Vitajte na stránke TV TIPOV!

Nechaj sa viesť ponukou filmov českých a slovenských televíznych staníc. Denne výber toho najkvalitnejšieho, čo môžeš vidieť na televíznej obrazovke.

5.10.2012 * FilmBox HD * 22,25 * krimi - MILUJTE SVOJHO ZABIJAKA


"... Clooney se nebojí. Vypráví dost odvážný příběh, přeskakuje z komedie do dramatu, z akčního filmu do milostného, střelí dvouvteřinové cameo Matta Damona a Brada Pitta a sám si střihne tu nejlepší vedlejší roli. Vydatně mu samozřejmě pomáhá i Rockwell a Barrymore, která je poprvé v kariéře opravdu výborná. Ano, příběh jednu chvíli peláší dopředu a druhou se zastaví na místě a "řeší". Ale v tomhle případě to neuvěřitelně sedí. "Je ti 32 a neděláš nic. Ježíš už měl ve 33 za sebou ukřižování a zmrtvýchvstání." ..." novoten na ČSFD

Byla to televize, která ho vynesla na vrchol popularity, ale jeho největší role se odehrávaly mimo zákulisí studií a přenosových vozů. Příběh legendárního amerického showmana, který žil dvěma životy. Přes den pracoval jako televizní scénárista a producent, v noci jako úkladný vrah ve službách CIA. (oficiální text distributora)

5.10.2011 * STV2 * 22,00 * dráma - ŠOFÉR SLEČNY DAISY



"... Půvabný a roztomilý snímek o těžkém sbližování dvou starších lidí. Zcela určitě nejlepší film, v němž kdy Dan Aykroyd hrál. Morgana Freemana jsem v tomhle filmu viděl prvně v životě a ohromně mi padl do oka. Za pár let už z něj byla herecká hvězda. ..." Radyo na ČSFD

Pro Daisy, bohatou a tvrdohlavou americkou židovku, která je už příliš stará na to, aby mohla řídit auto, najímá syn v padesátých letech 20. století, kdy se v ulicích i politice opět řeší rasové spory, černošského šoféra. Do rodiny přichází Hoke a musí si před Daisy, která předstírá, že ho nepotřebuje, svou pozici obhájit. Hoke nemůže pochopit její izolovanost od světa a neschopnost uchopit společenské změny. Ona zase nedokáže pochopit, proč jsou lidé jako Hoke neustále rozhořčeni... Až ve chvíli, kdy jde slečna Daisy do domova důchodců a Hoke je už moc starý na to, aby ji vozil, si oba dva uvědomí, jak moc se měli rádi a jakými dobrými přáteli byli... (oficiální text distributora)

5.10.2012 * ČT2 * 21,40 * dráma - KONŠTANTA

"... Ďalší Zanussi rozoberajúci otázky etiky a morálky. Tentokrát ide o stret mladého muža, ktorý musí za každých okolností konať cnostne a spoločnosti, ktorá nekalé praktiky považuje za samozrejmú súčasť žitia. Je boj o svoju mravnú čistotu vždy mravný? ..." Sir Ludvig na ČSFD

Konflikt mravních ideálů s nemilosrdnou realitou. Hrdinou filmu je, tak jako v předchozích slavných Zanussiho filmech, přemýšlivý mladý člověk, který přehodnocuje své dosavadní představy o platnosti krásně znějících formulek. Mravní ideály, dosud neprověřené praxí, se ostře střetávají s pragmaticky chápaným úspěchem a provizorně pochopenou realitou, bez hlubšího metafyzického smyslu existence. (oficiální text distributora)

5.10.2012 * HBO Comedy * 20,15 * komédia - V KOŽI JOHNA MALKOVICHA

"... Neskutecne vtipnej film s hercem Malkovichem o herci Malkovichovi. Scenarista by si zaslouzil cenu napad roku. ..." gouryella na ČSFD

