Vitajte na stránke TV TIPOV!

Nechaj sa viesť ponukou filmov českých a slovenských televíznych staníc. Denne výber toho najkvalitnejšieho, čo môžeš vidieť na televíznej obrazovke.

28.8.2011 * Film+ * 22,55 * dráma - SVATÝ BOJ

"... Zatím asi nejlepší film na téma extremismus etc., který jsem viděla. Žádní jasně deklarovaní kladní či záporní hrdinové, podobně nevyhraněný pohled na samotné myšlenky judaismu, antisemitismu a rasismu a několik docela zajímavých postřehů. Postavy zasloužily (zvlášť hlavní hrdina, občas jsem moc nevěděla, proč dělá právě to, co dělá) hlubší propracovanost a scénář samotný není úplně dokonalý, ale jako celek je to kvalitní. Navíc má opravdu perfektní konec. ..." Mi Nu Chai na ČSFD

Obklopuje nás rozporuplný svět násilí a netolerance. V něm žije i Danny Balint (RYAN GOSLING), jehož odpor k zdánlivé pasivitě vlastní židovské komunity zavedl až do řad skinheadského nacistického gangu. Tam si jej povšiml prominentní fašista Curtis Zampf (BILLY ZANE - Titanic). Danny se pod jeho vlivem stává součástí nebezpečného světa amerických nacistických bojůvek a v tajných tréningových táborech se učí nenávidět a zabíjet. U Curtise se však také setkává s Carlou, dívkou se sklonem k sadomasochistickému sexu. Danny s Carlou posouvá hranice svých milostných prožitků, ale díky jejímu zájmu o židovskou víru také znovu poznává svoji vlastní příslušnost. Jeho život je rozpolcen mezi dvě protikladná vyznání a volba kým se stát je těžká. Ta naše není o nic lehčí... (oficiální text distributora)

28.8.2011 * Nova Cinema * 22,00 * dráma - CRASH

"... Docela jiný pohled na rasismus a strach. Emotivní, dokonalá skládanka příběhů několika etnik, složená z jejich vzájemné nevraživosti, nepochopení, vzteku a vzájemného strachu. Smutný (děsivý) obrázek o zemi, kde se každý bojí každého. „Nechovej se, jako bys mě znal.“ Jeden z nejlepších filmů, jaký jsem v poslední době viděla!!! ..." Faye na ČSFD

Hospodyně z Brentwoodu a její manžel, okresní prokurátor. Perský majitel obchodu. Dva policejní detektivové, kteří jsou milenci. Ředitel televize tmavé pleti a jeho manželka. Mexický zámečník. Dva zloději aut. Policejní nováček. Korejský pár ve středním věku. Všichni žijí v Los Angeles. A během následujících 36 hodin se všichni střetnou. Snímek Crash, provokativní a nebojácný pohled na složitost rasové problematiky v Americe, je jedním z mála filmů, které se snaží v publiku vyvolat zamyšlení nad vlastními předsudky. Podmanivé městské drama se noří do atmosféry Los Angeles po 11. září a sleduje protínání příběhů jeho hlavních hrdinů, pocházejících z různých etnických skupin. Zatímco postavy vzájemně vstupují do svých životů a zase je opouštějí, zkoumá film strach a bigotnost z mnoha různých perspektiv. V bojové zóně intolerance není nikdo v bezpečí. A nikdo není imunní vůči zuřivosti, která podněcuje násilí a mění životy.

Zajímavé, silné a nepředvídatelné drama Crash odvážně zkoumá šedé místo mezi černou a bílou, místo mezi obětí a agresorem. a nenachází žádná jednoduchá řešení. V hlavních rolích dynamického celovečerního debutu držitele ceny Emmy, režiséra, scénáristy a producenta Paula Haggise, se představí Sandra Bullock, Don Cheadle, Matt Dillon, Jennifer Esposito, William Fichtner, Brendan Fraser, Terrence Howard, Chris "Ludacris" Bridges, Thandie Newton, Ryan Phillippe a Larenz Tate. Producenty filmu jsou Cathy Schulman, Don Cheadle, Bob Yari, Mark R. Harris, Bobby Moresco a Paul Haggis. (oficiální text distributora)

28.8.2011 * Nova * 22,00 * thriller * ZAJTRAJŚOK NIKDY NEUMIERA

"... Nemá cenu spekolovat, která Bondovka byla nej. Jako jejich fanoušek mám rád všechny, ale nejvíce mi v paměti utkvěla tato s Piercem Brosnanem, který je pro mě symbol Bonda. Je to typická bondovka s napětím, velkým množstvím triků, osobní pomstou a celkovým kouzlem. ..." Andre 3000 na ČSFD

