Vitajte na stránke TV TIPOV!

Nechaj sa viesť ponukou filmov českých a slovenských televíznych staníc. Denne výber toho najkvalitnejšieho, čo môžeš vidieť na televíznej obrazovke.

9.3.2013 * Nova Cinema * 23,35 * dráma - KOKAÍN



"... Nádherně vykonstruovaný životopisný film jednoho informacemi opravdu nabušeného překupníka, který jak to bývá začal u trávy ale skončil u kokainu, což je logické už podle názvu. Jediné co mu nemůžu vytknout, že si svůj život na plno užil, setkal se s řadou lidí, o kterých by si sám ani nesnil a aniž by chtěl byl neobvykle respektován a je prakticky až do dnes. Jedna z rolí mě, ale dokázala v jeho příběhu překvapit. Byl to jeho otec, kterého hrál starostlivý Ray Liotta a můžu říct, že opravdovější a citlivější roli jsem snad ještě neviděl a sledovat jeho zlomeného otce bylo tak nedostupné a přitom smutné až mi z toho bylo opravdu k pláči. Doporučuji všem milovníkům biografických filmů, kteří si nad tímto neobvyklým člověkem smlsnou, jako nad málo kterým. ..." Malerkey na ČSFD

V 70. letech zaznamenal mezinárodní obchod s drogami rychlý vzestup a v jeho středu se ocitl zcela nenápadný a ve všem průměrný Američan. George Jung, hvězda školního fotbalového mužstva z malého města, se během několika let stal hlavním dovozcem kokainu z kolumbijského Medellínu. Film Blow je jeden z pravdivých příběhů čerpajících ze skutečnosti. Sleduje cestu George Junga od 60. let přes jeho první styky se světem drog na plážích v Kalifornii. Kšeftování s marihuanou bylo pro něj tehdy jen prostředkem k realizaci vlastního amerického snu. Díky seznámení s náboráři medellínského trustu se proměnil v profesionálního pašeráka. George Jung se stal článkem v řetězci dopravujícím bílý prášek z Latinské Ameriky k americkým zákazníkům. Film zachycuje se suchým humorem, jak se syn chudého, ale poctivého stavebního dělníka vyšvihl přes noc ve zbohatlíka, kopírujícího životní styl vyšších vrstev. Zaznamenává jeho lásky, včetně té, na kterou dodnes marně čeká tam, kde jeho dráha skončila. (oficiální text distributora)

9.3.2013 * Nova Cinema * 21,40 * krimi - KISS KISS BANG BANG


"... Skvělé, svižné, zábavné! Dialogy ostré, vtipné, citováníhodné! Herci přesní, civilní, očividně se bavící! Příběh ujetý, členitý, vygradovaný! Na nic si to nehraje, je to proskě kurva zábava! Poslední skaut má bratříčka!  ..." Boogeyman na ČSFD

Harry (Robert Downey Jr.) je v podstate slušný chlap. Je síce bezvýznamný zlodejíček, no chce konať správne... Len nevie, ako na to. Jedného dňa sa však jeho šťastie obráti. Ani sám nevie ako, no zrazu sa ocitne na filmovom konkurze a vzápätí v lietadle do Los Angeles. Tu ho dajú na starosť tvrdému súkromnému detektívovi Parrymu van Shriekovi (Val Kilmer), taktiež známemu ako "Gay Perry", ktorý ho má čo najlepšie pripraviť na úlohu vo filme. Veci sa začnú zamotávať vo chvíli, keď sa im do cesty pripletie Harmony (Michelle Monaghan), ktorá potrebuje pomoc s vyriešením "sebevraždy" svojej sestry. Zrazu sa objavujú (a miznú) mŕtvoly, na povrch sa dostávajú dobre strážené rodinné tajomstvá a čo sa začalo ako výlet do LA sa zrazu stáva hrou o prežitie... (oficiální text distributora)

