Vitajte na stránke TV TIPOV!

Nechaj sa viesť ponukou filmov českých a slovenských televíznych staníc. Denne výber toho najkvalitnejšieho, čo môžeš vidieť na televíznej obrazovke.

29.12.2012 * STV2 * 21,35 * dráma - VALMONT


"... Tento film mi majster Forman ušil na telo. Neverila som, že je možné, aby mi niekto skrz skvelý scenár a réžiu predniesol moje vlastné predstavy o cynickej, liberálnej či zvrhlej spoločnosti, kde morálka znamenala len akýsi pojem zastrčený v zaprášených poličkách monumentálnych knižníc. Nebudem porovnávať predchodcu s Malkovichom, Valmonta beriem ako samostatný filmový útvar so špecifickými Formanovými vychytávkami. Dívať sa dve hodiny na impozantné kostýmy, cukríkovú výzdobu či počúvať strohé tóny neromantického baroka, mi prinieslo také potešenie, že by som sa aspoň na jeden deň do toho obdobia s nadšením presťahovala :-) Perfektné herecké výkony, perfektný scenár, kde sa nevinná mladá hrdinka stáva terčom chladu neľútostných dospelých, perfektná kamera. Forman mi ulahodil, pre podobné historické kúsky s presným vyobrazením spoločnosti, mám neuveriteľnú slabosť. Dvomi slovami: Som nadšená! ..." Madison na ČSFD

Filmová adaptace slavného románu Choderlose de Laclose Nebezpečné známosti (1782), která na spletitém osudu dvou libertinských intrikánů, vikomta Valmonta a markýzy de Merteuil, zachycuje v poněkud odlehčené poloze obraz aristokratické společnosti několik let před Francouzskou revolucí. Příběh cynických poživačníků je podán v sytých barvách pozdního baroka s důrazem na malebné plenéry, vtipné epizody a bohatou výpravu a kostýmy. (oficiální text distributora)

Žádné komentáře:

Okomentovat