Loutkář Craig (John Cusack) nemůže zavadit o pořádný job, a tak předvádí svá loutková představení plná zklamání a zhrzených lásek přímo na newyorských ulicích. Jeho žena Lotte (Cameron Diaz) je zase posedlá zvířátky. Prodává domácí mazlíčky a také jich má spoustu doma , docela se jim daří otrávit život sousedům. Jejím favoritem je ale retardovaný šimpanz Elijah, kterému se Lotte pokouší vyřešit jeho psychologické problémy. Craig nemá prachy, a proto přijme místo účetního v podniku s bossem, jemuž je už 105 let a se senzační kočkou jménem Maxine (Catherine Keener). Zabouchne se do ní na první pohled, ale Maxine na něj kašle. Naštěstí jenom do té chvíle, než vedle Craigova stolu najdou společně vchod do "Johna Horatia Malkoviche". Přijdou na to, že z tohoto zvláštního objevu by mohla být docela slušná živnost. Vypečení podnikatelé začnou prodávat patnáctiminutové pobyty "v kůži Johna Malkoviche" za 200 dolarů a také sami vzrušující "cestování" vyzkoušejí. Surrealistická cestovka je na světě! (oficiální text distributora)

5.10.2012 * Dajto * 20,05 * thriller - ÚTEK Z ALCATRAZU

"... Výborný thriller, který dokonale mixuje psychologie s plánem na útěk. Do nejbezpečnějšího a nejstřeženějšího vězení světa Alcatrazu přijíždí Frank Morris, který už utekl z několika vězení. Hned od příjezdu si začne plánovat útěk a společně se třemi spoluvězni se mu nakonec podaří uprchnout. Jedna z nejlepších rolí legendy Clinta Eastwooda, který se do podobných rolí vyloženě hodí. Tímto filmem se místy inspirovali tvůrci Shawshanku..... ..." Boss321 na ČSFD

Tento fascinující thriller Vás zavede do jednoho z nejbezpečnějších a nejstřeženějších vězení světa - Alcatrazu. Odsud ještě nikdy nikdo neuprchl... Brzy se to však jednomu podaří! Frank Morris utekl už z několika vězení a nyní je odvezen do nejobávanějšího a nejlépe hlídaného vězení, na Alcatraz. Toto vězení je stará nedobytná pevnost na skalnatém ostrově, obklopená mořem. Brzy po příjezdu začne Frankovi docházet, na jaké místo se dostal. Zavolá si ho k sobě ředitel věznice, aby mu vysvětlil, jaká má nebo spíše nemá práva: Může mluvit, pracovat a může mít dvakrát měsíčně návštěvu. Frank se postupně seznamuje s ostatními vězni, od chvíle, kdy poznal Alcatraz, myslí na útěk a začíná se chystat na jeho realizaci. Připojí se k němu další tři vězňové a po důkladné přípravě se společně vydají na cestu za svobodou. Film natočený podle skutečného příběhu. (oficiální text distributora)

5.10.2012 * Cinemax * 20,00 * dráma - SPOMIENKY NA AFRIKU

"... Neskutečně podmanivé "realistické melodrama" o ženě z těch nejsilnějších, o naplnění života, rozdílech mezi ženským a mužským chápáním lásky a v neposlední řadě o nedotčené Africe. A všechno snímáno překrásnou kamerou a podbarveno nádherně jímavou hudbou - samozřejmě úplně bez jakéhokoliv náznaku laciné romantiky. ..." Pohrobek na ČSFD

Robert Redford a Meryl Streepová hrají hlavní role v tomto slavném filmu od oscarového režiséra Sydneyho Pollacka. Tento mistrně natočený a překrásně výpravný příběh hluboké lásky a bolestivé ztráty získal roku 1985 Oscara za nejlepší film, za režii, za adaptovaný scénář, za kameru, za původní hudbu, za výpravu a za nejlepší zvuk. Vzpomínky Na Afriku patří mezi největší romantické filmy všech dob. Vypráví poutavý a pravdivý příběh Karen Blixenové (Meryl Streep), ženy obdivuhodně pevné vůle, která se svým nevěrným manželem (Klaus Maria Brandauer), řídí kolem roku 1914 kávovou plantáž v Keni. Ke svému překvapení začne Karen brzy zcela propadat kráse této exotické země, místních lidí a tajemného bílého lovce (Robert Redford). (oficiální text distributora)

