Vitajte na stránke TV TIPOV!

Nechaj sa viesť ponukou filmov českých a slovenských televíznych staníc. Denne výber toho najkvalitnejšieho, čo môžeš vidieť na televíznej obrazovke.

30.9.2012 * CS film * 20,00 * dráma - INTIMNÍ OSVĚTLENÍ


"... Intimní osvětlení je hlavně o (mužském)přátelství a o ztrátě (mužských)iluzí (hlavně prostřednictvím manželky)...no a taky o vztahu(lásce) mezi mužem a ženou a jeho vývoji, který je ukázán na třech párech : milenci, manželé a staří manželé. Scéna s opilými kamarády, kteří se nakonec rozhodnou vyrazit do světa a skončí u airkoŇaku je nezapomenutelná stejně jako scéna, kde ukazuje Věra Křesadlová v okně koŤata muzikantům, kteří se snaží hrát Mozarta a nějaká koŤata je vůbec nezajímají. Až se za 200 nebo 300 let budou chtít lidi podívat, jak se tady chovali muži k ženám a ženy k mužům, měli by se podívat na Intinmí osvětlení. ..." Vitex by ČSFD

Jeden z významných snímků tzv. nové české vlny 60.let, který byl zařazen mezi desítku nejlepších domácích filmů všech dob. Celovečerní debut scénáristy a režiséra Ivana Passera je současně jeho jediným dlouhometrážním filmem, který natočil v tehdejším Československu. V této osobité smutné komedii se na malém městě po deseti letech setkávají dva spolužáci - hudebníci: jeden je členem oblastního symfonického orchestru, druhý to dotáhl na ředitele městské hudební školy, staví rodinnou vilku a hraje na pohřbech... 

Na námětu a scénáři s Passerem spolupracovali Jaroslav Papoušek a Václav Šašek. Hlavní role zde vytvořili Karel Blažek a Zdeněk Bezušek, dále hrají mj. Věra Křesadlová a Jan Vostrčil (Černý Petr, Hoří,má panenko, Svatba jako řemen). V 70. a 80.letech musel tento snímek "odpočívat" v trezoru... Tento příběh obyčejných českých lidiček se odehrává na malém městě, kam přijíždí jako sólista na koncert amatérského symfonického orchestru bývalý spolužák ředitele místní hudební školy Karla Bambase. Na příhodách několika hodin jsou konfrontovány osudy těchto dvou konzervatoristů, kteří se setkávají po deseti letech. Jeden z nich má kariéru a krásnou přítelkyni, druhý hraje na pohřbech, staví dům, pěstuje angrešt a vychovává děti. Řeklo by se o ničem, že? Nicméně je to biják s velkým B, který představuje jediný český snímek Ivana Passera, který později natočil mnoho velkých filmů v zahraničí. (oficiální text distributora)

28.9.2012 * Film Europe * 20,10 * muzikál - CARMEN


"... Co na tom, že hlavní protagonisté jsou více tanečníky než herci, když ono je to taková taneční a filmová paráda! ..." CheGuevara na ČSFD

 Po filmu F. García Lorca : Krvavá svatba (1981) se španělský režisér Carlos Saura znovu navrací do ispirativního světa baletu a ke spolupráci s výraznou osbností choreografa a tanečníka Antonia Gadese. Tentokrát však do dramatu lásky, žárlivosti a smrti ohnivé španělské cikáuky Carmen, které Gades právě studuje se svým souborem, vkládá Saura ve filmu ještě další tematikou rovinu : vlastní filmový děj, vztahující se k soukrové sféře tanečních interpretů. Souběžně s rodícím se tvarem představení vzniká i milostný vztah Gadese k mladé představitelce Caremen, v němž se stýkají citové analogie současně s nácvikem scén. Saurův film poskytuje bohaté zážitky vynikajících tanečních kreací ve stylu flamenka, jež sjou obdobně jako v předchozím Saurově tanečním díle snímány neokázale při zkouškách, čímž vzbuzují autentický dojem právě probíhajícího tvůrčího procesu,. Za pozornost stojí i hudební stránka filmu, v ním exceluje známý kytarista Paco de Lucia. Na 36. MFF v Cannes 1983 získal tento film Cena za umělecký přínos. Z mnoha filmových adaptací Carmen si připomeňme např. Originální muzikálovou úpravu americké filmu Otto Premingera Carmen Jones. Švýcarský film Carmen (1998) je záznamem představení na salzburském festivalu, jež nastudoval Herbert von Karajan ten také snímek režíroval. Zcela osobitou, aktualizovanou verzi námětu podle Meriméeovy předlohy natočil Jean-Luc Godard pod názvem Prénom Carmen (1983, Křestní jméno Carmen). V klasicky pietním a bohatě výprávném hávu, se slavnými operními pěvci realizoval Bizetovu Carmen /1984) Francesco Rosi. (oficiální text distributora)