http://www.csfd.cz/film/181335-kiss-kiss-bang-bang/

9.3.2013 * FilmBox Plus * 21,00 * thriller - ZVIERACIA KAZAJKA


"... Dlouho jsem se zdráhal pustit si tenhle film s podivným názvem Svěrací kazajka. Čekal jsem pořádný psycho, kde Adrien Brody bude pořád křičet, že už nechce, aby ho poutali do kazajky. O to víc jsem byl překvapen po shlédnutí s jakým citem, kouzlem a výbornou atmosférou se tenhle film nese. Do toho výborná hudba a excelentní herci v hlavních rolích. Konečně film u kterého jsem zapnul mozek a přemýšlel nad závěrečným rozuzlením. Film se mi líbil a hlavně mě moc bavil. ..." Arx na ČSFD

Dvě velké hvězdy současnosti Adrien Brody (Oscar za Pianistu) a Keira Knightley (Piráti z Karibiku, Láska nebeská, Král Artuš) se potkají v thrilleru, pod kterým jsou producentsky podepsaní Georgie Clooney a Steven Soderbergh. Hlavní hrdina Jack Stars (Brody), veterán z války v Perském zálivu, je neprávem obviněn z vraždy. Sled událostí uvrhne Jacka do péče psychiatrů v rodném Vermontu. Pod vlivem experimentálních léků a moderní psychiatrie uvidí, že může cestovat v prostoru a čase. Na jedné ze svých výprav do budoucnosti odhalí svou nadcházející smrt (oficiální text distributora)

9.3.2013 * Universal Channel * 21,00 * dráma - PSIE POPOLUDNIE


"... Nepřekonatelné drama, skvěle vygradované, bez přestávky nabízející herecký koncert Al Pacina, se zdatně sekundujícími přihravači včetně málomluvného, dlouhovlasého Johna Cazaleho. Další dílo Sidneyho Lumeta, který jako by si přivlastnil monopol na skutečné příběhy s Al Pacinem v hlavní roli Jak se může ještě někdo snažit o natočení filmu o přepadení banky? V tomto oboru už byla právě Psím odpolednem nastavena laťka tak vysoko, že jakýkoli pokus o její překonání musí skončit zoufalým a trapným nezdarem (zvláště má-li tolik drzosti se k Psímu odpoledni ještě odvolávat - viz. Swordfish- Operace Hacker.) ..." Pohrobek na ČSFD

Al Pacino se rozhodne vykrást banku, což se mu však nezdaří, a tak honba za penězi přeroste v napínavé drama.
V Brooklynu je horké odpoledne a dvě optimistické nuly se rozhodnou vyloupit banku. Sonny akci řídí, Sal mu dělá komplice a výsledkem je jedna velká katastrofa. Dorazí totiž i policie, televizní kamery a dokonce i donáška pizzy. Na tomto skvělém komediálním napínavém snímku spolupracoval Al Pacino s režisérem Sidneym Lumetem. Film si vydobyl šest nominací na Oscara a jednoho dokonce získal, a to za scénář, jehož autorem je Frank Pierson. Film Psí odpoledne se zakládá na skutečné události. (oficiální text distributora)

9.3.2013 * JOJ * 20,30 * dráma - AUSTRÁLIA


"... Dve hodiny som si myslel, že umriem od rozkoše. Najfilmovejší film posledných rokov. Čistokrvný gýč povýšený na tú najrýdzejšiu filmárčinu. Fungovalo tam všetko - dokonca aj tie patetické a sentimentálne kydy, ktoré mi tak vadili v traileroch. K tomu brilantná réžia, výborní herci a vymaznaný, zámerne "umelý" vizuál. Nádhera. Záverečná polhodina je však sklamaním. Chýba jej dramatickejší náboj a viac sentimentu. Áno, chcel som slziť ešte viac. A úplný záver, na ktorom strašne vidno, že jedna postava mala zomrieť a pomerne nemotorným strihom je vložená späť do deja, ma už trochu naštval. Napriek tomu je to pre mňa natoľko silný filmový zážitok, že svojich 9/10 premením na tunajšie plné hodnotenie. A neznášam štúdio Fox za to, že debilnou propagáciou potopilo takýto divácky film. ..." Cervenak na ČSFD

