ..." Vitex na ČSFD

Režisér se vrátil do doby nacistické okupace, ukazuje obludnost systému, který dokázal z rasových důvodů postavit miliony lidí mimo zákon a odsoudit je k smrti. Do doby, kdy začaly první transporty a kdy se mezi pražským židovským obyvatelstvem začala šířit bezmezná hrůza. Hlavní postava příběhu - židovský lékař, docent Braun nachází ve své bídě a ponížení dosti sil vzdorovat nepříteli nejnebezpečnějšímu: Strachu... (oficiální text distributora)

10.1.2012 * ČT1 * 20,00 * komédia - MUSÍME SI POMÁHAT

"... Jan Hřebejk tímhle filmem definitivně stvrdil, že česká kinematografie nemá jen Jan Svěráka a Filipa Renče, případně Petra Zelenku, ba naopak, že on sám v poslední době tvoří absolutní špičku českého filmu, a že dokáže natáčet opravdu bravurním způsobem nejen lehčí žánry, ale i hluboké lidské příběhy. Za to se mu klaním až k zemi. ..." Radyo na ČSFD

Velmi úspěšná okupační komedie je dalším společným dílem autorské dvojice scenáristy Petra Jarchovského a režiséra Jana Hřebejka. Tvůrci se dívají na tragické období českých dějin s odstupem, s komediální nadsázkou i s porozuměním pro lidskou slabost. V místy až překvapivě napínavém příběhu vycházejí ze skutečných epizod, jež se odehrály během protektorátu. Smutným hrdinou vyprávění je maloměstský penzionovaný úředník Josef Čížek, který pod tlakem okolností schová ve svém bytě mladého židovského uprchlíka. Situaci mu značně komplikuje zejména čechoněmecký kolaborant Prohaska, který nadbíhá jeho půvabné ženě Marii. Určitou smířlivostí k různým typům postojů českých lidí vůči okupantům, jež je ostatně naznačena již názvem, vyvolal snímek polemiku. Ta však byla zcela zastíněna obrovským diváckým ohlasem i řadou cen z domácích i zahraničních filmových akcí. Film získal mj. pět Českých lvů a Cenu české filmové kritiky a byl nominován na Oscara v kategorii cizojazyčných filmů. (oficiální text distributora)

9.1.2012 * FilmBox HD * 23,30 * thriller * PULP FICTION: HISTORKY Z PODSVETIA

"... Geniální fillm-vyprávěn trošku jinak než ostatní, rozhodně originální, se skvělými herci, dokonalým scénářem a skvěle padnoucí hudbou. Smekám před panem Tarantinem. ..." Galadriel na ČSFD


Vincent Vega (John Travolta) a Jules Winnfield (Samuel L. Jackson) sú dvaja nerozluční treťotriedni gangstri v službách obávaného Marsellusa Wallace (Ving Rhames). Pred dokončením jedného "jobu" prezradí Vincent Julesovi, že Pán Veľký (teda Marsellus) ho požiadal, aby sa postaral o jeho sexy manželku Miu (Uma Thurman), kým bude na Floride. Vincent to považuje za skúšku lojality, v ktorej musí za každú cenu obstáť.


Butch Coolidge (Bruce Willis) je boxér, ktorého kariéra sa chýli ku koncu. Keďže v boxe neexistuje liga veteránov, bude sa jednoducho musieť zmieriť s tým, že už je out, a prijať Marsellusovu lákavú ponuku - vziať prachy, prehrať v piatom kole a odletieť si užívať so svojou milovanou Fabienne (Maria de Medeiros) na slnečný Karibik. Ale aké je to bojovať s vedomím, že tentokrát je to naposledy? Dovolí mu pýcha a hrdosť prehrať a tým pádom skoncovať so svojou kariérou?



Pumpkin (Tim Roth) a Honey Bunny (Amanda Plummer), párik mladých amatérskych zlodejíkov si vysedáva v reštaurácií a analyzuje pracovný život. Vylučovacou metódou prídu na to, že v čase, keď sa neoplatí vykrádať banky, obchody s alkoholom ani benzínové pumpy je najlepším terčom lúpeže reštaurácia. A prečo nie tá, v ktorej práve sedia? Nasleduje rýchle rozdelenie úloh, bozk pre šťastie a samotná lúpež. Osudová lúpež...



