Vitajte na stránke TV TIPOV!

Nechaj sa viesť ponukou filmov českých a slovenských televíznych staníc. Denne výber toho najkvalitnejšieho, čo môžeš vidieť na televíznej obrazovke.

19.3.2012 * Film Europe * 20,35 * dráma - KURZ NEGATÍVNEHO MYSLENIA

"... Tohle se nedá moc popsat slovy. Tohle se musí prožít při sledování. Tohle se musí protrpět, propřemýšlet, fascinovaně prozírat, naštvaně prokritizovat, zaraženě propojit se svým životem. Každopádně zážitek to bude obrovský! ..." Vodnářka na ČSFD

Geirrovi je třiatřicet. Před dvěma lety měl autonehodu, od té doby nemůže chodit a je impotentní. Jeho žena Ingvild, ve snaze zachránit manželství v krizi, pozve na delší návštěvu skupinu tělesně postižených, které vede agilní psycholožka Tori. Dosud sebedestruktivní milovník Johnnyho Cashe a válečných filmů se vzbouří proti nevítané invazi „pozitivní“ energie a za pomoci místy až brutální upřímnosti se pokusí ovládnout situaci. Uvnitř zánovního domu v poklidné čtvrti dochází během jedné noci k zúčtování s falešnou upřímností, dusivým soucitem a zdánlivě osvědčenými metodami léčby duše. Debutující režisér smísil známou formuli skandinávského psychologického dramatu o mezilidských vztazích se sarkasticky černou komedií syrového kvazidokumentárního vzhledu. Originálnímu tvaru přidává na atraktivitě hudební doprovod pro rockové fajnšmekry (Steppenwolf, Nina Simone či zmíněný Johnny Cash). (MFF Karlovy Vary 2007) (oficiální text distributora) 



19.3.2012 * HBO Comedy * 20,25 * animovaný - FANTASTICKÝ PÁN LIŠIAK

Á
"... Anderson je typickej melancholik, který si žije svůj utrápený svět. Normálnímu člověku by se lidé smáli, ale on je přeci režisér, takže proč ho za to nemilovat? Jeho tvorba mě míjí, ba co víc, patří k těm, které upřímně nesnáším, ale tohle jsem mu hltala. Snad možná proto, že to nebylo jeho. ..."  AngelAngie na ČSFD


George Clooney a Meryl Streep propůjčili své hlasy hlavním postavám zábavného a dojemného animovaného dobrodružství od vizionářského režiséra Wese Andersona. Pan a paní Foxovi (George Clooney a Meryl Streep) žijí ve šťastné a poklidné domácnosti společně se svým výstředním synem Ashem (Jason Schwartzman) a synovcem Kristoffersonem, jenž je u nich na návštěvě. Pak si ale pan Fox vzpomene na staré dobré loupežnické časy a zosnuje největší kuřecí loupež, jakou kdy svět zvířat zažil. Film Fantastický pan Lišák, který vznikl na motivy oblíbeného bestselleru Roalda Dahla (Karlík a továrna na čokoládu), nabízí rodinnou zábavu v té nejlepší podobě. (oficiální text distributora)


http://www.csfd.cz/film/233867-fantasticky-pan-lisak/

18.3.2012 * FilmBox * 22,30 * dráma - MISIA

"... Veľký ľudský Príbeh z čias kolonizácie a kristianizácie Južnej Ameriky. Životné osudy dvoch hlavých postáv Rodriga Mendozu (De Niro) a otca Gabriela (Irons) sú ako dve rieky, jedna divoká a nespútaná, druhá tichá, ale rovnako nekompromisná, ktoré sa spoja v mohutný veľtok, aby sa vzápätí spoločne zrútili do priepasti ako hučiaci vodopád... Plus nezabudnuteľne krásna hudba. ..." Rex Mundi na ČSFD

Děj výpravného příběhu se odehrává v roce 1750 ve španělských a portugalských koloniích Jižní Ameriky. Obchodník s otroky (Robert de Niro) je obávaný pro svou vznětlivou povahu. V souboji o ženu zabije svého bratra, ale pozdější výčitky jej přinutí hledat možnost, jak odčinit svou vinu. Vydává se na nebezpečnou misijní cestu po boku kněze Gabriela (Jeremy Irons). (oficiální text distributora)



