Vitajte na stránke TV TIPOV!

Nechaj sa viesť ponukou filmov českých a slovenských televíznych staníc. Denne výber toho najkvalitnejšieho, čo môžeš vidieť na televíznej obrazovke.

4.8.2011 * Kino CS * 20,00 * fantasy - UKRADENÁ VZDUCHOLOĎ

"... Nádherný klukovský příběh z úsvitu technického věku. Estetické usazení mezi secesi a ilustrace verneovek, úžasnýfantaskní svět Karla Zemana plný neotřelých animací a bizarních vynálezů, kombinovaných filmařských technik a staromilských filmových triků, ironizace měšťáctví a s ním spřízněného pokrytectví (a také obžaloba zbrojení a války) a především ta nádherná klukovská výprava plná dobrodružství a tehdy tolik módní cesty kolem světa, ztroskotání na pustém ostrově, souboj s piráty, setkání se samotným kapitánem Nemem (i když už tu je trochu senilní), vzducholodě, letadla, honičky... Nádherný klukovský svět (byť gendrově asi mírně nepřijatelný:-)) ... ... " Radek99 na ČSFD

Děj začíná na pražské Jubilejní výstavě roku 1891. Pět pražských kluků se schází na pražském Výstavišti, kde vidí fantastický zázrak řiditelnou vzducholoď podnikatele Findejse. Kvůli reklamě nabízí chlapcům let zdarma, ale když se hlásí platící zájemci, chce je vyhnat. Kluci se nedají ze vzducholodi vypudit a najednou se ocitají nad městem. Ovšem vzducholoď řiditelná není! Nejprve přelétli bezpečně celou Evropu, ale potom havarovali na neznámém ostrově uprostřed oceánu. Zde prožili řadu typicky verneovských dobrodružství, než byli zachráněni výpravou, organizovanou pohotovým žurnalistou Ardanem... (oficiální text distributora)

5.8.2011 * Nova Cinema * 20,00 * dráma - ŽIŤ PO SVOJOM

"... Nádherná kamera Lasse Hallströma a vynikající herecké výkony Roberta Redforda a Morgana Freemana vám nabídnou nezapomenutelný filmový zážitek. Opravdu velmi pěkný a inteligentní film. ..." Kimon na ČSFD

Žít po svém je příběh rančerské rodiny, která byla rozdělena a nyní se snaží zhojit staré rány a odpustit. Einar Gilkyson (Robert Redford), zkušený rančer na odpočinku, dlouho žije jen ze svých vzpomínek. Stále je zničen ze smrti svého jediného syna, ke které došlo před deseti lety. Nyní tráví svůj čas staráním se o nájemníka na svém ranči - jediného důvěrného přítele Mitche (Morgan Freeman), který byl ošklivě zraněn při střetu s grizzlym. Einarův poklidný život obrátí vzhůru nohama příjezd jeho snachy Jean (Jennifer Lopez), kterou Einar viní ze smrti svého syna. Jean však přijíždí se svou dcerkou Griff (Becca Gardner), o které tvrdí, že je Einarovou vnučkou. Jedenáctiletá dívka je z rančerského života nadšená. Pro Einara, který už na život rezignoval, je zvídavá Griff vytržením ze stereotypu, se kterým se již smířil. (oficiální text distributora)

5.8.2011 * CS film * 20,00 * poetický - SKŘIVÁNCI NA NITI

"... Exkurze do nepochopitelné, ale přece tak nedávné doby, okořeněná občas až drsnou poezií. Skupinka hrabalovsky příjemných lidiček od filosofa tháletovsky upadnuvšího do jámy při kantovském rozplývání se nad vnitřním mravním řádem - který mu nebrání, aby si užíval svérázného biografu - až po lidi nejprostší, ale o nic méně zajímavé, kteří své lidské sny žijí, ať se právě nacházejí na kterékoliv straně třídní přehrady. Zkratkovité, rozhodně ne ve špatném smyslu slova. Jako všech pozlátek zbavený obraz padesátých let - se vznešeným senilou Nejedlým jako šlehačkou na dortu na závěr - velmi účinné. ..." Pohrobek na ČSFD


SKŘIVÁNKY NA NITI natočil v roce 1969 Jiří Menzel na motivy povídek z knihy Bohumila Hrabala Inzerát na dům, ve kterém už nechci bydlet (1965). Dvacet let zůstal film uzavřen v trezoru, protože odkrýval skutečnosti padesátých let, jež měly zůstat skryty. Jeho děj se odehrává v kladenských ocelárnách, kam byli posíláni na brigádu "političtí provinilci" (živnostníci, intelektuálové i lidi pevní v náboženské víře). Vedle nich pracují na šrotišti i ženy a dívky, uvězněné za pokus o útěk za hranice, tzv. "kopečkářky". Celý film je jediným pásmem paradoxních, někdy groteskních, jindy lyrických situací. Adekvátně zachycuje Hrabalovu snahu přenést na čtenáře - a nyní i na diváka - vzrušení z nevyčerpatelnosti a krásy života, překonávajícího i ty nejhorší překážky v době bezohledné a prolhané diktatury, kterou současně zdánlivě nenápadně, leč rozhodně odsuzuje. (oficiální text distributora)

