"... Moja averzia k filmom, kde na začiatku je napísané "Podľa skutočnej udalosti", je známa. Poväčšine sa jedná o kadejaké bullshity, narýchlo zbúchané, za účelom vytrieskať maximum z príbehu, za čo najmenej peňazí ... "Changeling" je iný ... Keď už o tento príbeh nik nezakopol 80 rokov, asi by nemal byť vôbec zaujímavý. Opak je pravdou ! Príbeh je postavený na viere a nádeji, na láske a bezcitnosti a hlavne .... je to o sile bojovať za pravdu, za dobro veci. Angelina Jolie nemá na sebe ani blúzku s výstrihom, a ani nie je navlečená do priliehavej kombinézy. Tu nemá šancu presviedčať diváka so zbraňou v ruke, ani nehrá svojimi ženskými vnadmi. Jej úloha je postavená na niečom inom. Na sile... ale nie tej fyzickej, ale morálnej. Bojovať do konca. Lebo na konci je stále niečo - minimálne tá nádej ...... ..." ripo na ČSFD
Režírující Clint Eastwood si rád vybírá příběhy, které jdou až na dřeň lidských emocí. Výměna není výjimkou. Příběh ženy, jíž osud připraví řadu nesmírně těžkých životních zkoušek, je podobně výjimečný jako režisérovy předchozí a mnoha cenami ověnčené filmy Nesmiřitelní, Tajemná řeka nebo Million Dollar Baby.
Los Angeles, březen 1928. Je svěží sobotní ráno a v útulném domku na předměstí se svobodná matka Christine Collins (Angelina Jolie) před odchodem do práce loučí se svým devítiletým synem Walterem. Netuší, že ho možná vidí naposledy. Po návratu z práce totiž čelí asi největší noční můře každého rodiče - zmizení dítěte. Navzdory usilovnému pátrání státních orgánů se nepodaří zachytit jedinou stopu ztraceného chlapce. Uběhne pět měsíců a najednou, jako blesk z čistého nebe, udeří šťastná novina. Walter se našel a losangeleská policie, která si potřebuje napravit pošramocenou pověst, zaviněnou četnými skandály, ho s velkou pompou před zraky novinářů předává přešťastné matce. Moment nadšení záhy vystřídá další vlna zoufalství. Nalezený chlapec není její Walter. Policie, která nechce přijít o kladné body, ale trvá na tom, že nalezenec je pohřešovaný Walter Collins a matčiny protesty vysvětluje neskutečnou psychickou zátěží. Stejně bohorovně odmítá i evidentní důkazy svědčící ve prospěch její teorie. Zoufalí lidé dělají zoufalé věci a Christine se pustí do boje za svou pravdu s takovou vehemencí, že začne být nepohodlná. Zatímco ona chce jen najít svého pravého syna, ti, kteří by jí měli pomáhat a chránit, dělají vše proto, aby ji umlčeli. Třeba i navždy.
Neuvěřitelný příběh bojovnice Christine Collins spatřil světlo světa díky scenáristovi Michaelu Straczynskimu, který ho před sedmi lety objevil v archivu losangeleské radnice. "Chystali se zničit nějaké staré záznamy a nabídli mi, jestli se v nich nechci prohrabat, než skončí v peci. Když jsem narazil na záznam o jejím případu, nevěřil jsem, že se to skutečně stalo. Ta žena vytrvale kladla jednoduchou otázku - Kde je můj syn?, a málem jí rozložila policejní sbor města Los Angeles," říká Straczynski. Nabídl příběh slavným hollywoodským producentům Brianu Grazerovi a Ronu Howardovi, protože věděl, že mají slabost pro látky podle skutečných událostí, a ti ho doporučili Clintu Eastwoodovi, který s nimi tuto vášeň sdílí. "Vzal jsem si scénář do letadla a hned po přečtení jsem věděl, že to chci točit. Mám rád skutečné příběhy, zvlášť když působí naprosto neskutečně," říká slavný herecký a režisérský veterán. (oficiální text distributora)
Los Angeles, březen 1928. Je svěží sobotní ráno a v útulném domku na předměstí se svobodná matka Christine Collins (Angelina Jolie) před odchodem do práce loučí se svým devítiletým synem Walterem. Netuší, že ho možná vidí naposledy. Po návratu z práce totiž čelí asi největší noční můře každého rodiče - zmizení dítěte. Navzdory usilovnému pátrání státních orgánů se nepodaří zachytit jedinou stopu ztraceného chlapce. Uběhne pět měsíců a najednou, jako blesk z čistého nebe, udeří šťastná novina. Walter se našel a losangeleská policie, která si potřebuje napravit pošramocenou pověst, zaviněnou četnými skandály, ho s velkou pompou před zraky novinářů předává přešťastné matce. Moment nadšení záhy vystřídá další vlna zoufalství. Nalezený chlapec není její Walter. Policie, která nechce přijít o kladné body, ale trvá na tom, že nalezenec je pohřešovaný Walter Collins a matčiny protesty vysvětluje neskutečnou psychickou zátěží. Stejně bohorovně odmítá i evidentní důkazy svědčící ve prospěch její teorie. Zoufalí lidé dělají zoufalé věci a Christine se pustí do boje za svou pravdu s takovou vehemencí, že začne být nepohodlná. Zatímco ona chce jen najít svého pravého syna, ti, kteří by jí měli pomáhat a chránit, dělají vše proto, aby ji umlčeli. Třeba i navždy.
Neuvěřitelný příběh bojovnice Christine Collins spatřil světlo světa díky scenáristovi Michaelu Straczynskimu, který ho před sedmi lety objevil v archivu losangeleské radnice. "Chystali se zničit nějaké staré záznamy a nabídli mi, jestli se v nich nechci prohrabat, než skončí v peci. Když jsem narazil na záznam o jejím případu, nevěřil jsem, že se to skutečně stalo. Ta žena vytrvale kladla jednoduchou otázku - Kde je můj syn?, a málem jí rozložila policejní sbor města Los Angeles," říká Straczynski. Nabídl příběh slavným hollywoodským producentům Brianu Grazerovi a Ronu Howardovi, protože věděl, že mají slabost pro látky podle skutečných událostí, a ti ho doporučili Clintu Eastwoodovi, který s nimi tuto vášeň sdílí. "Vzal jsem si scénář do letadla a hned po přečtení jsem věděl, že to chci točit. Mám rád skutečné příběhy, zvlášť když působí naprosto neskutečně," říká slavný herecký a režisérský veterán. (oficiální text distributora)