27.9.2012 * ČT1 * 23,40 * thriller - SIROTINEC


"... Skvělý thriller s totálně dechberoucí pointou. Ještě teď mi běhá mráz po zádech ! ..." TheMaker na ČSFD


Laura strávila najšťastnejšie roky svojho detstva v sirotinci na morskom pobreží, spolu s vychovávateľmi a spolubývajúcimi, ktorí ju milovali ako vlastnú sestru. Po 30-tich rokoch sa spolu s manželom Carlosom a ich synom Simonom vracia na toto miesto. Chce si splniť svoj sen, zrekonštruovať a znovu otvoriť opustený sirotinec ako domov pre postihnuté deti. Nové záhadné prostredie vzbudí v sedemročnom Simonovi predstavivosť a v chlapcovej mysli sa začínajú spriadať fantazijné predstavy. S blížiacim sa dňom otvorenia nového domova narastá napätie v rodine. Carlos začína byť skeptický a neverí Simonovým predstavám. Laura sa však pomaly presviedča, že niečo tajomné a strašidelné sa nachádza v starom dome, niečo čakajúce na vhodnú príležitosť spôsobiť hrôzostrašnú tragédia ich rodine. (jojoping)



27.9.2012 * MGM * 23,35 * dráma - BITKA O BRITÁNIU



"... Válečný film, jehož největší devizou je britská noblesa, hrdost a ztotožnění se s nejsvětlejším okamžikem britských dějin. Jistěže, někoho takový film, zvláště dnes, po hodině začne nudit, ale právě pro takový typ diváka tento film určen není. Chcete-li však vidět válečné gentlemanství v jeho nejzřejmější podobě, pak právě tento snímek je tím nejlepším možným, jenž vám ukáže, jak může být válka krutá, nádherná a vznešená. Pravdou pak asi je, že na zemi se všechno jeví z poněkud tupějšího úhlu než na nebi. ..." pohrobek na ČSFD

Letecká bitva o Británii, jedna z největších bojových akcí druhé světové války. Odehrává se v době od května do září roku 1940, kdy se nacistické Německo pokusilo o invazi do Británie a jeho letectvo svedlo pod vedením maršála Göringa leteckou bitvu proti početně mnohem slabšímu anglickému RAF. Statečný boj vyčerpaných anglických pilotů proti početně mnohem silnějšímu nepříteli patří k nejslavnějším kapitolám druhé světové války. (oficiální text distributora)

27.9.2012 * Nova * 23,20 * scifi - MINORITY REPORT


"... Vynikající sci-fi, Spielberg zase dokázal jak úžasný je režisér a že na co sáhne to se mu podaří a to bez výjmky platí i o tomhle. Film má pro Spielberga netypický strhující tempo se spoustou skvělý akce, který vévodí Tom Cruise, ten je zase jako obvykle skvělej a to celý je podporovaný téměr bezchybnými triky. Co se týče ostaních herců, tak parádně padnou do svých rolí, hlavně Colin Farrell se skvěle hodí do své role a všichni předvádí svoje nejlepší výkony A ještě aby toho nebylo málo, tak příběh je výborně propracovanej s několika dějovými zvraty a mě ještě dokázal zaujmout svou originalitou. Pro mě to je jedno z nejlepších scifi a je to podle mě i daleko lepší než tolik přeceňovaný Blade runner ..." Shit na ČSFD