3.8.2011 * FilmBox * 00,35 * thriller - ĽÚBI MA, NEĽÚBI MA

"... Originálne, napínavé, dramatické aj romantické. Proste skvelý film, ktorý majstrovsky spája niekoľko žánrov. Pred jeho pozeraním odporúčam nečítať absolútne žiadne texty vzťahujúce sa k deju a pustiť sa do toho len tak, "načisto". Výborné herecké výkony, atmosféra hustá ako med a konečné pointy ma dostali. Odo mňa si tento film 5* zaslúži. Bohužiaľ má jednu nevýhodu - naplno si ho vychutnáte iba prvý raz... ..." Rex Mundi na ČSFD

Půvabná studentka výtvarné školy Angelika (Audrey Tautou) miluje k zbláznění sympatického kardiologa Loika. Jeho šťastné manželství a očekávání prvního dítěte nebere jako vážnou překážku. On ji přece miluje stejně jako ona jeho. Romantické představy o jejich lásce se však mění v nejhorší noční můru, která přerůstá v psychickou úchylku. Stačí náhodné setkání a nevinně darovaná růže a z Angeliky se stává posedlá žena, která manipuluje svými blízkými a lékaře a jeho rodinu začíná terorizovat. Filmem Má mě rád, nemá mě rád debutovala scenáristka a režisérka Laetitia Colombaniová. (oficiální text distributora)


3.8.2011 * FilmBox HD * 00,35 * dráma - DOBRÝ WILL HUNTING

"Člověk by skoro nevěřil, že tenhle scénář stvořili dva mladí talentovaní herci. Bravo, pánové. A stejně tak bravo i za konečný výsledek jejich scénáristického a hereckého snažení. Jen tak dále." ... Radyo na ČSFD

Psychologické drama, líčící osudy dvacetiletého matematického génia, ale zároveň i hospodského flákače Willa Huntinga. Ten pochází z nuzných poměrů a svůj život strávil převážně v sirotčincích. Mladíkovy neuvěřitelné početní vlohy vyjdou najevo, když jako uklízeč na bostonské univerzizě náhodně vyřeší složitý matematický příklad, který zůstal na tabuli. Citově vyprahlý a zablokovaný Will ovšem odmítá využít svého obrovského talentu a změnit svůj život. Nakonec se však podvolí tlaku okolí. Příběh je koncipován jako střet několika silných osobností a charakterů. Přesvědčivě je ztvárněno jak prostředí a atmosféra jižního Bostonu, tak "akademická půda". (oficiální text distributora)


3.8.2011 * MGM * 23,55 * dráma - ZOSTUP ORFEOV

"... Zostup Orfeov je príbeh dobrodruha medzi dvomi ženami. Ničím výnimočný nápad, pokiaľ to nevezme do rúk Sidney Lumet a neangažuje skvelých hercov...." Flego na ČSFD

Marlon Brando v adaptaci známé hry Tennesseeho Williamse, kterou v roce 1960 natočil legendární Sidney Lumet, přichází do mississippského městečka Two Rivers jako tulák Val Xavier pouze s kytarou na zádech, v odřeném saku z hadí kůže a s nepříliš jasnými úmysly. I tak se mu zde ale podaří najít práci – zaměstná ho sexuálně frustrovaná majitelka obchodu Lady Torrenceová, jejíž manžel Jab zatím o patro výš umírá na rakovinu. A kromě práce ho začne zahrnovat i dlouho potlačovanými city, jimž už nyní nedokáže bránit v průchodu. Naneštěstí má ale o Vala zájem také mladá tulačka Carol Cutereová, s níž se kdysi střetnul v New Orleansu. A i to je předzvěst blížící se tragédie a odhalení letitého tajemství, které pravděpodobně mělo zůstat ukryto navěky. Ve vynikajícím dramatu se kromě již zmíněné charismatické hvězdy lze setkat také s Annou Magnaniovou v úloze nešťastné manželky a s Joanne Woodwardovou v roli pletichařící Carol. (oficiální text distributora)

