Á"... Anderson je typickej melancholik, který si žije svůj utrápený svět. Normálnímu člověku by se lidé smáli, ale on je přeci režisér, takže proč ho za to nemilovat? Jeho tvorba mě míjí, ba co víc, patří k těm, které upřímně nesnáším, ale tohle jsem mu hltala. Snad možná proto, že to nebylo jeho. ..."
AngelAngie na ČSFD
George Clooney a Meryl Streep propůjčili své hlasy hlavním postavám zábavného a dojemného animovaného dobrodružství od vizionářského režiséra Wese Andersona. Pan a paní Foxovi (George Clooney a Meryl Streep) žijí ve šťastné a poklidné domácnosti společně se svým výstředním synem Ashem (Jason Schwartzman) a synovcem Kristoffersonem, jenž je u nich na návštěvě. Pak si ale pan Fox vzpomene na staré dobré loupežnické časy a zosnuje největší kuřecí loupež, jakou kdy svět zvířat zažil. Film Fantastický pan Lišák, který vznikl na motivy oblíbeného bestselleru Roalda Dahla (Karlík a továrna na čokoládu), nabízí rodinnou zábavu v té nejlepší podobě. (oficiální text distributora)
http://www.csfd.cz/film/233867-fantasticky-pan-lisak/
Vitajte na stránke TV TIPOV!
Nechaj sa viesť ponukou filmov českých a slovenských televíznych staníc. Denne výber toho najkvalitnejšieho, čo môžeš vidieť na televíznej obrazovke.
19.9.2011 * HBO * 21,10 * komédia - UŽÍVAJ SI, AKO SA LEN DÁ!
"... Snad nikdy víc jsem netoužil být alespoň chvíli v New Yorku. Tohle město musí být tak inspirující, když inspirovalo Woodyho Allena k napsání a natočení tohoto filmu, který k Vám promluví (a to doslova). Opět dokonalý scénář, jehož dialogy jsou místy absurdní, že pobaví. Stejně tak i postavy, které se během filmu změní o více než 360 stupňů. Nezmění se hlavní postava Boris Yellnikoff, která díky svému věku a možná svému IQ 200 má nad vším nadhled a dospěl tak k závěru: "Whatever Works". Takže užijte si film, co to jde. ..." Kryšpín na ČSFD
Výstřední Newyorčan Boris Yellnikoff (Larry David) odkládá život vyšší společenské třídy k ledu, aby se mohl oddávat svobodnějšímu životu. Nejraději však svou nekompromisní kritikou čehokoli a kohokoli krmí své kavárenské přátele, studenty šachu, obyčejné kolemjdoucí i samotné diváky. Odmítá se řídit jakýmikoli konvencemi a jeho životním krédem je: užívej si, co to jde. A tak, když se shodou náhod potká s mladou dívkou Melody (Evan Rachel Wood), obrátí znovu celý svůj život naruby. A nejen sobě… Stárnoucí Boris, naivní Melody, její sexy matka a upjatý otec procházejí postupně očistnou katarzí, v nichž se zbavují všech předsudků o „šťastném životě“. (oficiální text distributora)
19.9.2011 * Barrandov * 20,00 * komédia - FANTOMAS SA HNEVÁ
"... Společenské narážky skryté pod fraškou už sice nejsou tak moc patrné, o to víc nastupuje komika, která nezestárla, i kdyby se to někomu mohlo zdát. Někdy to totiž není tak zřejmé, ale člověk pozorný hledá a najde... Lituji dnešní generace a jejího smyslu pro humor. My si necháme tenhle. Uvidíme, který z nich přežije déle. Navíc v době, kdy jsme ho vyznávali my, byl už více než dvacet let starý a stále nám měl co říct. ..." Tosim na ČSFD
Pronásledování rafinovaného Fantomase přivádí tentokrát komisaře Juvea, novináře Fandora a jeho snoubenku Helenu do Říma, kam je svolán významný vědecký kongres. Hvězdou tohoto kongresu má být profesor Lefebvre, vědec zabývající se výzkumem v oboru hypnózy. Jeho objevy jsou tak převratné, že se dá předpokládat, že Fantomas bude mít o stařičkého vědce zájem a postará se o jeho zmizení. K únosu skutečně dojde, ačkoli určit toho pravého profesora mezi třemi navlas stejnými je pro komisaře Juvea úkol nelehký. Při pronásledování má Fantomas jen malou naději na únik, avšak co on má všechno k dispozici? (oficiální text distributora)
19.9.2011 * Cinemax * 20,00 * dráma - PÝCHA A PREDSUDOK
