Vitajte na stránke TV TIPOV!

Nechaj sa viesť ponukou filmov českých a slovenských televíznych staníc. Denne výber toho najkvalitnejšieho, čo môžeš vidieť na televíznej obrazovke.

24.4.2013 * ČT2 * 22,00 * dráma - NEJASNÁ SPRÁVA O KONCI SVETA

"... Neopakovateľná atmosféra Juraja Jakubiska v monumentálnej vizuálnej podobe(nstve) o jednej dedinke v neukotvenej dobe, ale s ukotviteľnými ľudskými emóciami. Strhujúcich 150 minút plynie jedna radosť a úchvatné prírodné scenérie strieda impozantná hudba a neviem čo všetko ešte. Paráda. ..." tron na ČSFD

V Bohem zapomenuté osadě v nekonečných horách, až někde na konci světa, se odehrává krvavá tragédie. muži z osady při střetnutí s vlky přicházejí o své ženy a děti. mladá nevěsta Verona unikne smrti jen o vlásek. zachrání ji desetiletý chlapec Goran. Uprostřed tohoto zoufalství porodí Verona dítě, holčičku Veroniku, kterou osudově přislíbí za nevěstu malému Goranovi z vděčnosti za záchranu jejich životů. zatímco Goran dospívá a čeká na svatbu s Veronikou, přichází do osady zbloudilý cirkus plný žen. Spolu s nimi přichází do osady i naděje pro opuštěné muže na znovuzrození osady. S touto nadějí poznávají osadníci prokletí mnohem horší než byli vlci... nenávist a závist, vášně silnější než láska, které v lidech po staletí dřímou, mají po probuzení stejnou podobu, jakou znali jejich předkové.

Scény černého humoru se střídají s akcemi plnými zhoubných vášní, odvíjejících se z osudového příběhu jedné nenaplněné lásky. Příběh dvou hříšných milenců je podobenstvím o konci světa, jak ho předpověděla bible i Nostradamus. Svět najednou už není kulatým světem, ostré hrany jej proměnily v malou hranatou destičku s pevnými obrysy, která plave vesmírem. stačí překročit její okraj a následuje pád do prázdnoty, možná do ráje.(oficiální text distributora)

24.4.2013 * FilmBox HD * 21,00 * dráma - VALMONT



"... Tento film mi majster Forman ušil na telo. Neverila som, že je možné, aby mi niekto skrz skvelý scenár a réžiu predniesol moje vlastné predstavy o cynickej, liberálnej či zvrhlej spoločnosti, kde morálka znamenala len akýsi pojem zastrčený v zaprášených poličkách monumentálnych knižníc. Nebudem porovnávať predchodcu s Malkovichom, Valmonta beriem ako samostatný filmový útvar so špecifickými Formanovými vychytávkami. Dívať sa dve hodiny na impozantné kostýmy, cukríkovú výzdobu či počúvať strohé tóny neromantického baroka, mi prinieslo také potešenie, že by som sa aspoň na jeden deň do toho obdobia s nadšením presťahovala :-) Perfektné herecké výkony, perfektný scenár, kde sa nevinná mladá hrdinka stáva terčom chladu neľútostných dospelých, perfektná kamera. Forman mi ulahodil, pre podobné historické kúsky s presným vyobrazením spoločnosti, mám neuveriteľnú slabosť. Dvomi slovami: Som nadšená! ..." Madison na ČSFD

Filmová adaptace slavného románu Choderlose de Laclose Nebezpečné známosti (1782), která na spletitém osudu dvou libertinských intrikánů, vikomta Valmonta a markýzy de Merteuil, zachycuje v poněkud odlehčené poloze obraz aristokratické společnosti několik let před Francouzskou revolucí. Příběh cynických poživačníků je podán v sytých barvách pozdního baroka s důrazem na malebné plenéry, vtipné epizody a bohatou výpravu a kostýmy. (oficiální text distributora)

24.4.2013 * MGM * 20,00 * dráma - ELEKTIRČKA DO STANICE TÚŽBA

"... Aké jednoduché. Ako: A B-e C-e D-e. D-okonalý ŠLABIKÁR herectva. Netreba ho už takmer 60rokov prepisovať, stačí si každý rok v septembri doň opäť nahliadnuť a len tak si zalistovať. Elia Kazan navždy v učebniciach a v mojej TOP10. FENOMENÁLNE ! ..." jhrasko na ČSFD