3.8.2011 * MGM * 22,15 * dráma - INTERIÉRY

"... Woody Allen ma šokoval. Že ten cynik z najcynickejších dokázal s vážnou precíznosťou vystavať rodinnú ságu s detailným poukázaním na každú jednu postavu so svojimi vášňami, emóciami, túžbami? K tomu v jasnom bergmanovskom duchu? Neuveriteľné! Osudy postáv či len kontrastné charaktery ma tak ponorili do deja, že som vychutnávala rad za radom všetky scény - citlivú kameru s dlhými zábermi, ponuré interiéry či osobnostné náznaky. Nesúhlasím s tým, že to bolo chladné. Táto dráma vo svojej otvorenosti pri riešení vzťahov ma dojala podstatne viac než preemocionalizovaná a nereálna Cena za nežnosť. Nádherný zážitok a Woodyho by som - pokiaľ by nefilozofoval - nespoznala. Kto nemá rád Bergmana, nech sa tomuto vyhne. Najúprimnejšie vzdanie holdu švédskemu velikánovi. ..." Madison na ČSFD

Stárnoucí Arthur nečekaně oznámí své ženě Evě, že ji opouští. Je to rozhodnutí, o němž tajně uvažoval již delší dobu. Nechce prozradit, jaké k tomu má důvody. Již dávno ale necítí sílu, ba ani potřebu přizpůsobovat se jejím náladám či depresím, a také si ještě chce něco užít a najít téměř ztracený optimismus. Pro jeho manželku zůstává rozchod příliš velký šokem. Neumí se vyrovnat s realitou a stále myslí jen na možnost návratu k Arthurovi. Problémy s partnerskými vztahy ale mají i jejich tři dospělé dcery, úspěšná spisovatelka a básnířka Renata, přitažlivá herečka Flynn a netalentovaná, vnitřně nevyrovnaná Joey.
Psychologicky laděný příběh o rozpadu jedné rodiny, je způsobem ztvárnění zcela odlišný od většiny snímků Woodyho Allena. Ten přitom vzdává hold režijnímu mistrovství Ingmara Bergmana, mezi jehož obdivovatele léta patří (zejména nezapře inspiraci snímkem Šepoty a výkřiky). Promyšleně využívá dlouhé záběry, úseky děje jen minimálně podkresluje hudbou, velký prostor dává hereckému gestu, mimice a textu. Jak název předem prozrazuje, film vypovídá o uzavřených prostorech, v doslovném i obrazném slova smyslu. Proto řadu scén tvoří pohledy na hlavní hrdiny, stojící a bezmocně sledující okolo plynoucí svět, na který nemají sebemenší vliv. Pocity jejich neúspěchu, deprese, stejně jako myšlenky na smrt pomáhá navodit kamera Gordona Willise, jež se omezuje na odstíny černé, bílé a šedé. Kostýmy, stejně jako k filmu Spáč, připravil Joel Schumacher, který později více zaujal jako režisér například snímky Hráči se smrtí, Nebezpečný klient a Čas zabíjet. Vynikající herecký výkon podala Geraldine Pageová jako rozporuplná architektka Eva. (oficiální text distributora)

3.8.2011 * CS film * 22,00 * dráma - VYŠŠÍ PRINCÍP

"... Fenomenální! Brutální důsledky heydrichiády, konfrontovány s lehkou naivitou maturitního ročníku, nikdy nebyly na filmovém páse hmatatelnější. Strach obyčejných lidí vypustit z úst byť jediné špatné slovo, vážení občané, kteří ohýbají hřbet, a ti, kteří si i v nejtěžších chvílích uchovali rovnost vůči sobě samotným. Dokonalý filmový epitaf všem, kteří padli za oběť jedné z nejzákeřnějších pomst, jaké kdy byly vykonány. ... " Isherwood na ČSFD

Vyšší princip Jiřího Krejčíka stál spolu s Weissovým filmem Romeo, Julie a tma (1959) v naší kinematografii u zrodu toho, co se v literatuře charakterizuje jako druhá vlna válečné prózy. Po letech schematizmu a zplošťujícího heroického patosu se na konci 50. let dostala pozvolna ke slovu díla, jež téma války zkomornila a v nichž hrdinství těch, kteří se postavili na odpor zlu a nacistické krutosti, už nebylo na první pohled tolik zjevné. Krejčík přitom sáhl po jedné z těsně poválečných povídek Jana Drdy, jejíž kratičký text spolu s autorem výrazně dotvořil. Ve filmové verzi stejnojmenné povídky tak není veškerá pozornost upřena pouze na neokázale statečné gesto staromládeneckého latináře, ale významnými se stávají i postoje studentů, pedagogů gymnázia a také celého maloměsta, všech těch, kteří jsou v čase heydrichiády vystaveni nemilosrdnému teroru. Vedle tlumeného holdu lidské odvaze zde Krejčík poprvé od konce války ukázal, co zmůže všudypřítomný strach, a také zrušil falešnou iluzi o jednotě národa semknutého v boji s nepřítelem. Svůj film přitom postavil nejen na emotivně působivých hereckých výkonech, ale rovněž na výsostném režijním umění. Jeho střízlivě vedené líčení se každou chvíli nepozorovaně překlání do polohy jitřivé citovosti, vyvolávající již v několika diváckých generacích spontánní pohnutí. (oficiální text distributora)