"... Nádhera. Už prvním záběrem a prvními tóny klavíru jsem byl lapen a propuštěn až se závěrečnými titulky, emocionálně obohacen. Takhle skvěle zrežírovaný, s lehkostí odvyprávěný a úžasně zahraný film se jen tak nevidí. I po výtvarné stránce bez chybičky - promyšlená kompozice obrazů, nápaditá kamera, do detailů propracovaná výprava a kostýmy, zde jsou oscarové nominace zcela namístě. Stejně tak i v případě Keiry Knightley, jako žena mě sice moc nepřitahuje (viz.komentář Tetsua), ale tady byla BOŽSKÁ, ve svém herectví i výrazu. A lepšího pana Darcyho, než je ten Matthewa Macfadyena, si také stěží dovedu představit. Zkrátka a dobře - po dlouhé době film, který mi kápl zcela do noty......PS: Adaptace Jane Austen mě začínají tuze zajímat, jdu se poohlídnout po Leeově ´Rozumu a citu´. ..." Lima na ČSFD
Jeden z nejčtenějších a nejoblíbenějších knižních bestsellerů, Pýcha a předsudek britské spisovatelky Jane Austen, se po více než šedesáti letech vrací na filmové plátno. Snová výprava do Anglie konce 18. století s hvězdným obsazením, okouzlující kamerou a nesmrtelným příběhem dokáže alespoň na dvě hodiny zpomalit zběsilé tempo moderní doby. Klasický příběh lásky a nenávisti líčí osudy pěti krásných sester Bennetových, které jejich matka (Brenda Blethyn) vede pevnou rukou k životnímu názoru, podle něhož je žena šťastná jedině tehdy, když se bohatě provdá. Jediná Elizabeth (Keira Knightley) se tomuto modelu zatím úspěšně vzpírá, plně podporována dětinským otcem (Donald Sutherland). Když se v blízkém zámečku zabydlí svobodný a hlavně bohatý pan Bingley, všichni Bennetovi v čele s maminkou zavětří šanci na výhodný sňatek. Nejstarší dcera Jane (Rosamund Pike), citlivá a krásná dívka panu Bingleymu okamžitě podlehne. Mladší Elizabeth se zase zamlouvá jeho přítel, pan Darcy (Matthew Macfayden), který ovšem vypadá jako ukrutný snob a navíc má podle všeho prsty v krizi, která později naruší vztah Jane a pana Bingleyho. Je možné jednoho člověka stejně vášnivě nenávidět jako milovat?
"Pýcha a předsudek poskytla základní zápletku tolika romantickým komediím, že je s podivem, že se ji nikdo tak dlouho neodhodlal natočit," říká producent Paul Webster. Režisér Joe Wright se ovšem pokusil zpracovat toto důvěrně známé téma po svém. "Rozhodně jsem se chtěl vyhnout bezstarostné idylce, kterou se filmy z tohoto historického období často vyznačují. Snažil jsem se Pýchu a předsudek co nejvíc přiblížit skutečnosti a současnosti. Je to film o mladých dívkách, které se poprvé v životě zamilují. To se před dvěma sty lety vyjadřovalo stejně jako dnes," říká režisér. Tomu se do filmu podařilo obsadit elitu britského herectví (Judi Dench, Brenda Blethyn), mladé hvězdy (Keira Knightley, Rosamund Pike) a jako pomyslnou třešničku na dortu hollywoodského veterána Donalda Sutherlanda. (oficiální text distributora)
"Pýcha a předsudek poskytla základní zápletku tolika romantickým komediím, že je s podivem, že se ji nikdo tak dlouho neodhodlal natočit," říká producent Paul Webster. Režisér Joe Wright se ovšem pokusil zpracovat toto důvěrně známé téma po svém. "Rozhodně jsem se chtěl vyhnout bezstarostné idylce, kterou se filmy z tohoto historického období často vyznačují. Snažil jsem se Pýchu a předsudek co nejvíc přiblížit skutečnosti a současnosti. Je to film o mladých dívkách, které se poprvé v životě zamilují. To se před dvěma sty lety vyjadřovalo stejně jako dnes," říká režisér. Tomu se do filmu podařilo obsadit elitu britského herectví (Judi Dench, Brenda Blethyn), mladé hvězdy (Keira Knightley, Rosamund Pike) a jako pomyslnou třešničku na dortu hollywoodského veterána Donalda Sutherlanda. (oficiální text distributora)
19.9.2011 * Film+ * 20,00 * dráma - STREĽBA NA PSOV
"... Filmem vyvolané emoce já vždy hodnotím vysoko. Navíc, každý den, každý den, bych na začátku zahájení zasedání valného shromáždění OSN pouštěl část tohoto filmu. OSN v současné podobě a v dnešní době nemá bohužel naprosto žádný význam v otázce zabezpečení míru a základních lidských práv a svobod po celém světě. OSN by mělo dnes plnit pouze jakousi humanitární organizaci a modré přilby rozdat Afričanům na ochranu hlavy před sluníčkem. Je strašný, když Hitler začal pronásledovat židy a svět mlčel. Je strašné, že podobné genocidy se stále dějí a svět stále mlčí. Každý film o Rwandské genocidě je lepší než 100 projevů politiků o tomtéž. ..." Enšpígl na ČSFD
