Vitajte na stránke TV TIPOV!

Nechaj sa viesť ponukou filmov českých a slovenských televíznych staníc. Denne výber toho najkvalitnejšieho, čo môžeš vidieť na televíznej obrazovke.

6.3.2012 * CS film * 22,00 * dráma - BLÁZNI A DĚVČÁTKA

"... Tragikomická mozaika rozličných osudů na vás dýchne podobně nostalgickou atmosférou jako Menzelův Konec starých časů, i když působí opravdověji ve své autenticitě, než trochu artistně působísí Konec. Spíše se hodí film srovnat s jeho Láskami mezi kapkami deště, jehož se zdá být tento jakousi variací. Zvláštní účinek má právě protiklad retro atmosféry 50. let s dobou vzniku...to vytváří jeho zvláštní atmosféru, podobně jako Menzelův film, film v momentě, kdy vznikl, stal se již anachronismem... ..." kobejn na ČSFD

Karel Kachyňa dokázal věrohodně vylíčit trudná 50. léta i v době normalizace, aniž by se uchýlil k výraznější idylizaci. I když se musel vzdát jakýchkoli politických kontextů, postihl tehdejší leckdy bizarní reálie. V tomto filmu se vypravil na pitoreskní Žižkov, který do jisté míry nahlíží očima dospívajícího, první lásku hledajícího chlapce (jeho představitel Radim Špaček se později stal filmovým režisérem). Ve vyprávění poznáme řadu svérázných figurek, podivínů a vůbec lidí, kteří se nedokázali vyrovnat s náhlými společenskými změnami. Režisérův náhled je ovšem laskavý a dobrotivý, ani celoživotním smolařům, ani mentálně postiženým nešťastníkům se nevysmívá. (oficiální text distributora)

6.3.2012 * ČT2 * 21,55 * poetický - ČAJKA JONATHAN LIVINGSTON


"... To najlepšie, čo som od Neila Diamonda kedy počul. Onehdy, za čias kazetových magnetofónov a walkmanov sa mi dostala do rúk neznámym spôsobom hudba z filmu Jonatham Livingston Seagull. O filme som nemal ani potuchy. Sediac v izbe na intráku a počúvajúc už asi stý krát tú nádhernú hudbu som si ja sám predstavoval, čo asi v ten ktorý moment sledujeme na plátne a veru, vtedy dom bol dosť odvážnym "režisérom" .. Neskôr, po tom, čo som videl i film, som zistil, že som nebol až tak ďaleko od skutočnosti ... ))) Dlhé pasáže letu, boj s vetrom, morom, príbojom i Kŕdľom, to všetko tak krásne pasovalo k tej hudbe , že až ....))) ..." ripo na ČSFD



Filmová bajka podle proslulého románu Richarda Bacha prostřednictvím titulního racka rozvíjí téma nelehkého prosazování osobní svobody a seberealizace. Jonathan Livingston nechce být jako ostatní racci v hejnu, kteří jen slepě následují konformní zásady a přehrabují se v odpadcích na přímořských skládkách. On naopak touží volně létat do výšek, kde rackové dle pravidel hejna nemají co pohledávat. Neochota zařadit se do společnosti vyústí v Jonathanovo vyhnanství. Osamocený nachází útočiště ve skupině racků vyznávajících stejné hodnoty jako on. Ambiciózní filmová adaptace sestává výhradně ze sekvencí s ptáky a důmyslných speciálních efektů, díky čemuž zachovává rozměr bajky. Uhrančivé přírodní scenérie a záběry na létající ptáky bravurně podkresluje povznášející hudba amerického folkaře Neila Diamonda. Snímek byl při svém uvedení v USA strhán kritikou, ale v normalizačním Československu se při uvedení v kinech stal kultem, neboť s diváky žijícími v represivní společnosti silně rezonovaly zdejší motivy touhy po svobodném životě a odhodlání šířit zvěst o možnosti seberealizace i za cenu vlastního života. (oficiální text distributora)