18.3.2012 * Markíza * 22,00 * akčný - HELLBOY

"... Prečo nemôže byť každý comics spracovaný takto perfektne ako 'Hellboy'? Už potom jedine to všetko zveriť pod režisérsku taktovku del Tora a všetko by bolo zahojené. Síce film nie je tak nad vecou ako séria 'X-Men', no ďalšie pokračovanie môže. Parádna kombinácia pomeru akcie, comicsovosti a čo je prekvapujúce skvele vsadeného humoru. Hellboy hláškuje takmer v každej scéne a musím sa priznať, že trefne. Bál som sa spracovania pekla a vôbec ako sa Guillermo s touto už veľakrát zobrazovanou tematikou vysporiada, no zvládol to na jednotku. Krásne kulisy, atmosféra, hlavne farebnosť a Ron Perlman, ktorý to tu rozbalil vo veľkom štýle ..." genetique na ČSFD

Obludný a fascinujúci zároveň je newyorský herec Ron Perlman, ktorého si najlepšie pamätáme z televízneho seriálu Kráska a zviera, alebo zo štvrtého Votrelca. V komixovej adaptácii Hellboy si zahrá červeného, obrieho poločloveka-polopríšeru enormnej fyzickej sily, ktorú s cieľom vytvoriť dokonalú smrtonosnú zbraň, splodil počas druhej svetovej vojny čarodej Grigori Rasputin (Karel Roden). Vtedy bol ešte Hellboy malý chlapec a odvtedy, čo ho nacistom ukradla americká tajná služba, žije spolu s ďalšími mutantami - pyrokinetičkou Liz a obojživelníkom Abe - v opatere doktora Bruttenholma na izolovanom ostrove. A trojica čaká na chvíľu, kedy bude svet potrebovať ich pomoc v boji proti zlu. A tým zlom nebude nikdo iný, než starý známy Rasputin. (POMO) 

18.3.2012 * ČT2 * 21,50 * dráma - BIELA STUHA

"... Bílá stuha Michaela Hanekeho je snímek, pro který se obtížně hledají superlativy. K dokonalosti dovedená formální stránka tohoto díla, funkční role ,,personálního vypravěče", jenž má vnitřní účast na událostech a dějově omezené znalosti, oddělené pásmo vypravěče a pásmo postav, dokonale odosobněný tvůrčí přístup bez použití jakékoliv hudební složky, záměrně zvolené velmi pomalu plynoucí tempo, černobílý obraz dokreslující dobové usazení, převládající celky a statika kamery, jedna z nejdokonaleji působících mizanscén, kterou jsem kdy viděl, ryze intelektuální směřování a jemu podřízené vystavění jednotlivých uměleckých i dramatických složek (konečně renesance evropského autorského filmu), sugestivně gradovaná atmosféra s nevyřčeným, jen mistrně naznačovaným tajemstvím. Haneke záměrně v inkriminovaných scénách nechává kameru opodál a divákovi skrývá bolavé efekty temných stránek duše, jsou vidět jen symptomy, ne podstata zla, což odráží svět potlačovaných frustrací, středověké metody výchovy (přivazování k posteli jako kůra na odvyknutí sebeukájení!) i běsy perverznosti a degenerované sexuality. Vše tu bublá jen pod povrchem, přičemž navenek si nezúčastněný a do děje nevtažený pozorovatel nemůže všimnout ničeho podezřelého. Vypravěč - venkovský učitel - je ve vesnici cizincem a jeho postřehy i běh života vytvářejí kontrapunkt retardovanému světu místní komunity. Jedině cizinec (stejně jako divák - a působení na něj je meritem věci) může být v takovémto světě normální a jedině on může zůstat nezasažen. Hlavní roli hraje úloha výchovy, která zapříčiňuje veškeré zlo a přenáší i na další generace komunitní stigma. Neudržitelnost takto reflektované pokrytecké morálky vesnického prostředí je opět v kontrapunktu k přesně opačně vnímanému a prezentovanému venkovskému světu, jak byl reflektován dříve, především v národním obrození, ale i během 20. století. Jestliže chtěl Haneke Bílou stuhou pojmenovat kořeny nacismu v německé společnosti, povedlo se mu to dokonale. Já bych ovšem dodal, že malý fašista dříme v každém z nás, stejně tak příklony k totalitní společnosti, násilí a nacismu mohly mít své podhoubí kdekoliv v Evropě a ani dnes nejsme tohoto nebezpečí ještě úplně ušetřeni... Podobné filmy: Plechový bubínek
Radek 99 na ČSFD