Filmový fanoušci neměli, díky cenzuře na poslední chvíli, příležitost zhlédnout celou režisérskou verzi Eliaha Kazana. Speciální edice dramatu Tramvaj do stanice Touha přináší možnost shlédnout chybějící 3 minuty, které ještě více zdůrazňují sexuální napětí mezi Blanche DuBois (Vivien Leigh) a Stanleyem Kowalskim (Marlon Brando) a ukazují vášeň Stelly Kowalski ke svému manželovi. Nenechte si ujít klasiku světového dramatu, která byla nominována na 12 Oscarů včetně nominace za nejlepší snímek. Film nakonec získal čtyři Oscary v kategoriích nejlepší herečka v hlavní roli, nejlepší herec ve vedlejší roli, nejlepší herečka ve vedlejší roli, nejlepší výprava a započal tak novou éru ve filmovém umění.(oficiální text distributora) 

23.4.2013 * ČT1 * 22,50 * krimi - HERCULE POIROT: BYT NA TREŤOM POSCHODÍ

"... Poirot je na začátku tohoto dílu nemocný, trápí ho rýma a také už tři týdny neměl pořádný případ, čili jeho šedé mozkové buňky zakrňují. Ještě že se o dvě patra pod ním stane vražda a Hercule má možnost ukázat, že stále nepatří do starého železa. Tradičně skvělý díl, který nám Poirota ukazuje v jeho pravém světle. ..." otík na ČSFD

Už je to niekoľko týždňov, čo Poirot nemusel riešiť žiadny prípad. Táto pre Poirota čoraz viac neznesiteľná nuda je výslovným utrpením a tak Poirot neváha a vyberá sa s Hastingsom na novú detektívku aspoň do kina. Ale iba o niekoľko hodín neskôr Poirota vyrušia v jeho vlastnom byte podivné výstrely, ktoré ukončili život pani Grantovej, ktorá bývala o dve poschodia nižšie, presne na treťom poschodí. Čoskoro sa ukáže, že príčinou vraždy mohlo byť mnohoženstvo. Je to ale skutočne tak?


23.4.2013 * Film Europe * 22,00 * dráma - ZIMNÍ SPÁČI


"... ...angličtina má na podobný zážitok slovo POIGNANT. V preklade: naliehavý, dráždivý, hlboko dojímavý, prenikavý, pálčivý, štipľavý, bolestný...a ja pripájam: FAREBNÝ, neoprávnene opomíjaný a jedinečný. Najlepší Tykwer...POIGNANT, naučte sa to slovo, POIGNANT. ..." jhrasko na ČSFD

René prožije večer v místním baru. Cestou domů vyfotí v podnapilém stavu při milování mladý pár, Marca a Rebeccu. Poté ukradne Marcovo auto a odjíždí s ním domů. V tu samou dobu vyjíždí místní farmář Theo k veterináři. Netuší, že v přívěsu je schovaná jeho dcera. V zatáčce zasněžené horské silnice dochází k autonehodě... René ovšem nemůže vypovídat. Již předtím trpěl ztrátou paměti. Nemůže se svěřit ani Rebečině přítelkyni Lauře, zdravotní sestře, kterou náhodou potkává v nočním baru... Osudy čtyř lidí, dvou dívek a dvou mužů, jsou propojeny nepoznaným tajemstvím. Kdo je viník a kdo bude skutečně potrestán? (oficiální text distributora)

http://www.csfd.cz/film/32891-zimni-spaci/

23.4.2013 * FilmBox plus * 21,00 * komédia - RAŇAJKY NA PLUTE



"... Okouzlující film s odzbrojujícím hrdinou. ..." molotov na ČSFD

70. léta 20. století. Patrick Braden je mladý muž, který je ve společnosti oblíbený, ale marně si hraje na drsného chlápka. Již jako dítě si byl vědom si toho, že je jiný než ostatní kluci. Trpkým urážkám ze svého okolí čelí pomocí důvtipu a šarmu a nedovolí, aby jeho vlastní život kdokoliv nebo cokoliv změnilo. Nový film Neila Jordana, oscarového režiséra snímků Hra na pláč, Interview s upírem a Hranice lásky. Film obnažující svět transsexuální proměny mladého muže v reáliích Londýnských undergroundových kabaretů v období, ve kterém sexuální revoluce hipies už ovládla i konzervativní britskou kulturu. (oficiální text distributora)