http://www.csfd.cz/film/19194-racek-jonathan-livingston/

6.3.2012 * CSfilm * 20,00 * komédia - LÁSKY JEDNÉ PLAVOVLÁSKY

"... Všední den zavedeného komunistického režimu. Den mimo fráze, den mimo deklamace, v žádném případě ne den-blbec. I tak je toho dost. Až husto. Bototovárna plná mladých strádajících žen, o něž se nemá kdo ucházet. Z maloměstské selanky vylézá postupně - krok za krokem - věcný, neiluzívní a také nijak lichotivý obraz toho, co střední i starší generace stále uchovává - pokud neztratila příčetnost - ve své paměti. Milostné scény pražské, v nichž "exceluje" (slovo exhibuje by bylo výstižnější) starší i mladá generace zhruba stejně a ukazuje "hloupku" (nejde o můj překlep, ale o záměr) tehdejšího duchovna. V něčem tu je předvídána Papouškova homolkovská volná trilogie, další živočichopis němé většiny té doby. Zprostředkovaná hořkost, nepředpojatá věcnost, šeď, z níž není úniku. I to může být - a také je - klasikou. V tomto případě formanovskou. ..." sportovec by ČSFD

Hrdinkou filmu Lásky jedné plavovlásky je mladičká blondýnka Andula. Žije na internátě v malém středočeském městečku, kde na jednoho muže připadá deset žen - a většina je stejně ženatých. Andula touží, stejně jako většina jejich kamarádek, po trošce prosté lidské lásky. Je nezkušená, snadno uvěří slibům a lichotkám. Prožije trapný večer ve společnosti tří obstarožních záložáků a téměř podlehne jednomu z nich - Vacovskému. Až se konečně objeví ten pravý - mladý klavírista Milda. Když s ním stráví noc, je přesvědčena, že právě on je ten pravý. Vypraví se za svou láskou do Prahy. Když se seznámí s chlapcovými rodiči, zjistí, že vše je jinak... (oficiální text distributora)



6.3.2012 * ČT1 * 20,00 * komédia - BÁJEČNÁ LÉTA POD PSA

"... Bezpochyby zlatý fond české kinematografie. ..." solskjaer na ČSFD


Příběh složitého dospívání citlivého chlapce Kvida vznikl podle stejnojmenného románu Michala Viewegha. Nostalgická komedie ze života jedné svérázné české rodiny se opírá především o atraktivní téma: šedá léta "reálného" socialismu jsou totiž pro mnohé pamětníky zároveň šťastnou dobou jejich mládí či puberty. Dějová linie se soustřeďuje především na trampoty Kvidova otce, excentrického dříče s vysokoškolským diplomem, kterého jeho úsilí zabezpečit rodinu bez ztráty důstojnosti dovede téměř až k šílenství. Snímek, zaměřený na lidské vztahy a vášně, tak akcentuje spíše vážnější polohu vyprávění. Svým tématem i zařazením do doby normalizace připomíná úspěšný titul Díky za každé nové ráno. Mozaikovitá epopej s trpkým humorem a s prvky retro stylu se bohužel nevyhnula jisté roztříštěnosti, která výsledné podívané ubírá částečně na atmosféře i na dramatickém tahu. V roli Kvidových rodičů zaujme charismatická dvojice Libuše Šafránková - Ondřej Vetchý a do úlohy slídivého soudruha Šperka byl výtečně obsazen Vladimír Javorský. (oficiální text distributora)


http://www.csfd.cz/film/6991-bajecna-leta-pod-psa/

5.3.2012 * Film Europe * 23,50 * dráma - MANDERLAY

"... Manderlay je polodramatickým postmoderným podobenstvom s ironickým podtónom o súčasných problémoch, ktoré sa nedajú odstrániť dobrými úmyslami. Tie, ako raz niekto múdry povedal, sú najkratšou cestou do pekla. ..." danoo na ČSFD

V druhé části plánované americké trilogie, založené na motivu USA jako země neomezených možností, uvádí dánský enfant terrible Lars von Trier znovu na scénu postavu Grace - hrdinky svého předchozího snímku Dogville (Nicole Kidmanovou však vystřídala Bryce Dallas Howardová, známá z Vesnice M. Nighta Shyamalana). Grace a její otec se z Colorada počátku 30. let přesouvají do Alabamy, na starou plantáž jménem Manderlay, kde jsou konfrontováni s děsivou krutostí a nespravedlností otroctví. Není divu, že Grace nemůže zůstat stranou a rozhodne se zasáhnout. Ovšem s jakým výsledkem - pořádky udržované celá desetiletí se hroutí, ale osvědčí se výuka otroků demokracii? (MFF Karlovy Vary) (oficiální text distributora)