Píše se rok 2054. Washington D.C. je zbaven kriminality. Budoucnost je světlá. Vina je potrestána dřív, než ke zločinu vůbec dojde. PreKrim, elitní jednotka Ministerstva spravedlnosti, dokáže vraždě zabránit díky třem jasnovidcům, psychotronickým osobnostem, které neomylně určí pachatele. Je to nejmodernější obrana proti zločinu, dokonalý systém. Velitel jednotky PreKrim John Anderton (Tom Cruise) má dobrý důvod pracovat na této vizi ze všech sil. Jeho motivem je ušetřit tisíce lidí tragédie, jakou sám prožil. Informace od tří médií se nejdříve přenesou na plazmovou obrazovku. John zde analyzuje, co jasnovidci vidí. Nepochybuje o své práci, dokud se sám nestane podezřelým číslo 1. Pak Johna Andertona jeho vlastní jednotka pod vedením osobního rivala Danny Witwera (Colin Farrell) sleduje na každém kroku... (oficiální text distributora)


22.9.2012 * FilmBox plus * 22,45 * komédia - RAŇAJKY NA PLUTE



"... Okouzlující film s odzbrojujícím hrdinou. ..." molotov na ČSFD

70. léta 20. století. Patrick Braden je mladý muž, který je ve společnosti oblíbený, ale marně si hraje na drsného chlápka. Již jako dítě si byl vědom si toho, že je jiný než ostatní kluci. Trpkým urážkám ze svého okolí čelí pomocí důvtipu a šarmu a nedovolí, aby jeho vlastní život kdokoliv nebo cokoliv změnilo. Nový film Neila Jordana, oscarového režiséra snímků Hra na pláč, Interview s upírem a Hranice lásky. Film obnažující svět transsexuální proměny mladého muže v reáliích Londýnských undergroundových kabaretů v období, ve kterém sexuální revoluce hipies už ovládla i konzervativní britskou kulturu. (oficiální text distributora)

27.9.2012 * HBO * 22,25 * dráma - ANTIKRIST




"... Pan reziser Trier nam dal zase vsetkym taku sajbu cez drzku, ze ju budeme citit nie len fyzicky, ale i psychicky pekne dlho. Bez najmensieho zavahania chapem, preco je tento film pre vacsinu populacie absolutne nestravitelny. Poslednych 20 minut filmu sa da veselo prirovnat k nejakemu brutalnemu exploitation horroru, pretoze to, co uvidite tu, len tak niekde neuvidite. A bez cenzury uz vobec nie. Musim sa priznat, ze som scenu s noznickami nezvladla a vopred som sa otocila, aby som toho nemusela byt svedkom... Ale to nic nemeni na tom, ze nieco tak neuveritelne brilantne natocene som nevidela uz snad... Je to tak dlho, ze si na to uz ani nespominam. Kazdy, kto ma skusenost s dvoma zakladnymi premisami, ktore nam Lars nastoluje, a to smrt a pocit viny, MUSI pochopit, co tym chcel vlastne reziser povedat. Ano, niekomu sa to bude zdat absurdne, niekomu prehnane, niekomu genialne, niekomu zase prizemne, zbytocne prehnane, brutalne a nelogicke. Ale kdeze, tolko cynizmu, logiky, smutku, pravd a bolesti, stelesnych v dokonalych hereckych vykonoch hlavnych postav, najdete naozaj len vo filmoch Larsa von Triera. PS: Prolog Antichrista je pre mna umelecky zazitok roka. Kto videl, pochopi. A este jedna dobra rada na zaver, tento film naozaj nie je pre slabe natury, ludi so samovrazednymi sklonmi, s chronickou depresiou, pruderne stvorenia a hlavne, ludia, ktori ste Trierove dielo nepochopili z jeho predchadzajucich filmov doteraz, pre tych z vas zostane nepochopeny aj nadalej. ..." larelay na ČSFD