23.4.2013 * CS film * 20,00 * dráma - KOČÁR DO VÍDNĚ


"... Tenhle mrazivý snímek zdobí mimořádné herecké výkony a tragický, emocionálně vypjatý závěr, jdoucí proti stereotypnímu zobrazení partyzánů jakožto statečných a morálně způsobilých jedinců. Není divu, že tento skvost, odhalující absurditu války, nemohl přes 20 let spatřit světlo světa, ukryt pečlivě v archívu. ..." Lima na ČSFD

Komorní psychologické drama osvědčené autorské dvojice je křehkou studií o přerodu strachu až do nenávisti. Na pomstu připravená Krista (jedna ze životních úloh I. Janžurové), kterou dva němečtí vojáci na sklonku války přinutí, aby je svým vozem dovezla k rakouské hranici, den poté, co Němci oběsili jejího muže, nakonec nedokáže nepřítele zabít a zoufalou útěchu najde v objetí vyděšeného mladičkého vojáka (nesnesitelně dlouho živené napětí explodovalo do nečekaně lidského, milostného sblížení).

Film kromě nevšedního tématu zaujme originální poetikou: napjatá, tiše hrozící atmosféra opuštěného lesa koresponduje s pocity protagonistů, mlčenlivost jako nemožnost dorozumění, skrývaná nenávist a zloba jsou zřetelné v zámlkách, detailech, gestech, výrazu tváří. Působivé je i vizuální ztvárnění a hudba varhanních skladeb. Film relativizuje zdánlivě jasný pojem spravedlnosti, zamýšlí se nad tragédií znecitlivěného automatického konání, hrdinové připomínají nevinné oběti nezastavitelného válečného běsnění. Strhující memento proti fanatickému aktu pomsty, proti zlobě a nenávisti, přináší katarzi z tragického pocitu. Dílo bylo dlouhý čas zakázané a označené za "hanebný ideový paskvil". (oficiální text distributora)


22.4.2013 * Film Europe * 22,00 * dráma - 4 MESIACE, 3 TÝŽDNE A 2 DNI



".... Drsné, škaredé, odporné, hnusné, šokujúce, hrdlo zvierajúce .... Tie dve si to akoby fakt prežili. Statické jednoduché zábery ručnej kamery dávali do popredia atmosféru a výkon hercov. A tým hereckým výkonom - oboch dievčat i Doktora Potrata som veril všetko. Každé slovo, každé gesto ... ..." ripo na ČSFD

Kontroverzní snímek, který natočil rumunský režisér Cristian Mungui a za který si odvezl Zlatou palmu. Snímek pojednává o dvou vysokoškolských studentkách za éry rumunského totalismu, těsně před pádem železné opony, kdy během jednoho dne jedna z nich podstupuje tehdy zakázaný potrat. Film je drsnou výpovědí nejenom o těžké době, ale, a to především, o silném přátelství.

Film získal nejvyšší ocenění, Zlatou Palmu, na letošním MFF v Cannes 07. Snímek byl také uveden na 42. ročníku MFF v Karlových Varech, v nové sekci, Otevřené oči, věnované výhradně filmům z letošního MFF v Cannes, které originálním způsobem posouvají vývoj filmového vyjadřování. (oficiální text distributora)

22.4.2013 * ČT2 * 21,50 * dráma - NEVINNÝ

"... Vynikajúca komorná dráma o láske a egoizme s vynikajúcim výkonom Gianniniho. ..." Flego na ČSFD