5.3.2012 * Film+ * 22,45 * dráma * HOOLIGANS

"... Pro mě, jakožto fotbalového fanouška, mají tyhle filmy zvláštní náboj. Už film Football Factory se mi líbil, ale tohle bylo snad ještě lepší. Bitky jsou tady fakt výborný a klipovitá scéna ze zápasu byla taky výborná, i když se to někomu nelíbí, jen je škoda, že těch fotbalových prostřihů tam moc neni, vlastně je tam jenom jeden a to hned ze začátku. To bylo i u Football Factory a myslim si že přidáním dobře zpracovaných momentů ze zápasů(rozhodně né nějaký nahraný trapárny od režiséra) by oboum filmům jen prospělo a dodalo jim ještě lepší fotbalovou atmosféru, tohle pak už vypadalo jen jako hromadný bitky kvůli osobním důvodům hlavních postav a fotbalový prostředí se dost vytratilo. Co se týče Elijaha Wooda, tak mě docela překvapil, v bitkách se snaží a i když nafláká několika bouchačům, tak to v tý vřavě nevypadá nereálně a po herecký stránce to zvládnul taky skvěle. A ostatní herci byli vybraný taky výborně a mezi opravdový rowdies perfektně zapadli, ale stejně sem se pořád nemohl rozhodnout mezi 4* a 5*, nakonec jsem se díky fakt drsný bitce na konci filmu, při který napozadí hraje pomalá písnička a celý to vizní jako velký finále filmu, rozhodl pro 5*, protože takovýhle zakončení bylo dokonalý. ..." Shit na ČSFD

Neprávem vyhozený student Harvardu, Matt Buckner, přijíždí do Londýna, kde se chce na čas usadit u své sestry. Skamarádí se s sestřiným švagrem, Petem Dunhamem, a je vtažen do temného a násilnického světa fotbalových "hooligans". Matt se během tohoto přátelství učí, jak stát pevně nohama na zemi a odolávat tomuto tajemnému a drsnému světu. Hooligans je příběhem o loajalitě, důvěře a občas i brutálních následcích života na hraně... (oficiální text distributora)

5.3.2012 * MGM * 22,10 * western - RIO BRAVO

"... Dodnes jedna z nekrásnějších a strhujících balad o pravém přátelství, kterému je lhostejno, jakými chybami trpí jeho nositelé. Co postava, to osobitý a přesto zcela pravdivý charakter. Co postava, to herecká hvězda nejvyššího kalibru. Jenom chudák John Wayne nedostal tu opileckou roli, po které tak bažil tuše, že právě ona by mu mohla poskytnout nejvíce hereckého prostoru. Holt, Dean Martin byl jak známo dokonalým alkoholikem i ve skutečném životě. ..." Pohrobek na ČSFD

Na jedné straně stojí skupina zabijáků uprchlých z vězení, na druhé šerif se dvěma pomocníky: jedním opilcem a druhým mrzákem. Jeden z nejslavnějších westernů s Johnem Waynem, kde právo vždy zvítězí. (oficiální text distributora)

5.3.2012 * STV2 * 22,10 * dráma - LURDY

"... Naprosto vyjímečný zážitek, nevěděl jsem jestli mám víc žasnout nad samotným zpracováním filmu nebo nad obsahovou tématikou. ..." Webb na ČSFD

Christine je takmer celý život pripútaná na invalidný vozík. Keďže sa cíti byť sama, vyberie sa na výlet do Lúrd, ikonického miesta pútnikov v Pyrenejskom pohorí. Jedného rána sa prebudí zdanlivo vyliečená. Film Lurdy je krutou rozprávkou. Chorí ľudia z celého sveta idú na toto posvätné miesto s vierou, že nadobudnú späť svoje zdravie, pretože Lurdy sú považované za miesto zázrakov, nádeje, pokoja a zotavenia sa pre zúfalých a umierajúcich ľudí. Ale cesty božie sú nevyspytateľné a nádej, ktorá je tak blízko smrti, sa môže naplniť, čo sa zdá absurdné vo chvíli, keď sa život uberá k svojmu koncu. Lurdy sú scénou, na ktorej sa odohráva ľudská komédia. (oficiální text distributora)