Po filmu 100 dní (100 Days, 2001, r. Nick Hughes), uvedeném v Karlových Varech v roce 2002, a po velmi úspěšném Hotelu Rwanda (2005, r. Terry George) vznikl další dramatický snímek zachycující děsivou genocidu ve Rwandě roku 1994, kdy bylo během sta dnů vyvražděno osm set tisíc lidí, zejména příslušníků kmene Tutsiů. Režisér Michael Caton-Jones, známý spíše jako tvůrce komerčních titulů, natočil jednu epizodu z této tragédie. Odehrává se v církevní škole nedaleko hlavního města Kigali od 5. do 11. dubna 1994. Protagonisty vyprávění jsou běloši: mladý učitel Joe Conner a starý kněz Christopher. Ti usilují o záchranu domorodců hledajících azyl ve škole, jež je pod patronací belgické jednotky OSN. Snímek vznikl podle námětu novinářů, kteří ve Rwandě v té době byli, natáčel se na autentických místech a v jeho štábu pracovali místní lidé, jejichž rodiny byly masakry postiženy. Postavy jsou ovšem fiktivní. (oficiální text distributora)
18.9.2011 * Cinemax * 23,30 * dráma - RÍM
"... Kupodivu jsem byla unešena i z tohoto podivně dokumentárního filmu o Římu, vlastně se mi zatím zdá nejpřístupnějším dílkem od Felliniho. Je to také dáno občasnými vskutku humornými situacemi (ono totiž vidět přehlídku církevních šatů - to se jen tak nepoštěstí, nebo Felliniho kterak deklamuje, že ti studenti kritizují film, který právě natáčí...). Roma chvílemi však i kritizuje a nostalgizuje - mizející fresky vykutané krtkem v nově stavěném metru, toho jsou jasným příkladem. Jen mě takříkajíc zaskočila šišlavá angličtina ... (nepochopení z mé strany - nebo to byl zase jen vtip???). Film je poctou i kritikou Říma zároveň, je také poctou a kritikou italskému temperamentu, je to vizuálně a audiálně (ruchy velkoměsta hrají velkou roli) úchvatný film, sice bez děje, ale s poselstvím...." K212 na ČSFD
Po filmu Klauni (1970) na jedno z Felliniho oblíbených témat, prostředí cirkusů, vznikly krátce po sobě dva snímky věnované místům, která Fellini miloval. Amarcord (1973), ve kterém vytvořil obraz malého přímořského městečka, kde se narodil a prožil dětství. A rok předtím film Roma - s městem Římem v hlavní roli. Po pohledu zúženém na svět římské smetánky v dřívějším Sladkém životě se tentokrát Fellini vyznal ze své lásky ke krásnému i rozporuplnému velkoměstu a "svým" jedinečným Římanům, a z obdivu k jeho historii. Mozaiku obrazů, faktů i fantazie skládá z opět nezakrytě autobiografického pohledu: chlapec z Rimini, pro kterého je Řím téměř legendárním městem z vyprávění, se s ním setkává jako mladý muž, a je pohlcen jeho pulzujícím životem, doslova vtažen "do víru velkoměsta". Ve třetí části filmu se už jako zralý muž - filmař - snaží postihnout obraz města mnohem plastičtěji a hlouběji, s důrazem na jeho historii a její propojení se současností. Ve své široké fresce kombinuje Fellini téměř dokumentární pasáže se snovými vizemi. Sám o filmu Roma řekl, že je jakousi kompilací filmů, které dosud natočil, i těch, které ještě nenatočil. (oficiální text distributora)
18.9.2011 * Kino CS * 23,10 * dráma - SPALOVAČ MRTVOL
"... Něco neuvěřitelného! Kdo neviděl Rudolfa Hrušínského v tomhle, tak jako by jej ještě neviděl nikdy hrát. On tady totiž předvádí vysokou školu, co vysokou školu, přímo Oxfordskou univerzitu hereckého mistrovství. Vpodstatě se dá říct, že celý příběh je postaven jen na jeho neskutečných hereckých schopnostech. Ale to je samozřejmě míněno jen s nadsázkou. Ostatní herci jsou nepochybně taky skvělí a také scénář a režie jsou excelenetní. Bravo všem zúčastněným. ..." Radyo na ČSFD
Konec 30. let: Pan Karel Kopfrkingl je obětavý zaměstnanec pražského krematoria a vzorný otec rodiny, který důsledně dbá o řádný chod domácnosti a všestrannou výchovu svých dětí. Rád předčítá ze své oblíbené knihy o Tibetu. Tíživá atmosféra napjaté doby násobí všeobecný strach. V měšťáckém stereotypu žijící Kopfrkingl spolupracuje s nacistickými okupanty a s obludnou samozřejmostí se zbavuje všeho nebezpečného ve svém okolí, včetně členů vlastní rodiny. Jeho velká a nebezpečná kariéra začíná...