Muž (Willem Dafoe) a Žena (Charlotte Gainsbourgová) se vášnivě milují. Černobílé záběry klouzavé kamery si vychutnávají jejich zaujetí sexem. Zároveň sledujeme krůčky dítěte, které se s nadšením blíží směrem k padajícím sněhovým vločkám za otevřeným oknem. Divák již tuší, jak tato scéna dopadne, a tragédie, která se dala snadno odvrátit, samozřejmě navždy změní životy Muže a Ženy. Žena zcela zkolabuje, Muž se snaží zachránit jejich manželství a ulehčit jejich utrpení. Navrhuje společnou terapii v odlehlém dřevěném srubu uprostřed lesů, které, k divákovu překvapení, jako by vystoupily z té nejhorší noční můry. V tu se mění i pobyt manželů a to, co mělo být jejich „rájem“, se stává tím nejhorším peklem. Oživlá příroda a zvrácená psychologie hrají velkou roli v tomto podivném experimentu – vrátí se Muž a Žena jako dvojice, nebo každý sám? Vrátí se vůbec? Jeden z nejkontroverzněji přijatých filmů letošního MFF v Cannes vynesl Charlotte Gainsbourgové Cenu za nejlepší ženský herecký výkon. [44. MFFKV 2009] [FFF 2009] (oficiální text distributora)

27.9.2012 * Nova Cinema * 22,20 * thriller - VOJNA POLICAJTOV


"... Správny francúzsky policajt musí byť tvrdý, nekompromisný, musí fajčiť, alebo chlastať a srať na zákony a predpisy......Proste a jednoducho - sviňa. Už sú dávno preč doby, keď sa nosili uhladení a čestní "chlupatí". Psychoponor do myslí dvoch rozdielnych, aj keď veľmi podobných kolegov - policajtov. Záverečná pointa bola IMHO celkom vtipná ....." ripo na ČSFD

Režisér Olivier Marchal (sám bývalý policista) natočil příběh na základě skutečných událostí a situoval ho na slavné Nábřeží Zlatníků 36, do sídla pařížské policie. Právě tam začíná drama dvou policistů Léa Vrinkse a Denise Kleina, které kromě příslušnosti k různým útvarům - Léo pracuje pro BRI (Zásahová a pátrací brigáda) a Denis pro BRB (Brigáda pro boj s organizovaným zločinem) - dělí i rozdílný postoj k práci. Zatímco Denis usiluje především o moc a postavení, Léo patří k onomu staromódnímu typu policajtů, posedlých svou prací, kteří mají známé na obou stranách zákona a v zájmu spravedlnosti občas neváhají jeho hranici překročit. Jejich cesty se osudově protnou ve chvíli, kdy mají spolupracovat na případu série ozbrojených přepadení. Každý postupuje svými metodami, přičemž Léo je sice úspěšnější, ovšem za cenu rizika, jež se může obrátit proti němu. A také obrátí, protože Denis neváhá využít každého způsobu, aby svého kolegu porazil a získal kýžené místo šéfa policie. Léo končí ve vězení, jeho tragédie tím ovšem zdaleka nekončí... Jak skončí válka policajtů ve chvíli, kdy Léo, jenž už nemá co ztratit, z vězení vyjde?

