Tom Cruise v hlavní roli špionážního thrilleru. Film byl zčásti natočený v Praze, vznikl na motivy populárního stejnojmenného televizního seriálu, který se u nás vysílal pod názvem Nulová šance. Ve Spojených státech se film, v němž Tom Cruise nejen ztělesnil ústředního hrdinu, ale také jej produkoval, stal diváckým superhitem. Při akci na americké ambasádě v Praze dojde k masakru elitní špionážní jednotky CIA. Šéf chce odhalit zrádce ve vlastních řadách a podezírá mimořádně schopného agenta Ethana Hunta. Nespravedlivě podezíraný mladík se proto pouští do pátrání na vlastí pěst a na každém kroku mu při tom hrozí smrtelné nebezpečí. Odhalená pravda je šokující pro všechny. (oficiální text distributora)
Vitajte na stránke TV TIPOV!
Nechaj sa viesť ponukou filmov českých a slovenských televíznych staníc. Denne výber toho najkvalitnejšieho, čo môžeš vidieť na televíznej obrazovke.
3.7.2013 * Dajto * 20,10 * thriller - MISSION: IMPOSSIBLE
"... Perfektní ukázka špionážního filmu. Skvěle promyšlené akce, důmyslný příběh a tajemný host v pozadí. Vše jak má být - radost pohledět..." Tom Hardy na ČSFD
3.7.2013 * CS film * 20,00 * komédia - DOBRÝ VOJÁK ŠVEJK
"... Mozna nejlepsi film ceske kinematografie s nadzivotnimi vykony R.Hrusinskeho a M.Kopeckeho. Na tenhle dokonaly film se mohu koukat kdykoli. ..." sepp na ČSFD
Český barevný film, natočený laureátem státní ceny režisérem Karlem Steklým podle světoznámého románu vynikajícího humoristy a satirika Jaroslava Haška. Režisér, který je současně autorem scénáře, se v něm celkem věrně držel prvního dílu literární předlohy, nazvaného ,,V zázemí". Film zachycuje Švejkovy osudy od okamžiku, kdy mu jeho bytná, paní Mullerová, oznámila zastřelení arcivévody Ferdinanda, až do jeho památné rozmluvy s nadporučíkem Lukášem, týkající se ukradeného psa a jejich přeložení do Budějovic a odtud na frontu. Ze Švejkových předvojenských příhod líčí zejména několik episod v hospodě „U kalicha", výslechy Švejka na policii, vyšetřování jeho duševního stavu v blázinci a konečně jeho manifestační cestu před obvodní komisi na vozíku pro nemocné. Jako vojáka c. k. rakouské armády vidíme Švejka nejdříve ve vojenské nemocnici, pak se s ním setkáváme ve vězeňské kapli, jsme účastni jeho potíží s věčně opilým feldkurátem Katzem, který jej nakonec prohraje v kartách. Tak se Švejk dostane jako sluha k nadporučíku Lukášovi, kterého přivede krádeží psa plukovníka Krause von Zillergut do situace více než nepříjemné. (FILMOVÝ PŘEHLED 27 / 1957)
Kinematografií se už od dob němého filmu táhne pestrá nit pokusů o více či měně věrné adaptace tohoto Haškova slavného románu. Mezi nejznámější patří bezesporu Lamačův film z roku 1926 s Karlem Nollem v roli Švejka, Fričova adaptace se Sašou Rašilovem, natočená na počátku třicátých let či zdařilá animovaná verze Jiřího Trnky. V roce 1957 natočil dvoudílnou a dodnes neznámější adaptaci režisér Karel Steklý. Její první část (Dobrý voják Švejk) zpracovává první díl románu a vy se tedy můžete setkat Josefem Švejkem, pražským obchodníkem se psy a sledovat jeho osudy od chvíle, kdy je po sarajevském atentátu zatčen, vyšetřován a po čase přes diagnózu notorického blba povolán do armády. Dostává se do vězení, odkud je vyreklamován feldkurátem Katzem, jako jeho osobní sluha a když ten jej po čase prohraje v kartách, stává se neštěstím nadporučíka Lukáše. (oficiální text distributora)
Kinematografií se už od dob němého filmu táhne pestrá nit pokusů o více či měně věrné adaptace tohoto Haškova slavného románu. Mezi nejznámější patří bezesporu Lamačův film z roku 1926 s Karlem Nollem v roli Švejka, Fričova adaptace se Sašou Rašilovem, natočená na počátku třicátých let či zdařilá animovaná verze Jiřího Trnky. V roce 1957 natočil dvoudílnou a dodnes neznámější adaptaci režisér Karel Steklý. Její první část (Dobrý voják Švejk) zpracovává první díl románu a vy se tedy můžete setkat Josefem Švejkem, pražským obchodníkem se psy a sledovat jeho osudy od chvíle, kdy je po sarajevském atentátu zatčen, vyšetřován a po čase přes diagnózu notorického blba povolán do armády. Dostává se do vězení, odkud je vyreklamován feldkurátem Katzem, jako jeho osobní sluha a když ten jej po čase prohraje v kartách, stává se neštěstím nadporučíka Lukáše. (oficiální text distributora)