5.3.2012 * Nova Cinema * 21,50 * vojnový - ČATA

"... Nejlepší dílo Olivera Stonea a nejlepší film o Vietnamu. A asi nejkomplexnější - šílenost války tu místy dosahuje surrealistického (neskutečného) pocitu (závěrečný útok), zároveň se film v jiných scénách natolik drží reality, až je z toho divákovi zle - podobně jako u Ryana si po tomto filmu nepůjdou hrát kluci na válku. Zvěrstva zde dělají obě strany (není to tak patriotistické jako Rambo 2 ani sebemrskačské jako Oběti války). Charlie tu podává patrně svůj nejlepší výkon, ovšem vrcholem jsou Tom Berenger a hlavně Willem Dafoe. Hudbu sice skládal Georges Delerue, kterého miluju, ale většina té překrásné smutné hudby je z klasiky: Samuel Barbar - adagio pro smyčce. Film získal Oscara za film, režii, střih a zvuk. Nominace obdržel za scénář (též Stone), kameru a pro Berengera a Dafoeho ve vedlejších rolích (tehdy to v této kategorii vyhrál Michael Caine za Hanu a její sestry). ..." Anthony by ČSFD

Píše se rok 1963 a do vietnamského pekla přilétá zelenáč Taylor (Charlie Sheen). Už první pohled na vozík naloženými igelitovými pytli s mrtvolami mu napovídá, jaký pobyt jej zde čeká. Když dorazí k četě, ke které byl přidělen, velmi brzy zjišťuje, že četa nebojuje jen s příslušníky Vietcongu, ale boj zuří i uvnitř. Právě zde vidí názornou ukázku střetávání pomyslného "dobra se zlem", které ztělesňují brutální a nekompromisní seržant Barnes (Tom Berenger) a na druhé straně člověk, který si v sobě snaží uchovat ještě trochu lidskosti seržant, Elias (Willem Dafoe). Taylor brzy stojí před úkolem "vybrat si tu správnou stranu". Po několika průzkumných pochodech se mu jako lepší jeví seržant Elias. Spory v četě postupně začínají nabírat na intenzitě a nevraživé pohledy a řeči se postupně začínají přesouvat ve fyzické souboje. Každému je jasné, že četě může velet pouze jeden z nich. Mezitím však muži musí držet pozornost před nepřítelem oficiálním, kterými jsou všudypřítomní příslušníci Vietcongu. (Isherwood)

5.3.2012 * Cinemax * 21,35 * dráma - KIKA

"... Kdo Almodóvara zbožňuje jako já, bude nadšen. Kdo ho nesnáší, bude mít tímto filmem kupu argumentů k jeho kamenování. Slovo kýč moc nepoužívám, ale myslím, že balancovat tak tak na hraně mu jde stejně dokonale jako burcovat bránici, mozkové závity i srdce - často v jednom. Kika je film hodně praštěný, žánrově přepestrý, zdánlivě zmatený, ale Pedro ví přesně, co a proč dělá (a dělá to originálně a nenapodobitelně ..." kleopatra na ČSFD

Film z dielne Pedra Almodovara, infant terrible svetovej kinematografie. Absurdná tragikomédia zo života jednej zvedenej ale nie opustenej vizážistky. Satirizujúca civilizačnú bezcitnosť a zasahovanie médií do súkromia. Absurdnou komédiou Kika načrel Almodovar do oblasti, ktorá ho od detstva mimoriadne trápi. Vplyv a zásah médií do ľudského života. Špinavý dopad personifikoval v mediálnej robotkeAndree Dorezanej (stvárňuje ju Viktoria Avril, ktorá tak bravúrne hrala v jeho Vysokých opätkoch). Moderátorka stelesňuje civilizačnú agresivitu dvadsiateho storočia, je v priamom protiklade poctivej Kike, ktorá vo svojej naivnej bezbrannosti dobre chápe živých aj mŕtvych. Aj v tomto diele Almodovar nezameniteľným štýlom vykresľuje protikladné charaktery, ktoré sa v rozličných vzťahových situáciách milujú, alebo nenávidia... (oficiální text distributora)