Viscontiho voľné spracovanie rovnomenného románu Gabriele d´ Annunzia zobrazuje svet rozbitého manželstva Tullia (Giancarlo Giannini) a Giuliany (Laura Antonelli), v ktorom sa mieša priateľstvo aj láska, chlad aj vášeň, egoizmus i obeta. Do seba zahľadený Tullio udržiava manželský zväzok, aj keď dlhé roky žijú s manželkou v oddelených spálňach, pričom sa verejne stretáva so svojou milenkou Teresou (Jennifer O'Neill) a so všetkými žiarlivostnými či mileneckými problémami sa zveruje Giuliane. Keď sa Tullio dozvedá, že jeho manželka má pomer so spisovateľom, začína žiarliť a snaží sa obnoviť manželské spolunažívanie. Giulianine tehotenstvo vnesie do znovunájdených citov a vášne zárodok pochybností a ešte silnejšiu žiarlivosť, čo môže následne vyústiť jedine do katastrofického vyvrcholenia.(wewerička) 

22.4.2013 * Cinemax * 21,50 * dráma - PERSONA


"... Poézia, dokonalá obrazová báseň interpretovateľná na zilión možných spôsobov, ktorá napriek tomu, že 90% filmu rozpráva len jedna jediná postava, má takú zdrvujúcu atmosféru, že som ju rozdýchaval ešte dobrú hodinu po pozretí. ..." Tommy987 na ČSFD

V tomto filmu, jenž vznikl v době Bergmanovy těžké nemoci provázené tvůrčí krizí, se projevila jeho mimořádná citlivost vůči složitosti ženské psyché, kterou podrobil soustředěnému niternému průzkumu. Dotkl se přitom závažné otázky pravdy v umění a s tím související identity umělce - konkrétně herečky odmítající dál hrát umělé role na jevišti. Její únik od veřejné masky - "persony" se však stane jen dočasným přijetím jiné role. Ve filmovém ději se rozvíjí zvláštní vztah dvou rozdílných a zároveň v něčem podobných žen - herečky Elisabeth, která se rozhodla protestně mlčet, a její ošetřovatelky Almy, která naopak mluví ráda a svěřuje se jí. Obě představitelky režisér důvěrně znal - jednu jako svoji bývalou, druhou jako současnou partnerku. Tento fakt pronikl do pojetí rolí i do jejich zproblematizovaného ženství. Bergmanův osobní vztah k ženám vycházel z ambivalentního vztahu k vlastní matce, kterou obdivně uctíval jako nedostupný zbožňovaný idol, a zároveň marně prahl po jejím přiblížení a hřejivé náruči. U většiny svých filmových hrdinek spatřoval toto rozdvojení na ženu-idolu a ženu-matku. V Personě se pokusil oba typy v jejich dvojjedinosti konfrontovat a v závěrečném metaforickém záběru nechal jejich tváře prolnout do jediné podoby.
Elisabeth Voglerová je slávna herečka, ktorá počas svojho výstupu v predstavení Elektry náhle prestala rozprávať a zaryto odmieta prerušiť mlčanie. Podľa všetkého je fyzicky zdravá, no nekomunikuje s okolím. Keď si už ani lekári nevedia rady, zdravotná sestra Alma je poverená jej domácou opaterou. Dve ženy sa spoločne vyberú do odľahlého domu na ostrove, kde sa má Elisabeth s Alminou pomocou zotaviť. V snahe získať si dôveru herečky reaguje Alma na Elisabethino mlčanie prívalom slov. Alma zveruje Elisabeth svoje najhlbšie tajomstvá, túžby a sny. Ani si neuvedomí, že z jej vlastnej osobnosti sa postupne stal iba tieň. Elisabeth mlčaním pred seba postavila bielu stenu, na ktorú Alma premieta svoje vlastné ja a ktorá jej s ľahostajnosťou prináša iba tichú ozvenu vlastných slov. Táto zvláštna konfrontácia skúša vnútornú silu oboch žien, ktoré sú síce veľmi odlišné, ale vo svojej podstate i veľmi podobné. Persona je zložitou úvahou o najvnútornejších zákutiach ženskej duše, ktorá sa musí vyrovnávať s úlohou matky, partnerky i ľudskej bytosti. Zároveň je meditáciou o pravde úloh, ktoré ženy hrajú v umení i živote. Film režiséra Ingmara Bergmana bol ocenený švédskymi národnými cenami Guldbagge za najlepšiu herečku (Bibi Andersonová) a najlepší film. Americká filmová kritika mu okrem ceny za najlepší film a herečku udelila aj cenu za réžiu. (oficiální text distributora)