Tajemná historie ožívá ve vyprávění bývalého venkovského učitele, který byl přímým svědkem podivných událostí, jež se odehrály několik měsíců před vypuknutím první světové války v jedné severoněmecké vesnici. Vše začalo jednoho letního dne. Jediný doktor v kraji byl zraněn při pádu z koně. Následoval baronův synek, kterého našli zbitého před dveřmi zámku. Podivné a zdánlivě neopodstatněné násilné činy narůstají a s nimi i napětí ve vesnici, kde si lidé pomalu přestávají věřit. Přísná výchova a pevná společenská hierarchie se začínají otřásat ve svých základech a na povrch vyplouvají tutlané konflikty mezi chudými a bohatými, zneužívanými posluhovačkami a jejich pány či dětmi a přísnými rodiči. Až pozdě začne být obyvatelům vesnice jasné, že násilí se rodí přímo v jejich středu. (oficiální text distributora)


http://www.csfd.cz/film/238550-bila-stuha/ ..." 

18.3.2012 * STV2 * 19,55 * komédia - HEJ RUP !

"... Všechny filmy V+W jsou naplněny inteligentním humorem a chytlavýma písinčkama. Tento není výjimkou. ..." joker2 na ČSFD 

Nezaměstnaný dělník Filip a bývalý bohatý továrník Jakub Simonides, podvodnými machinacemi svého konkurenta Worsta přivedený na mizinu, se dají dohromady a společně hledají práci. Zkoušejí to jako zahradníci, asfaltéři, stavební dělníci. Brzy však pochopí, že sami nic nezmohou, spojí se jinými nezaměstnanými dělníky v družstvo symbolicky nazvané Hej Rup! Společnými silami si postaví obytný dům a postupně i mlékárenský podnik. Worst se novou konkurenci pokusí zničit svými obvyklými praktikami, tentokrát si však vyláme zuby...

V tvorbě Martina Friče převládaly komedie. V jedné z nejslavnějších - Hej rup! - se zaskvěla komika protagonistů Osvobozeného divadla Jiřího Voskovce a Jana Wericha. Scénář k filmu napsal Martin Frič ve spolupráci s touto slavnou dvojicí a s osvědčeným scenáristou Václavem Wassermanem. V titulcích byli uvedeni pseudonymem Formen (čtyři muži). V příběhu nezaměstnaného dělníka a zchudlého továrníka dokázal Martin Frič výborně skloubit volnost jevištního projevu Voskovce a Wericha s požadavky specifik filmového herectví, a tak film dodnes překvapuje diváka nestárnoucím hereckým projevem hlavních protagonistů, neotřelými nápady, rychlým spádem, výbornou kamerou a skvělou hudbou Jaroslava Ježka. Tento snímek po premiéře v říjnu 1934 denně plnil prostorné hlediště pražského kina Alfa obecenstvem, potleskem a smíchem a právem se zařadil mezi nejlepší a nejzábavnější české filmové tituly předválečného období. Film byl uveden na III. MFF v Benátkách v roce 1935. Již v době natáčení se vžil název tohoto filmu v pravopisném tvaru "Hej rup!", který ovšem oslabil sémantickou zřetelnost názvu. Film byl totiž pojmenován podle družstevních mlékárenských podniků Hej - Rup. Během natáčení zahynul pod nikým neřízeným parním válcem herec Vladimír Marek, bratr slavné herečky Xeny Longenové. (oficiální text distributora)

17.3.2012 * Prima Family * 23,10 * sci-fi - TOTAL RECALL

"... Stručně řečeno, TOTAL RECALL je skvělý film. Dokonce bych řekl, že po Blade Runnerovi je tím nejlepším filmovým zpracováním nějaké Dickovy novely, tentokrát v neopakovetelném podání geniálního úchyla Paula Verhoevena. Jeho režie je dynamická a jeho zaliba ve spoustě krve a násilí pro něj typická a svým způsobem neodolatelná :o) Příběh je správně dickovsky temný s nejednoznačným koncem a tak to má být. Triky jsou na svojí dobu fantastické a po zásluze byly odměněny Oscarem. A nesmím zapomenout vyzdvihnout nápaditý soundtrack Jerryho Goldsmitha, který se neoposlouchá a jenž patří mezi to nejlepší, co Mistr složil. Sci-fi pecka pro fajnšmekry. ..." Lima na ČSFD

