Vitajte na stránke TV TIPOV!

Nechaj sa viesť ponukou filmov českých a slovenských televíznych staníc. Denne výber toho najkvalitnejšieho, čo môžeš vidieť na televíznej obrazovke.

13.1.2012 * Nova * 21,55 * akčný - TERMINATOR 3 - VZBURA STROJOV

"... Výborné pokračování. Vtipné scény byly opravdu vtipné (Arnold a brýle, Arnold nakupuje, Arnold psychologem), zároveň ale podle mě neshazují tyto scény film do žánru parodie či komedie - je to jen trocha nadhledu a humoru v akčním thrileru. Dechberoucím způsobem natočená honička s jeřábem (při jejím rázném zakončení jsem zíral s otevřenou pusou). Arnold je takový jaký má být, Stahl a Danesová jsou celkem O.K. a Lokenová jen ujde - Robert Patrick byl jako záporák působivější. Trochu jsem nepřekousl snadnost její terminace, vzhledem k tomu jak předtím ukazovala svou nezničitelnost. ..." Anthony na ČSFD

Od momentu, keď sa Johnovi Connorovi (Nick Stahl) podarilo odvrátiť súdny deň a zachrániť ľudstvo pred zničením, uplynulo 10 rokov. V súčasnosti dvadsaťdva ročný Connor žije inak, ako väčšina ľudí - bez domova, bez kreditných kariet, bez mobilného telefónu a bez práce. Bez akýchkoľvek záznamov o svojej existencii. Žije spôsobom, ktorý znemožňuje, aby ho vystopoval Skynet. Z tieňa budúcnosti však jedného dňa vystúpi T-X (Kristanna Loken), doposiaľ najvyspelejší vražedný stroj Skynetu, ktorý vyslali z budúcnosti, aby dokončil prácu svojho predchodcu T-1000. Vo svojej ľudskej - ženskej podobe je T-X rovnako krásna, ako aj v skutočnosti neľútostná. Je mnohonásobne silnejšia, nebezpečnejšia a deštruktívnejšia, než ktorýkoľvek Terminátor, ktorý tu bol pred ňou. Teraz však nie je jediným cieľom Skynetu John Connor. Nič netušiaca veterinárka Kate Brewsterová (Claire Danesová) sa skoro stane svedkom toho, ako jej dávna minulosť a nádejná súčasnoť vyústi do nepredstaviteľnej budúcnosti. Pokiaľ ovšem dokáže uniknúť vražednej T-X. Keď si Connor a Kate uvedomia, že do príchodu súdneho dňa zostávajú iba tri hodiny, ich jedinou nádejou na prežitie sa stáva replika Terminátora (Arnold Schwarzenegger) - tajomného a teraz už zastaralého robota, ktorý sa Connora v minulosti pokúšal zabiť. Spoločnými silami musia zvíťaziť nad technologicky vyspelejšou T-X a odvrátiť tak hrozbu súdneho dňa... alebo odsúdiť celé ľudstvo na zánik. (oficiální text distributora)

13.1.2012 * Barrandov * 21,15 * komédia - ROZPUŠTĚNÝ A VYPUŠTĚNÝ

"... Nutnost pro všechny fanoušky Svěráka, Smoljaka a Cimrmana a skoro povinnost i pro všechny ostatní. ..." Galadriel by ČSFD

Pražský policejní inspektor Trachta a jeho nezkušený praktikant Hlaváček pátrají po záhadně zmizelém továrníkovi Bierhanzlovi. Jeho továrna se zabývala výrobou vyhlášené masti pro růst vlasů. Pan továrník však náhle nečekaně zmizel zůstalo po něm jen pár osobních věcí. Při pátrání narážejí Trachta s Hlaváčkem na spoustu paradoxů. Podaří se jim zjistit, že většina mužů, kteří si svoji plešatost u pana továrníka léčili, po úspěchu také zmizela vždy ale poslali pohled, že s novými vlasy začínají nový život někde jinde. Pátrání vrcholí v tajuplném sanatoriu (oficiální text distributora)

http://www.csfd.cz/film/8544-rozpusteny-a-vypusteny/

13.1.2012 * ČT2 * 20,55 * dráma - ADELHEID

"...  O tom jak vyhrát válku, zachovat si trochu citu a pokusit se zjistit, kde člověk vlastně je. Beznadějné od začátku do konce, narozdíl od většiny Körnerových dramat se tu nevyskytuje ani sebemenší záchvěv naděje a světla do budoucna. Ovšem jako strohá, a přece tolik něžná výpověď o vůli žít a zemřít naprosto dokonalé a smutně podmanivé.... " Pohrobek na ČSFD

