Vitajte na stránke TV TIPOV!
Nechaj sa viesť ponukou filmov českých a slovenských televíznych staníc. Denne výber toho najkvalitnejšieho, čo môžeš vidieť na televíznej obrazovke.
3.6.2012 * Nova Cinema * 20,00 * dráma - KOUČ CARTER
"... Koľkokrát už som videl niečo podobné ? Koľkokrát šlo o to isté ? Dokázať nájsť aj v odpadovej žumpe nevybrúsené diamanty ? Tieto príbehy zo života, pravdupovediac, ma vôbec neberú .... Tento bol však trochu o inom - o zásadách, poctivosti a usilovnosti v spojitosti s láskou ku basketbalu. ..." ripo na ČSFD
Film vypráví pravdivý životní příběh kontroverzního basketbalového trenéra Kena Cartera. Carter uzavřel tělocvičnu svého neporazitelného týmu, když zjistil, že hráči mají špatný prospěch ve škole. Za svůj čin byl jak sveřepě odmítán, tak nadšeně chválen. Musel překonat odpor hráčů, rodičů i celé společnosti, kteří ho nutili znovu otevřít hřiště. Rozhodl se ukázat mladým lidem budoucnost, která přesahuje gangy, drogy, vězení a dokonce i basketbal. (oficiální text distributora)
http://www.csfd.cz/film/180958-coach-carter/
2.6.2012 * ČT1 * 23,45 * thriller - IDENTITA
"... A tento špičkový thriller (s niekoľkými rýdzo hororovými scénami a veľmi hustou strašidelnou atmosférou) som celé tie roky ignoroval? Búcham si hlavu o písací stôl. Výborná réžia (je to fakt napínavé a strhujúce), veľmi dobrí herci, no a samozrejme excelentný scenár s geniálnou pointou (ktorú som uhádol až zhruba 10 minút pred jej odhalením, a to som človek, ktorý rozuzlenie Šiesteho zmyslu vytušil už z recenzie v Cineme). V niektorých komentároch sa tu vyskytujú mimózne hlášky typu "idiotská pointa". Čože? Videli sme ten istý film? V tom, ktorý som videl, bola pointa perfektne premyslená a celá zápletka okolo nej bravúrne vystavaná. Vyvrcholenie je o to lepšie, že tvorcovia dokázali udržať napätie aj po "prezradení finty", a ďalej s tým pracovali a záver zaklincovali ešte jedným prekvápkom. Proste bomba. ..." Cervenak na ČSFD
Čo ak bola každá voľba, ktorú v živote urobíme, vopred rozhodnutá? Čo ak neexistujú žiadne náhody a naše osudy boli už dávno predurčené? Uprostred ukrutnej búrky sa schádza desať ľudí, z ktorých si každý stráži svoje tajomstvo. Vodič limuzíny (John Cusack), televízna hviezda 80. rokov (Rebecca DeMornayová), policajt (Ray Liotta), ktorý preváža zabijaka (Jake Busey), prostitútka (Amanda Peetová), mladomanželia (Clea DuVallová a William Lee Scott) a rodina v kríze (John C. McGinley, Leila Kenzleová, Bret Loehr) nachádzajú útočisko v opustenom hoteli, ktorý prevádzkuje nervózny nočný správca (John Hawkes). Keď však začnú návštevníci jeden po druhom umierať, úľavu z nájdenia prístrešia rýchlo vystrieda strach. Všetci si vzápätí uvedomia, že ak chcú prežiť, musia odhaliť tajomstvo, ktoré ich spojilo. (oficiální text distributora)
2.6.2012 * Markíza * 23,45 * thriller - V AKO VENDETTA
Futuristický snímek V jako Vendeta je zasazen do totalitní Británie a vypráví příběh jemné mladé dívky Evey, která je maskovaným mužem jménem V zachráněna ze situace, kdy jí šlo o život. Tento mistr boje a klamu je neobyčejně charismatický a snaží se podnítit ostatní spoluobčany, aby se vzbouřili proti tyranii a útlaku. Spolu s tím, jak Evey odkrývá tajemství původu V, objevuje mnohé pravdy i o sobě, a stává se jeho spojencem v uskutečnění plánu vnést do společnosti plné násilí a korupce opět svobodu a spravedlnost. (oficiální text distributora)