2.7.2013 * Film Europe * 23,55 * dráma - EURÓPA
"... Ten film mi nedá spát... Je to vůbec dílo člověka, je možné natočit něco tak působivého a hlubokého po stránce příběhu i způsobu jeho filmového vyprávění? Je možné, aby byl film shledán po každém dalším zhlédnutí svojí dokonalostí šokujícím? Díky existenci Evropy to vypadá, že ano. ..." Jeanne na ČSFD
Pozoruhodný snímek EVROPA je třetí částí osobité autorské filmové trilogie, pátrající po duchovním fenoménu prostoru, v němž žijeme (PRVEK ZLOČINU, 1984, EPIDEMIE, 1987, EVROPA, 1991). Jeho tvůrce, dánský režisér Lars von Trier, situuje příběh do Německa "roku nula" (těsně po válce), do země těžce traumatizované svou prohrou, zmrazené do temnoty noci a beznaděje, a kontrolované (i devastovaného) Spojenci. Většina obyvatelstva tu však skrytě sympatizuje s nacistickými myšlenkami, a někteří se dokonce aktivně podílejí na destruktivních akcích werwolfů. Do tohoto místa a času přijíždí mladý Američan Leo, syn německého emigranta, aby "pomohl Německu". Pod přísným dohledem autoritářského strýce se stane průvodčím v lůžkových vozech první třídy u společnosti Zentropa. Seznámí se s majitelem společnosti, s Američany sympatizujícím Maxem Hartmannem, a zamiluje se do jeho dcery Kathariny. Avšak svět osobních jistot, jímž se citlivý mladík pokouší izolovat od okolní děsivé reality, snad právě proto drtivě zasáhne do jeho osudu...
Situace "zlem nakaženého" Německa je pro režiséra (stejně jako pro mnoho jiných vynikajících tvůrců) východiskem k mnohem obecnější výpovědi o jedinci, osudově zmítaném vnějšími tlaky a navzdory všem svým idealistickým snahám zavedeném do slepé uličky. Vypovídá nejen o střetu humanistických a demokratických ideálů s mašinérií smrti, manipulativní moci a destrukce, ale i o evropských traumatech a křižovatkách; pro obojí je klíčová obrazová a významová metafora cesty po železnici. Velký důraz klade režisér na formu svého vyprávění. Širokoúhlý snímek je převážně monochromatický s významotvornými vstupy barvy; originálně využívá ateliéru a zadních projekcí. Koresponduje s díly Dreyerovými a Bergmanovými, na Fassbindera a Godarda odkazuje formálním experimentátorstvím a obsazením jejich "kultovních herců" (Eddie Constantine, Barbara Sukowá). V souladu s Trierovým chápáním filmu jako snění v bdělém stavu je Evropa vedle svého konkrétního geografického významu rovněž jakýmsi kulturním a politickým bodem v kolektivním podvědomí; celý příběh je prezentován jako hypnotická seance hrdiny i diváka, provázená podmanivým, chladným hlasem vypravěče (Max von Sydow). (oficiální text distributora)
Situace "zlem nakaženého" Německa je pro režiséra (stejně jako pro mnoho jiných vynikajících tvůrců) východiskem k mnohem obecnější výpovědi o jedinci, osudově zmítaném vnějšími tlaky a navzdory všem svým idealistickým snahám zavedeném do slepé uličky. Vypovídá nejen o střetu humanistických a demokratických ideálů s mašinérií smrti, manipulativní moci a destrukce, ale i o evropských traumatech a křižovatkách; pro obojí je klíčová obrazová a významová metafora cesty po železnici. Velký důraz klade režisér na formu svého vyprávění. Širokoúhlý snímek je převážně monochromatický s významotvornými vstupy barvy; originálně využívá ateliéru a zadních projekcí. Koresponduje s díly Dreyerovými a Bergmanovými, na Fassbindera a Godarda odkazuje formálním experimentátorstvím a obsazením jejich "kultovních herců" (Eddie Constantine, Barbara Sukowá). V souladu s Trierovým chápáním filmu jako snění v bdělém stavu je Evropa vedle svého konkrétního geografického významu rovněž jakýmsi kulturním a politickým bodem v kolektivním podvědomí; celý příběh je prezentován jako hypnotická seance hrdiny i diváka, provázená podmanivým, chladným hlasem vypravěče (Max von Sydow). (oficiální text distributora)