Pátý celovečerní film režiséra Františka Vláčila - počítáme-li rozlehlou vančurovskou poému MARKETA LAZAROVÁ "jen za jeden" - je jeho čtvrtou výpravou do historie. Na rozdíl od předchozích tří, ĎÁBLOVI PASTI, MARKETY a ÚDOLÍ VČEL, jde tentokrát o historii nedávnou, jejíž pamětníci budou tvořit většinu publika. ADELHEID se odehrává po konci druhé světové války v pohraničí, na severní Moravě. V čase oné neklidné hranice, kdy tu ještě žije neodsunuté německé obyvatelstvo, kdy mezi ním vedle zdeptaných a usmýkaných válkou a porážkou jsou i nepoučitelní, snažící se mstít a zabíjet. A kdy sem z vnitrozemí začínají proudit ti, kdo odsud museli kdysi utéci, a s nimi i nový osadníci, kdy s poctivými sem táhne i dav rabovatelů. Tuhle spletitou, dramatickou podobu místa a času navozuje Körnerův a Vláčilův film v dynamické vstupní scéně příjezdu bývalého důstojníka západní armády Viktora Chotovického, který má převzít správu majetku největšího nácka v kraji Heidemanna. A tento začátek je také až do samotného závěru jediným místem filmu, kde se šířejí rozevře kulisa doby. Neznamená to, že by však ve filmu chyběla. Podmiňju totiž celý příběh Viktora a Heidemannovy dcery Adelheid, sloužící mu na zámečku, jenž za války patřil jejímu otci. Vstupuje sem nejen jako minulost, kterou je každý člověk svázán, ale i jako přítomnost - v návštěvách strážmistra a jeho pomocníčka na zámečku, který je trvalým místem děje, a v závěrečném vystoupení bratra Adelheid, údajně padlého na východní frontě. Vstupuje sem, do místa jakoby odloušeného od okolního světa, navzdory iluzi, kterou si Viktor snaží vytvořit. Je to zvláštní hrdina: nevedla ho sem ani vášeň mstitele, ani touha po zbohatnutí, ani budovatelský elán. Přichází unaven válkou, nemocný osamělý. Člověk, který toužil po domově, nenašel ho a teď hledá aspoň klid a zdání domova. Upne se k Adelheid, upne se k ní tím více, čím víc poznává její lidskou tragédii. Nevidí v ní "Němku", ale člověka, a i když mezi ní a jím stojí přehrada řeči, hledá u ní porozumění, cit, věří v to, že může překonat minulost, hledá lidský kontakt. Složitý vývoj vztahu těchto dvou, plný napětí, chvilek porozumění, i nového odcizování, je jádrem filmu, vylíčeným s jemným citem pro všechno "nedefinovatelné", co v takové situaci mezi lidmi existuje a vzniká. Každý z nich vlkádá do tohoto vztahu své zázemí, a právě o něj se nakones Viktorova iluze konečně nalezeného domova a citového pouta rozbíjí. Není to hra, ale opravdový zápas těchto dvou se vším, co je v nich a kolem nich. Není to romantický příběh "velké lásky", spíš smutná a z hlediska z hrdiny nakonec i trochu trapná historie, protože se pokoušel vytvořit cosi, čím se chtěl vzepřít času a včerejšku, najít novou jistotu tam, kde byla už předtím zviklána a odsouzena ke zmaru.

Vláčil s velkým citem pro vnitřní atmosféru příběhu rozehrává vztah obou hlavních hrdinů, odhaluje jejich tajemství, vrší postupně všechno to, co nakonec vytvoří vnitřní svět jeho filmu. (oficiální text distributora)

13.1.2012 * HBO * 20,00 * dráma - SOCIÁLNA SIEŤ

"... Kdo by to byl řekl, že za fenoménem Facebooku je opět jen další zhmotnění amerického snu... :-) Musím ale objektivně uznat, že David Fincher se s tím tématem dobře popral... ..." Radek99 na ČSFD