2.6.2012 * Cinemax * 23,30 * dráma * ZÚRIACI BÝK
"... Asi nejvelkolepější Scorseseho óda na člověka. Na toho člověka, který přes svoje výjimečné nadaní, přes sílu své osobnosti a bezmeznou vůli, dospěje jen k zdánlivě vyrovnané rezignaci, ale k takové, kterou přijal jenom chvilkově, jenom na čas, pouze, aby se uklidnil a nabral nových sil, přesto však kdesi v něm je již dávno rozhodnuto o tom, že boj skončil, že bylo dopočítáno a ač na zemi je vítězem. Je to až plytké a nicneříkající, psát, že se tu řeší smysl života, ale toto "neosobní" téma je podáno tak lidsky, tak blízce a zkonkretizovaně, že nebudeme odrazeni a osobnost Jakea La Motty nám ve své nejednoznačnosti navždy ulpí v mysli a bude se k nám stále vracet jako noční můra, která nás však má provokovat a vytrhovat z rezignačních a pasivních pozic. Můra, která nás tím, že nás nenechá spát, uzdraví. ..." Pohrobek na CSFD
Portrét boxera Jakea LaMottu, šampióna v strednej váhe, ktorý bol povestný svojou výdržou a odolnosťou v ringu. Film sleduje LaMottove osudy počas dvoch dekád od začiatkov jeho boxerskej kariéry v štyridsiatych rokoch. LaMotta sa preslávil agresívnym štýlom boja a nezlomnou zaťatosťou, vďaka ktorej neraz z posledných síl odolával ranám svojich súperov. Jeho prchký a výbušný temperament mu vyslúžil prezývku Zúriaci býk a doviedol ho nielen k boxerskym výhrám, ale aj k životným prehrám. LaMottu spaľovala žiarlivosť, kvôli ktorej stratil milovanú ženu Vickie i jediného priateľa a spojenca, svojho brata Joeyho. Po ukončení kariéry viedol bar, ale kvôli známosti s neplnoletou dievčinou sa dostal do väzenia a po prepustení skončil ako bavič v nočnom podniku. Režisér Martin Scorsese nakrútil film podľa LaMottovej vlastnej autobiografie. Z príbehu o vzostupe a páde boxera vyťažil materiál pre ilustráciu svojich obsedantných tém komplexu viny, sebadeštrukcie a problematického vzťahu muža k žen e. Zúriaceho býka LaMottu zobrazil ako muža neovládateľných vášní, ktorý si zúrivosť vybíja násilím na tých, ktorých najviac miluje, a vykúpenie za svoje viny následne hľadá v ranách utŕžených v ringu. Robert De Niro kvôli úlohe LaMottu podstúpil intenzívny tréning a neskôr pribral 20 kg. Svoju postavu obdaril nielen animálnou zúrivosťou, ale podarilo sa mu stvárniť aj beznádejnosť boja zúriaceho býka, ktorý musí ísť vždy hlavou proti múru. Za svoj herecký výkon De Niro získal Oscara. Film je povestný bravúrne stvárnenými scénami v ringu, zobrazujúcimi násilnú stránku tvrdého športu. Oscarom bola ocenená aj Scorseseho stála spolupracovníčka, strihačka Thelma Schoonmakerová. Film bol nominovaný na Ceny americkej filmovej akadémie vo viacerých kategóriách a hoci Scorsese cenu za réžiu nezískal, jeho Zúriaci býk je považovaný za najlepší film osemdesiatych rokov a roku 1990 bol zaradený do Národného filmového registra. (oficiální text distributora)
2.6.2012 * JOJ * 23,30 * thriller - DISTRICT 9
"... Režisér skáče ze žánru do žánru a ve všech se mu daří na výbornou, podstatné je, že to drží i pohromadě jako jeden hodně vymazlený celek. Je neskutečné, jak plynule se přejde z úvodních "dokumentárních" minut mimo dokument do hrané části. Doufám, že o Neillu Blomkampovi ještě hodně uslyšíme. Mimochodem i hudba je skvělá, autorem je přitom mě zcela neznámý Clinton Shorter. ..." Anthony na ČSFD