Když se bezohledný mediální magnát (Jonathan Pryce) pokouší destabilizovat světovou ekonomiku přípravou střetu dvou velmocí, jen aby zvýšil zisk svého podniku, musí zasáhnout Bond a zabránit rozpoutání 3. světové války! I díky úchvatné Teri Hatcher a Michelle Yeoh potěší toto supermoderní akční dobrodružství bondovské fanoušky všech generací! (oficiální text distributora)

28.8.2011 * ČT2 * 21,30 * dráma - CAPOTE

"... Film, jehož klidné tempo a minimalistický způsob vyprávění nemusí sednout každému. Ale mě naprosto dostal. Působivý, rozvážně vyprávěný příběh s neskutečně silnými momenty a naprosto brilantním představitelem hlavní role. Vše ještě povyšuje biografičnost snímku a závěrečný doslov. ..." ajuska na ČSFD

Píše se listopad 1959 a Truman Capote (Philip Seymour Hoffman), autor Snídaně u Tiffanyho a oblíbená postava americké smetánky, si právě čte jeden článek na poslední straně New York Times. Zpráva pojednává o vraždě čtyřech členů známé farmářské rodiny Clutterových z města Holcomb v Kansasu. Podobné příběhy se v novinách objevují skoro každý den, ale tento Capota neobvykle zaujal. Vidí v něm příležitost, jak obhájit svou dlouhodobou teorii, že skutečný příběh se v rukou zkušeného romanopisce může stát stejně zajímavým jako smyšlený. Jaký vliv mohou mít vraždy na život v onom malém městě? Tuto otázku si zvolí jako hlavní téma své reportáže a přesvědčí časopis The New Yorker, aby jej na místo zločinu vyslal. Spolu s ním se do Kansasu vydává jeho kamarádka z dětství Harper Lee (Catherine Keener), která o několik měsíců později získává Pulitzerovu cenu a stává se slavnou v souvislosti se svou knihou To Kill a Mockingbird.

Přestože jeho dětský hlásek, bláznivé manýry a nekonvenční oblečení vzbuzují v oblasti, která se stále považuje za součást starého Západu, zprvu nepřátelské pocity, Capoteovi se brzy podaří získat si u místních lidí důvěru - zejména pak u Alvina Deweyho (Chris Cooper), agenta kansaského úřadu vyšetřování, který vede pátrání po vrazích. Když se oba zabijáky - Perryho Smithe (Clifton Collins Jr.) a Dicka Hickocka (Mark Pellegrino) - podaří v Las Vegas chytit, jsou odvezeni zpět do Kansasu, kde je čeká soud, usvědčující rozsudek a trest smrti. Capote je začíná navštěvovat ve vězení a pomalu si uvědomuje, že to, co mělo být původně novinovým článkem, se postupem času rozrostlo až na knihu - takovou knihu, která by se mohla zařadit mezi nejvýznamnější tituly v soudobé literatuře. Jeho téma se nyní může rovnat s kterýmkoliv fiktivním románem. Nejedná se o nic menšího než střet dvou tváří Ameriky: bezpečného světa, který znali Clutterovi, a světa bez jakýchkoliv jistot a hodnot, v němž žijí jejich vrazi. Přestože Capote navenek působí frivolně, uvnitř dřímá spisovatel s obrovskými ambicemi. Ale i on sám má pochyby, zdali dokáže napsat knihu - skvělou knihu - kterou mu dle jeho přesvědčení přihrál sám osud. "Když přemýšlím, jak dobrá by mohla být," píše jednomu ze svých kamarádů, "úplně se mi tají dech." (oficiální text distributora)

28.8.2011 * Prima Love * 21,10 * dráma - WALK THE LINE



"... Úžasný film, který mě dostal po všech stránkách, zejména po té hudební (a to jsem country do jisté míry odsuzoval), několikrát mě při koncertních scénách až zamrazilo. Nezapomenutelná je také ústřední herecká dvojice, láska, neshody i opovržení, to všechno jsem jim věřil bez jediného zaváhání, Reese je navíc roztomilá a až se mě někdo zeptá na nejlepší herecké výkony historie, jedním z těch, které řeknu bude Phoenixův Cash. Závěrečné řádky před titulky jsou pak jen poctou příběhu, který jsme právě viděli a který ve mně po zhlédnutí dlouho doznívá. ..." novoten na ČSFD