2.7.2013 * CS film * 22,15 * dráma - INTIMNÍ OSVĚTLENÍ
"... Intimní osvětlení je hlavně o (mužském)přátelství a o ztrátě (mužských)iluzí (hlavně prostřednictvím manželky)...no a taky o vztahu(lásce) mezi mužem a ženou a jeho vývoji, který je ukázán na třech párech : milenci, manželé a staří manželé. Scéna s opilými kamarády, kteří se nakonec rozhodnou vyrazit do světa a skončí u airkoŇaku je nezapomenutelná stejně jako scéna, kde ukazuje Věra Křesadlová v okně koŤata muzikantům, kteří se snaží hrát Mozarta a nějaká koŤata je vůbec nezajímají. Až se za 200 nebo 300 let budou chtít lidi podívat, jak se tady chovali muži k ženám a ženy k mužům, měli by se podívat na Intinmí osvětlení. ..." Vitex by ČSFD
Jeden z významných snímků tzv. nové české vlny 60.let, který byl zařazen mezi desítku nejlepších domácích filmů všech dob. Celovečerní debut scénáristy a režiséra Ivana Passera je současně jeho jediným dlouhometrážním filmem, který natočil v tehdejším Československu. V této osobité smutné komedii se na malém městě po deseti letech setkávají dva spolužáci - hudebníci: jeden je členem oblastního symfonického orchestru, druhý to dotáhl na ředitele městské hudební školy, staví rodinnou vilku a hraje na pohřbech...
Na námětu a scénáři s Passerem spolupracovali Jaroslav Papoušek a Václav Šašek. Hlavní role zde vytvořili Karel Blažek a Zdeněk Bezušek, dále hrají mj. Věra Křesadlová a Jan Vostrčil (Černý Petr, Hoří,má panenko, Svatba jako řemen). V 70. a 80.letech musel tento snímek "odpočívat" v trezoru... Tento příběh obyčejných českých lidiček se odehrává na malém městě, kam přijíždí jako sólista na koncert amatérského symfonického orchestru bývalý spolužák ředitele místní hudební školy Karla Bambase. Na příhodách několika hodin jsou konfrontovány osudy těchto dvou konzervatoristů, kteří se setkávají po deseti letech. Jeden z nich má kariéru a krásnou přítelkyni, druhý hraje na pohřbech, staví dům, pěstuje angrešt a vychovává děti. Řeklo by se o ničem, že? Nicméně je to biják s velkým B, který představuje jediný český snímek Ivana Passera, který později natočil mnoho velkých filmů v zahraničí. (oficiální text distributora)
2.7.2013 * Film+ * 21,20 * akčný - BOŽSKÁ RELIKVIA
"... ORGIE pre všetkých milovníkov dobrodružstva a DOKONALEJ akcie. Asi najlepšia Chanovka... ..." klerik na ČSFD
Dobrodruh a hledač pokladů Jackie odvážně získá v jednom starobylém městě v poušti zbraň patřící k výzbroji bohů. Ovšem strážci zbraní nejsou ochotni vzdát se svého pokladu. Členové kmenu unesou Jackieho přítelkyni Loreleii, aby ho tím přinutili k vydání všech zbraní patřících k výzbroji bohů. Vysvobození dívky není snadným úkolem, jelikož na cestě jsou uložené různé nástrahy, číhají na něj odvážné amazonky a zlostný čaroděj. Jméno Jackie Chan je už dobře známo nejen mezi milovníky bojových umění, kteří se kochají pohledem na jeho bravurní kung-fung scény, ale okouzlují nás i jeho komedie. Samozřejmě i v tomto filmu se setkáme se spoustou humoru, který je pro něj tak charakteristický a na konci se zasmějeme nad kopancemi při natáčení scének. (oficiální text distributora)
2.7.2013 * Filmbox HD * 21,00 * dokument - DOMOV
"... Prvá časť o tom, ako bolo krásne a druhá časť o tom, ako si to tu všetko zasierame. Plánovite, účelovo, pomaly, ale isto .... Obraz krásny, hudba pôsobivá, čítaný komentár Zdeňka Svěráka miestami rušivý ..." ripo by ČSFD
Když Yann Arthus-Bertrand, mezinárodně uznávaný fotograf a autor knihy The Earth From Above, potkal producenta Luca Bessona, dohodli se ti dva na vytvoření dokumentárního projektu o planetě Zemi. Cesta po 50 zemích světa je ódou na krásy a jemnou harmonii naší planety. S optimistickým přístupem a aktuálními tématy se snímek zaměřuje na vzrůstající povědomí veřejnosti o současných sociálních problémech a problémech životního prostředí.