Před více než dvaceti lety došlo k prvnímu kontaktu mimozemské civilizace s lidstvem. Lidé očekávali děsivou bitvu nebo významný technologický pokrok. Nedošlo ani k jednomu. Mimozemšťané byli uprchlíky z vlastní planety. Stvoření byla ubytována v nouzových domovech v jihoafrickém Okrsku 9 (District 9), zatímco se státy celého světa dohadovaly, co a jak dál. Teď všem dochází trpělivost. Dohled nad mimozemšťany byl svěřen MNU, soukromé organizaci, které je osud mimozemšťanů lhostejný. Měla by ale naději na obrovský výdělek, pokud dokáže zprovoznit mimozemské zbraně, které vyžadují k aktivaci mimozemskou DNA. Napětí mezi mimozemšťany a lidmi dospěje ke svému vrcholu ve chvíli, kdy začne MNU obyvatele Okrsku 9 stěhovat do nového tábora. Jeden z agentů MNU, Wikus van der Merwe (Sharlto Copley) se nakazí mimozemským virem, který začne měnit jeho DNA. Záhy se stává nejhledanějším mužem planety – je klíčem k odhalení tajů mimozemské technologie. Vyděšený muž má jedinou možnost: ukrýt se v Okrsku 9. (oficiální text distributora)
2.6.2012 * Prima Family * 22,45 * thriller - WANTED
"... Ak sa Bekmambetov do Hollywoodu ešte nepresťahoval, tak po tomto filme ho už určite americkí producenti nepustia zo svojich drápov ;-) Minimálne dovtedy, kým nepríde zase nejaký nový reformátor alebo Timur nevystrieľa svoj zásobník. A prečo 5 hviezdičiek pre Wanted? Samotná zápletka či námet nie sú ničím novým pod slnkom, vo filme je viacero "zaručených" motívov, hrajúcich na hlboko zakorenené city či túžby diváka, niektoré prvky sú dokonca v tomto duchu preexponované, obsah je pomerne jednoduchý i predvídateľný... Čo ale určite generáciu odkojenú na Matrixe a podobných vizuálnych či akčných "žrádlach" nenechá chladnou, to je spracovanie. A to je naozaj skvostné. Súčasná a zároveň mysteriózna i temná atmosféra, fantazijné motívy, dychberúca akcia, špeciálne efekty, to všetko nesie výraznú Bekmambetovskú pečať... a sakra dobre to chutí. Dokonca aj tú Angelinu Jolie, ktorú za normálnych okolností nemusím, som prežila bez ujmy a súhlasím, že jej táto rola veľmi sadla. ..." Rex Mundi na ČSFD
Quentin Tarantino přirovnal Noční hlídku ruského režiséra Timura Bekmambetova ke stejně přelomovému snímku, jakým byla trilogie Pán prstenů. I díky tomuto „doporučení“ dostal jeden z nejtalentovanějších režisérů současnosti příležitost natočit svůj první hollywoodský velkofilm. A Timur do toho šlápl ve velkém stylu, když se ujal režie adaptace drsného akčního komiksu Wanted, v němž před kamerou dirigoval hvězdy svítivosti Jamese McAvoye, Angeliny Jolie a Morgana Freemana.
Wesley Gibson (James McAvoy) je mladík, jehož život se ocitnul v bludném kruhu formovaném každodenní rutinní a nudnou prací. Navíc mu s jeho nejlepším kamarádem utekla přítelkyně a on nemá ani špetku odvahy k tomu, aby s tím něco udělal. Všechno změní jedno setkání, během něhož se dozví, že jeho otec byl hlavou tajné organizace nájemných vrahů, která odnepaměti udržuje na světě křehkou rovnováhu podle pravidla „Zabij jednoho, zachráníš tisíce“. Podle krásné Fox (Angelina Jolie), která tímhle rozhovorem Wesleymu zásadně naruší životní perspektivu, jeho otce nedávno zavraždili a on si může vybrat, zda převezme rodinnou firmu. Jak sám Wesley k vlastnímu zděšení později zjistí, talent mu rozhodně nechybí. Jak byste se rozhodli vy? Zůstali byste ovcí, nebo byste se proměnili ve vlka? Zvolili byste jistotu desetinásobku a slušné penze, nebo se stali vyděděnci schopnými vychýlit dráhu letu kulky, zabít na potkání kohokoliv nebo milovat divokou, potetovanou ženu s nejkrásnějšími rty na světě?
