Vitajte na stránke TV TIPOV!

Nechaj sa viesť ponukou filmov českých a slovenských televíznych staníc. Denne výber toho najkvalitnejšieho, čo môžeš vidieť na televíznej obrazovke.

3.10.2012 * HBO * 20,00 * fantasy - HARRY POTTER A DARY SMRTI 2


"... Válka, kde bezejmenní padají. Po sebeparodické šestce a bezdějové první části je druhá našlapaná od začátku do konce. Odboj je nasraný a drží v podzemí při sobě, tahle atmosféra se mi líbí. Nakonec je ta pachuť nesourodé série aspoň trochu rozmělněna a jedna éra uzavřena. Jen mě teď mrzí, že jsem nezůstal až do konce i v literární rovině. ..." Silas na ČSFD

Přichází poslední dobrodružství ságy o Harry Potterovi. V tomto výpravném finále eskaluje bitva mezi dobrem a zlem do otevřené války čarodějného světa. Nikdy nebylo v sázce tolik jako teď. Nikdo už není v bezpečí. Je to ale Harry Potter, kdo možná bude muset podstoupit oběť největší, když se přiblíží rozhodující bitva s Lordem Voldemortem. Tady všechno končí ... (oficiální text distributora)


2.10.2012 * HBO2 * 23,35 * dráma - ANTIKRIST



"... Pan reziser Trier nam dal zase vsetkym taku sajbu cez drzku, ze ju budeme citit nie len fyzicky, ale i psychicky pekne dlho. Bez najmensieho zavahania chapem, preco je tento film pre vacsinu populacie absolutne nestravitelny. Poslednych 20 minut filmu sa da veselo prirovnat k nejakemu brutalnemu exploitation horroru, pretoze to, co uvidite tu, len tak niekde neuvidite. A bez cenzury uz vobec nie. Musim sa priznat, ze som scenu s noznickami nezvladla a vopred som sa otocila, aby som toho nemusela byt svedkom... Ale to nic nemeni na tom, ze nieco tak neuveritelne brilantne natocene som nevidela uz snad... Je to tak dlho, ze si na to uz ani nespominam. Kazdy, kto ma skusenost s dvoma zakladnymi premisami, ktore nam Lars nastoluje, a to smrt a pocit viny, MUSI pochopit, co tym chcel vlastne reziser povedat. Ano, niekomu sa to bude zdat absurdne, niekomu prehnane, niekomu genialne, niekomu zase prizemne, zbytocne prehnane, brutalne a nelogicke. Ale kdeze, tolko cynizmu, logiky, smutku, pravd a bolesti, stelesnych v dokonalych hereckych vykonoch hlavnych postav, najdete naozaj len vo filmoch Larsa von Triera. PS: Prolog Antichrista je pre mna umelecky zazitok roka. Kto videl, pochopi. A este jedna dobra rada na zaver, tento film naozaj nie je pre slabe natury, ludi so samovrazednymi sklonmi, s chronickou depresiou, pruderne stvorenia a hlavne, ludia, ktori ste Trierove dielo nepochopili z jeho predchadzajucich filmov doteraz, pre tych z vas zostane nepochopeny aj nadalej. ..." larelay na ČSFD

Muž (Willem Dafoe) a Žena (Charlotte Gainsbourgová) se vášnivě milují. Černobílé záběry klouzavé kamery si vychutnávají jejich zaujetí sexem. Zároveň sledujeme krůčky dítěte, které se s nadšením blíží směrem k padajícím sněhovým vločkám za otevřeným oknem. Divák již tuší, jak tato scéna dopadne, a tragédie, která se dala snadno odvrátit, samozřejmě navždy změní životy Muže a Ženy. Žena zcela zkolabuje, Muž se snaží zachránit jejich manželství a ulehčit jejich utrpení. Navrhuje společnou terapii v odlehlém dřevěném srubu uprostřed lesů, které, k divákovu překvapení, jako by vystoupily z té nejhorší noční můry. V tu se mění i pobyt manželů a to, co mělo být jejich „rájem“, se stává tím nejhorším peklem. Oživlá příroda a zvrácená psychologie hrají velkou roli v tomto podivném experimentu – vrátí se Muž a Žena jako dvojice, nebo každý sám? Vrátí se vůbec? Jeden z nejkontroverzněji přijatých filmů letošního MFF v Cannes vynesl Charlotte Gainsbourgové Cenu za nejlepší ženský herecký výkon. [44. MFFKV 2009] [FFF 2009] (oficiální text distributora)