Filmová adaptace psychologického hororu, vzdáleně upomínajícího na Hitchcockovy grotesky, kongeniálně vystihuje morbidní atmosféru a jakoby neskutečný svět panoptikálních postav vynikající předlohy Ladislava Fukse (vyšla v roce 1967). Pan Kopfrkingl se stal životní rolí Rudolfa Hrušínského a tragikomedie Spalovač mrtvol jedním z nejvýznamnějších filmů Juraje Herze, jenž tu plně uplatnil svůj smysl pro bizarnost, perverzi a fantaskní vidění. I když byl snímek normalizátory českého filmu příkladně zatracován a nemohl se po dlouhá léta objevit ani v kinech, ani v televizi, sotva lze tento titul pominout ve výčtu nejhodnotnějších českých filmů. Na scénáři spolupracoval s Jurajem Herzem autor původní novely Ladislav Fuks, kameramanem byl Stanislav Milota, vedlejší role ztělesnili Vlasta Chramostová, Jana Stehnová, Ilja Prachař, Jiří Lír, Míla Myslíková, Vladimír Menšík. V roce 1969 získal Herz za režii a Milota za kameru tohoto filmu cenu FITESU Trilobit. Na Přehlídce českých a slovenských filmů v Sorrentu obdržel snímek Stříbrnou Sirénu. (oficiální text distributora)
Filmová adaptace psychologického hororu, vzdáleně upomínajícího na Hitchcockovy grotesky, kongeniálně vystihuje morbidní atmosféru a jakoby neskutečný svět panoptikálních postav vynikající předlohy Ladislava Fukse (vyšla v roce 1967). Pan Kopfrkingl se stal životní rolí Rudolfa Hrušínského a tragikomedie Spalovač mrtvol jedním z nejvýznamnějších filmů Juraje Herze, jenž tu plně uplatnil svůj smysl pro bizarnost, perverzi a fantaskní vidění. I když byl snímek normalizátory českého filmu příkladně zatracován a nemohl se po dlouhá léta objevit ani v kinech, ani v televizi, sotva lze tento titul pominout ve výčtu nejhodnotnějších českých filmů. Na scénáři spolupracoval s Jurajem Herzem autor původní novely Ladislav Fuks, kameramanem byl Stanislav Milota, vedlejší role ztělesnili Vlasta Chramostová, Jana Stehnová, Ilja Prachař, Jiří Lír, Míla Myslíková, Vladimír Menšík. V roce 1969 získal Herz za režii a Milota za kameru tohoto filmu cenu FITESU Trilobit. Na Přehlídce českých a slovenských filmů v Sorrentu obdržel snímek Stříbrnou Sirénu. (oficiální text distributora)
18.9.2011 * ČT2 * 21,55 * dráma - ŽIVOTY TÝCH DRUHÝCH
"... Chlapík, co pracuje v továrně na výrobu strachu - ve Východoněmecké tajné policii Stasi začne při své práci, sledování nepřátel socialismu používat své vlastní svědomí. Vlastní svědomí však není vítanou lidskou vlastností v totalitních systémech a tak jsem jen tiše koukal na neuvěřitelné drama několika lidí v atmosféře plné strachu a úzkosti, v systému který likviduje osobnost člověka dříve než se vůbec stačí projevit a říkal jsem si, jak je vůbec možné, že tak strašný systém má pořád tolik zastánců ? Hořká, ale skvěle udělaná pilulka z doby nedávno minulé mě doslova rozebrala na kusy. ..." Enšpígl na ČSFD