James McAvoy je považován za jednoho z nejtalentovanějších herců současnosti, zároveň je ale známý jako člověk preferující komornější projekty (Poslední skotský král, Pokání). „Pro mě byla nabídka na hlavní roli ve Wanted příležitostí, jakých už třeba moc nebude. Na první pohled nevypadám jako typický hrdina, ale přesně to producenti chtěli. Člověka, kterému ten přerod z ovce ve vlka uvěříte,“ říká McAvoy, kterému navíc imponovalo obsazení rolí jeho mentorů Morganem Freemanem a Angelinou Jolie.
Wanted je jedním z největších amerických filmů, který se točil v České republice. Loni na jaře tu štáb, včetně Angeliny Jolie a Jamese McAvoye, strávil bezmála dvanáct týdnů. (oficiální text distributora)
2.6.2012 * ČT2 * 22,35 * dráma - VOJNA ROZUMU A CTI
"... Realistických a výpravných historických eposů ve stylu korejského Musy roste v posledních letech na poli filmu - narozdíl od wuxia bratříčků - jako šafránu. Yimouův Curse of the Golden Flower klepe na vrata a překvapivě dostává zdatnou konkurenci, které nevévodí baletní choreografie a vytříbená vizuální stránka, nýbrž poutavý a strhující příběh, neméně strhující syrové řeže a účinná válečná taktika, použitá při obraně města proti nájezdům silnějšího protivníka, a zvláště herecký koncert Andyho Laua. Jeho postava cizince Ge Liho v sobě snoubí zručnost a udatnost skvělého bojovníka, moudrost a rozvahu brilantního stratéga, a šlechetnost a tragiku nefalšovaného hrdiny. Charismatický chlapík, jenž si získá diváka podobně jako kopiník Yo-seol v Musovi. O korejském spektáklu jsem napsal, že má téměř vše, co by měl správný historický velkofilm mít. To samé platí pro Muk gong - vyjma slovíčka "téměř". Muk gong je výtečný návrat do časů starých dobrých, poctivých a přitom velkolepých, historických vojenských dramat. ..." tombac na ČSFD
370 let př. Kristem byla Čína rozdělena na sedm národů a několik dalších malých kmenů. Jeden z nich sídlí ve městě Liang. Velitel Xiang Yangzhong se svojí 100 tisícovou armádou má za úkol zahájit útok na Liang, který stojí v cestě do Jenu, a zabrat ho. Město by tomuto mohutnému útoku zcela jistě podlehlo a tak je jejich jedinou nadějí válečník Ge Li z Mo-Tsu kmenu jehož členové jsou proslulí obranými schopnostmi. Město, za pomoci Ge Liho odolává postupně jednomu útoku za druhým. Král města se však brzy začne obávat o své postavení a velitel Xiang ještě neřekl poslední slovo... (Siriuss)
2.6.2012 * STV2 * 21,45 * dokument - POWAQQATSI
"... Silný dokument. Stejně nádherný a bezhraniční jako jeho starší kolega Koyaanisqatsi. Opět naprosto úžasné obrázky, naprosto dokonalá hudba. Miluju tenhle styl. Nic neřešit, neposlouchat zbytečná slova. Svět je tak nádherný a rozmanitý, že ho i ten nejbohaší jazyk nepopíše tak krásně, jako samotný pohled na něj. Chci vidět všechna místa z tohoto filmu, chci cestovat a poznávat nové světy. Tenhle dokument je život sám se vším co je na něm krásné. ..." frashmaker na ČSFD
Americký film Powaqqatsi vznikl jako druhy díl plánované trilogie osobitých dokumentů režiséra Godfreye Reggia na hudbu skladatele Philipa Glasse, odkazujících svými názvy k jazyku indiánského kmene Hopiu ("Powaqqatsi" znamená něco jako "život na úkor někoho jiného). V roce 1983 mel ve světě premiéru film Koyaanisqatsi, pokus o komplexní pohled na současnou podobu industrializované Ameriky. Autoři filmu usilují ve svém druhem projektu na plose celovečerního filmu bez použiti komentáře podat obraz života, lidi a krajiny Třetího světa. Pozorují ničení kulturních a historických kořenů zásahem civilizace, jež způsobuje uniformitu a podléhání bezduché práci a odcizujícímu se systému. Svým obrazovým materiálem odkazuje Powaqqatsi sice k dokumentu s etnografickým a antropologickým cílem, jeho uspořádáni (trikové záběry a střihová rytmizace, podřízená hudbě) z něj však činí film experimentální. V souladu s Glassovou minimalistickou hudbou je film členěn na jednoduché věty, mající svůj logický a emotivní smysl; mimořádná, fascinující bohatost obrazu vsak jde jakoby "proti" hudbě a činí z filmu podmanivou podívanou. Hlavni kameramani filmu pracovali (vedle Berlína a Paříže) v Peru, Brazílii, Egyptě, Nepálu, Izraeli, Keni Hongkongu, Indii. Glass se nebrání vlivům africké, brazilské a peruánské hudby a využívá bohaté škály domorodých nástrojů, lidských hlasu i civilizačních ruchů, z jejichž střetů, podobně jako z obrazové složky, vystupuje podoba světa s jeho přirozenými a nepřirozenými vztahy, vlivy a kontrasty. Výjimečný film vznikl na popud Instituce pro oblastní výchovu, na jeho uvedení se podílel Francis Coppola a George Lucas. Lze jej doporučit jako zcela mimořádný zážitek všem náročným divákům.