Každá doba má své vizionáře, kteří za sebou ve stopách své geniality zanechají pozměněný svět – ale málokdy k tomu dojde bez boje o to, co se přesně událo, a kdo byl přítomen okamžiku zrození změn. Ve filmu The Social Network divákům režisér David Fincher a scenárista Aaron Sorkin umožňují nahlédnout do okamžiků, kdy vznikal Facebook, nejrevolučnější sociální fenomén nového století, prostřednictvím odlišných pohledů hyperinteligentních mladých mužů, kteří svorně tvrdí, že právě oni byli u toho, když Facebook vznikl. Výsledkem je drama plné tvoření i destrukce, drama, které se zcela záměrně vyhýbá jediné interpretaci, ale místo toho poukazuje na rozpory v subjektivních výkladech událostí, aby tak zrcadlilo stále se měnící sociální vztahy, které jsou pro naši současnost charakteristické. (oficiální text distributora)

13.1.2012 * Kino CS * 20,00 * dráma - PETROLEJOVÉ LAMPY

"... Herecký koncert Petra Čepka coby duševně rozpadajícího se syfilitika. ..." Lima by ČSFD

Sugestivní filmové drama Petrolejové lampy natočil Juraj Herz podle stejnojmenného románu Jaroslava Havlíčka. Vypráví v něm tragický příběh stárnoucí dívky Štěpy, žijící na přelomu století v dusném prostředí českého maloměsta, v ovzduší nepochopení a předstíraných citů, přetvářky a falše. Štěpě jsou neustále matkou vnucováni adepti na ženění, kteří ovšem musejí pocházet z téhož okruhu jako ona. Štěpa je však jiná než ostatní dívky. Jakoby zasažena duchem emancipace vyslouží si pověst dívky volných mravů a ta přirozeně nápadníky z řad městské honorace odrazuje. Než by se stala starou pannou, provdá se za bratrance, zkrachovalého důstojníka. V den svatby ale ještě netuší, jaká strašlivá nemoc pronásleduje jejího ženicha...

Pečlivě rekonstruované období secese v sobě tají osudové lidské trápení: stárnoucí dívka z rodiny maloměstské honorace se dočká svého štěstí, když se provdá na pohledného důstojníka. Netuší ovšem, že muž trpí zhoubnou pohlavní chorobu - s marnou obětavostí pak o něho pečuje, vystavena zlomyslnému posměchu svého okolí. Vynikající, stále sugestivní snímek Juraje Herze se opírá o procítěné, jemně odstíněné herecké výkony Ivy Janžurové a Petra Čepka. (oficiální text distributora)



12.1.2012 * Nova Cinema * 23,50 * thriller - HRANICE ŽIVOTA

"... Naprostá vizuální a psychologická bomba! Ách, to byl zase jednou úchvatný zážitek!! Na začátku filmu nádherný skleněný džbán, který se rozbil na milion kousíčků a až do posledních vteřin jej divák střípek po střípku slepoval .. a ta hudba. Jeden z nejlepších soundtracků vůbec .. v adrenalinovém tempu trip hopové beaty Massive Attack, když měl divák vyražený dech, tak mu byl nabídnut Damien Rice a jeho Cold Water, nemám slov .. ..." AngelAngie na ČSFD

V prostoru mezi touhou a strachem, realitou a iluzí a životem a smrtí se rozkládá celý alternativní svět, který ožívá ve filmovém thrilleru Hranice života. Režisér filmů Ples příšer a Hledání Země Nezemě Marc Forster přivádí na stříbrné plátno příběh, který zachází pod práh všední reality a stahuje diváka do víru tajemné hry s identitami, sny a schématy lidské existence.

Hranice života je napínavým příběhem o newyorském psychiatrovi Samu Fosterovi (Ewan McGregor) a jeho snaze zabránit uzavřenému a zvláštnímu mladému pacientovi Henrymu Lethemovi (Ryan Gosling) v uskutečnění sebevraždy, kterou si naplánoval na den svých 21. narozenin. Na pozadí tohoto příběhu se však odehrávají mnohem tajemnější a děsivější skutečnosti - Sam je postupně vtahován do Henryho života a posléze i do labyrintu jeho podvědomí. Zpočátku má tato skutečnost vliv pouze na vztah s jeho přítelkyní a bývalou pacientkou Lilou (Naomi Watts), ale brzy se začne hroutit i Samovo přísně racionální vnímání reality. Sam, který se náhle místo na Manhattanu ocitá v divoce se měnící snové krajině a setkává se se stále bizarnějšími věcmi, přestává rozlišovat, co je skutečnost a co se odehrává pouze v jeho hlavě.

Kdo je Henry Lethem a proč se mu tak daří tříštit Samovu realitu? Zatímco napětí dosahuje maxima a příběh spěje ke svému vyvrcholení na Brooklynském mostě, musí Sam najít odpovědi na otázky o vnímání reality, stavu svého vědomí, odpuštění a posledních okamžicích vykoupení. Brzy se totiž ukáže, že to, co se děje mezi ním a Henrym, se neodehrává v tomto světě, ale na pomezí života a smrti. Na místě, kde nikdo nemůže zůstat příliš dlouho.