3.8.2011 * Cinemax * 22,00 * dráma - PRINESTE MI HLAVU ALFREDA GARCIU

"... Skvěle natočená drasťárna nejhrubšího kalibru, která vás zasáhne hluboko...A pokud jste neviděli Peckinpahovy filmy, nevíte, co je násilí. Protože násilí v jeho filmech bolí...to už dnešní produkce moc neumí. ..." Rob Roy na ČSFD

Nejvíce autobiografický film Sama Peckinpaha je zároveň nejbizarnějším z jeho čtrnácti snímků, což ovšem u géniů propadnuvších alkoholu nebývá nic neobvyklého. Ryze westernový příběh o muži najatém bohatým Mexičanem k úkonu pečlivě popsanému v názvu filmu se však neodehrává na úsvitu dvacátého století, nýbrž v jeho znepokojivě obskurním období let sedmdesátých, plném nemotivovaného násilí a otázek bez odpovědí. Benny, barman a pianista v jednom z mnoha mexických barů tam na konečné, ucítí šanci vysmeknout se ubíjející rutině neustále odrhovaného songu Guantanamera pro potěchu illinoiských turistů poté, co je mu nabídnuto deset tisíc dolarů za hlavu Ala Garcii, šviháka, který přivedl do jiného stavu dceru mexického latifundisty. Byť je Bennyho delirická odysea ve společnosti Mexičanky Elity a později i zmíněného torza skrz naskrz prosáklá krví a tequilou, nepostrádá ani jasnozřivé okamžiky ryzí romantiky či úlevnou ironii v tzv. kultovních hláškách. Oproti na hony vzdálené, precizně zkomponované Divoké bandě představuje Alfredo Garcia intenzivní kinematografickou zprávu o stavu duše a těla Sama Peckinpaha, muže ze západu a milovníka starých časů, snažícího se rozkoukat v nové době. Alfreda Garciu jsem natočil přesně tak, jak jsem chtěl. Dobrý, nebo špatný, ať se vám líbí, nebo ne, je to můj film. (MFF Karlovy Vary) (oficiální text distributora)



3.8.2011 * HBO Comedy * 22,00 * akčný - KICK-ASS

"... Chtěl bych být Claudií Schiffer! Mít za manžela Matthew Vaughna, nechat ho skládat poctu mé kráse přímo na stříbrném plátně a navíc v tak nakopávajícím bijáku, že se tomu těžko věří. Nenechte se ošálit cool pubertálním pozlátkem. Kick-Ass je velmi vyspělým žánrovým crossoverem, odvážně pracujícím s comicsovými zákonitostmi - napadá je zezadu i je drze využívá. Navzdory všudypřítomné nadsázce se Kick-Ass může pochlubit chytlavě vystavěným příběhem, v němž se emoce daří vymámit i na úkor přepálených strašáků v legračních kostýmech, gradace funguje na výbornou a finále je přímo snové. Jenže není to jen akčňák na efekt, jatka s účelem pro účel, ale fantasticky jistě uchopená smršť, jejíž každé ťuknutí bokem (do hrdinských báchorek, YouTube, módních trendů a popkultury obecně) filmu přidává na trefnosti. Kick-Ass je Spider-Manem pro dekádu Facebooku a Klubem rváčů v kontextu kreslených povídaček. Lahůdka. ..." Cival na ČSFD


Svět potřebuje nové hrdiny! A proto přichází Kick-Ass se svými komplici!
Teenager Dave Lizewski (Aaron Johnson) nevyniká žádnými zvláštními schopnostmi. Jediné, co ho baví, jsou komiksy. Ty ho taky inspirují natolik, že se rozhodne stát se superhrdinou! Bohužel mu k tomu ale chybí to nejdůležitější - nadpřirozené schopnosti… To ho ale nemůže odradit a jako každý správný superhrdina si vybírá přezdívku, Kick-Ass. Dave ale není jediným superhrdinou v tomto prostoru. Nebojácné a dobře secvičené duo otce s dcerou Big Daddy (Nicolas Cage) a Hit Girl (Chloe Grace Moretz) také bojuje s kriminálními živly a postupně se jim i daří omezovat „království“ místního padoucha Franka D´Amica. (oficiální text distributora)