Hlavním hrdinou příběhu, odehrávajícího se v roce 2084, je stavební dělník Douglas Quaid, kterého sužují děsivé noční můry, týkající se Marsu. Rozhodne se proto navštívit neobvyklou cestovní kancelář Total Recall, která nabízí dovolenou formou implantovaných vzpomínek. Quaid si vybere dovolenou na Marsu v podobě tajného agenta. Při implantaci vyjde najevo, že Quaid už jedny implantované vzpomínky má. Vzápětí se ho pokusí zavraždit dva lidé, které považoval za své blízké. Nejprve přítel a vzápětí i jeho manželka Lori. Brzy poté se Quaid dovídá, že byl na Marsu zapleten do odboje proti tyranskému guvernérovi Cohaagenovi a proto se, pronásledován najatými zabijáky, na Mars vrátí, aby našel sám sebe a své vlastní vzpomínky. Okamžitě se ocitá ve víru nebezpečných událostí a stává se rozhodujícím prvkem na misce vah vleklé války mezi rebely a guvernérovou armádou. Americký snímek natočil v roce 1990 režisér Paul Verhoeven (RoboCop, Hvězdná pěchota, Základní instinkt). Autoři scénáře, Ron Shusett a Dan O'Bannon (proslavili se jako scénáristé Vetřelce), se nechali při vzniku příběhu inspirovat povídkou Philipa K. Dicka We Can Remember It for You Wholesale. Film získal Oscara za speciální efekty a je dnes považován za žánrovou klasiku devadesátých let 20. století. (oficiální text distributora) 

17.3.2012 * Barramdov * 23,10 * thriller - ZVYČAJNÍ PODOZRIVÍ

"... Geniální film - zejména díky geniálnímu Oscarovému scénáři a geniálním hereckým výkonům. Možná když by Singerova téměř geniální režisérská práce byla úplně geniální, tak by to byl nejgeniálnější film všech dob. ..." Cival na ČSFD

Stalo se to jedné noci v kalifornském přístavu San Pedro, kde byla zmasakrována posádka argentinské pašerácké lodi. Stop pro policii zůstalo proklatě málo: loď vyletěla do povětří a z dvaceti sedmi mužů tu přežili jen dva: kulhavý pouliční zlodějíček Verbal a jeden z členů posádky umírající v nemocnici na popáleniny a blouznící v maďarštině. Začalo to ovšem mnohem dřív - newyorská policie je možná zkorumpovaná, ale není hloupá, a tak už nějakou dobu prověřovala skupinku podezřelých, těch mužů zločinu, kteří jsou vždycky první na ráně. Byli to prohnaný elegán Keaton, horkokrevný McManus, drzý Hockney, nevyzpytatelný Fenster a bezvýznamný Verbal. Policie je podrobila důkladnému výslechu, ale s každou novou informací se pátrání jen zkomplikovalo. Podezřelé spojuje série zločinů v New Yorku, ale kde jsou ukradené smaragdy?

Chytře spletitá "historka z podsvětí" je mistrně odhalována prostřednictvím vyprávění postav a vrcholí jednou z dnes už nejprofláknutějších scén novodobého filmu. Kevin Spacey za roli Verbala v této pozoruhodné krimi získal Oscara za nejlepší mužský herecký výkon ve vedlejší roli a druhého Oscara si odnesl scenárista snímku Christopher McQuarrie. (oficiální text distributora) 

17.3.2012 * HBO Comedy * 23,00 * dráma - NEHANEBNÍ BASTARDI

"... Film filmaře, který miluje filmy. Tarantinova syntéza béčkové estetiky došla (prozatím) nejzazšího stádia formou válečného opusu, kde je místo pro citace, vlastní ego i závěrečnou kapitolu dějepisné revize, která kdyby si celou dobu nedělala legraci z těch předchozích, těžko by došla pochopení. Příjemné překvapení vlastních očekávání. ..." Isherwood na ČSFD