V roce 1955 vkráčel drsný, vyzáblý kytarista, který si říkal J. R. Cash, do tehdy ještě neznámých Sun Studios v Memphisu. Tento okamžik měl později nesmazatelný vliv na vývoj americké kultury. Za pomoci úderných akordů a hlasu, který byl hluboký a temný jako noc, přiváděl Cash s obrovskou intenzitou na svět písně o zármutku a bolesti, které byly odvážné, plné skutečného života a lišily se od všeho, co mělo publikum do té doby možnost slyšet. Ten den odstartovala úvodní etapa dlouhé kariéry Johnnyho Cashe. Kromě toho, že přišel s průkopnickým a originálním zvukem, který se později měl stát inspirací pro rockové, countryové, punkové, folkové i rapové hvězdy, vydal se také na cestu dramatické osobní proměny. Během nejdramatičtější etapy svého života - v průběhu níž stál tváří v tvář svým démonům, bojoval o lásku, která mu pomohla odrazit se ode dna, a naučil se balancovat na tenké hranici mezi zkázou a spásou - se změnil ze sebedestruktivní popové hvězdy v kultovního "Muže v černém".


JOAQUIN PHOENIX (Johnny Cash) si svým mimořádným hereckým nadáním a výkony ve filmech filmy jako U-Turn nebo 8 MM získal pozornost filmové kritiky. Největšího úspěchu dosáhnul díky roli v historickém akčním dramatu Ridleyho Scotta Gladiátor, která mu přinesla řadu ocenění od kritiků i diváků, včetně nominace na Oscara a Zlatý glóbus. REESE WITHERSPOON (June Carter) byla za svou roli energické vysokoškolačky Tracy Flick ve filmu Alexandra Paynea Kdo s koho nominována na Zlatý glóbus a získala ocenění National Society of Film Critics Award a Online Film Critics Award. Druhou nominaci na Zlatý glóbus jí přinesl komediální hit z roku 2001, Pravá blondýnka.



Film WALK THE LINE byl nominován na 3 Zlaté glóby, a to v kategoriích Nejlepší film - hudební nebo komedie, Nejlepší herec a Nejlepší herečka. Z pěti oscarových nominací vzešla zlatá soška pro Reese Witherspoonovou za ženský herecký výkon v hlavní roli. (oficiální text distributora)



28.8.2011 * STV1 * 20,15 * thriller - MENO RUŽE

"... Klasika! Lahůdka! Co víc k tomuto dnes už legendárnímu filmu říct.... a necitovat ostatní... Snad jen, jak si pamatuji, jak jsem na premieře tohoto filmu ještě v ČSSR vplul do děje a pak to ticho v sále při závěrečných titulcích... Nikdo se nezvedl a to bylo na tehdejší době neobvyklé...to jsem zažil v té době jen u Formanova Amadea a pak u Abuladzeho Pokání!!! A navíc je jedním z mála fimů, který nedegradoval literární předlohu. ..." Brouk na ČSFD

V dnes již legendárním snímku z roku 1986 natočeném podle neméně proslulého románu Umberta Eca se ocitáme na opatství benediktinů, kde došlo k záhadnému úmrtí. Píše se rok 1327 a mniši jsou přesvědčeni o tom, že se blíží apokalypsa. Opatství právě hostí koncil, který se zabývá otázkou přesvědčení františkánů, kteří tvrdí, že by se církev měla zbavit svého majetku. Jeden z účastníků koncilu, ctihodný a respektovaný františkánský mnich William of Baskerville je požádán vedením opatství o pomoc při odhalení příčiny náhlé smrti. Avšak když se vyšetřování blíží k odkrytí tajemství, které chce opatství udržet v tajnosti, dochází k dalším úmrtím. Nyní již nelze zabránit tomu, aby se do celé věci nevložila Svatá inkvizice. William a jeho mladý novic závodí s časem, aby stihli prokázat nevinu křivě obviněnných a vyhnout se hněvu inkvizitora Bernarda Gui. (oficiální text distributora)


28.8.2011 * Kino CS * 20,00 * dráma - ADELHEID

"...  O tom jak vyhrát válku, zachovat si trochu citu a pokusit se zjistit, kde člověk vlastně je. Beznadějné od začátku do konce, narozdíl od většiny Körnerových dramat se tu nevyskytuje ani sebemenší záchvěv naděje a světla do budoucna. Ovšem jako strohá, a přece tolik něžná výpověď o vůli žít a zemřít naprosto dokonalé a smutně podmanivé.... " Pohrobek na ČSFD