"Tento příběh pojednává o věcech, které mě velice zajímají, zejména pak způsob fungování vnímání a identity. Myslím si, že v současné době je to více než relevantní téma - žijeme ve světě, v němž jsme obklopeni vlivem médií a mnoha různými verzemi reality, přičemž způsob vnímání se stal ve velké míře součástí toho, kým jsme a co víme nebo nevíme", říká Forster, který viděl film jako příležitost položit provokativní otázky, týkající se toho, jak si každý člověk na základě mozaiky prchavých vzpomínek, okamžiků, pocitů, myšlenek, obav a nadějí vytváří vlastní životní zkušenost a snaží se formovat jeho smysl. (oficiální text distributora)

12.1.2012 * Prima Cool * 22,10 * akčný - MARIŇÁK

"... Mariňák není zatěžkán vlasteneckými frázemi ani patosem, je srozumitelný, vtipný a skutečně jaksi "lehký". Chci se jen zmínit o dvou momentech, které mi asi provždy zůstanou v mysli. První s koněm, kdy mé asociační kanály fungovaly asi takhle: zaběhlý kůň, zaběhlý voják, oba svým způsobem "ušpinění". A pak ten veterán v autobuse -dojatý, vděčný, tváří v tvář rozpakům. Je to trochu divné říct to o válečném filmu, ale byla to radost...." kleopatra na ČSFD

Oscarový režisér Sam Mendes se už podíval pod kůži amerického maloměsta (Americká krása), do světa gangsterů z časů prohibice (Road to Perdition) a teď nás v Mariňákovi zavádí mezi americké vojáky bojující za svou vlast na Blízkém východě. Jak už jsme si u Mendese zvykli, znovu se jedná o sondu mimořádně štiplavou, detailní a zábavnou, v níž "tvrdí muziku" vynikající herecké výkony hlavních představitelů. Dvacetiletý zelenáč Anthony Swofford (Jake Gyllenhaal) chtěl pouze pokračovat v rodinné vojenské tradici. Netušil ale, že ho tato touha vyhodí se snajperskou puškou v ruce a padesátikolovým batohem na zádech uprostřed nekonečné arabské pouště tváří v tvář vražednému horku a nepřátelským iráckým vojákům. Se svou nezáviděníhodnou situací se Swofford a jeho kamarádi ve zbrani vyrovnávají prostřednictvím sarkasmu a černého humoru. Ve válce uprostřed země, které nerozumí, proti nepříteli, jehož nevidí, a z důvodů, které nechápou, jim ani nic jiného nezbývá. (oficiální text distributora)

12.1.2012 * JOJ plus * 20,15 * thriller - SRDEČNÉ POZDRAVY Z RUSKA

"... Druhá bondovka už obsahuje skoro všechny typické prvky - přibyl Q a jeho vynálezy, objevila se i titulní píseň (bohužel docela slabá), samozřejmostí je zajímavý příběh, vysoké tempo, suché hlášky, sličná (ruská) Bondgirl a dokonalý Sean Connery. Chybí snad jen hlavní padouch Blofeld (zatím pouze hladí svou kočku). Tenhle přes čtyřicet let starý biják mě pohltil víc než příliš nadsazené a ironické hi-tech pecky s Brosnanem. ..." EdaS na ČSFD

Ernst Blofeld, hlava organizace SPECTRE, touží po smrti Jamese Bonda. Nastraží na něj past, o které je přesvědčen, že jí agent 007 podlehne. Využije služeb čísla Tři své organizace - Rosy Klebbové - vysoké důstojnice KGB. Ta vyšle do akce jako návnadu svou agentku Taťánu Romanovovou. Romanovová má přesvědčit MI6, že se zamilovala do Jamese Bonda a je připravena zběhnout i s cenným dešifrovacím zařízením, pokud pro ni její hrdina přijede do Istanbulu. Romanovová nemá ani potuchy, že je nástrojem v rukách SPECTRu, jenž chce vyvolat spor mezi Brity a Rusy, prodat zařízení se ziskem zpět Sovětům a vlákat Bonda do smrtící pasti. (oficiální text distributora)