2.10.2012 * Cinemax * 23,20 * thriller - OHŇOSTROJ



"... Triviální masterpiece o naději v beznaději a o váze jediného momentu. Lakonické melodrama, které (jak bývá u Kitana zvykem) rozbíjí žánrová očekávání a vypráví prostřednictvím fragmentů, které si divák musí pracně skládat. Fantastické, jak ostrý kontrast střízlivého Kitanova stylu a velmi rozjitřené Hisaishiho stopy utváří zvláštní melancholický příkrov nad světem, v němž vládne zdánlivá nesdílnost a uzavřenost (charakterů i jejich příběhů). Zbytek vyhodnocuji, každopádně vedle mytického Zatoichiho jasný Kitanův (intimní) vrchol. ..." Marigold na ČSFD

Ústřední postavou Kitanova sedmého filmu je detektiv Metropolitní policie Yoshitaka Nishi (Beat Takeshi). Jeho žena je již dlouho vážně nemocná. Během její návštěvy v nemocnici se Nishi dozví, že jeho dlouholetý přítel a partner Horibe (Ren Osugi) byl postřelen v akci, na které ho měl Nishi krýt. Za pár hodin je zastřelen detektiv Tanaka (Makato Ashikawa) - stejným mužem, co střílel na Horibeho. Sžírán pocity viny, rozhodne se Nishi vdově po Tanakovi, Horibemu, a především své ženě, učinit život opět lepším, nebo alespoň snesitelnějším... Film Ohňostroj byl oceněn Zlatým lvem na 54. filmovém festivalu v Benátkách. (Amarcord_1)

2.10.2012 * ČT2 * 22,15 * thriller - BEZ OKOLKOV


"... V USA velký kult a zcela oprávněně. Tarzan versus IBM - jeden z alternativních názvů skvěle vystihujících tenhle boj jedince s organizovaným bezprávím. Zřejmě nejlepší a snad i nejcharakterističtější role Lee Marvina. Naprosto přímý film spojující nezbytnosti žánru až s psychedelickým účinkem. ..." Pohrobek na ČSFD

Po úspěšném pokusu okrást kurýry pašerácké organizace v jejich přestupní stanici v bývalé věznici Alcatraz je stárnoucí gangster Walker (Lee Marvin) postřelen svým komplicem, který vzápětí zmizí s ukradenými penězi i s Walkerovou ženou. Walker, který tu měl zemřít, se z Alcatrazu dostane a veden pomstou najde svoji ženu, která spáchá sebevraždu, a nakonec i společníka. Přitom však zjistí, že ten je členem rozvětvené zločinecké organizace, která rozhodně nemíní vydat Walkerův podíl z loupeže. Finále, jež se odehraje opět v Alcatrazu, se blíží. (Karlos80)

2.10.2012 * Kino CS * 22,00 * dráma - O SLAVNOSTI A HOSTECH



"... Intelektuální hříčka o technologii moci a manipulaci s jedincem, která se stala kultovní záležitostí díky tomu, že o dva roky později přišla sovětská invaze. Filmový příběh o jedné hostině a nezvaných návštěvnících se dokonale strefil do pochmurné nálady oné doby. Zajímavé dialogy a orwelovsko-kafkovská atmosféra. Silná závěrečná scéna, kdy se hledání zatoulaného hosta, který evidentně nestojí o společnost, změní v nemilosrdnou štvanici na odpadlíka. Celkový dojem: 95 %. Už jen díky netypickému obsazení stojí film za shlédnutí. ..." gudaulin na ČSFD