Do hlavních rolí policistů, kteří spolu svádí nelítostný souboj, byly obsazeny slavné filmové hvězdy Daniel Auteuil (např. Královna Margot, Hrbáč) a Gérard Depardieu (Fantom Paříže, 1492: Dobytí ráje aj.). (oficiální text distributora)

27.9.2012 * Film Europe * 20,05 * komédia - 8 ŽIEN



"... Pokud chcete pochopit, co znamená to otřepané sousloví "herecký galakoncert", mrkňete se na 8 žen. Dočkáte se totiž úchvatné přehlídky šarmu, charismatu, elegance i vzrušující krásy v laškovném koktejlu, který lehce osciluje mezi divadlem (ale v tom dobrém slova smyslu, kde můžou vyniknout jednotlivé osobnosti) a filmem ze 60.let, či z pohledu žánru mezi detektivkou, komedií a mým milovaným muzikálem - hudební čísla jsou opravdu sladká. Ozon natočil vtipný a malinko nostalgický film, který s grácií postihuje ženskou výjimečnost a krásu. Brzičko na něj kouknu znova. Třeba jen kvůli tomu, že horní ret Emanuéle Beárt a vzrušujícím způsobem zakloněné držení těla Viginie Ledoyen mi už dlouho nedá spát:-) ..." Cival na ČSFD

Francúzsko päťdesiatych rokov. Osamelé sídlo v zasneženej krajine. Rodina sa stretáva na sviatky. Oslava sa však nekoná - milovaný otec bol zavraždený! Vrahom môže byť iba jedna z ôsmych žien tak blízkych pánovi domu. Dominantná manželka? Jeho staropanenská švagriná? Lakomá svokra? Drzá slúžka alebo lojálna gazdiná? Alebo jedna z jeho dvoch pekných mladých dcér? Prekvapujúca návšteva očarujúcej sestry obete zvráti pátranie na hystériu a rivalitu. Postupne sa začínajú odhaľovať rodinné tajomstvá. Humorné situácie sú okorenené hudobnými vsuvkami i zvodne zradnými tancami. Tajomstvo ženskej duše je odhalené. Osem žien: krásnych, vášnivých, inteligentných, citlivých a nebezpečných. Jedna z nich je vinná. Ktorá to je? (oficiální text distributora)

26.9.2012 * CS film * 22,00 * dráma - VYŠŠÍ PRINCÍP


"... Fenomenální! Brutální důsledky heydrichiády, konfrontovány s lehkou naivitou maturitního ročníku, nikdy nebyly na filmovém páse hmatatelnější. Strach obyčejných lidí vypustit z úst byť jediné špatné slovo, vážení občané, kteří ohýbají hřbet, a ti, kteří si i v nejtěžších chvílích uchovali rovnost vůči sobě samotným. Dokonalý filmový epitaf všem, kteří padli za oběť jedné z nejzákeřnějších pomst, jaké kdy byly vykonány. ... " Isherwood na ČSFD

Vyšší princip Jiřího Krejčíka stál spolu s Weissovým filmem Romeo, Julie a tma (1959) v naší kinematografii u zrodu toho, co se v literatuře charakterizuje jako druhá vlna válečné prózy. Po letech schematizmu a zplošťujícího heroického patosu se na konci 50. let dostala pozvolna ke slovu díla, jež téma války zkomornila a v nichž hrdinství těch, kteří se postavili na odpor zlu a nacistické krutosti, už nebylo na první pohled tolik zjevné. Krejčík přitom sáhl po jedné z těsně poválečných povídek Jana Drdy, jejíž kratičký text spolu s autorem výrazně dotvořil. Ve filmové verzi stejnojmenné povídky tak není veškerá pozornost upřena pouze na neokázale statečné gesto staromládeneckého latináře, ale významnými se stávají i postoje studentů, pedagogů gymnázia a také celého maloměsta, všech těch, kteří jsou v čase heydrichiády vystaveni nemilosrdnému teroru. Vedle tlumeného holdu lidské odvaze zde Krejčík poprvé od konce války ukázal, co zmůže všudypřítomný strach, a také zrušil falešnou iluzi o jednotě národa semknutého v boji s nepřítelem. Svůj film přitom postavil nejen na emotivně působivých hereckých výkonech, ale rovněž na výsostném režijním umění. Jeho střízlivě vedené líčení se každou chvíli nepozorovaně překlání do polohy jitřivé citovosti, vyvolávající již v několika diváckých generacích spontánní pohnutí. (oficiální text distributora)