Režisér, jehož jméno vám po Moulin Rouge zákonitě muselo utkvět v paměti, se tentokrát přesune do Austrálie, do období Druhé světové války. Lady Ashly je bohatá anglická aristokratka, která se rozhodla vzdát se veškého svého komfortu a přestěhovat se do Austrálie, kde právě zdědila statek o velikosti Marylandu a k tomu dvoutisícihlavé stádo dobytka. Jenže ne všichni ji nový majetek přejí, a tak Lady Ashly musí za pomoci statného, i když trochu hrubého dobytkáře (Hugh Jackman) přesunout celé stádo na druhou stranu Austrálie. Jenže zuří válka a japonské bombardéry nemají za cíl jen Pearl Harbor... (oficiální text distributora)

9.3.2013 * Film Europe * 20,05 * dráma - WIMBLEDON


"... Jeden z nejpříjemnějších filmů z tenisových kurtů. Film dokázal s noblesou skloubit romantiku, komedii, drama spolu se sympatickými postavami. Nemám jedninou výhradu k filmu. Doporučuju všem. ..." Arx na ČSFD

Film Wimbledon je pokračovaním tradície romantických filmov spoločnosti Working Title Films, ako boli Štyri svadby a jeden pohreb, Notting Hill, Denník Bridget Jonesovej a iných. Je to sladká a komická romanca, odohrávajúca sa na tenisovom kurte. Peter Colt (Bettany), je nešťastný chlapík, ale má úspech v profesionálnom a súkromnom živote. Aj keď je v rebríčku niekde úplne vzadu, podarí sa mu získať divokú kartu, ktorá mu umožní zúčastniť sa prestížneho wimbledonského turnaja... (oficiální text distributora)

8.3.2013 * Prima Family * 23,20 * dráma - POKÁNIE


"... Sofistikovanejšie napísaný a zostrihaný TITANIC. ..." POMO na ČSFD

Pokud se vám líbilo filmové zpracování Pýchy a předsudku, nepochybně stejně intenzivně prožijete i Pokání. Pod oba snímky se totiž podepsal prakticky stejný tým, a to jak na straně realizační (režisér Joe Wright, skladatel Dario Marianelli, střihač nebo návrhářka kostýmů), tak částečně i mezi herci (Keira Knightley a Brenda Blethyn). Jen poklidnou atmosféru gregoriánské Anglie vystřídala pochmurnější éra téže země na prahu a uprostřed druhé světové války.

Příliš bujná fantazie dvanáctileté "budoucí spisovatelky" Briony Tallisové odstartuje tragický příběh, který nenapravitelně změní osudy tří lidí. Vinou vlastní nezralosti a série nedorozumění nařkne mladého zahradníka Robbieho Turnera (James McAvoy) ze znásilnění nezletilé sestřenice. Nadaný chlapec, který původně mířil na lékařskou fakultu, končí ve vězení. Toto obvinění ale ničí život i její sestře Cecilii (Keira Knightley), která Robbieho bezhlavě milovala. Když si záhy už o něco starší Briony (Romola Garai) uvědomí, co napáchala, je už pozdě. Cecilia zavrhla celou rodinu v čele s ní a odstěhovala se do Londýna, kde se živí jako zdravotní sestra. Robbie výměnou za zkrácení trestu narukoval do armády a ve Francii se snaží zastavit postupující Němce. Briony na cestě za vykoupením nastoupí do ošetřovatelského kursu a díky utrpení, které kolem sebe dennodenně vidí, konečně dospívá. S tím souvisí i rozhodnutí postavit se svým dvěma obětem tváří v tvář a respektovat jakýkoli trest. Možná se tím očistí, možná to ale na vykoupení nebude stačit. Možná to ani nestihne, protože Londýn se připravuje na masivní bombardování. Možná všechny tři čeká úplně jiný konec.