Rok 1984. Do pádu obávaného režimu ve Východním Německu zbývá necelých šest let. Vládnoucí Jednotná socialistická strana upevňuje svou pozici pomocí nemilosrdného systému monitorování a manipulace s potenciálně nebezpečnými lidmi, k čemuž využívá tajnou policii Stasi. Věrný stoupenec režimu, kapitán Gerd Wiesler (Ulrich Mühe), se ve snaze o kariérní postup pustí do shromažďování kompromitujících důkazů proti známému divadelnímu dramatikovi Georgi Dreymanovi (Sebastian Koch) a jeho atraktivní přítelkyni Christě-Marii Sieland (Martina Gedeck), která krátce předtím učarovala mocnému ministrovi kultury (Thomas Thieme). Jakmile se však do světa dvou divadelních hvězd ponoří, začne být jejich životy fascinován a uvědomí si omezenost své vlastní existence. (MFF Karlovy Vary)
18.9.2011 * Doma * 21,50 * western - OCHRANCOVIA
"... Je to asi trochu delší, než to mohlo být, ale já mám rád tento způsob vyprávění, pěkně se mi koukalo na stádo koní hnané nádhernou přírodou, vůbec mi nevadila absence nějaké větší akce. Robertu Duvalovi se zřejmě líbilo, jak se proháněl na koni s Costnerem v Krajině střelců a chtěl si to zopakovat. A já jsem tomu upřímně rád. Na takový film se vždycky rád podívám. Je moc dobře, že se tohle ještě pořád točí. ..." historik na ČSFD
Robert Duvall a Thomas Haden Church v hlavní roli dojímavého a vysoce hodnoceného westernu. Příběh se odehrává v roce 1989, kdy se Print Ritter a jeho synovec stanou nechtěnými ochránci pěti zneužívaných a opuštěných čínských dívek. Ritterovy a Harterovy pokusy postarat se o dívky jsou komplikovány jejich úkolem - musejí dohnat stádo koní na místo určení a přitom se vyhnout bandě urputných protivníků, kteří chtějí dívky unést a naložit s nimi po svém. Ústřední roli v tomto filmu hraje westernová akce. (oficiální text distributora)
18.9.2011 * Prima COOL * 20,00 * krimi - TANGO A CASH
"... Nadávejte mi, bijte mě, urážejte mě, ale tohle je nejlepší akční komedie, jakou sem kdy viděl. Jedinou konkurenci vidim v Posledním skautovi, ale tohle je přece jenom jiný. Pocta blbejm filmům. Skvělé hlášky, šílená akce, perfektní obsazení a zábava od začátku do poslední minuty. ..." MrHlad na ČSFD
Vždy elegantně oblečený policista Ray Tango a jeho kolega nedbalého zevnějšku Gabe Cash patří k nejvýkonnějším ochráncům zákona v Los Angeles a důkladně znepříjemňují život a obchody mocnému gangsterskému šéfovi Perretovi. Místo, aby je nechal zavraždit, rozhodne se Perret zbavit se svých protivníků promyšleným způsobem. Oba policisté jsou vylákáni do opuštěného skladiště a pomocí zfalšovaného magnetofonového pásku obviněni z vraždy federálního agenta. Jsou posláni do vězení, kde se setkávají s řadou svých bývalých nepřátel, dychtících po pomstě. S přispěním policejního kapitána, který za vším tuší nekalou hru zločineckého podsvětí, se jim podaří za dramatických okolností uprchnout. Oba do té doby velcí rivalové Tango a Cash jsou nuceni spolupracovat, aby očistili svou pověst. Nedá jim mnoho práce zjistit, kdo za celým komplotem vězí. S vypůjčeným speciálním policejním vozidlem napadnou a zničí opevněný Perretův úkryt a gangsterovi nepomůže ani Tangova sestra Kiki, jíž se zmocnil jako rukojmí. Tango a Cash Perreta zlikvidují a jsou znovu přijati k policii. Cash má konečně čas se pořádně dvořit Kiki, i Když Tango má zásadní námitky proti tomu, aby jeho sestra chodila s policistou. (oficiální text distributora)
Přihlásit se k odběru:
Příspěvky (Atom)