"... Majstrovský horor, ktorý žáner hororu posúva do úplne iných dimenzií, než aké mu prináležia v rámci súčasných štandardov. Psychológia postáv a sila príbehu robia z filmu plnohodnotnú, nervydrásajúcu drámu, ktorá si môže podať ruku s tým najlepším od Hitchcocka (čím ale nechcem povedať, že Friedkinov vizuálny štýl je v niečom podobný osobitej Hitchovej invencii - tam má Hitch navrch). ..." POMO na ČSFD
U dvanáctileté Regan (LINDA BLAIR) se zničehonic objeví příznaky podivné nemoci, která zpočátku vypadá nevinně, avšak každým dnem sílí. Její obličej získává stále hrůznější podobu, hrubým nelidským hlasem vykřikuje rouhavá a oplzlá slova, vznáší se nad postelí a hlava se ji otáčí v nepřirozených úhlech. Doktoři, psychologové a psychiatři jsou bezradní a stav mladé dívky se neustále zhoršuje. Regan spůsobí smrt matčina přítele a před očima šokovaných svědků masturbuje krucifixem. Jediným možným řešením jak dívku zachránit se jeví být starobylá praktika vymítání. Již není pochyb, že nešťastná dívka je posedlá ďáblem...
Tento Friedkinův perfektně inscenovaný psychologický horror vyvolal během svého prvního uvedení skandál světového formátu a mnoho ostrých diskuzí ohledně etické stránky účasti nezletilé Lindy Blair na tomto snímku. Ve své době měl tento film nejen kritiky, ale i obhájce. Jedním z nich byl i světoznámý spisovatel, scénárista a režisér Stephen King, který vidí Exorcistu jako metaforu k prohlubující se generační krizi. (caligari)
Tento Friedkinův perfektně inscenovaný psychologický horror vyvolal během svého prvního uvedení skandál světového formátu a mnoho ostrých diskuzí ohledně etické stránky účasti nezletilé Lindy Blair na tomto snímku. Ve své době měl tento film nejen kritiky, ale i obhájce. Jedním z nich byl i světoznámý spisovatel, scénárista a režisér Stephen King, který vidí Exorcistu jako metaforu k prohlubující se generační krizi. (caligari)
Žádné komentáře:
Okomentovat