Tri na prvý pohľad nesúvisiace historky z krvavého podsvetia tvoriace jeden príbeh plný štylizovaného násilia, drog, dnes už kultových dialógov a hlavne absurdných situácií a nečakaných dejových zvratov. Postmoderná analýza zvráteného života zločincov, Božej vôle, vyrovnávania si účtov, masáže nôh a prekladu názvov hamburgerov zožala obrovský celosvetový úspech ako medzi divákmi, tak aj u kritiky. Za najkultovejší film 90. rokov si režisér a scenárista Quentin Tarantino (zo 7 nominácií) odniesol Oscara za najlepší scenár a nemalý úspech zožala snímka aj na prestížnych svetových filmových festivaloch v rokoch 1994 a 1995. (oficiální text distributora)



9.1.2012 * STV2 * 22,10 * dráma - BIELA STUHA

"... Bílá stuha Michaela Hanekeho je snímek, pro který se obtížně hledají superlativy. K dokonalosti dovedená formální stránka tohoto díla, funkční role ,,personálního vypravěče", jenž má vnitřní účast na událostech a dějově omezené znalosti, oddělené pásmo vypravěče a pásmo postav, dokonale odosobněný tvůrčí přístup bez použití jakékoliv hudební složky, záměrně zvolené velmi pomalu plynoucí tempo, černobílý obraz dokreslující dobové usazení, převládající celky a statika kamery, jedna z nejdokonaleji působících mizanscén, kterou jsem kdy viděl, ryze intelektuální směřování a jemu podřízené vystavění jednotlivých uměleckých i dramatických složek (konečně renesance evropského autorského filmu), sugestivně gradovaná atmosféra s nevyřčeným, jen mistrně naznačovaným tajemstvím. Haneke záměrně v inkriminovaných scénách nechává kameru opodál a divákovi skrývá bolavé efekty temných stránek duše, jsou vidět jen symptomy, ne podstata zla, což odráží svět potlačovaných frustrací, středověké metody výchovy (přivazování k posteli jako kůra na odvyknutí sebeukájení!) i běsy perverznosti a degenerované sexuality. Vše tu bublá jen pod povrchem, přičemž navenek si nezúčastněný a do děje nevtažený pozorovatel nemůže všimnout ničeho podezřelého. Vypravěč - venkovský učitel - je ve vesnici cizincem a jeho postřehy i běh života vytvářejí kontrapunkt retardovanému světu místní komunity. Jedině cizinec (stejně jako divák - a působení na něj je meritem věci) může být v takovémto světě normální a jedině on může zůstat nezasažen. Hlavní roli hraje úloha výchovy, která zapříčiňuje veškeré zlo a přenáší i na další generace komunitní stigma. Neudržitelnost takto reflektované pokrytecké morálky vesnického prostředí je opět v kontrapunktu k přesně opačně vnímanému a prezentovanému venkovskému světu, jak byl reflektován dříve, především v národním obrození, ale i během 20. století. Jestliže chtěl Haneke Bílou stuhou pojmenovat kořeny nacismu v německé společnosti, povedlo se mu to dokonale. Já bych ovšem dodal, že malý fašista dříme v každém z nás, stejně tak příklony k totalitní společnosti, násilí a nacismu mohly mít své podhoubí kdekoliv v Evropě a ani dnes nejsme tohoto nebezpečí ještě úplně ušetřeni... Podobné filmy: Plechový bubínek
Radek 99 na ČSFD

Tajemná historie ožívá ve vyprávění bývalého venkovského učitele, který byl přímým svědkem podivných událostí, jež se odehrály několik měsíců před vypuknutím první světové války v jedné severoněmecké vesnici. Vše začalo jednoho letního dne. Jediný doktor v kraji byl zraněn při pádu z koně. Následoval baronův synek, kterého našli zbitého před dveřmi zámku. Podivné a zdánlivě neopodstatněné násilné činy narůstají a s nimi i napětí ve vesnici, kde si lidé pomalu přestávají věřit. Přísná výchova a pevná společenská hierarchie se začínají otřásat ve svých základech a na povrch vyplouvají tutlané konflikty mezi chudými a bohatými, zneužívanými posluhovačkami a jejich pány či dětmi a přísnými rodiči. Až pozdě začne být obyvatelům vesnice jasné, že násilí se rodí přímo v jejich středu. (oficiální text distributora)


http://www.csfd.cz/film/238550-bila-stuha/ ..." 