Film, ve kterém tehdejší prezident Novotný našel urážku svého majestátu, má neobyčejnou formu jakoby autentického záznamu jedné společenské události. Skupina sedmi lidí je pozvaná na oslavu, usřádanou blíže neurčenou významnou osobou. Cestou lesem je přepadne "fízlovské" komando, kterému velí směšná figurka drze infantilního a zákeřného Rudolfa. Přítomní překvapivě přijímají ponižující pozici a později se servilní zdvořilostí přijímají oznámení, že to všechno byl jen žert. Hostitel, který je s Rudolfem těsně spojený, zahájí slavnost v "zámeckém stylu" na břehu jezera, náladu mu však pokazí "útěk jednoho z hostí". Hostitel to chápe jako osobní urážku. Všichni hosté se spolu s loveckým psem vydávají za utečencem, jenž porušil společenská pravidla, a tím i strukturu vzájemné kolaborace, viny a lhostejnosti. S postavami (pokrytecký snaživec jako jejich pozdější samozvaný mluvčí, unavená hospodyňka, soustředěná na povrch věcí, její zaťatý manžel, který se později útěkem distancuje, dvojice svrchovaně prázdných veselých děvčat...) seznamuje diváky úvodní scéna pikniku na louce - "hosté" se chovají bez vzájemných vazeb, každý hovoří a prožívá vlastní monolog a vnímá jen sebe. Účastníci slavnosti dostanou role jak z morálněspolečenského pamfletu: "vladař", "aktivista", "racionalista", "přitakávač", "demokrat", "jediný, který nesouhlasí". Vladař hovoří tónem, v němž se žoviálnost Velkého dobrodince mísí s panovačností obávané autority. Film vyniká prostotou stylu a poetiky, kafkovskou absurdností, abstrakcí a generalizací (Němcova tvorba je osobitou syntézou třech sugescí - surrealismu, Kafky a Dostojevského). Z jednotlivých motivů jsou podstatné především dva: pomyslně ohraničené území, z něhož se nedá vystoupit, aby se nepřekročila "čára" a hromadné přemisťování hostí u stolů po zjištění, že nikdo nesedí na "svém" místě.

Slavné tragikomické podobenství Jana Němce, výrazově minimalistické a obsazené několika postavami, pojednává o různě maskovaných mocenských mechanismech, často demagogických a lákavých, ať již se žoviálním úsměškem ponižují lidskou důstojnost nebo ničí každého, kdo se odmítne přizpůsobit. Ještě zajímavější jsou však postřehy o chování lidí vystavených zátěžové situaci, třeba o tom, že na odiv vystavované protesty bývají pouhou pózou. Výsledné zjištění je překvapivé: pokud nesouhlasíme, je zbytečné cokoli říkat. Stačí se zdvihnout a odejít. (oficiální text distributora)


1.10.2012 * Kino CS * 23,05 * dráma - STÍNY HORKÉHO LÉTA



"... Nadherne natoceny film z povalecne doby, kdy skupina banderovcu obsadi statek jednoho horskeho farmare z celou jeho rodinou. Ten se jim musi ve vsem podvolit a udelat co reknou, nebot mu vyhrozuji ze zabiji jeho rodinu. Je uzasne sledovat dej a vyvoj jednotlivych postav. Opravdu skvost mezi ceskoslovenskymi filmy. ..." Decker na ČSFD


František Vláčil natočil působivou baladu, která se nedlouho po skončení druhé světové války odehrává v beskydských lesích. Se svou rodinou tam hospodaří osamělý rolník, jenž se stane rukojmím blíže neurčených mužů v rozedraných uniformách. Muž se zprvu chová pokorně a vyhýbá se konfliktu, až si vyslouží pohrdání svého dospívajícího syna. Přitom se však vnitřně chystá na rozhodující střetnutí. V tomto případě nejsou důležité vnější "politicky správné" reálie (lze usuzovat, že se jedná o banderovce), ale modelový případ neokázalé statečnosti, hrdina má stále na zřeteli záchranu svých blízkých.
Je krátko po vojne a život je ešte nepokojný. Nepríjemné a často tragické prekvapenia pripravujú obyvateľom horských samôt skupiny benderovcov, ktoré sa snažia dostať do Rakúska. Ovčiak Ondrej Baran sa jedného dňa vracia domov do koliby a zistí, že obydlie obsadilo päť chlapov, ktorí držia v šachu jeho rodinu. Ich vodca naznačí Ondrejovi, že zabije jeho deti ak niečo prezradí a privedie si pomoc. Keďže jeden z benderovcov je zranený, Ondrej je prinútený priviesť z doliny lekára. Nájde v sebe dosť odvahy a síl k nerovnému boju so zabijakmi, ktorí sú schopní všetkého, aby zachránil svoju ženu a deti? (oficiální text distributora)


1.10.2012 * STV2 * 22,05 * dráma - VŠETKO O MOJEJ MATKE

"... Almodovar je genius. Rozumí ženám, mužům, transsexuálům i transvestitům. Podivné postavy nechá proplouvat podivnými ději, zato s jemnými lidskými dialogy, které musí dojmout každého, kdo není úplné dřevo. V tomhle filmu nelze vypíchnout nic nad jiné, protože všechno je dechberoucí- herci, režie, scénář, kamera, hudba.......... ..." kleopatra na ČSFD