(Qatsi je slovo indiánského původu, označující život, zatímco powaqa odkazuje na ty, kdož se přiživují na jiných film konfrontuje blahobyt v metropolích nejbohatších společností s bídou a ožebračeností obyvatel třetího světa, zejména Indie, Afriky, Střední a Jižní Ameriky.) Nesmírně náročný Reggiův projekt, navazující na dřívější film Koyannisqatsi, je nejen strhujícím dokumentem o křiklavých rozporech na naší planetě, o hrozbě jaderné a ekologické katastrofy, ale především velkolepou symfonií o proměnách života, o těsném sepětí člověka s přírodou a kulturou. Film se zcela obešel beze slov, rovnocennou náhradou komentáři je takřka kouzelnická režisérova práce s množstvím speciálně natočeného dokumentárního materiálu a rovněž přímo pro film zkomponovaná symfonická hudba Philipa Glasse. (oficiální text distributora)
(Qatsi je slovo indiánského původu, označující život, zatímco powaqa odkazuje na ty, kdož se přiživují na jiných film konfrontuje blahobyt v metropolích nejbohatších společností s bídou a ožebračeností obyvatel třetího světa, zejména Indie, Afriky, Střední a Jižní Ameriky.) Nesmírně náročný Reggiův projekt, navazující na dřívější film Koyannisqatsi, je nejen strhujícím dokumentem o křiklavých rozporech na naší planetě, o hrozbě jaderné a ekologické katastrofy, ale především velkolepou symfonií o proměnách života, o těsném sepětí člověka s přírodou a kulturou. Film se zcela obešel beze slov, rovnocennou náhradou komentáři je takřka kouzelnická režisérova práce s množstvím speciálně natočeného dokumentárního materiálu a rovněž přímo pro film zkomponovaná symfonická hudba Philipa Glasse. (oficiální text distributora)
2.6.2012 * ČT1 * 20,55 * dráma - LETEC
"... Konečně došlo na téma, kterému Martin Scorsese skutečně rozumí... film. V geniálním Letci tak konečně mohl uplatnit své neuvěřitelně rozsáhlé filmové znalosti na zfilmované biografii výrazné osobnosti dějin dvacátého století, Howarda Hughese, který kromě značné angažovanosti v leteckém průmyslu produkoval a režíroval filmy, přičemž udržoval úzké kontakty s Hollywoodem (a jeho herečkami - nějaký čas žil například s Katharine Hepburn). Scorsese zachycuje jeho zapálené nadšení do filmu a letectví s takovou vášní, nasazením a filmařským cítěním, že vytvořil jedno z nejlepších děl posledních let, které v mnohém připomíná jiný přelomový kousek - Občana Kanea. Scorsese si určitou paralelu evidentně uvědomoval, není náhoda, že DiCaprio je polovinu filmu s knírkem od mladého Wellese takřka k nerozeznání, nehledě na jeden takřka doslovný kratičký záběr, kdy se Hughes majestátně tyčí nad po zemi rozházenými plány letadel úplně stejně, jako ve slavném záběru kdysi Charles Foster Kane nad svazky novin. Polohy kamery zabírají hlavního hrdinu často ve výrazných úhlech, ve kterých vévodí celému obrazu a nasvícení jej jakoby vyřezává z prostoru (v ostrých kontrastech proti filmovému plátno, nebo naopak vystupuje z temnoty kolem). Scorsese zcela ignoruje současné vypravěčské postupy (snad až na havárii letadla), a film cele stylizuje do volnějšího tempa kinematografie oněch třicátých až padesátých let, ve kterých se film udává. V dlouhých rámujících