9.1.2012 * Kino CS * 21,20 * komédia - JÁRA CIMRMAN LEŽÍCÍ, SPÍCÍ

"... Skvělá, nejkultivovanější možná přehlídka působivých mystifikačních paradoxů a sebetrýznivého humoru, z níž je cítit intelektuální kavárensky-zatuchlé vymezení proti masivistickému pojetí historie. To by Lojza Jirásků se Zdendou Nejedlým koukali, kdo vlastně zapříčiňoval nejpodstatnější národní dějinné okamžiky a jakými zpropadenými náhodami byly mnohé ušlechtilé počiny všečeského velikána zbaběle přervány a znemožněny! ..." Pohrobek na ČSFD

Představuje se nám fiktivní postava génia. V několika epizodách z Cimrmanova bohatého života se nám představuje fiktivní postava všestranného génia naší minulosti, vzešlého z pera Ladislava Smoljaka a Zdeňka Svěráka. (oficiální text distributora)

9.1.2012 * ČT2 * 21,00 * dráma - ÚDOLÍ VČEL

"... Specifická záliba režiséra Františka Vláčila v historických příbězích dostoupila svého třetího vrcholu v roce 1967 adaptací původního Körnerova námětu. Před námi se otevírá tragický příběh přátelství a fanatické závisloti dvou řádových rytířů, které rozdělí touha po svobodě. Zatímco citlivý Ondřej nachází uspokojení v návratu do rodného sídla na Vlkově i v pozdějším vztahu se svou nevlastní matkou, chladný a strohý Armin se nedokáže zbavit myšlenky na návrat bez bývalého přítele. Neodvratný děsivý závěr na sebe nenechá dlouho čekat. Vláčil zde opět dosáhl maximálního výsledku ve prospěch konečného divákova pocitu. Tísnivá atmosféra přísných řádových pravidel, rozháraná existence i touha po svobodě a šťastném životě titulního hrdiny společně s přesnou kamerou Františka Uldricha a snad nejpůsobivější hudbou Zdeňka Lišky vytvářejí dílo světových rozměrů. Základem je ovšem herecká virtualita tří osobností. Dokonalá paralela mezi Janem Kačerem a Petrem Čepkem nemohla najít lepších představitelů, a to navzdory původní Vláčilově skepsi k Čepkovi ("Co je to za šerednýho Avara! Já tam chtěl Slovana!"). Domnívám se, že vpravdě životní výkon zde podala Věra Galatíková, jejíž postava i přes zdánlivě malý výrazový prostor dává tušit gigantickou sílu osobnosti. Tento film je pak v podstatě jen završením umělecké geniality Františka Vláčila, pro něhož znamenalo Údolí včel poslední setkání s historickou látkou. Jeho výjimečný talent totiž nenašel pochopení u komunistických kádrů, kteří jej – stejně jako řadu dalších – násilně umlčeli. Vláčil se pak po zbytek života potácel v tvůrčí bezradnosti. Navzdory těmto skutečnostem představuje Údolí včel dodnes hrubě nedoceněné dílo, které se neprávem ocitá ve stínu slavnější Markety Lazarové. ..." Marthos na ČSFD


Historický příběh Františka Vláčila se odehrává v drsných reáliích druhé poloviny 13. století. Zobrazuje svár mezi vnucenou příslušností k asketickému křižáckému řádu a touhou po svobodném životě. Fanatický rytíř Armin von Heide (Jan Kačer) pronásleduje svého přítele Ondřeje (Petr Čepek), potomka českého zemanského rodu, jenž uprchl a vrací se zpátky na rodnou tvrz. Rytíř je rozhodnut jej potrestat za provinění proti regulím řádu a během Ondřejovy svatební noci vnikne do ložnice jeho nevěsty... (oficiální text distributora)

9.1.2012 * FilmBox HD * 21,00 * dráma - JACKIE BROWNOVÁ

"... Po Gaunerech Tarantinův nejzajímavější a nejdospělejší film. Tentokrát totiž cinefilní exhibice odsunul stranou a soustředil se především na vztahy mezi postavami, které pod jeho ukázněnou režií skutečně dýchají a cítí. Výsledkem je překrásný snímek o stárnutí, o únavě životem a o poslední šanci, které je třeba se chytnout a nepustit. A závěrečná scéna loučení je asi tím nejsilnějším, co dosud Tarantino natočil... ..." Douglas na ČSFD