Estéban tragicky zemřel. Bylo mu čerstvých sedmnáct a poslední řádky v jeho deníku patřily otci, se kterým se nikdy nesetkal, protože matku opustil dřív, než se o existenci svého syna stačil dozvědět. Estébanova matka se proto rozhodne vydat po stopách svého mládí, transvestitu Lolu najít a dodatečně ho spravit o jeho otcovství. (oficiální text distributora)

1.10.2012 * Nova Cinema * 21,55 * thriller - ZBESILÝ ÚTEK


"... Skvělý poměrně nenápadný akční film, který vás na začátku pohltí a pustí až po dvou hodinách. .... "  Cedr by ČSFD

Prvotřídní, krutě šokující, akční film, který s vámi otřese jako nic předtím. Zbraň, která zabila zkorumpovaného policistu se omylem stane nástrojem pomsty v rukou dvou desetiletých kluků. Otec jednoho z nich, malá gangsterská ryba Joey Gazelle (Paul Walker), se náhle ocitá v dosahu ruské mafie, která za každou cenu chce dopadnout a zlikvidovat toho, kdo připravil o život jednoho z jejich významných členů (Karel Roden). Začíná kolotoč omylů, podrazů a především velkých problémů. Pro Joeyho to bude hodně krušná noc a jestli nenajde tu zbraň včas, mohla by být i jeho poslední. (oficiální text distributora)


1.10.2012 * Kino CS * 21,30 * dráma - UCHO



"... Jeden z nejlepších českých filmů vůbec. Depresivní a klaustrofobická atmosféra, gradovaná s ubíhajícími minutami stále do nepříjemnější polohy. Jednotlivé kontury charakterů se před námi odkrývají vrstu po vrstvě. Smutný snímek... a brilantní. ..." Doglas na ČSFD

Film Jana Procházky a Karla Kachyni z roku 1970 patřil k těm zapovězeným titulům, které ležely na dně pomyslného trezoru vůbec nejhlouběji. Jednak proto, že jméno spisovatele Jana Procházky se nesmělo veřejně vyslovit, jednak proto, že film s přibývajícím časem kupodivu stále nabíral na aktuálnosti. Do distribuce se dostal až po listopadu 1989, premiéru v kinech měl v červnu 1990. Jde o komorní psychologické drama, v němž se objevují prvky satiry, frašky, grotesky, kriminálního filmu a dokonce i momenty hitchcockovského ladění. I mezi prominenty v padesátých a šedesátých letech platilo heslo "Důvěřuj, ale prověřuj". Proto i ve vilách ministrů a dalších vysokých funkcionářů byla montována "ucha" - odposlouchávací přístroje, kterými mohla Státní bezpečnost kontrolovat tyto lidi i v jejich intimním soukromí. Výsledkem byla nejistota, bezvýchodnost, strach. To vše ve vrchovaté míře prožívají ministerský náměstek Ludvík a jeho žena Anna, které výborně zahráli Radoslav Brzobohatý a Jiřina Bohdalová. (oficiální text distributora)

1.10.2012 * HBO Comedy * 21,25 * dráma - VYSIELAME SPRÁVY

"... Režisér James L. Brooks za svou kariéru natočil jen málo filmů, zato ze všeho, na co sáhne, se vyklubou perly se strhujícmi životními příběhy. Nejinak je to u této. ..." Tosim na ČSFD

Zpravodajské oddělení televize je pracoviště zajímavé, leč náročné. Přináší potřebu vysokého pracovního nasazení, ale i zde pracují jen lidé. Například Jane Craigová, úspěšná vedoucí producentka zpravodajství, která má milostné i profesní problémy se dvěma kolegy. Jedním z nich je nový ctižádostivý hlasatel Tom Grunnick, hezký mladík, který prosazuje trend směřující k zábavným zprávám. S tím ovšem Jane nesouhlasí ne už tak s Tomem samotným. A je tu také Aaron Altman, talentovaný, ale jednodušší dopisovatel, který je do Jane beznadějně zamilovaný. Jane se musí rozhodnout: vybere si zajímavý styl nebo hodnotný obsah? (oficiální text distributora)