5.10.2012 * Nova Cinema * 20,00 * thriller - ILUZIONISTA



"... Koho by to napadlo, že Iluzionista je vlastně perfektně maskovaný romantický film, který jen vytváří iluzi mysteriozního thrilleru. A jako každý romantický snímek, i tenhle je tak trochu pohádkou...pohádkou pro dospělé. Tím nejzajímavějším, co Iluzionista nabízí, je ale analogický rozměr mediální manipulace. Jak je snadné zmanipulovat dav, jak je lehké upravit si mediální realitu k obrazu svého cíle a záměru... Je to přiléhavá alegorie k dnešnímu mediálnímu světu... ..." Radek99 na ČSFD

Nadaný iluzionista Eisenheim (Edward Norton) ohromuje vídeňské publikum a o jeho výjimečnosti se dozvídá také princ Leopold (Rufus Sewell). Krutý následník trůnu se rozhodne navštívit Eisenheimovo vystoupení se svou krásnou snoubenkou Sofií (Jessica Biel). Ta si brzy uvědomuje, že zná mága z dětství. Téměř zapomenutý vztah znovu ožívá a tajní milenci se rozhodnou spolu uprchnout. Následujícího dne je však Sofie nalezena mrtvá. Zdrcený Eisenheim nedbá vyšetřujícího inspektora Uhla (Paul Giamatti) a bere spravedlnost do svých rukou. Musí dokázat Leopoldovu vinu na Sofiině smrti dříve, než bude sám zničen. Nikdo netuší, že se tajemný mág teprve chystá předvést největší iluzi své kariéry... (oficiální text distributora)

4.10.2012 * Film+ * 23,10 * dráma - REDIGOVANÉ



"... Jde o dokumentární formou natočenou rekonkustrukci událostí v iránské Samaře, kde dva američtí vojáci znásilnili a zavraždili patnáctiletou dívku. Její tělo poté zapálili a ještě vyvraždili téměr celou její rodinu. Je to celý nesmírně zneklidňující nejen tím, že kamera nikam neuhne ani v těch nejhorších chvílích, ale hlavně tím, že se to doopravdy stalo. Na konci filmu je série fotek zmrzačených iránských civilistů, především dětí. Poslední fotkou, jak jsem až doma dozvěděl naštěstí vyrobenou v počítači, je fotka oné mladé dívky, jak leží nepřirozené poloze v kaluži krve s roztaženými nohami a otevřenými očmi směrem ke kameře. Něco tak děsivýho jsem nikdy neviděl. Film nelze než doporučit, je o několik tříd lepší než Flandres s podobným námětem, který vyhrál v Cannes, ale většinu diváků pouze střídavě pekelně nudil nebo znechucoval. ..." molotov na ČSFD

Stejně jako vietnamský konflikt v šedesátých a sedmdesátých letech minulého století, tak i současné působení amerických vojáků v Iráku a Afghánistánu budí kontroverzní reakce. Filmová produkce hollywoodských studií a nezávislých tvůrců se ožehavé tematice začíná po počátečním váhání stále častěji a také výmluvněji věnovat, jak o tom např. svědčí nedávné oscarové vavříny pro drama z násilím sužovaného Bagdádu Smrt čeká všude (2008; režie Kathryn Bigelowová).
Snímek Zredigováno (2007) natočil známý americký režisér Brian De Palma podle skutečného incidentu, s jehož podrobnostmi se seznámil na internetu. Provedl nezbytné úpravy, aby se vyhnul možným právním důsledkům, a ve spolupráci s málo známými herci realizoval působivý příběh americké jednotky, v němž se prolíná několik zdrojů, tvořících dohromady jednolitý obraz násilí, plodícího další násilí. Jako v bludném kruhu sledujeme nesmyslnou smrt těhotné Iráčanky na kontrolním stanovišti, nevinné oběti nastražených bomb, znásilnění patnáctileté dívky a vyvraždění její rodiny, odvetný únos a popravu amerického vojáka. De Palma, proslulý svým okázalým režijním rukopisem, události neukazuje jako v konvenčním dramatu, ale skládá je dohromady z videodeníku jednoho z vojáků, reportážních záběrů místní televize, záznamů bezpečnostních kamer a dokonce z výseků fiktivního francouzského dokumentu. Film nenabízí žádná řešení, jen upozorňuje na to, co se tu děje. A není to nic veselého. Snímek, který upomíná na starší De Palmovo dílo Oběti války (1989), byl vyznamenán Cenou za režii na MFF v Benátkách. (oficiální text distributora)