Pátý celovečerní film režiséra Františka Vláčila - počítáme-li rozlehlou vančurovskou poému MARKETA LAZAROVÁ "jen za jeden" - je jeho čtvrtou výpravou do historie. Na rozdíl od předchozích tří, ĎÁBLOVI PASTI, MARKETY a ÚDOLÍ VČEL, jde tentokrát o historii nedávnou, jejíž pamětníci budou tvořit většinu publika. ADELHEID se odehrává po konci druhé světové války v pohraničí, na severní Moravě. V čase oné neklidné hranice, kdy tu ještě žije neodsunuté německé obyvatelstvo, kdy mezi ním vedle zdeptaných a usmýkaných válkou a porážkou jsou i nepoučitelní, snažící se mstít a zabíjet. A kdy sem z vnitrozemí začínají proudit ti, kdo odsud museli kdysi utéci, a s nimi i nový osadníci, kdy s poctivými sem táhne i dav rabovatelů. Tuhle spletitou, dramatickou podobu místa a času navozuje Körnerův a Vláčilův film v dynamické vstupní scéně příjezdu bývalého důstojníka západní armády Viktora Chotovického, který má převzít správu majetku největšího nácka v kraji Heidemanna. A tento začátek je také až do samotného závěru jediným místem filmu, kde se šířejí rozevře kulisa doby. Neznamená to, že by však ve filmu chyběla. Podmiňju totiž celý příběh Viktora a Heidemannovy dcery Adelheid, sloužící mu na zámečku, jenž za války patřil jejímu otci. Vstupuje sem nejen jako minulost, kterou je každý člověk svázán, ale i jako přítomnost - v návštěvách strážmistra a jeho pomocníčka na zámečku, který je trvalým místem děje, a v závěrečném vystoupení bratra Adelheid, údajně padlého na východní frontě. Vstupuje sem, do místa jakoby odloušeného od okolního světa, navzdory iluzi, kterou si Viktor snaží vytvořit. Je to zvláštní hrdina: nevedla ho sem ani vášeň mstitele, ani touha po zbohatnutí, ani budovatelský elán. Přichází unaven válkou, nemocný osamělý. Člověk, který toužil po domově, nenašel ho a teď hledá aspoň klid a zdání domova. Upne se k Adelheid, upne se k ní tím více, čím víc poznává její lidskou tragédii. Nevidí v ní "Němku", ale člověka, a i když mezi ní a jím stojí přehrada řeči, hledá u ní porozumění, cit, věří v to, že může překonat minulost, hledá lidský kontakt. Složitý vývoj vztahu těchto dvou, plný napětí, chvilek porozumění, i nového odcizování, je jádrem filmu, vylíčeným s jemným citem pro všechno "nedefinovatelné", co v takové situaci mezi lidmi existuje a vzniká. Každý z nich vlkádá do tohoto vztahu své zázemí, a právě o něj se nakones Viktorova iluze konečně nalezeného domova a citového pouta rozbíjí. Není to hra, ale opravdový zápas těchto dvou se vším, co je v nich a kolem nich. Není to romantický příběh "velké lásky", spíš smutná a z hlediska z hrdiny nakonec i trochu trapná historie, protože se pokoušel vytvořit cosi, čím se chtěl vzepřít času a včerejšku, najít novou jistotu tam, kde byla už předtím zviklána a odsouzena ke zmaru.

Vláčil s velkým citem pro vnitřní atmosféru příběhu rozehrává vztah obou hlavních hrdinů, odhaluje jejich tajemství, vrší postupně všechno to, co nakonec vytvoří vnitřní svět jeho filmu. (oficiální text distributora)

28.8.2011 * HBO * 20,00 * sci-fi * IRON MAN 2

"... Skvělé jako vždycky! A to provázání s ostatními komiksovkami je taky dost dobře propracované. Já dávám oba palce nahoru a už s nadšením vyhlížím Avengers. ..." Suzie05 na ČSFD