Exkluzivně „ze shora“ se vydáme na cestu kolem světa do těch nejúžasnějších, ale také nejponičenějších krajin – nádherná, dech-beroucí a silné emoce vyvolávající cesta z hlubin australského korálového pobřeží na vrchol hor Kilimandžáro, z amazonských pralesů do pouště Gobi, z bavlníkových plantáží v Texasu do průmyslové Šanghaje a ještě dál. Home nám skýtá konkrétní pohled na problémy, kterým musí naše planeta čelit: globální oteplování, kácení deštných pralesů, ztráta biodiverzity a ubývání přírodních zdrojů, ale na druhou stranu i pozitivní vývoj, jako je vzrůstající demokracie, růst našich příjmů a životního standardu, rozvoj vzdělání. [FFF 2009] (oficiální text distributora)
2.7.2013 * Cinemax * 20,00 * fantasy - ZRKADLOVÁ MASKA
"... Jednou vetou by sa to dalo napísať ako absolútny vizuálny masaker. Divák, pre ktorého je (podobne ako pre mňa) výtvarná stránka filmu podstatným kritériom pre hodnotenie si určite príde na svoje. Fantastično vedľajšej "reality" vyráža dych, každú chvíľu tu nájdete niekoľko výborných a neotrelých nápadov. Veľmi sa mi páčila Stephanie Leonidas v hlavnej roli, naopak by som ukameňoval alter ego Jasona Barryho. Jediným dôvodom, prečo nedávam absolútne hodnotenie je, že MirrorMask naozaj chýba zložitejší a nosnejší príbeh. ..." Marius na ČSFD
Hlavnou postavou filmu MirrorMask je 15 ročná Helena, ktorá túži žiť samostatne. Po jednej z hádok s rodičmi jej matka ochorie a Helena z toho viní seba. Jednej noci sa zrazu ocitne vo svete plnom čudných bytostí a dvoch znepriatelených kráľovien. Jedna z kráľovien je ťažko chorá a zachrániť ju môže jedine čarovná maska. Helena sa rozhodne nájsť masku, pretože si mýslí, že je to len sen a nič sa jej nemôže stať. Je to ale naozaj všetko iba sen? Režisérom filmu je Dave McKean, so scenárom mu pomáhal Neil Gaiman, u nás známy comicsom Sandman.
2.7.2013 * Nova Cinema * 20,00 * komédia - PRAVÁ A ĽAVÁ RUKA DIABLA
"... Jeden z nejlepších filmů s Terencem Hillem a Budem Spencerem. Opravdu vynikající a ta nejtypičtější zábava pro tuto dvojku. Tentokrát jako bratři, bránící chudé mormony před bandou majora Harrimana a bandou zloděje koní Mezcala. Zvláště konečná bitka je velmi dobře propracovaná s vynikajícími originálními nápady. A nechybí samozřejmě fazole, krásné dívky a hlášky ("Dobrý večer, šerife."-"Drž hubu!"). ..." sud by ČSFD
Joe Trinity, jehož přezdívají pro umění zacházet s revolverem Pravá ruka ďábla, přichází do městečka, kde je jeho bratr Bambino, Levá ruka ďábla, šerifem. Pravda, šerifem falešným, protože toho pravého postřelil, a tak ho zastupuje, než přijdou jeho komplici, aby připravili loupež. Místo toho se však bratři musí postavit na stranu zákona a chránit osadníky před nenasytným vlastníkem půdy a stáda koní Harrimanem... (oficiální text distributora)
1.7.2013 * ČT2 * 21,50 * dráma - ZJAZVENÁ TVÁR
"... Filmový klenot, který i po letech má divákovi, co nabídnout. Al Pacinova životní role a De Palmův nejlepší film. Je třeba ještě něco dodávat? THE WORLD IS YOURS. ..." ARX na ČSFD
"V květnu 1980 otevřel Fidel Castro kubánský přístav Mariel s jasným záměrem nechat některé občany odjet za příbuznými do Spojených států. Do sedmdesáti dvou hodin bylo 3000 amerických lodí na cestě na Kubu. Brzy se ukázalo, že Castro přinutil majitele lodí, aby odvezli nejen příbuzné, ale i nejhorší kubánské vězně. Mezi 125 000 uprchlíky, kteří se vylodili na Floridě, bylo 25 000 trestanců. A jedním z nich byl i kubánský politický vězeň Tony Montana (Al Pacino).