Bylo nebylo v nacisty okupované Francii… Vítejte ve Druhé světové válce podle Quentina Tarantina. Vítejte ve světě, kde historická realita ustupuje lehce brutálnímu pohádkovému vyprávění jednoho z nejkontroverznějších režisérů současnosti. On sám přitom tvrdí, že se poetika Hanebných panchartů asi nejvíc přiblížila náladě filmu, který mu udělal jméno – násilnické černočerné komedii Pulp Fiction – Historky z podsvětí. 
Německé vojáky ještě nepřestaly bolet nohy po smělé invazi do západní Evropy, když mladičké Shosanně (Melanie Laurent) přímo před očima německý důstojník Hans Landa (Christoph Waltz) vyvraždil členy její rodiny. Ona sama jen tak tak unikne do Paříže, kde se ukryje pod novou identitu provozovatelky biografu. Na jiném místě hákovým křížem rozkopané Evropy se pod vedením lehce zupáckého amerického poručíka Aldo Rainea (Brad Pitt) formuje neobvyklá vojenská jednotka. Úkolem jejích členů je nejen přežít na území plném nacistů a jejich přisluhovačů, ale zároveň likvidovat jejich elity a to tak efektně, že tím mezi nimi budou šířit strach a paniku. Říkají si Pancharti a právě je čeká ta nejtěžší mise, která může zcela změnit průběh války. V jednom pařížském biografu se chystá premiéra nového německého propagandistického eposu a téhle události se má účastnit řada nacistických špiček (možná i samotný Hitler). Úkolem Panchartů bude na akci proniknout a ukázat šéfům Třetí říše, jaké to je, když je člověk po smrti. Nepočítají ovšem s tím, že přímo pod světlem promítačky osnuje svůj plán pomsty za smrt blízkých osiřelá Shosanna a že když se jeden geniální plán na atentát střetne s jiným, výsledkem může být ještě geniálnější neúspěch. (oficiální text distributora)

17.3.2012 * Film Europe * 22,00 * dráma - EURÓPA

"... Ten film mi nedá spát... Je to vůbec dílo člověka, je možné natočit něco tak působivého a hlubokého po stránce příběhu i způsobu jeho filmového vyprávění? Je možné, aby byl film shledán po každém dalším zhlédnutí svojí dokonalostí šokujícím? Díky existenci Evropy to vypadá, že ano. ..." Jeanne na ČSFD

Pozoruhodný snímek EVROPA je třetí částí osobité autorské filmové trilogie, pátrající po duchovním fenoménu prostoru, v němž žijeme (PRVEK ZLOČINU, 1984, EPIDEMIE, 1987, EVROPA, 1991). Jeho tvůrce, dánský režisér Lars von Trier, situuje příběh do Německa "roku nula" (těsně po válce), do země těžce traumatizované svou prohrou, zmrazené do temnoty noci a beznaděje, a kontrolované (i devastovaného) Spojenci. Většina obyvatelstva tu však skrytě sympatizuje s nacistickými myšlenkami, a někteří se dokonce aktivně podílejí na destruktivních akcích werwolfů. Do tohoto místa a času přijíždí mladý Američan Leo, syn německého emigranta, aby "pomohl Německu". Pod přísným dohledem autoritářského strýce se stane průvodčím v lůžkových vozech první třídy u společnosti Zentropa. Seznámí se s majitelem společnosti, s Američany sympatizujícím Maxem Hartmannem, a zamiluje se do jeho dcery Kathariny. Avšak svět osobních jistot, jímž se citlivý mladík pokouší izolovat od okolní děsivé reality, snad právě proto drtivě zasáhne do jeho osudu...

Situace "zlem nakaženého" Německa je pro režiséra (stejně jako pro mnoho jiných vynikajících tvůrců) východiskem k mnohem obecnější výpovědi o jedinci, osudově zmítaném vnějšími tlaky a navzdory všem svým idealistickým snahám zavedeném do slepé uličky. Vypovídá nejen o střetu humanistických a demokratických ideálů s mašinérií smrti, manipulativní moci a destrukce, ale i o evropských traumatech a křižovatkách; pro obojí je klíčová obrazová a významová metafora cesty po železnici. Velký důraz klade režisér na formu svého vyprávění. Širokoúhlý snímek je převážně monochromatický s významotvornými vstupy barvy; originálně využívá ateliéru a zadních projekcí. Koresponduje s díly Dreyerovými a Bergmanovými, na Fassbindera a Godarda odkazuje formálním experimentátorstvím a obsazením jejich "kultovních herců" (Eddie Constantine, Barbara Sukowá). V souladu s Trierovým chápáním filmu jako snění v bdělém stavu je Evropa vedle svého konkrétního geografického významu rovněž jakýmsi kulturním a politickým bodem v kolektivním podvědomí; celý příběh je prezentován jako hypnotická seance hrdiny i diváka, provázená podmanivým, chladným hlasem vypravěče (Max von Sydow). (oficiální text distributora)