4.10.2012 * Film Europe * 22,00 * dráma - IDIOTI


"... Ten muž vypadá jako idiot, chová se jako idiot, ale nenechte se mýlit, on skutečně je idiot... že tomu starému vtipu bratří Marxů nerozumíte? Trier vám ho názorně vysvětlí ve svém typicky obnaženém, teroristickém a sžíravém panoptiku narušených produktů moderní společnosti. ..." Marigold na ČSFD

Dánsky film Idioti s podtitulom Idiotský film o idiotoch a pre idiotov provokuje návštevníkov od dňa svojej premiéry. Filmoví kritici a verejnosť sa krátko po jeho dokončení a uvedení na festivale v Cannes rozdelili na dva nezmieriteľné tábory - jedni na Larsa von Triera a jeho dielo nedajú dopustiť, druhí ho zatracujú. V rodinnom dome na predmestí Kodane žije skupinka intelektuálov, ktorých spája zvláštna zábava - hrajú sa na idiotov, rôznym spôsobom postihnutých ľudí, a zámerne tým provokujú svoje okolie. Na prechádzke, v reštaurácii, v bazéne, na exkurzii v továrni... (oficiální text distributora)

4.10.2012 * Kino CS * 21,20 * fantasy - VALERIE A TÝDEN DIVU



"... Poetický i surrealistický svět Nezvalovy předlohy byl - dá se říci beze zbytku - převeden do unikátního filmového tvaru. Kouzlo i děsy dívčího dospívání s řadou až barokizujících reliktů je tu zpodobeno ve světě, který se pohybuje na rozhraní bizarní skutečnosti a snu. Kostýmní fantazie Krumbachové jsou básněmi v textíliích i v prostoru. Oč je VALÉRIE zdařilejší, o to je však i výlučnější. Vlna souznění mezi divákem a autorem či autorským týmem, na kterou se musí spolehnout i sebevětší osobnost každého uměleckého žánru, nejen hraného filmu, jde-li jí o skutečný úspěch, je tu napnuta do krajnosti. Ticho a jen pozvolna uplývající čas, typické jak pro literární předlohu, tak pro dobu, do níž je děj filmu ponořen, tuto tětivu nemohou dále nenapínat. Divák naší doby zvyklý na to, že tvůrci jdou maximálně v ústrety jeho klipovému vnímání světa, bude nevyhnutelně zklamán nebo - v lepším případě - rozkolísán. Divák, pro kterého je nacházení společných můstků s autorem druhou přirozeností, bude naopak - dříve či později - okouzlen. Měrou a intenzitou, která z československé filmové vlny šedesátých let učinila nadčasovou světovou kulturní událost. ..." sportovec na ČSFD

Po adaptaci Kunderova románu "Žert" se Jaromil Jireš uchýlil ke zcela odlišné látce i k rozdílnému způsobu vyjadřování. Ve snivém výtvarně dekorativním vyprávění vylíčil osudy a pocity dospívající dívky, jež žije se svou přísnou babičkou ve starém domě a ocitá se v samém středu bizarních událostí, ohrožována tajemným "tchořím upírem"... Na vizuální podobě surreálné fantazie Vítězslava Nezvala se podílela Ester Krumbachová. Autoři hojně využívali hororových prvků i lyrické básnivosti. (oficiální text distributora)