záběrech, dlouhých pohledech do tváří hrdinů, nevyhýbaje se občasným barevným experimentům, kdy tráva okolo hrdinů vybledne do charakteristických odstínů technikoloru. Především ale staví na herectví svých hrdinů... Di Caprio předvádí nejlepší výkon svého života (pevně doufám, že si za něj odnese řadu cen), hraje nejen skrze dialogy, ale především pohyby svého těla a očima, stejně jako vynikajici Cate Blanchett coby Katharine Hepburn, Alan Alda jako senátor... a další. Scorseseho film není zcela jednoduché sledovat, pohrává si s pečlivým vývojem postav (postupné Hughesovy přeměny jsou úžasné, obzvláště když v sobě odkryje ješitného megalomana - vynikajicí scéna je mrazivě klidná hádka v pracovně, nebo nervově labilního génia) a nevykládá karty na stůl hned, nechá diváka napínat až do posledních minut, kdy divák skutečně neví (pokud nezná dějiny), jak to bude s Hughesem dál... Letec je možná Scorseseho nejlepší film, ačkoliv zdaleka nejméně agresivní a animální, dílo vyzrálého génia, který už nemá takovou potřebu šokovat, ale vypráví dokonalé příběhy, ve kterých řekne mnohem víc. ..." Douglas by ČSFD
Život Howarda Hughese patří k nejvíce fascinujícím příběhům, jaké Amerika předchozího století zrodila. Tento letecký průkopník, řežisér i producent, ropný magnát a muž nejedné další činnosti a tváře totiž vynikal nejen svým všestranným talentem, ale i svou výstřední povahou. A film THE AVIATOR v režii legendárního Martina Scorseseho (Zuřící býk, Mafiáni) se bude soustředit právě na nejzajímavější úsek Hughesovy (Leonardo DiCaprio) životní dráhy. Tedy období, kdy natáčel své filmy, testoval letadla vlastní výroby a proháněl hollywoodské krásky Katharine Hepburn (Cate Blanchett), Avu Gardner (Kate Beckinsale) a Jean Harlow (Gwen Stefani). (oficiální text distributora)
2.6.2012 * Nova * 20,00 * akčný - QUANTUM OF SOLACE
"... Prázdný a přece tak plný. Bond jako nemilosrdný, nejednoznačný a rozporuplný "hrdina". Casino Royale něco načalo,Quantum of Solace dovedlo k dokonalosti. ..." O*R*I*N na ČSFD
Filmem QUANTUM OF SOLACE pokračuje vysokooktanové dobrodružství Jamese Bonda (DANIEL CRAIG) ve filmu CASINO ROYALE. Agent 007, zrazen Vesper, ženou, kterou miloval, bojuje s nutkáním, aby ze své poslední mise učinil osobní misi. Bond, který je odhodlán odhalit pravdu, spolu s M (JUDI DENCH) vyslýchají pana Whitea (JESPER CHRISTENSEN), od kterého se dozví, že organizace, která vydírala Vesper, je mnohem spletitější a nebezpečnější než kdokoli tušil. Soudní zpráva spojí zrádce Mi6 s bankovním účtem na Haiti, kde se Bond díky záměně identity setká s krásnou, ale prudkou Camillou (OLGA KURYLENKO). Je to žena, která touží po své osobní vendetě. Camilla dovede Bonda přímo k Dominicu Greenovi (MATHIEU AMALRIC), bezcitnému obchodníkovi a hlavnímu šéfovi tajemné organizace. Bond se spojí se starými přáteli na poli plném zrady, vražd a podvodu, aby v této bitvě odhalil pravdu. A dostává se blíže k tomu, aby našel muže zodpovědného za zradu Vesper. Musí být o krok napřed před CIA, teroristy a dokonce i M, aby rozpletl hrozivý plán pana Greena a zastavil jeho organizaci. (oficiální text distributora)
Přihlásit se k odběru:
Příspěvky (Atom)