V hitparádě okouzlujících rošťáků, kteří tu a tam navléknou nějakou masku, aby zachránili svět, by bral bezkonkurenčně první místo. I proto se původem komiksový superhrdina Iron Man dočkal druhého dílu. Ten slibuje další intenzívní zážitek, v němž navíc už tak luxusní herecké obsazení jedničky doplňují další hvězdná jména – Scarlett Johansson, Sam Rockwell a Mickey Rourke. Hlavní devízou Iron Mana 2 je ale jeho příběh. Zatímco většina maskovaných reků neúnavně střídá civilní a neporazitelnou, tajnou identitu, zručný vynálezce a zbrojař Tony Stark (Downey) v přímém přenosu do celého světa vyzvonil, že pod kovovým oplechováním se skrývá on. Bezprecedentní odhalení samozřejmě nese následky. O Iron Mana se začne vehementně zajímat vláda Spojených států, která chce Tonyho Starka zlanařit do svých služeb. Nespí pochopitelně ani konkurence, zejména jistý Justin Hammer (Sam Rockwell), jenž je vždycky za Starkem o krok pozadu a teď slibuje, že když Stark neodevzdá vládě své hi-tech brnění, vyrobí pro ni vlastní. Nebezpečí pro Tonyho znamená i „východní vítr“, potetovaný rabiát ruského původu Ivan Vanko (Mickey Rourke), přezdívaný Whiplash. Ten má kromě nevyřízených účtů se Starkovou rodinou k dispozici i dva elektrické biče, schopné cokoliv a kohokoliv (ideálně ale Tonyho) přetnout vejpůl. Sílícímu zástupu nepřátel pomáhá Tonymu čelit jeho věrná a zamilovaná asistentka Pepper Potts (Gwyneth Paltrow), která mezitím povýšila na ředitelku Stark Industries a jeho armádní spojka Jim Rhodes (Don Cheadle). Další do party je pak nová Tonyho asistentka (Scarlett Johansson), která toho ví a umí víc, než je ochotná připustit, a jejíž úmysly mohou, ale také nemusí být zcela čisté. (oficiální text distributora)

28.8.2011 * Prima * 20,00 * dráma - ZELENÁ MÍĽA

"... Darabont - specialista na vězeňské drama :) Nádherný dojemný snímek s nádechem mystiky jako adaptace knihy Stephena Kinga. Vynikající výkon Toma Hankse v hlavní roli Paula Edgecomba, jeho kolegy Davida Morse a také černého obra M.C. Duncana jako John Coffey. Nezapomenutelný film. .." golfista na ČSFD



Na začátku příběhu se potkáme se starým mužem Paulem Edgecombem (Dabbs Greer). Žije v domově s pečovatelskou službou a právě se dojatě dívá na starý film s Fredem Astairem. Snad až příliš dojatě, protože jedna ze sester ho musí zkontrolovat, když slyší všechny ty vzlyky. Paul je tak naměkko, že jí začne vypravovat svůj příběh starý 60 let, který ještě nikomu nevypravoval. Kolem roku 1935 v Louisianě, mladý Paul (teď už Tom Hanks) pracuje jako dozorce ve vězení pro těžké zločince, kteří jsou odsud posíláni na smrt. Paul není jen "zaměstnancem", ale bystrým pozorovatelem, který citlivě vnímá rázovité postavy těžkých zločinců i jejich osudy. Setkává se například s s černým obrem Johnem, který má ruce jako lopaty a je obviněn z vraždy dvou dětí. Nemůže uvěřit, že člověk, který se bojí spát potmě by byl schopen tak hrůzného činu. Je tu také hluboce věřící Arlen, a bláznivý psychopat zvaný Divoký Bill, ale je tu také ta hrůzostrašná chodba, natřená na zeleno, které všichni říkají "Zelená míle", je to cesta, na konci které čeká smrt, pokud se nestane zázrak.

Podle předlohy Stephena Kinga. (oficiální text distributora)


http://www.csfd.cz/film/2292-zelena-mile/

27.8.2011 * ČT2 * 22,25 * dráma - NESKORÝ SOBÁŠ

"... Něco tak originálního a zábavného jsem letos ještě neviděl. Takoví židovští Homolkovi, ale nerad bych příliš zjednodušoval. ..." Bohemák na ČSFD

Zaza je pohledný a inteligentní mladý muž, dokončuje doktorát z filozofie a před sebou má skvělou budoucnost. Naneštěstí je mu však už přes třicet a jeho gruzínská rodina už nehodlá déle čekat. Tradice velí, aby se oženil, a to pokud možno s bezúhonnou Gruzínkou. V mnohonárodnostním Izraeli je běžné, že si jednotlivé kultury udržují své zvyky a tradice. Záleží však na tom, nakolik si moderní mladý muž nechá mluvit do života. Zaza už zamilovaný je. Starší, rozvedená Judith a její malá holčička jsou Zazovým útočištěm a radostí. Dlouho se však na dvou židlích sedět nedá.

Nesmírně trefná, vtipná a zároveň hořká studie rodinných vztahů a tradic na straně jedné a osobní odvahy a odpovědnosti na straně druhé. Film gruzínského režiséra získal 10 izraelských výročních filmových cen z 12 možných, byl vyhlášen izraelským filmem roku a na několika mezinárodních festivalech získal ceny za ženský herecký výkon, scénář, za režii a ceny FIPRESCI. (oficiální text distributora)