Režisér Joe Wright po Pýše a předsudku sáhnul opět po slavné knižní předloze, tentokrát po Pokání Iana McEwana a pro její převedení do filmové řeči zvolil zkušeného scenáristu Christophera Hamptona (Nebezpečné známosti, Tichý Američan). "Trochu to připomíná demolici, převádění 130 tisíc slov z knížky na 25 tisíc ve scénář," komentuje Hamptonovu práci McEwan, který byl nicméně s výsledkem velmi spokojen (což se podaří jen zřídkakdy). Režisér Wright se ale nespoléhal jen na sílu předlohy a celý příběh opentluje originálními (a přitom funkčními) zvukovými a obrazovými nápady. Dočkáme se i oblíbených dlouhých záběrů bez jediného střihu, z nichž zejména scéna útěku anglických vojáků z Francie do relativního bezpečí za kanál La Manche, by si zasloužila samostatnou oscarovou nominaci. (oficiální text distributora) 


8.3.2013 * FilmBox Family * 22,45 * dráma - ŠOFÉR SLEČNY DAISY



"... Půvabný a roztomilý snímek o těžkém sbližování dvou starších lidí. Zcela určitě nejlepší film, v němž kdy Dan Aykroyd hrál. Morgana Freemana jsem v tomhle filmu viděl prvně v životě a ohromně mi padl do oka. Za pár let už z něj byla herecká hvězda. ..." Radyo na ČSFD

Pro Daisy, bohatou a tvrdohlavou americkou židovku, která je už příliš stará na to, aby mohla řídit auto, najímá syn v padesátých letech 20. století, kdy se v ulicích i politice opět řeší rasové spory, černošského šoféra. Do rodiny přichází Hoke a musí si před Daisy, která předstírá, že ho nepotřebuje, svou pozici obhájit. Hoke nemůže pochopit její izolovanost od světa a neschopnost uchopit společenské změny. Ona zase nedokáže pochopit, proč jsou lidé jako Hoke neustále rozhořčeni... Až ve chvíli, kdy jde slečna Daisy do domova důchodců a Hoke je už moc starý na to, aby ji vozil, si oba dva uvědomí, jak moc se měli rádi a jakými dobrými přáteli byli... (oficiální text distributora)

8.3.2013 * STV1 * 21,50 * dráma - KRSTNÝ OTEC

"... Mistrovské dílo bez jediného kazu. Přestože by se dal příběh shrnout do jedné věty, nezbylo mi než jej po kouskách hltat celé tři hodiny a kroutit hlavou nad Coppolovým nesmrtelným kumštem. ..." Cival na ČSFD

