"... O tomto filme sa hovori, ze do svojho natocenia nevzniklo nic podobne. No ja som to videl o 34 rokov neskor a tiez som nic npodobne este nevidel. Na Cassavetesa som sa tesil dlho a zacal som prave tymto filmom. Mistrovsky zahrane charaktery na ktore sa obcas naozaj tazko pozera. Na jednej strane sme nuteni sledovat sceny kde su postavy v krajnych emocnych situaciach a na strane druhej je vela scen neukazanych a sme velakrat nuteni domysliet si, co sa stalo alebo kto je kto alebo. Vela krat naozaj tazko pozeratelny pribeh , od ktoreho som necakal "rozuzlenie" ci veselsi zaver. Tazko povedat ci sa to splnilo alebo nie. Jedina istota tohto filmu pre mna bola v tom, ze som rozmyslal, nad pricinami "sialenstva" Mable. Urcite tlak okolia, snaha byt ukazkovou mamou a manzelkou bijuca sa so snahou ostat sama sebou. Jedinou osobou, s ktorou si Mable rozumie je jej muz (perfektny Falk), ktory ju miluje ma vsak problemy vyjadrit sa spravne a fungovat ako "riadny" otec a manzel. Nakoniec obaja pochopia, ze len oni sami (plus ich tri deti, ktrore ich miluju) si mozu rozumiet a mat statny zivot. To chcel povedat Cassavetes? Mozno ano, mozno nie. Kazdy sa s tymto filmom musi vyrovnat sam. Trochu mi pripomenul Buffalo '66. tiez sa na to obcas nepozeralo lahko a podobne ako Rowlandsovej a Falkova postava boli jedne z najkomplikovanesjich filmovych charakterov ake som kedy videl. A podobne ako Buffulo aj tento snimok si budem ako jeden z najzaujimavesich aky som kedy videl. ..." vincent na ČSFD
Tento drásavý portrét manželství a ženy na pokraji šílenství, považovaný mnoha kritiky za mistrovské dílo, se nepodobá ničemu, co do té doby americký film vytvořil. Složitý a neučesaný obraz rodinného života zkoumá proměnlivé vztahy, popudy, emoce a střety, z nichž se rodí problémy. Citově křehká Mabel (Gena Rowlandsová) je provdána za vznětlivého, panovačného Nicka (Peter Falk), stavebního předáka, který pracuje pro město Los Angeles. Když pošle všechny tři děti k matce, aby mohla strávit volný večer s Nickem, Mabel ztratí veškerou jistotu. Láskou ke své rodině žije tak silně, že když manžel schůzku zruší, ve zkratu se opije v místním baru a přivede si domů jiného muže. Film navozuje mnoho otázek bez snadných odpovědí: zda a jak se chovat podle očekávání našeho okolí, zda je možné být citově upřímnou osobou a zároveň dospělým/rodičem/manželkou, jaká vzplanutí lze promíjet, v jakých situacích se cítíme dobře a jak omezují role, které hrajeme, nás samotné i ostatní. Za ztvárnění bláznivé Mabel získala Rowlandsová po zásluze několik ocenění za herecký výkon. (oficiální text distributora)
Žádné komentáře:
Okomentovat