Tony ale hned po příjezdu skončí ve vezění, kde dostane nabídku, která se neodmítá: zabije komunistu a drogová mafie ho dostane ven i s jeho parťákem. Protože Tony by komunistu zabil i zadarmo, s rozhodnutím ani chvíli neváhá. Později začne pracovat pro mafii a svou drzostí a naprostou bezohledností si vydobývá nejvyšší postavení v drogovém oboru. S největší drzostí přebírá i manželku svého šéfa (M. Pfeiffer) a rozjíždí své obchody. Jeho touha po moci a určitá otupělost se postupně mění až v šílenství. Začne se distancovat, nikoho nepotřebuje. Svým jednáním a "nespolehlivostí" si ale znepřátelí spoustu vlivných lidí. A když se dostane na samotný vrchol, není už cesty zpět. (BART!)
Tony ale hned po příjezdu skončí ve vezění, kde dostane nabídku, která se neodmítá: zabije komunistu a drogová mafie ho dostane ven i s jeho parťákem. Protože Tony by komunistu zabil i zadarmo, s rozhodnutím ani chvíli neváhá. Později začne pracovat pro mafii a svou drzostí a naprostou bezohledností si vydobývá nejvyšší postavení v drogovém oboru. S největší drzostí přebírá i manželku svého šéfa (M. Pfeiffer) a rozjíždí své obchody. Jeho touha po moci a určitá otupělost se postupně mění až v šílenství. Začne se distancovat, nikoho nepotřebuje. Svým jednáním a "nespolehlivostí" si ale znepřátelí spoustu vlivných lidí. A když se dostane na samotný vrchol, není už cesty zpět. (BART!)
http://www.csfd.cz/film/2335-zjizvena-tvar/
1.7.2013 * Kino CS * 21,30 * komédia - BÁJEČNÍ MUŽI S KLIKOU
"... Jedna z pozapomenutých perel české kinematografie. Povinné pro každého, kdo to s filmem myslí alespoň trochu vážně. ..." Hwaelos na ČSFD
Kouzelník Pasparte, majitel maringotky, několika triků a promítacího přístroje, sní o tom, že si jednoho dne otevře první stálý český biograf, v němž bude promítat pouze české filmy. Chybí mu však potřebný kapitál, aby svůj sen zrealizoval, a tak zatím objíždí zapadlé vísky a láká jejich obyvatele na pozoruhodnou show. Cestou se setkává i s umírajícím kolegou, který mu svěří nejen všechny své filmové pásky, ale také velmi pohlednou dceru Aloisii. Pasparte dorazí i s dívkou do Prahy, kde se Aloisie stává středem pozornosti všech mužů v okolí. To by ani tak nevadilo, horší je, že na krásku nepříčetně žárlí i Paspartova bytná Evženie. Pasparte nakonec milou schovanku nabídne jako hospodyni svobodnému fotografovi Janu Kolenatému, jenž touží po jediném - natáčet živé obrazy staré Prahy. Ovšem kouzelník má s mládencem ještě jiné plány. Chce ho jako společníka do budoucího podniku. Avšak ten je stále jen jeho velkým snem, protože dosud nesehnal potřebné prostředky. Navíc je tu paní Evženie, jež striktně odmítá jakékoli novoty, tedy s výjimkou těch, které by Pasparte vykompenzoval tím, že by se s ní oženil. Přesto si kouzelník podá na magistrát žádost o koncesi na stálé kino a začne jednat s Kolenatým a kabaretiérem Šlapetou o natočení prvního filmu. Jenže celý projekt je záhy ohrožen divadelní umělkyní Emilií Kolářovou - Mladou, jež je zapřísáhlou odpůrkyní biografu...(oficiální text distributora)
Přihlásit se k odběru:
Příspěvky (Atom)