Gangsterské drama Kmotr, natočené podle stejnojmenného bestselleru Maria Puza, patří mezi přelomová díla tzv. Nového Hollywoodu, a to jak komerčně, tak umělecky. Příběh newyorské mafiánské rodiny Corleonů, jíž tvrdou rukou šéfuje starý don Vito (Marlon Brando), se odehrává v letech 1945 - 55 a zaznamenává prudký rozmach organizovaného zločinu po skončení druhé světové války. V epických, rozmáchlých obrazech před divákem ožívají osudy italsko-americké rodiny, jež svůj blahobyt založila na hazardu, prostituci, vydírání a zastrašování. Tehdy mladý režisér Francis Ford Coppola, který byl poněkud překvapivě pověřen společností Paramount realizací jednoho z jejích stěžejních projektů (své nepochybně sehrálo i jeho italsko-americké zázemí), musel redukovat některé motivy rozsáhlé předlohy, ovšem podařilo se mu věrně zachovat jejího ducha - přesný popis fungování zločinecké organizace, zachycení její hierarchie, začlenění do tehdejšího společenského vývoje i často kritizované zdůrazňování rodinné soudržnosti. Pevnou dramatickou stavbu scénáře (na němž Coppola spolupracoval s autorem předlohy) podpořilo i režijní ztvárnění, jež čerpalo především z klasických vypravěčských praktik hollywoodských děl 30. let (např. Jih proti Severu), okořeněných soudobým příklonem k realismu, zejména v zobrazování násilí a sexu. Snímek získal tři Oscary - za nejlepší film, scénář podle předlohy a mužský herecký výkon v hlavní roli (Marlon Brando, který svou cenu odmítl převzít).
Pro úspěch filmu, který se stal diváckým hitem nejen ve Spojených státech, ale i ve zbytku světa (kromě např. tehdejšího Československa, kde se kvůli údajné glorifikaci zločinu a násilí nesměl promítat, ač Puzova kniha v českém překladu vyšla), bylo klíčové herecké obsazení hlavních úloh dona Vita Corleona a jeho nejmladšího syna Michaela. Vedení Paramountu nesouhlasilo s Marlonem Brandem, na němž mu vedle jeho dobře známé pověsti "obtížného a nespolehlivého herce, jehož poslední filmy byly propadáky", vadilo hlavně to, že je na roli mafiánského patriarchy příliš mladý (v době příprav filmu mu bylo 47 let), a ještě větší odpor dávalo najevo vůči Al Pacinovi, jenž se jim zdál málo známý, příliš obyčejný a především malý. Coppola s oběma herci natočil testy, jež nakonec šéfy Paramountu přesvědčily. Se stejnou pečlivostí režisér obsadil i další role, nejstaršího Corleonova syna, prchlivého Sonnyho (James Caan), jeho slabošského bratra Freda (John Cazale) a conseglieriho Toma Hagena (Robert Duvall). Úlohy Corleonových "vojáků" a dalších gangsterů ztělesnili vesměs málo známí představitelé, kteří dokonale typově odpovídali svým postavám (např.Richard Castellano jako Clemenza nebo Al Lettieri jako Sollozzo). V kreaci Michaelovy neitalské dívky Kay Adamsové zaujala budoucí múza Woodyho Allena Diane Keatonová a Corleonovu týranou dceru Connii ztělesnila pozdější Stalloneova partnerka z Rockyho, Coppolova mladší sestra Talia Shireová. Téměř tříhodinový snímek (který uvádíme, stejně jako další díly trilogie, ve dvou částech) vrcholí slavnou scénou křtu Michaelova synovce (představovaného Coppolovou dcerou Sofií), prostříhaného krvavým vyřizováním účtů s ostatními mafiánskými rodinami, jež znamenalo upevnění moci Corleonova klanu, ale také definitivní převzetí "rodinné firmy" zprvu zdráhavým Michaelem, který se stává důstojným nástupcem zemřelého otce.(oficiální text distributora)

http://www.csfd.cz/film/1644-kmotr/

8.3.2013 * Nova Cinema * 21,45 * thriller * OSVIETENIE



"... geniálna atmosféra, geniálna hudba, geniálny príchod do hotela, geniálne šlapacie autíčko, geniálny casting .... no proste Kubrick !!! ..." ripo na ČSFD

Spisovatel Jack Torrance hledá klidné místo pro psaní svého nového románu, a tak přijímá nabídku dělat správce odlehlého horského hotelu. Při úvodním pohovoru se dozvídá mimo jiné hrůznou historku o svém předchůdci, který zešílel ze samoty a odloučení a zavraždil svou ženu a dvě dcery... po příjezdu Jack ubytuje svou rodinu a začíná psát knihu. Brzy však zjišťuje, že samota uprostřed hor je tísnivá a také on začíná přicházet o rozum. (oficiální text distributora)