11.1.2012 * FilmBox Extra * 21,00 * dráma - DVE TVÁRE VERY DRAKE

"... Tak tohle byl doják! Ale neuvěřitelně zajímavý doják, který nemohl nechat nikoho klidným. Imelda Staunton zde prostě exceluje a všechna její ocenění za tuto roli jsou ve správných rukou, protože takový herecký výkon, díky kterému herečce uvěříte každé slovo, každý pohyb, každý výraz, každé pohnutí mimických svalů i její oční výraz plný dojetí, smutku ale i lásky, ten prostě musí být oceněn. A přesně tohle se mi stalo v tomto filmu. Imeldě Staunton jsem věřil vše, co předvedla. Bravurní herecký výkon, za který nezbývá než smeknout. Jen škoda neproměněné nominace na Oscara, ten by byl určitě ve správných rukou. Ale abych se vyjádřil i trochu k ději. I dějově to byl velice povedený film, který ve mne nevzbudil ani malý náznak nudy a bylo stále na co koukat. Takže i po této stránce velice vydařený film. Navíc i herecké výkony ostatních aktérů jsou snadno uvěřitelné a doplňují specifickou atmosféru tohoto snímku. Takže za sebe uděluji maximální hodnocení a jsem rád, že jsem mohl tento snímek vidět. .." freddy na ČSFD

Vera Drake je portrét obětavé ženy, která se naplno věnuje své milované rodině. Své dny tráví péčí o svojí rodinu, svoji starou, nemocnou matku a také svého nemocného souseda. Vera má však i své tajemství. Bez vědomí rodiny a přátel navštěvuje ženy a pomáhá jim v jejich nesnázích - nechtěném těhotenství. Potrat je praktika, která byla v 50. letech v Anglii nezákonná. Vera však věří, že jednoduše pomáhá ženám v nouzi. Když je její hřích odhalen, Veřin svět se rychle zhroutí a hluboce zasáhne jak ji, tak i její rodinu.

Film Vera Drake získal na festivalu v Benátkách 2004 Zlatého Lva za nejlepší film a ocenění pro Imeldu Staunton jako nejlepší herečku. V Čechách bude uváděn v rámci Projektu 100 2005. (oficiální text distributora)

10.1.2012 * HBO * 23,05 * dráma - NEHANEBNÍ BASTARDI

"... Film filmaře, který miluje filmy. Tarantinova syntéza béčkové estetiky došla (prozatím) nejzazšího stádia formou válečného opusu, kde je místo pro citace, vlastní ego i závěrečnou kapitolu dějepisné revize, která kdyby si celou dobu nedělala legraci z těch předchozích, těžko by došla pochopení. Příjemné překvapení vlastních očekávání. ..." Isherwood na ČSFD

Bylo nebylo v nacisty okupované Francii… Vítejte ve Druhé světové válce podle Quentina Tarantina. Vítejte ve světě, kde historická realita ustupuje lehce brutálnímu pohádkovému vyprávění jednoho z nejkontroverznějších režisérů současnosti. On sám přitom tvrdí, že se poetika Hanebných panchartů asi nejvíc přiblížila náladě filmu, který mu udělal jméno – násilnické černočerné komedii Pulp Fiction – Historky z podsvětí. 
Německé vojáky ještě nepřestaly bolet nohy po smělé invazi do západní Evropy, když mladičké Shosanně (Melanie Laurent) přímo před očima německý důstojník Hans Landa (Christoph Waltz) vyvraždil členy její rodiny. Ona sama jen tak tak unikne do Paříže, kde se ukryje pod novou identitu provozovatelky biografu. Na jiném místě hákovým křížem rozkopané Evropy se pod vedením lehce zupáckého amerického poručíka Aldo Rainea (Brad Pitt) formuje neobvyklá vojenská jednotka. Úkolem jejích členů je nejen přežít na území plném nacistů a jejich přisluhovačů, ale zároveň likvidovat jejich elity a to tak efektně, že tím mezi nimi budou šířit strach a paniku. Říkají si Pancharti a právě je čeká ta nejtěžší mise, která může zcela změnit průběh války. V jednom pařížském biografu se chystá premiéra nového německého propagandistického eposu a téhle události se má účastnit řada nacistických špiček (možná i samotný Hitler). Úkolem Panchartů bude na akci proniknout a ukázat šéfům Třetí říše, jaké to je, když je člověk po smrti. Nepočítají ovšem s tím, že přímo pod světlem promítačky osnuje svůj plán pomsty za smrt blízkých osiřelá Shosanna a že když se jeden geniální plán na atentát střetne s jiným, výsledkem může být ještě geniálnější neúspěch. (oficiální text distributora)