Adpaptace románu Rum Punch klasika soudobé drsné školy a bestsellerového spisovatele Elmora Leonarda. Jackie Brownová je černá letuška, která si přivydělává pašováním špinavých peněz drogového dealera a obchodníka. Je chycena dvěma policejními agenty, kteří ji však slíbí shovívavost, pokud pomůže svého šéfa dopadnout a usvědčit. Jackie, která je na svobodě jen díky kauci svého milence, zosnuje plán, jak najednou získat milionový balík, zbavit se policistů i nepohodlného šéfa, jehož nejčastější replikou je věta "řekneš slovo a jseš mrtvá". Jenže takový plán má spoustu rizik... (oficiální text distributora)

8.1.2012 * Film Europe * 20,00 * dráma - SKAFANDER A MOTÝĽ

"... Ťažko chápať dušu v skafandri, keď ti nevie dať najavo svoje pocity. Ľudia, ktorí prekonali mozgovú príhodu sú navonok "mimo" a nik nevie, čo sa deje vo vnútri jeho telesnej schránky. Zažil som dvoch blízkych ľudí, ktorí boli v podobnom stave, oni naviac nekomunikovali nijakým spôsobom ... Tento film ma presvedčil v tom, že aj ten postihnutý človek vníma a cíti ... len to nevie dať najavo. On nám rozumie, my jemu nie ... Krásna práca kameramana sa snažila priblížiť nám pocity toho, kto je za zrkadlom . ..." ripo na ČSFD

Film známého režiséra Juliana Schnabela (Než se setmí, Basquiat) se skvělým hereckým výkonem Mathieua Amalrica (Mnichov) a brilantní kamerou Janusze Kaminskeho, který je dvorním kameramanem Stevena Spielberga, byl uveden za velkého zájmu diváků i odborné kritiky. Film byl natočen podle skutečného příběhu na základě knižní předlohy Jean-Dominiqua Baubyho, který pracoval jako šéfeditor ve francouzském časopise Elle. Charismatický a úspěšný Jean-Dominique si užíval života až do tragického momentu, kdy po náhlé mozkové příhodě ochrne na celé tělo. "Znovuzrodí se jako oko", je totiž schopen komunikovat pouze mrkáním jednoho oka. Jeho vůle dál žít a pracovat je obdivuhodná, ve filmu je vykreslena jemně a s nadsázkou své vlastní tregédie. Hrdinovi skutečného příběhu se totiž podařilo doslova "namrkat" knihu. Bohužel v českém vydání zatím nevyšla. Mathieu Amalric, který ztvárnil Jean-Dominique Baubyho, převzal roli po původně obsazeném Johny Deppovi, který pro svoji vytíženost z filmu odstoupil, a vdechl do postavy silný náboj, který navíc podtrhuje subjektivní kamera. Právem si Julian Schnabel odvezl z Cannes cenu za nejlepší režii a je jasné, že o tomto filmu ještě uslyšíme. (oficiální text distributora)

8.1.2012 * HBO Comedy * 23,00 * komédia - 500 DNÍ SO SUMMER

"... Lahůdka! Lahůdka! Lahůdka! Už jsem si myslel, že posluchači a milovníci The Smiths vymírají a hle, není to tak docela pravda.... Pro mě osobně je tenhle film jedním z největších (příjemných) filmových překvapení poslední doby. Jen tak dál... :-) ..." Brouk na ČSFD

Neotřelá romantická komedie o ženě, která nevěří v pravou lásku a muži, který se do ní bezhlavě zamiluje.
Nezvyklá romantická komedie o lásce a osudu přináší příběh mladého reklamního textaře (Joseph Gordon-Levitt), který až dosud zoufale a bezúspěšně hledal dívku svých snů... A teď to vypadá, že by jeho nová kolegyně Summer Finnová (Zooey Deschanelová) mohla být tou pravou. Ale 500 dní jejich nekonvenčního vztahu dokazuje, že cesta ke štěstí může být nepředvídatelná a nekontrolovatelná - jeden z nich je totiž nenapravitelný snílek a druhý moderní cynik. Originálně pojatá love story vás rozhodně chytí za srdce. (oficiální text distributora)